Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:02

Oh nee vind ik niet. Thuis maken we ook altijd een grote pan (toen waren we nog met 6 a 7 personen) en alles wat over was vroren we in. Daarna weer warm maken en even laten pruttelen en er is niks waterigs aan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:04

Nee hoor, nooit waterig. Ik laat het wel eerst goed afkoelen, anders krijg je veel condensvorming in het bakje, wat dan bij het ontdooien weer in de saus komt.

Edit: jammie er is lekker vis bij de lunch, dus ipv slankie gaat er zalmsalade op mijn crackers :9 en een harinkje <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:27

Meiden vraagje,

Ik wil graag een sporthorloge, nu twijfel ik tussen Polar of de Fitbit Charge 2.
Nu lees ik overal dat de fitbit de stappen niet nauwkeurig meet, stroom vreet, dat hij soms als je op de bank ligt dat mee telt als slapen..

Nu kwam ik ook de: ITBIT BLAZE CLASSIC SLIM PINK tegen. Ik zie even door de bomen het bos niet meer..

Fitbit 2 staat er bij activiteit wandelen en bij de Itbit fietsen en hardlopen.

Wie kan mij advies geven :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:52

Hangt van je eigen voorkeuren af. Ik had eerst een Polar m400, en nu heb ik een fitbit Charge 2.
Stappen niet nauwkeurig meten vind ik onzin. Dat wat jij verteld met als je op de bank ligt, is echt alleen als je een bepaalde beweging maakt en dat is dan 1 stap, daarbij doet een polar horloge dat net zo goed want dat is gewoon de manier waarop stappen geteld worden. Zolang je je horloge aan je niet actieve arm hangt (dus als je rechtshandig bent doe je hem links) dan is er niks aan de hand.

Stoom vreten, ja hij moet veel vaker opgeladen worden als een polar, maar ik kan niet zeggen dat het me heel erg stoort (ik had verwacht dat ik het vervelender zou vinden). Ook heeft de fitbit die ik nu heb geen ingebouwde gps, had mn polar wel. Maar ik vind het niet erg, want het systeem kan wel gebruik maken van de gps van je telefoon en die heb ik toch altijd bij voor muziek. (:

Ze hebben beide hun voordelen en hun nadelen. Grootste voordeel van mijn polar vond ik dat ie water proof was, en dus gewoon mee onder de douche kan. Maar mn fitbit vind ik weer vele malen mooier omdat het niet zo'n achterlijk groot ding is en gewoon mooi ontworpen is (ik heb ook hele kleine polsen dus die polar was echt te groot in verhouding) en ik vind de app van fitbit ontzettend fijn. Die val polar is ook super hoor, maar ik vind de challenges die je met anderen kan doen gewoon net weer een pluspunt van fitbit, want mij motiveert het persoonlijk heel erg.

Haha itbit bestaat volgensmij niet hoor? Ik denk dat dat ook gewoon fitbit hoort te zijn, want die hebben ook een model dat Blaze heet :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:56

Haha Nadine sorry ben de F vergeten mee te kopiëren :') Ja klopt Blaze heet dat model, is wel wat duurder en weet niet precies wat daar de voordelen van zijn ten opzichte van de Charge 2.

Ik wil gewoon dat hij trackt wat ik doe, dus in rust maar ook met sporten, eigenlijk moet hij alles bijhouden.

Ja wat ik opnoemde kwam vanaf de reviews vandaan dus wilde even peilen of jij daar ook last van had :)

Oei ik ben links en horloge dan rechts dragen zal wel enorm wennen worden ben ik bang :P

En de Alta die in april verschijnt? Enkel heeft die geen stappenteller maar wel een kleurenscherm.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:57

Ik wil de polar graag hebben, de m400 maar dat komt omdat de fitbit geen GPS functie heeft.
Ik zou hem vooral gebruiken voor het hardlopen en dan wil ik de snelheid + afstand weten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:17

Ik had een Fitbit Charge HR en nu een Polar M400. Beide prima apparaten, maar de Polar sluit beter aan bij wat ik ermee wil doen. Dat hij een stuk groter is stoort mij persoonlijk niet, maar elegant is anders dus ik kan me voorstellen dat de Fitbit daar een streepje voor mee krijgt.

De Polar heeft een aparte hartslagmeter met borstband (als je die erbij koopt). Het is net wat je wil natuurlijk, minder handig maar wel accurater dan een polsmeter. Mij zal het worst wezen wat mijn hartslag de hele dag doet, ik vind een borstband dus helemaal prima.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:24

Interessant! Zulke dingen kan ik nu nog niet betalen, maar misschien wel iets om aan te denken voor later.

Mijn lijstje is slecht. Ik voel me de hele dag al slap en heb de hele tijd honger. Tijdens mijn oefeningen stortte ik ook letterlijk in :') Ik gok dat mijn ongesteldheid er weer aan zit te komen.
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en stroop en een beker melk.
T: een sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas, Calvé pindakaas met stukjes en pure chocoladepasta en water.
T: een banaan en een glas ranja.
T: handje ongebrande notenmix en water.
T: cracker met speculoos en pasta :o , volkoren biscuitje en een kop thee.
A: spaghetti met allerlei groenten en wat Parmezaanse kaas. (twee keer opgeschept ook nog, zo erg).
T: kop thee met wss nog een volkoren biscuitje.
B: 70 minuten fietsen, 15 minuten oefeningen voor rug, paard poetsen en grondwerk (loswerken waarbij ik nog veel moet rennen), half uur basketbal bij gym.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:36

Na wat stress met verhuizen, ben ik nu toch echt gesettled en probeer ik steeds beter te eten :D
Probeer nu ook af te wisselen met omeletten, soep, kwark/yoghurt met muesli, magerder broodbeleg.

O: 2 volkorenboterhammen, 1 met boter en een halve plak 30+ kaas en 1 met aardbeienjam
T: rijstewafel
L: pindakaastosti, groentesoep uit blik, gekookt ei (er moesten wat dingen op :') )
T: 2 kleine blokjes chocola, rijstewafel
A: macaroni met groente, gehakt en tomatensaus
T: 5 chocolade eitjes, appel
B: 15-20 minuten fietsen, 30 minuten workout (arm, buik en beenspieren)

Chocola was ik van plan om te beperken tot die 2 blokjes, maar goed :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:03

Mag ik me melden?

Ik probeer op het zicht een beetje strakker te geraken (ik heb nl. geen weegschaal :') ).
Mijn gewicht is zeker niet slecht hoor, ik gok zo'n 58kg voor 1.73m, maar bij een lage broek hangt er zo'n gezellig rolletje boven de rand.
Een maatje groter is dan weer te groot O:)

Mijn probleem is vooral het snoepen tussendoor.
Dan brengt vriendlief -héél lief, dat wel :j- een zak drop mee van de winkel, maar dat lust hij niet.
Één dropje is géén dropje, twee is oneven, en oh, ik heb wel al een vierkant dropje gegeten maar nog geen rondje of geen driehoekje ... en toen was de zak half leeg :)
Dus ik zoek daar een beetje gezonde alternatiefjes + eventueel wat tips om dat gezellig rolletje weg te werken...

Als er nog vragen zijn: shoot!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:16

Ohh dat dropverhaal is zo herkenbaar _O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:16

Ja hier ook :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 21:25

Met drop totaal geen probleem. Maar de lading paaseitjes waar ik minstens een week mee wilde doen was een ander verhaal :')

Ik heb ook de Polar M400, nu een jaar en nog steeds super blij mee. Nog even gekeken naar de Fitbit Charge 2, aangezien die wel een stuk mooier is. Maar die voldoet toch niet aan mijn eisen. Gebruik mijn horloge voornamelijk met paardrijden en hardlopen. Ook veel gebruikt met krachttraining in combinatie met hartslagband. Maar dat laatste doe ik op moment niet meer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:33

Hier ook de polar M400 en heel erg blij mee!
Net voor het eerst sinds 6 maanden weer stukje hardgelopen. 3 km uitgerend. Tevreden!

Mijn lijstje:
o: 1 wasa cracker achterham, 1 wasa cracker kipfilet
t: 2 kleine koekjes
m: 1 wasa cracker achterham, 1 wasa cracker kipfilet, glas melk
t: stukjes mango, eierkoek
a: sperzibonen, stukje kipfilet
t: eierkoek

b: 10 km gefietst, 30 min paardrijden, 3 km hardlopen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:28

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 40 gram havermout met 150 ml melk en 100 ml water
T: twee dunne speltcrackers met Slankie smeerkaas, appel
L: twee kleine donker meergranen boterhammen met gekookt ei en mayo, een tijgerwit boterham met Duo Penotti. 2 kleine quinoa crackertjes met biefstukworst, twee met Duo Penotti, glas Optimel
T: AH mueslireep, drie snack komkommers, snack paprika
A: salade met garnalen, komkommer, sojaboontjes en sla. twee kleine rogge boterhammen met zelfgemaakte healthy tonijnsalade
T: handje pompoenpitjes met pure chocoladelaagje

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:09

Jullie hebben veel gekletst vandaag zeg!
Zag de blue zones hier voorbij komen, grappig, ik heb daar een paar weken geleden toevallig een college over gehad. Over wat de overeenkomsten zijn tussen deze landen waarom de inwoners daar gelukkig en gezond oud worden. Wat naar voren kwam is dat de inwoners veel biologisch en puur eten eten, veel van eigen land bijvoorbeeld, zonder veel toevoegingen. Verder hadden ze veel natuurlijke beweging, dus niet (intensief) sporten, maar bijvoorbeeld in de tuin werken en wandelen. En verder dronken ze dagelijks wijn :+ (wel na 17.00 uur) en hebben ze veel contact met familie. En nog wel een paar overeenkomsten, maar daar kan ik zo even niet op komen.

Eten uit pakjes en zakjes doe ik ook eigenlijk nooit meer. Heel af en toe wil mijn vriend graag zo'n Wereldgerecht eten, maar dat vind ik eigenlijk nooit echt lekker. Ik ben ook van het maken van porties en invriezen, heel veel dingen kunnen goed ingevroren worden.

Sporthorloges heb ik geen verstand van. Lijkt me ergens wel grappig. Mijn moeder had laatst een goedkope besteld via Aliexpress, ben benieuwd hoe die haar gaat bevallen.

Ohja, iemand vroeg nog of ik wist hoe het komt dat ik mijn motivatie kwijt ben... Nee, helaas weet ik dat niet precies. Wel vind ik het vervelend dat ik direct kan merken dat mijn broeken strakker gaan zitten, mijn huid slechter word en ik meer vermoeid ben door het minder goede eten. Dus ergens zit die motivatie er ook weer wel. En ik blijf hier ook lekker meelezen en meekletsen, want dat motiveert me ook.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:21

Kom ook weer even binnenvallen. Lees altijd braaf mee, maar focussen op afvallen heeft hier nogal op een laag pitje gestaan. Ik moet echt een weegschaal aanschaffen, heb geen idee waar ik op dit moment sta qua gewicht. Vind fanatiek meepraten soms best lastig door het tijdsverschil hier, en mijn lijstjes zijn soms best beschamend. :o Over iets meer dan 7 maanden ga ik voor een paar weekjes naar Nederland, en wat zou het toch leuk zijn om dan al mijn familie te laten zien dat ik afgevallen ben.

Gisteren met boodschappen die Weet-Bix (ofzo) gehaald, dus die ga ik zo even uitproberen. Las dat een aantal mensen hier die dingen eten. Ben benieuwd. :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:03

Mooie lijstjes hierboven!
En welkom SAnne! :) Je moet er wel lekkere dingetjes aan toe voegen zoals fruit oid anders is het best saai (vind ik).

Ik probeer ook zo veel mogelijk zelf te maken, maar als we met huisgenoten eten dan is het toch vaak risotto uit een pakje of pasta met zo'n zak saus. Zelf maken duurt te lang en is te duur dan...

Vandaag weer hele dag uni en daarna samen eten met huisgenoten. We hebben een nieuwe huisgenoot dus we zullen ook weer vaker samen eten nu. Hebben jullie nog tips om dan een beetje gezond te eten? Zonder mezelf ontzettend voor banketstaaf te zetten. :P (Ik hoor ze al: oo, geen kaas? Zit daar te veel vet in? :roll: )

Lijstje voor vandaag:
O: 1 khd arme boterham met notenpasta, 200 gram magere kwark met kaneel
T: appel
L: 2 khd arme boterhammen met ham, gekookt ei
T: 150 ml magere yoghurt met 1 weetabix en wat bosbessen/frambozen en wat rozijnen
A: penne met tomatensaus, champignons, ui, kip en broccoli (probeer veel groenten en iets minder pasta)
T: protein chips, kwart galiameloen

B: half uur fietsen, geen tijd om te sporten vandaag... Misschien nog wat losse buikspieroefeningen ofzo
T: Thee, water

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:04

Mijn lijstje:

O: overschot kwark met besjes + passievrucht
T: Appel
L: Salade
T: Kiwi
A: Groentewok denk ik

S: Paardrijden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:23

Meelullen motiveert ook wel hoor Laura, wie weet maak je onbewust straks betere keuzes!

Heb Maanlicht al even niet meer gezien, klopt dat?

Ik begin serieus te denken dat mijn weegschaal kapot is. Aangezien hij in de badkamer ruim 7 kilo meer weegt dan waar hij normaal staat. Klopt volgens mij niet helemaal... := De ondergrond is beide keren vlak, maar in de badkamer tegels en waar hij staat ligt vloerbedekking (weliswaarop beton, dus vlak)
Welk gewicht klopt, geen idee, maar afgaande op de spiegel is het die in de badkamer.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:25

Cheetahfan: de ongezonde dingen apart houden?
Dan denk ik maar aan bvb kaas voor over de pasta: je kan zelf kiezen hoeveel je er van op je bord doet.

O: cornflakes, met halfvolle melk (grote portie, denk ik)
Middageten: salade van komkommer, radijs, avocado, asperge, tomaat met bulgur (restje van gisteren)
Avondeten: weet ik nog niet ... kip gok ik maar moet nog even bekijken wat erbij gaat.

T: ga proberen om yoghurt te eten :j heb hier low-fat yoghurt staan.
Beweging: halfuurtje a uurtje dressuur, afhankelijk van het weer deze namiddag binnen/ buiten klussen.

Hoe hebben jullie exact jullie (benodigde) inname van calorieën berekend?
Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie genoeg drinken? Ik drink van nature (te) weinig ...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:28

Cheetahfan schreef:
Mooie lijstjes hierboven!
En welkom SAnne! :) Je moet er wel lekkere dingetjes aan toe voegen zoals fruit oid anders is het best saai (vind ik).

Ik probeer ook zo veel mogelijk zelf te maken, maar als we met huisgenoten eten dan is het toch vaak risotto uit een pakje of pasta met zo'n zak saus. Zelf maken duurt te lang en is te duur dan...

Vandaag weer hele dag uni en daarna samen eten met huisgenoten. We hebben een nieuwe huisgenoot dus we zullen ook weer vaker samen eten nu. Hebben jullie nog tips om dan een beetje gezond te eten? Zonder mezelf ontzettend voor banketstaaf te zetten. :P (Ik hoor ze al: oo, geen kaas? Zit daar te veel vet in? :roll: )

Lijstje voor vandaag:
O: 1 khd arme boterham met notenpasta, 200 gram magere kwark met kaneel
T: appel
L: 2 khd arme boterhammen met ham, gekookt ei
T: 150 ml magere yoghurt met 1 weetabix en wat bosbessen/frambozen en wat rozijnen
A: penne met tomatensaus, champignons, ui, kip en broccoli (probeer veel groenten en iets minder pasta)
T: protein chips, kwart galiameloen

B: half uur fietsen, geen tijd om te sporten vandaag... Misschien nog wat losse buikspieroefeningen ofzo
T: Thee, water

In plaats van gewone kaas, mozzarella?
Sowieso, laat je niet voor schut zetten hoor! Leven en laten leven moet zo moeilijk niet zijn toch? Ook voor studenten...

En als zij graag kaas willen, dan haal je toch geraspte kaas en strooien ze dat er zelf overheen, eventueel nog even in de magnetron en klaar. Bekhouden en niet zeuren.

Beetje rekening houden met elkaar betekent ook met het eten rekening houden met elkaar...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:31

Lijstje gisteren:

O: Overnight oats met cacao en glas jus d'orange
T: Restje zadencracker
L: 1 Italiaanse bol met kipkerrie, beetje salade (sla, tomaat, komkommer, fetta en gerookte kipfilet), ei, smoothie
T: Twee appels
A: Stukje rundvlees, gekookte aardappels met sla en yoghurt na
T: Een paar dropjes en een stroopwafel

B: Niets van wat ik had gepland -.- Vergeten dat ik een vergadering had.

Vandaag...

O: Overnight oats
T: Banaan, appel
L: Twee boterhammen met kipfilet
T: Ik denk niets
A: Nasi of bami, heb niet goed gekeken wat er stond
T: Ik denk weer niets

Maar kan natuurlijk nog veranderen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:34

vaak zijn dat ook van die fases. Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat jij op je eten let en zij niet. Kwestie van niet te moeilijk er over doen, vragen of mensen bepaalde dingen apart willen doen (zoals die kaas) en dan is het binnen de korste keren de normaalste zaak van de wereld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:42

secricible schreef:
vaak zijn dat ook van die fases. Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat jij op je eten let en zij niet. Kwestie van niet te moeilijk er over doen, vragen of mensen bepaalde dingen apart willen doen (zoals die kaas) en dan is het binnen de korste keren de normaalste zaak van de wereld.

Dat idee heb ik dus inderdaad ook... Het maakt ze onzeker dat jij als medestudent zo verantwoordelijk met je lichaam om gaat...