[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:18

Niet agressief maar juist zachtjes, (eerst oppervlakkig en dan pas door de hele lok heen) borstelen, ik kleine secties. Beginnen bij de puntjes en steeds verder maar boven in plaats van bij de wortels beginnen. Als het echt zeer doet kan je ook je haar net onder de wortel vast pakken zodat er niet direct aan je hoofdhuid wordt getrokken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:34

Wow Lous geen conditioner? :wow: Mijn haar zou mij ook haten. :') Zoals al eerder gezegd doe je er (onbewust) alles aan om klitten te krijgen.

Ik denk dat je er als eerste goed aan doet om je haar te gaan verzorgen 1x per week met een fijn masker en na het wassen met een conditioner die je haar niet zwaar maakt. Daarbij zou ik zeker proberen je haar om de dag te gaan wassen ipv elke dag. Elke dag wassen maakt je haar heel droog en dus gevoelig voor klitten.

Die anti-klit sprays zijn eigenlijk siliconensprays en omdat je haar al zo droog is zou ik die achterwege laten. Je sluit je haar namelijk volledig af.

Verder zou ik in elk geval geen haarspray meer gebruiken tenzij je je haar opsteekt. Haarspray bij los haar = een recept voor klitten. Gebruik het echt alleen bij opgestoken haar! Bovendien droogt dat ook weer je haar vreselijk uit.

De dag waarop je je haar wast kun je inderdaad volumepoeder gebruiken voor meer volume. Dag 2 (dat je het niet wast) kun je beter droogshampoo gebruiken. Hoe meer volumepoeder, hoe stroever je haar wordt en hoe makkelijker je klitten krijgt.

Dan als laatste: gebruik een Tangle Teezer of een Mason Pierson Brush. Hierbij trek je geen haren uit je hoofd als je je haar ontklit. :)

Edit: en geef je haar even een week of 2/3 de tijd om te wennen aan een andere routine als je dingen gaat veranderen. Maar echt, die haarspray de deur uit, goede conditioner erin en een goede haarborstel gaat bij jou al wonderen verrichten, dat weet ik zeker!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:09

xNavatu schreef:
Of een conditioner gebruiken die weer kleur toevoegd? Ik ging naar rood/paars met gewoon alleen conditioner, zonder echt te verven. Dat moest dan wel goed bijgehouden worden maar toen ik er mee stopte heeft het best wel een tijdje geduurd voordat mijn haar weer 'echt' bruin was :)) Kan me voorstellen dat als er echte verf onder zit dat het dan nog langer blijft zitten :))

Ik gebruikte Revlon nutri creme, echt super spul :))

Ik ga deze denk ik is proberen. :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:22

Lous, ik ga mee met Nelleke wat betreft haar tips over je haar :j

En Bambolina, je haar zag er tof uit, maar niet echt geschikt voor het dagelijks leven vind ik. Hoop dat ze er wat tofs van breien voor je.

Ik heb ook nog een vraagje... Sinds mijn haar geverfd is heb ik het 3 keer gewassen met de aangeraden shampoo en het aangeraden masker (advies was om dit in het begin elke keer te gebruiken). Verder geen haarstyling tools gebruikt. Nu weet ik dat mijn kleur snel vervaagt, en het is er ook niet helemaal uit, maar wel na een week zodanig vervaagd dat het een beetje voelt als weggegooid geld. In wat voor geval zouden jullie de kapper bellen? Ik heb dat nog nooit eerder gedaan namelijk :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:34

_Nelleke_ schreef:
Wow Lous geen conditioner? :wow: Mijn haar zou mij ook haten. :') Zoals al eerder gezegd doe je er (onbewust) alles aan om klitten te krijgen.

Ik denk dat je er als eerste goed aan doet om je haar te gaan verzorgen 1x per week met een fijn masker en na het wassen met een conditioner die je haar niet zwaar maakt. Daarbij zou ik zeker proberen je haar om de dag te gaan wassen ipv elke dag. Elke dag wassen maakt je haar heel droog en dus gevoelig voor klitten.

Die anti-klit sprays zijn eigenlijk siliconensprays en omdat je haar al zo droog is zou ik die achterwege laten. Je sluit je haar namelijk volledig af.

Verder zou ik in elk geval geen haarspray meer gebruiken tenzij je je haar opsteekt. Haarspray bij los haar = een recept voor klitten. Gebruik het echt alleen bij opgestoken haar! Bovendien droogt dat ook weer je haar vreselijk uit.

De dag waarop je je haar wast kun je inderdaad volumepoeder gebruiken voor meer volume. Dag 2 (dat je het niet wast) kun je beter droogshampoo gebruiken. Hoe meer volumepoeder, hoe stroever je haar wordt en hoe makkelijker je klitten krijgt.

Dan als laatste: gebruik een Tangle Teezer of een Mason Pierson Brush. Hierbij trek je geen haren uit je hoofd als je je haar ontklit. :)

Edit: en geef je haar even een week of 2/3 de tijd om te wennen aan een andere routine als je dingen gaat veranderen. Maar echt, die haarspray de deur uit, goede conditioner erin en een goede haarborstel gaat bij jou al wonderen verrichten, dat weet ik zeker!

Bedankt voor de tips :)
Maar om de dag wassen gaat m niet worden. Droogshampoo werkt dus ook niet, mijn haar blijft dan gewoon ubervet, en vooral als je al van dat dunne, stijle, slappe haar hebt valt dat helemaal op.
In mijn anti-klitspray zitten geen siliconen, dit heb ik al gecheckt.
Ik heb de tangle teaser en andere varianten al geprobeerd maar die doen ook niks extra's bij mijn haar.
Opsteken doe ik nooit, want dat valt binnen notime weer uit elkaar. Hoe lang mijn haar ook is.
Zoals eerder gezegd zelfs als ik geen volumepoeder en/of haarspray gebruik gaat het nog klitten.

Haarmaskers en conditioners maken mijn haar onhandelbaar zwaar. Ik kan er dan niks meer mee. Ik heb daarnaast een smal lang hoofd, dus dan valt dat hanghaar juist helemaal op.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:31

Nouja je hoeft het ook allemaal niet te doen, we proberen je alleen te helpen, dus ik vind je toon niet echt gepast.

Je kunt ook niet verwachten dat als je begint met je haar verzorgen ipv mishandelen dat het ook in 1x goed zit. Je moet het wel een paar weken de tijd geven zodat je haar kan herstellen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:35

Ik had eenzelfde reactie getypt maar weggehaald. :D
Tja, jij wast je haar iedere dag, gebruikt producten die niet fijn zijn voor je haar, gebruikt de producten niet die wel fijn zijn voor je haar en hebt op iedere tip wel een weerwoord. Dan blijft er weinig over.

Ik denk: kaalscheren en hopen dat het stugger teruggroeit. :j
Maar ja, dat zal ook geen optie zijn in de winter.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:40

Over het wassen. Je haar moet er aan wennen, ik was mijn haar 1 keer in de week en dat gaat prima, maar dat heeft ook een tijd geduurd. In het begin loop je wat vaker met vet haar, maar na een tijd went je haar eraan en dan blijft het langer schoon en zal het ook gezonder worden.

Ik zou ook toch proberen conditioner in de puntjes te doen en wat in de lengtes. Gewoon niet bovenop doen. Argan olie is ook heel fijn en mijn haar wordt daar echt totaal niet vet van.
Of doe een keer snachts virgin kokosolie in je haar en was het er s'ochtends weer uit.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:44

Drunksheep schreef:
Lous, ik ga mee met Nelleke wat betreft haar tips over je haar :j

En Bambolina, je haar zag er tof uit, maar niet echt geschikt voor het dagelijks leven vind ik. Hoop dat ze er wat tofs van breien voor je.

Ik heb ook nog een vraagje... Sinds mijn haar geverfd is heb ik het 3 keer gewassen met de aangeraden shampoo en het aangeraden masker (advies was om dit in het begin elke keer te gebruiken). Verder geen haarstyling tools gebruikt. Nu weet ik dat mijn kleur snel vervaagt, en het is er ook niet helemaal uit, maar wel na een week zodanig vervaagd dat het een beetje voelt als weggegooid geld. In wat voor geval zouden jullie de kapper bellen? Ik heb dat nog nooit eerder gedaan namelijk :=

Ja precies.. ik ben nooit bepaald conventioneel geweest kwa haarkleur, maar ik vond dit gewoon echt te druk. Niet dat ik nu voor natuurlijk ga :') komt sowieso weer iets geks in uiteindelijk. Kan ik gelukkig in mijn werkgebied ook makkelijk mee weg komen. Maar wil wat zachtere kleuren nu.

Waren de geverfde plukken bij jou over je natuurlijke/donkere haarkleur heen gegaan of was het daaronder nog gebleekt? Als er donker haar onder zit lost zo'n kleur inderdaad snel op, anders is het wel vreemd dat het zo snel is gegaan. Ik probeer zelf 1 keer per week wassen aan te houden (lukt niet altijd) met het idee dat daarmee de kleur wat langer de tijd heeft om zich aan je haar te hechten. Misschien slaat het wel helemaal nergens op, maar heb wel het idee dat het daardoor langer mooi blijft.

Ik heb gisteravond nog even de 2de keer ontkleuring gedaan, heeft niet veel verschil gemaakt. Denk misschien dat dat spul wat zwakker is geworden omdat het al een dag stond (was nog over van de eerste ontkleuring). zwart is nu donker bruinrood en het oranje/roze iets vervaagd, het geel wil er echt niet uit :') maar zilvershampoo helpt daar wel bij. Heb tijdens het uitspoelen ook opeens een stuk of 10 paars/blauwe haren ontdekt :') 't is wel een avontuur!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:46

@Lous: Juist door het iedere dag te wassen wordt het steeds na 1 dag vet omdat je iedere keer de beschermende laag verwijderd. Je haar moet inderdaad even wennen aan het feit dat het niet iedere dag gewassen wordt maar op langere termijn is het veel gezonder voor je haar.

@Bambolina: wat een ervaring hihi. Ben erg benieuwd waar je nu mee eindigt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:51

@Bambolina: Haha ik heb ook nooit natuurlijke haarkleuren oid (groen, blauw, rood, roze enzovoort), maar vond je kapsel erg heftig :D

Maar het klinkt idd als een behoorlijk avontuur, zal nog wel veel geks onder vandaan komen! Ben ook benieuwd naar je uiteindelijke kleurkeuze!

En ja mijn haar is al twee keer ontkleurd geweest én bij deze kappersbeurt nog een keer gehighlight, dus het was behoorlijk licht. Heb van mezelf donkerblond/bruin haar. En ja minder wassen helpt ook, maar ben van elke dag wassen naar 3x in de week gegaan, minder wil het nog niet echt want dan wordt het erg vet. Heb dit ook nog overlegd tijdens mijn afspraak en ze heeft het daarom nog extra getoned, zodat de kleur beter zou blijven zitten -O-

Het was btw deze kleur ongeveer voor de afspraak:
Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:10

Spoiler:
jouw tattoo's <3 <3

Oh da's inderdaad vreemd dat het op die kleur zo snel is vervaagd! Ik zou voor de zekerheid bellen, denk dat je wel kan vragen of ze 'm met wat korting wil verversen.

Nog even een foto gemaakt:
Afbeelding

Misschien niet helemaal duidelijk, maar dit is dus vervaagd zalmroze valt schaduw op, zit een beetje bovenin) , donker geel, licht/pastel groen, donker rood/bruin, en dan dat ene plukje paars :') en helemaal bovenin ben ik dus eigenlijk gewoon ginger.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:16

Alleen dat groene past er niet zo goed bij, de rest vind ik echt een schilderij. :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:16

Wow die paarse pluk is ook gewoon bright paars haha! Lekker kleurige boel :))

En ja nouja, ik wil eigenlijk niks betalen want heb voor de kleuring al iets van 60 euro betaald... :=

En dankjewel, ben er zelf ook erg gek van!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:24

Iris82 schreef:
Alleen dat groene past er niet zo goed bij, de rest vind ik echt een schilderij. :D

Grappig dat je dat zegt, want ik krijg zojuist de ingeving om inspiratie voor mijn volgende haarkleur uit een schilderij te halen. :)) Ik ben erg fan van de (post)impressionistische stijl, en daar wordt nogal is met kleuren gesmeten. :D Dus ik ga van de week maar is op onderzoek uit!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:28

Lous, heb je al professionele conditioners geprobeerd van bv. L'Oréal Professional of Kérastase? Die zijn wat duurder, maar die werken echt ontzettend goed. Van normale conditioner wordt mijn haar ook vet en uitgezakt na een paar uur, maar met Kérastase conditioner blijft mijn haar zeker 2-3 dagen goed.

Je haar moet inderdaad wennen aan minder wassen. De eerste week (of 2) gaat je haar er vet uitzien als je om de dag ipv iedere dag wast, maar daarna gaat dat snel beter. Dat is gewoon even op je tanden bijten, maar het is het waard. Dan maar gewoon je haar een dag in een vlecht of knot zodat het niet opvalt dat het vet is, en dan kom je de dag wel door. Daarnaast is je haar dagelijks wassen ook gewoon echt niet goed voor je haar.

Eerlijk gezegd, het klinkt alsof je haarroutine momenteel niet optimaal is voor je haar (volumepoeder is écht niet goed voor je haar, en conditioner moet je gebruiken, zeker met zo'n lang haar), maar als je alle tips weigert, dan blijft er weinig over om te doen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:46

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, en ik waardeer zeker jullie tips :)

Maar ik heb het toen al een maand lang om de dag gewassen en het verbeterde niet.
Kaalscheren is een leuk idee, maar na mijn sidecut die ik twee jaar geleden had,weet ik al dat het dan niet beter teruggroeit ;).

Mijn haar is nog steeds kort. Het hangt net op de onderkant van mijn nek/ op de bovenkant van mijn schouders.Vlechten en knotten lukt dus (nog) niet.
Maar goed ik ben bang dat het dan gewoon wie mooi wil zijn moet pijn lijden blijft.

In ieder geval nogmaals bedankt voor de tips.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:23

Ik ben van blond, paars naar mahonie gegaan (paarse was inmiddels een heel stuk grijzer en langer dan de foto). Ben ZO blij met het resultaat, voel me echt iemand anders! Alleen ik denk dat ik bij de drogist spoelingen ga halen, om het rode bij te houden want het vervaagt ontzettend snel.

Afbeelding
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:27

Wat wat een verbetering! Je ziet er opeens een stuk meer 'sophisticated' uit.
Van blije alto naar wereldwijze dame. :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:29

Inderdaad, ik voel me ook meer mijn leeftijd nu (22). Dat paarse was wel even grappig, maar ik merkte ook in mijn omgeving dat het wat.. kinderlijker was.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:37

Mooi!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:49

Mooi hoor Bralindy! Staat je volwassener inderdaad :)

Hier net naar de kapsalon gebeld over mijn haar. Binnen twee weken verven ze het als service opnieuw, dus zaterdag word ik weer geverfd. Ben benieuwd wat ze er zelf van zeggen als ze het zien.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:31

Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu uit ziet DS!

Bralindy, heel tof je haar, past ook mooi bij de herfst/winter. Qua make-up (ik zag dat je dat in het andere topic had gevraagd) zou ik het lekker bij koper/cranberry-achtige kleuren houden. Heel warm dus.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:27

Lastig om zelf een foto maken terwijl het schemert :Y)

Ik denk dat je het idee wel snapt, de donkerdere stukken zijn nog enigszins roze. De rest zo goed als niet.
Afbeelding
Afbeelding

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:08

Goedemiddag,
Lees al een tijdje met jullie mee en misschien kunnen jullie mij wat tips geven.

Ik ben opzoek naar een goeie shampoo en conditioner voor krullend haar. Maar ook spul om er voor te zorgen dat het niet gaat pluizen. Wie kan mij helpen ?