Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xNavatu schreef:Of een conditioner gebruiken die weer kleur toevoegd? Ik ging naar rood/paars met gewoon alleen conditioner, zonder echt te verven. Dat moest dan wel goed bijgehouden worden maar toen ik er mee stopte heeft het best wel een tijdje geduurd voordat mijn haar weer 'echt' bruin wasKan me voorstellen dat als er echte verf onder zit dat het dan nog langer blijft zitten
Ik gebruikte Revlon nutri creme, echt super spul
_Nelleke_ schreef:Wow Lous geen conditioner?Mijn haar zou mij ook haten.
Zoals al eerder gezegd doe je er (onbewust) alles aan om klitten te krijgen.
Ik denk dat je er als eerste goed aan doet om je haar te gaan verzorgen 1x per week met een fijn masker en na het wassen met een conditioner die je haar niet zwaar maakt. Daarbij zou ik zeker proberen je haar om de dag te gaan wassen ipv elke dag. Elke dag wassen maakt je haar heel droog en dus gevoelig voor klitten.
Die anti-klit sprays zijn eigenlijk siliconensprays en omdat je haar al zo droog is zou ik die achterwege laten. Je sluit je haar namelijk volledig af.
Verder zou ik in elk geval geen haarspray meer gebruiken tenzij je je haar opsteekt. Haarspray bij los haar = een recept voor klitten. Gebruik het echt alleen bij opgestoken haar! Bovendien droogt dat ook weer je haar vreselijk uit.
De dag waarop je je haar wast kun je inderdaad volumepoeder gebruiken voor meer volume. Dag 2 (dat je het niet wast) kun je beter droogshampoo gebruiken. Hoe meer volumepoeder, hoe stroever je haar wordt en hoe makkelijker je klitten krijgt.
Dan als laatste: gebruik een Tangle Teezer of een Mason Pierson Brush. Hierbij trek je geen haren uit je hoofd als je je haar ontklit.
Edit: en geef je haar even een week of 2/3 de tijd om te wennen aan een andere routine als je dingen gaat veranderen. Maar echt, die haarspray de deur uit, goede conditioner erin en een goede haarborstel gaat bij jou al wonderen verrichten, dat weet ik zeker!
Drunksheep schreef:Lous, ik ga mee met Nelleke wat betreft haar tips over je haar
En Bambolina, je haar zag er tof uit, maar niet echt geschikt voor het dagelijks leven vind ik. Hoop dat ze er wat tofs van breien voor je.
Ik heb ook nog een vraagje... Sinds mijn haar geverfd is heb ik het 3 keer gewassen met de aangeraden shampoo en het aangeraden masker (advies was om dit in het begin elke keer te gebruiken). Verder geen haarstyling tools gebruikt. Nu weet ik dat mijn kleur snel vervaagt, en het is er ook niet helemaal uit, maar wel na een week zodanig vervaagd dat het een beetje voelt als weggegooid geld. In wat voor geval zouden jullie de kapper bellen? Ik heb dat nog nooit eerder gedaan namelijk
Iris82 schreef:Alleen dat groene past er niet zo goed bij, de rest vind ik echt een schilderij.