Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:45

Gecondoleerd Busymissy. Fijne gedachte dat ze weer bij elkaar zijn en niet meer hoeven te lijden. Heel veel sterkte toegewenst. :knuffel:

WenK

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:34

Gecondoleerd Busymissy, heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk kun je tussendoor ook wat ontspanning/ontlading vinden in het hardlopen...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:18

Gecondoleerd Busy, veel sterkte voor jou en familie gewenst. Wat een zware verliezen op zo’n korte tijd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 18:00

Hoppa! Wat ging dit goed zeg!!
Benen waren top, het weer was top, eten en drinken ging goed. Alleen de laatste 5km waren zwaar. Keihard genoten.

Afbeelding

Maar een paar dezelfde rondjes :+

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auto als vp en dan rondjes van 5 tot 7km lopen ongeveer.
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 18:04

Wow! Serieus? Zomaar even 60 kilometer in de pocket! Wat gaaf!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 18:11

Wat een waanzin joh!
Goed gedaan :D
En genoten zo te zien.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 18:23

BusyMissy schreef:
Wow! Serieus? Zomaar even 60 kilometer in de pocket! Wat gaaf!

Nou ja, zomaar.. daar gaat wel wat training aan vooraf :D.
Plan was minimaal 50km, maar het is altijd afwachten wat je lijf doet met zo'n afstand.
En vandaag klopte alles. Heel blij mee!

Dank je wel Goof!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 18:24

Supervixen schreef:
maar het is altijd afwachten wat je lijf doet met zo'n afstand.
En vandaag klopte alles. Heel blij mee!

Wat heerlijk zeg.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 19:09

Wow, wat goed SV!

Ik heb gisteren eindelijk weer eens wat langer achter elkaar kunnen lopen. Heb een rondje van 7 kilometer gelopen bij Rhijnauwen.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 19:31

Gecondoleerd BussyMissy Y;(

Wauw, 60 km :wow: wat onwijs knap! +:)+

Ik heb nogal een dipdag lichamelijk, zou eigenlijk ook wel 'moeten' hardlopen, maar twijfel of ik dat ga doen of dat ik even pas op de plaats maak en zo al op tijd naar bed ga :o

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 19:45

Wauw wat gaaf SV! Echt super dat je dat zo kan!

Ik heb net m’n laatste rondje voor zondag gelopen. 20 min warming up, 10 min tempo blok op 5:50 en dan 10 min uitlopen.
Zo’n 6,5 km totaal.
Afbeelding

Ik heb me gisteren ingeschreven voor een nieuwe marathon, het is Enschede geworden!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 19:50

Genieten met een hoofdletter G! Heerlijk SV!

Helemaal klaar voor zondag, Samantha? Heb je ook een doel qua tijd?
Gaaf dat je Enschede gaat lopen!

Ik heb de afgelopen weken zoveel leuks gedaan. Lekker getraind op de dinsdag met de loopgroep, gezellig met mijn collega gelopen op de donderdag en een aantal zondagen heerlijk het bos in.
Eind september zelfs een weekend weggeweest met een hele groep, prachtige omgeving en beregezellig!
Afbeelding
Afgelopen weekend m’n PR op de 10 km aangescherpt met een minuut: 53:30. Voor mij heel snel.
Komende zaterdag de AVW 3bossentrail in Wieringerwerf, zin in!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 19:59

Wat een leuke dingen Puera! En een mooi nieuw PR! Leuk die trail, welke afstand?
Mijn doel is onder de 2u. Is in Utrecht net niet gelukt omdat ik moest plassen, m’n tijd toen was 2:00:39, en zonder plaspauze was het 1:58 nog wat geweest. Echt balen. Dus nu een nieuwe poging!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 20:03

Dat gaat vast lukken! *\o/* Ben heel benieuwd wat je tijd wordt.

Zaterdag lopen we de 24 km. Over drie weken gaan we de andere kant op, naar Lösser voor de Twentse Smokkeltrail, daar lopen we de 27 km. Ook erg veel zin in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 20:05

Wieringerwerf? Is daar bos??
Mijn tante en oom wonen in de Haukes, dat is daar vlakbij.
Gefeliciteerd met je pr!

Samantha dat gaat vast goedkomen, je hebt hard getraind!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 20:45

Als ik de naam van de trail mag geloven zelfs wel drie. :)) Maar ze kunnen nooit heel groot zijn. We zullen het zien zaterdag.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 21:42

Wauw Sv! Wat vreselijk knap! Wel vlak voor jou doen hahaha :Y) En weer op zoon klein stukje, pfff ik zou gillend gek worden haha. Vind dat nog knapper.

Tiggs, die heb je toch weer mooi in de pocket! En het begin is er weer zo.

Eef, je moet nooit, als je je niet goed genoeg voelt is rust pakken soms een beter idee. En soms, is gewoon gaan juist de remedie maar dat verschil leer je vanzelf.

Samantha, weer lekker rondje erop zitten. Ik hoop je nog te spotten zondag maar mocht dat niet zo zijn, heel veel succes!

Het enthousiasme straalt er vanaf Puera! Heerlijk! En weer een Pr. Gefeliciteerd!
Veel plezier zaterdag.

Gister ben ik naar de bootcamp gegaan. Twijfelde wel een beetje zo na die 30km van dinsdag maar voelde me wel goed. Op de boxjump na heb ik de hele training gewoon kunnen volbrengen :D . Echt gedacht dat mijn benen niks waard zouden zijn maar heb oa 100 wallballs, 75 burpees en 100 lunges met 12kg kunnen doen en vandaag niet eens spierpijn. Sterker nog, ben gaan lopen en voelde me wel gewoon oke. Zelfs wat kleine free wheeling versnellingen erin gegooid *\o/* . In de avond nog even naar de sportschool om mijn armen wat te trainen.
Echt zo blij mee. Vooral omdat ik het dinsdag soms echt best wel zwaar had. En dan ga je toch in je hoofd van waarom ben ik niet zo fit en waarom gaat alles zo moeizaam. Als je dan de 2 dagen erna zo door kan, ben ik toch wel weer blij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 22:13

75 burpees.. vrijwillig??

Respect.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 08:55

Holy moly Supervixen wat een afstand :wow: Daar mag je met recht trots op zijn! Wat super tof dat ineens alles op zijn plaats viel! Echt heel erg gaaf, en wat een mooie omgeving weer <3
Heel gaaf die wolven foto ook trouwens! Lijkt me wel heel indrukwekkend om ze tegen te komen.

Leonie87 ik ben het helemaal met Supervixen eens, vrijwillig zoveel burpees? _/-\o_ Fijn dat je weer in het goede ritme lijkt te komen!
Wat super gezellig met Ieris en Suliko, en mooie omgeving ook <3 Jij hebt ook al zo'n eind gelopen, knap! Ben het met je eens dat ik al die personen die je noemt ook mis in het topic, is gezellig als iedereen weer mee kletst.
Heel erg veel plezier in Amsterdam zondag!

Sherivey :wave: Hopelijk heb je het druk met leuke dingen, en kom snel weer meekletsen hoor!

Lisitano volgens mij ga jij ook echt weer super lekker he? Klinkt alsof je pittige trainingen achter de rug hebt, en dan ben je ook nog zoveel sneller! Wat een leuke foto ook.

Samantha wat toevallig dat je een opmerking maakt over de loopband, ook ik was aan het twijfelen. Ik kan vaak pas na de paarden in de avond lopen, en dat voelt niet altijd even prettig. Zeker niet omdat ik echt schijt voor vuurwerk en dat dat nu al behoorlijk is zo af en toe. Wel wil ik heel graag mijn conditie behouden. Heb je trouwens al een keuze gemaakt qua sportschool?
Heel erg veel plezier zondag in Amsterdam! Je start dezelfde wave als mijn vriend, als het een beetje ok weer is wil ik hem aan komen moedigen dus misschien zie ik jou ook wel lopen :)
En wat een gave mooie nieuwe uitdaging!

Eefsel knap dat je toch bent gaan lopen van de week! Ben je gister nog gegaan? Het is ook helemaal niet erg om een keertje over te slaan hoor, naar je lichaam luisteren is belangrijk.

Goof hoe gaat het lopen bij jou inmiddels?

Puera wat een leuke lopen heb je gedaan de laatste tijd! Je gaat echt lekker de laatste tijd he? Jij loopt ook al in zulke mooie omgevingen <3 En wat een mooie lopen nog in de planning ook zo te horen.

Afgelopen dinsdag heb ik mezelf maar even naar buiten gedwongen om toch te gaan lopen. Echt ziek ben ik niet, maar ook niet echt lekker fit. Ik dacht misschien helpt het wel in wat sneller beter worden. Vorige keer toen ik zo beroerd was en toch de Singelloop had gedaan knapte ik veel sneller op dan normaal, dus ik dacht we gaan het maar proberen.
Ik merk dat ik toch wat onzeker ben en mezelf mentaal behoorlijk dwars zit. Na een kilometer wilde ik eigenlijk al wandelen, terwijl ik niet het gevoel had dat het zo beroerd ging dat ik ook echt moest wandelen. Mezelf gedwongen om iig eerst 3 kilometer aan een te lopen, want ik kon immers een totaal rondje van 5 ook volhouden vorige week. Bij km 3 vond ik dat ik toch tot 4 moest rennen, bij 4 tot 5 etc. Uiteindelijk heb ik 8 km aan 1 stuk gelopen. Toen 1 minuut gewandeld en er nog 2 km lopen aan vastgeplakt. We hebben dus iig weer 10 km in de benen. Mijn horloge was het er alleen echt totaal niet mee eens, die kwam met meldingen als doe dit niet te vaak, je put jezelf compleet uit, 44 uur herstel, etc :') Helaas nog altijd niet helemaal fit, maar vanavond toch maar kijken of we nog een korter rondje kunnen doen. Ik hoop wel dat ikzelf nu ook ga geloven dat ik 10 km kan lopen en dat ik mezelf mentaal wat minder dwars ga zitten/minder onzeker wordt.

Gekke vraag wellicht. Nu met alle vallende blaadjes merk ik dat het hier en daar op mijn hardloopschoenen echt spekglad wordt. Hoe doen jullie dat? Ik loop op verharde wegen, maar in het park liggen hier en daar zoveel bladeren dat ik echt bijna de grond kus omdat het zo enorm glad is. Ligt dat aan mijn schoenen of zijn (bijna) alle hardloopschoenen zo glad?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:40

haha ik was al blij dat het geen 100 burpees waren :+ en alleen jump to plate ipv broadjump (oftewel, nu moet je naar een plaat springen en niet zo ver mogelijk naar voren zoals bij de Hyrox). Maar ik vind burpees echt helemaal zo erg niet. Vind vooral de slee push en pull stom en zwaar.
Maar hey, ik loop niet zomaar "even" 60km.
Heb je wel eens overwogen om een backyard ultra te doen? Zelfde rondje, auto als vp, helemaal jou ding :D Alleen wel meer mensen, dat dan weer wel. En vaak hoge inschrijfkosten.

Hahah Muppermayo, mijn man rent ook altijd zo. nog 1 km, nog 1km nog 1 en zo komt hij dan toch aan een mooi rondje. Wat goed dat je dus weer een 10km in de benen hebt. 44 uur hersteltijd zou ik me niet te veel van aantrekken hoor. In principe zegt ie, 1 dagje rust, overmorgen weer rennen :Y). En dat is vaak ook helemaal prima.
Gladde schoenen, ik vond het meevallen vandaag hoe glad het was op het stukje weg wat ik liep maar ik kan me voorstellen dat het icm met vocht en gladde ondergrond idd heel glad kan worden. Dat is wel een beetje hardloopschoen eigen omdat ze weinig profiel hebben. Ligt dus niet aan jou.

Ja zondag Amsterdam! Vind het wel spannend hoor. :o Ben zo benieuwd hoe het me af zal gaan en of ik het leuk vind. Moet er wel echt al super vroeg zijn en we gaan ook echt al zeer op tijd naar de startvakken lopen. Al met al ben ik ongeveer 12 uur van huis :wow: . Dus ik denk dat ik naderhand doodop ben, gewoon van alles eromheen.

Hier vanmorgen gelijk mijn rondje, nuchter, gaan lopen. Dat was even geleden. Wilde eigenlijk 2 tempo blokjes erin gooide maar voelde dat mijn ik mijn lijf dan leeg zou trekken dus lekker op het gemakje doorgelopen en genoten van de rust in het bos. <3
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:41

Joe Leonie, ben jij als kind in een vat met Redbull of zo gevallen? :D Net als Obelix, of was het Asterix?
Alle gekheid natuurlijk. Fijn dat je zo lekker hebt kunnen sporten!
Jij ben zondag pacer bij de Amsterdam Marathon toch?

Knap dat je uiteindelijk op 10 km bent uitgekomen, Muppetmayo! Heb je een Garmin? Die is wel vaker negatief. :=
Nog geen glibberpartijen ervaren tot nu toe. Welke schoenen heb je?

Extinction Rebellion heeft een demonstratie op de Afsluitdijk aangekondigd voor morgen. := Heenweg zullen we er geen last van hebben maar ik hou m’n hart vast voor de terugweg.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 11:46

12 uur van huis?! Wow.
Lekker rondje gemaakt, heerlijk die rust. Ik geniet daar ook altijd zo van. Alvast heel veel succes zondag!
Een backyard heb ik in coronatijd gedaan, vanuit huis. Toen had ik nog niet zoveel lange afstanden gelopen en liep ik 55km. Denk dat ik het nu wel langer volhou.
Het hoeft van mij niet met een event, ik ga net zo lief zelf op pad.

Toch nog 8km gelopen als je niet fit bent, hartstikke goed!
Laat dat horloge maar roepen.
Hier in de buurt heb ik niet veel last van gladheid door bladeren, maar kan me wel voorstellen dat het glad kan zijn. Misschien dan die paden vermijden?

Ownooo puera, daar zit je ook niet op te wachten. Hopelijk valt het mee.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 14:39

Wow SuperVixen, wat een geweldige afstand, superknap!

Pittig dagje morgen Leonie, ben benieuwd of het je bevalt.

Uiteindelijk nog lekker gelopen dan MuppetMayo.

Vandaag weer lekker rondje met de hond gedaan. Ik was een beetje bang dat t niet zou lukken aangezien mijn peuter gister bij de peuterspeelzaal een stuk appel in zn neus geduwd heeft en we daarvoor vandaag naar het ziekenhuis moesten (voorlopig is het 1-0 voor de appel, die kregen ze er ook in het ziekenhuis niet uit), maar al met al lukte het toch om even weg te gaan en ik heb echt zo ontzettend lekker gelopen! Mn benen voelden alsof ze vleugeltjes hadden zo licht en ik heb echt van begin tot eind kunnen genieten. <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 14:53

En nu zit die appel er nog dus?? Kan dat geen kwaad?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 15:17

Supervixen schreef:
En nu zit die appel er nog dus?? Kan dat geen kwaad?

Klopt. Volgens de arts is de verwachting dat het er vanzelf uiteindelijk uitkomt omdat appel zacht wordt. Als het een kraaltje oid was geweest hadden ze hem onder narcose gebracht, maar nu hebben we een neusdouche en neusspray meegekregen in de hoop dat we het er daarmee de komende dagen eruit krijgen. Dinsdag hebben we telefonisch contact weer en mocht ie er dan nog niet uit zijn dan zullen we wel horen wat ze willen.