Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:38

madeliefw schreef:
Ik ben benieuwd wanneer janssen weer ingezet gaat worden want onder de 40 denk ik niet dat er veel interesse hebben. Of wordt alles weggegeven dan.

Het maakt mij niet uit met welke ze prikken. Maar Janssen is zeer welkom hoor, ideaal maar 1x hoeven en klaar. Zie het probleem niet als dertiger.

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:41

Zojuist ben ik Hugo tegen gekomen in de stad, heb hem een compliment gegeven en verteld dat ik al de eerste heb gehad.
Hij vroeg of het goed was gegaan en hoe ik me voelde. Of ik mij ook veiliger voelde.

Al met al een zeer geïnteresseerde man!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:55

purny schreef:
Zojuist ben ik Hugo tegen gekomen in de stad, heb hem een compliment gegeven en verteld dat ik al de eerste heb gehad.
Hij vroeg of het goed was gegaan en hoe ik me voelde. Of ik mij ook veiliger voelde.

Al met al een zeer geïnteresseerde man!

Dat zal hij vast leuk hebben gevonden, volgens mij krijgt hij hoofdzakelijk veel gezeur over zich heen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:04

Wat leuk Purny! En ook leuk dat hij vroeg of je je veiliger voelde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:08

Storm schreef:
Wat leuk Purny! En ook leuk dat hij vroeg of je je veiliger voelde.

Ik voelde me net zo'n groupie. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:13

Wat aardig van je purny! Lijkt me leuk voor hem om ook de positieve reacties te horen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:16

Vayo schreef:
Olympia schreef:

Ik heb 29 januari en 26 februari mijn prikken gehad. Begin mei Corona gehad zonder enkele klacht :)

Maar zou je prik dan na 2 maanden al niet meer gewerkt hebben? Dat lijkt mij de meest onwaarschijnlijke. Of was het een variant waartegen de vaccinatie minder beschermd tegen besmetting, maar wel ervoor zorgt dat je minder ziek wordt?
Of viel je gewoon onder die 5% die alsnog corona gekregen heeft, maar door de vaccinatie minder (in jouw geval niet) ziek geworden is?

Even hardop denken hoor, want ik denk dat hier gewoon geen antwoord op te geven is omdat ze het niet weten. En dan zijn er ook nog best wat mensen die zonder vaccinatie ook een corona besmetting doormaken zonder dat ze er ziek van zijn. Het is allemaal zo ingewikkeld.

Qua leeftijd verwacht ik dat ik normaal gesproken over een maandje aan de beurt was geweest. Dan ben ik al ruim 5 maanden geleden gevaccineerd. Bij mij nog met 3 weken ertussen. Zou dan opnieuw vaccineren niet verstandig zijn om zo een soort booster te geven? Dat zijn dingen die ik me regelmatig afvraag. Het zou zo zuur zijn dat tegen het einde wanneer de laatste zich kunnen laten vaccineren, de eersten weer terug onbeschermd zijn.

Hier hebben we het al eerder over gehad. De enting voorkomt voor het aangegeven aantal procent dat je in geval van besmetting minder ziek wordt omdat je antistoffen hebt.

In geval van olympia was er dus een besmetting zonder symptomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:21

Nikass, de vlag kan uit!! Top. Heel fijn voor je.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:31

De enige Hugo die ik tegenkom heet Rose met de achternaam :P

Maar wat leuk Purny.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:56

idinn schreef:
madeliefw schreef:
Ik ben benieuwd wanneer janssen weer ingezet gaat worden want onder de 40 denk ik niet dat er veel interesse hebben. Of wordt alles weggegeven dan.

Het maakt mij niet uit met welke ze prikken. Maar Janssen is zeer welkom hoor, ideaal maar 1x hoeven en klaar. Zie het probleem niet als dertiger.

Lijkt mij juist ideaal voor jongere generaties, dat ze maar één keer hoeven?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:57

Ik vind het niet ideaal en hoop dus 1 van de andere te krijgen. :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:01

bigone schreef:

Dank je, ja heel fijn! Maar de ergste stress was gelukkig al voorbij toen mijn vriend zijn eerste prik kreeg. Hij loopt verreweg het grootste risico.
Maar ik ben heel blij dat we nu een beetje gelijk op gaan :)

Grootste gedeelte van de familie heeft nu eerste prik gehad of eerste afspraak staan.

Oh MWM dat begrijp ik ook hoor! No offence, maar ik reken jou nooit zo bij de jongeren :)
Ik doel meer op de mensen die misschien maar matig geïnteresseerd zijn in een vaccinatie.
Waarom heeft jouw huisarts je niet aan de risicogroep toegevoegd?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:14

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Was een grapje volgens Engel. Elke keer onzin verkondigen en dan de keutel intrekken, compleet gestoord of uitermate gevaarlijk, ben er nog niet over uit waar ik WC Engel moet onderbrengen.

Nou als zo'n 'grap' niet onder smaad en/of laster valt weet ik het ook niet meer :+

Het is zo'n idioot!
Net als ene Karin Maria op insta die zichzelf helemaal geweldig vindt.
Dat soort lui moeten ze echt van insta en andere sociale media gooien

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:19

Nikass schreef:
bigone schreef:

Dank je, ja heel fijn! Maar de ergste stress was gelukkig al voorbij toen mijn vriend zijn eerste prik kreeg. Hij loopt verreweg het grootste risico.
Maar ik ben heel blij dat we nu een beetje gelijk op gaan :)

Grootste gedeelte van de familie heeft nu eerste prik gehad of eerste afspraak staan.

Oh MWM dat begrijp ik ook hoor! No offence, maar ik reken jou nooit zo bij de jongeren :)
Ik doel meer op de mensen die misschien maar matig geïnteresseerd zijn in een vaccinatie.
Waarom heeft jouw huisarts je niet aan de risicogroep toegevoegd?

Haha jongere ben ik niet meer,maar wel onder de 40 ;)

Omdat ik me van de grieppriklijst af heb laten halen een paar jaar geleden in overleg met huisarts. En zij alleen die lijst doorgegeven hebben...

Voor jou wel een hele fijne verrassing!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:27

bigone schreef:
Duitsland gaat goed? Twee vrienden die twee jaar geleden in Duitsland zijn gaan wonen, beide echt hoog risico en nog geen prik in het verschiet, ze hebben nu zelfs spijt van emigratie, zo slecht is het in hun geval geregeld.

In ieder land zullen er mensen buiten de boot vallen. Soms door het systeem, soms omdat men geen zin heeft om moeite te doen. Vooral gedurende werktijden komen ook zat mensen die eigenlijk risicogroep zouden zijn gewoon niet opdagen, geen zin om vrij voor te nemen. Die plaatsen worden dan opgevuld door willekeurige mensen die wel beschikbaar zijn.

Ik heb net even gekeken, DE en NL gaan nagenoeg identiek snel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:32

Jessix schreef:
Hier hebben we het al eerder over gehad. De enting voorkomt voor het aangegeven aantal procent dat je in geval van besmetting minder ziek wordt omdat je antistoffen hebt.

Dit staat letterlijk op https://www.rijksoverheid.nl en lijkt me duidelijk:

Dit vaccin beschermt in 95% van de gevallen tegen het coronavirus. Dit betekent dat van de 100 mensen die zonder vaccin COVID-19 zouden krijgen, er na vaccinatie nog maar 5 mensen COVID-19 krijgen.

Dan zorgt het Pfizer vaccin dus dat slechts 5% nog besmet kan raken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:35

5% met symptomen, het is onbekend hoeveel mensen asymptomatisch positief kunnen zijn, in iedergeval zeer waarschijnlijk meer dan 5%.
Dat was gewoon niet deel van de fase 3 trial, die data proberen ze nu te verzamelen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:49

Ik ben van '82. Wanneer mag ik denken jullie? :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:51

Over anderhalve week ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:59

Ik mag zondag voor mijn eerste. Ik ben uit 81 maar ben risico groep. 4 juli de 2e.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:42

MyWishMax schreef:
Haha jongere ben ik niet meer,maar wel onder de 40 ;)

Omdat ik me van de grieppriklijst af heb laten halen een paar jaar geleden in overleg met huisarts. En zij alleen die lijst doorgegeven hebben...

Voor jou wel een hele fijne verrassing!

Ik heb nog nooit een griepprik gehad, ik was tot ruim een half jaar geleden hartstikke gezond. Ik stond dus ook niet op de lijst.
Maar ivm ernstig ongeluk in oktober vorig jaar heb ik mijn huisarts gebeld en gevraagd of hij mijn huidige toestand (nog revaliderend en blijvend letsel) als risico beschouwd.
Hij heeft daar over nagedacht en me uiteindelijk toegevoegd. Voordeel of nadeel van de twijfel, zoiets denk ik.
Ik heb hem eerst moeten uitleggen dat hij daar een eindbeslissing in kon nemen. Dankzij info vanuit dit topic (zie mijn eerdere berichten)
Mijn huisarts deed in eerste instantie ook niet aan maatwerk. Maar daar heb ik op aangedrongen. Ook prima als hij mij niet als risico had beschouwd, maar ik wilde dat hij een serieuze afweging maakte.
Dat had jou huisarts ook moeten doen, wat mij betreft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:50

IMJ schreef:
Relaxed schreef:

Nou als zo'n 'grap' niet onder smaad en/of laster valt weet ik het ook niet meer :+

Het is zo'n idioot!
Net als ene Karin Maria op insta die zichzelf helemaal geweldig vindt.
Dat soort lui moeten ze echt van insta en andere sociale media gooien

Die Karin kom ik zelfs op LinkedIn tegen, heel irritant !

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:00

Is dat die mondhygiëniste die in Filemon en de complotten was? Compleet geschift en asociaal mens.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:08

Geen idee of ze bij fillom9n was..
De rest klopt wel aardig.. -:(-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:21

Vayo schreef:
Jessix schreef:

Dit staat letterlijk op https://www.rijksoverheid.nl en lijkt me duidelijk:

Dit vaccin beschermt in 95% van de gevallen tegen het coronavirus. Dit betekent dat van de 100 mensen die zonder vaccin COVID-19 zouden krijgen, er na vaccinatie nog maar 5 mensen COVID-19 krijgen.

Dan zorgt het Pfizer vaccin dus dat slechts 5% nog besmet kan raken.

Ik weet het, deze discussie hebben we al eerder gevoerd hier of in een ander topic. Op de website van het rivm staat het uitgelegd zoals ik beschrijf. https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... antwoorden

Vandaar dat ook nog steeds een uitbraak mogelijk was in een verpleeghuis alleen minder ernstig zieken. Zelfde geldt trouwens ook voor de griepprik. Voorkomt dat je er ernstig ziek van wordt. Maar goed, zoals ik al schreef, deze discussie staat al op bokt, dus laten we het hierbij laten. :)

Edit: als je verder kijkt op de website van de Rijksoverheid zie je het ook zo uitgelegd.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erkzaam-is