Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Fitzroy schreef:Tja, ik ben het wel met Neonlight eens. Mijn moeder werkte 40 jaar geleden wel 2 dagen in de week tot 2 uur maar pas toen ik, de jongste, 9 was. En mijn vader kwam thuis om met mij te eten tussen de middag. Bij mijn klasgenoten werkten er echt niet veel moeders.
Uiteindelijk kies je zelf voor kinderen en moet je daar ook in coronatijd de consequenties van dragen. Er zijn al allemaal verlofregelingen voor ouders.
Iedereen heeft het zwaar, niet alleen kinderen of werkende ouders.
moonsparkle schreef:Ik kijk soms op tegen het moment waarop iedereen straks zegt zullen weer afsprekenik heb het gevoel dat iedereen dan gelijk verwacht dat je snel weer langs komt waardoor de agenda snel vol zou kunnen worden, ik heb dan wel ook maanden niemand gezien.
Ook het thuis onderwijs vind ik eigenlijk gewoon fijn, het scheelt reistijd, ik kan me juist goed concentreren, in de pauze even het huishouden doen, maar ik heb wel praktijk lessen nodig.
Fitzroy schreef:Tja, ik ben het wel met Neonlight eens. Mijn moeder werkte 40 jaar geleden wel 2 dagen in de week tot 2 uur maar pas toen ik, de jongste, 9 was. En mijn vader kwam thuis om met mij te eten tussen de middag. Bij mijn klasgenoten werkten er echt niet veel moeders.
Uiteindelijk kies je zelf voor kinderen en moet je daar ook in coronatijd de consequenties van dragen. Er zijn al allemaal verlofregelingen voor ouders.
SusanH schreef:Fitzroy schreef:Tja, ik ben het wel met Neonlight eens. Mijn moeder werkte 40 jaar geleden wel 2 dagen in de week tot 2 uur maar pas toen ik, de jongste, 9 was. En mijn vader kwam thuis om met mij te eten tussen de middag. Bij mijn klasgenoten werkten er echt niet veel moeders.
Daarom is het goed dat school noodopvang biedt. Verlof is echt geen optie als je in de zorg werkt. En idd iedereen heeft het zwaar. Maar ik word een beetje simpel van al die vergelijkingen die gemaakt moeten worden om aan te tonen dat het voor een ander allemaal wel meevalt want...
Vroeger ging het idd anders. Ik was de oudste....dus heb heel wat uurtjes op gepast met 2 werkende ouders.
Sizzle schreef:Weet je wat mij echt opstandig maakt?
Berichten in het nieuws over „zielige“ mensen die een extra uur moesten wachten op het vliegveld voor hun vakantievlucht omdat testen nu verplicht is.
Ook zo‘n jankie jankie interview met iemand dat haar vakantie naar Egypte nu niet doorging omdat het testen van het hele gezin te duur is en de kinderen nu verdrietig zijn.
Er gaan dus nog altijd zo‘n 10-15 toeristen vluchten per halve dag die gewoon vol zijn. Wat zit ik dan naief home-office te doen denk ik dan
Needje schreef:Bekende van me ging idd doodleuk naar Zuid-Afrika in december, want ja, nu waren de kids mooi 4 weken van school en online kon ook wel vanaf daar....
Allemaal positief getest toen ze naar huis wilden. En geen vluchten meer. Dus die zitten voorlopig vast daar.
Ik zeg: Karma
DuoPenotti schreef:Sizzle schreef:Weet je wat mij echt opstandig maakt?
Berichten in het nieuws over „zielige“ mensen die een extra uur moesten wachten op het vliegveld voor hun vakantievlucht omdat testen nu verplicht is.
Ook zo‘n jankie jankie interview met iemand dat haar vakantie naar Egypte nu niet doorging omdat het testen van het hele gezin te duur is en de kinderen nu verdrietig zijn.
Er gaan dus nog altijd zo‘n 10-15 toeristen vluchten per halve dag die gewoon vol zijn. Wat zit ik dan naief home-office te doen denk ik dan
Eens, zo enorm mee eens.
Ik blijf niet begrijpen dat fun reisjes mogen.
Dat had al vanaf vorig jaar maart dicht moeten zijn en nog steeds.
Jammer voor die branche maar dat gesleep over de wereld voor vakantie.![]()
En ik snap nog minder de mensen die het doen. Die mogen direct hun recht op zorg kwijtspelen.
Vakantie voor gezondheid zetten.