Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:58

Het gaat er niet om dat mensen niet hele dagen met hun kids opgescheept kunnen zitten. Dat zou idd wat kwalijk zijn. Maar het gaat om de combinatie. Zelf moeten werken en dan ook nog de Kids moeten helpen met het lesgeven en entertainen na het schoolwerk. Die combinatie is zwaar en lastig. Ik zou niet graag in hun schoenen willen staan.

Wij hebben met het team nog geen vergadering gehad waar er geen kind tussendoor kwam de laatste weken haha, een uur stilzitten en je niet laten horen of zien want mama is in een meeting werjt gewoon niet, zeker niet als het huis niet heel groot is. Ik heb met m'n collega's te doen!

Ik zit alleen thuis en heb al moeite met een goede motivatie voor m'n werk te behouden laat staan met kids om me heen...

Betreft het allemaal maar door moeten werken en geen huismoeder/vader zijn zoals vroeger was ben ik het overigens wel met neonlight eens, maar dat staat voor mij los van de corona discussie.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:05

Wij hebben een 12 jarige in de 1e vd havo. Het plan leek goed opgezet met online lessen, controles etc.
Feit is dat ze bij wijze van gewoon kunnen gamen tijdens de lessen. Heb mijn zoon hier ook op aangesproken en gaat nu beter. Anders was hij pc gewoon weekje kwijt :j
Mijn zoon werd gepest op school dus voor hem is dit alleen maar fijn. Geen angst onderweg naar school op de fiets en geen angst om tijdens de pauzes getreiterd te worden. Hij heeft adhd en asperger. Is een onwijze loner dus vind het prima zo.

Jongste van 6 met ass gaat juist helemaal niet. Structuur weg betekent veel onrust. Veel boos en onwijs opvliegend.

Online lessen was niet te doen. Deed gewoon niet meer mee. Toen 1 op 1 met juf via meet. Ging na 2 x ook niet meer. Huiswerk maken ook een ramp. Ik heb daar gewoon niet genoeg geduld en juiste skills voor en hij zit niet voor niets op speciaal onderwijs. Hij mag nu eindelijk na veel gezeur 3 ochtenden naar school. Geen busje zoals normaal maar om 8.30 zelf brengen en 11.30 halen.

Ik werk 3.5 dag om 4 dagen dus vind het behoorlijk zwaar. Mijn werk kan helaas niet op andere tijden gedaan worden. Als ik niet aanwezig kan zijn moet ik maar vrij nemen.

Mijn vriend is meestal als chauffeur de hele week van huis en moet alles dus zelf doen.

Het lastigste vind ik dat je nooit meer een momentje voor jezelf hebt. Gewoon even momentje rust zeg maar :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:11

Tja, ik ben het wel met Neonlight eens. Mijn moeder werkte 40 jaar geleden wel 2 dagen in de week tot 2 uur maar pas toen ik, de jongste, 9 was. En mijn vader kwam thuis om met mij te eten tussen de middag. Bij mijn klasgenoten werkten er echt niet veel moeders.
Uiteindelijk kies je zelf voor kinderen en moet je daar ook in coronatijd de consequenties van dragen. Er zijn al allemaal verlofregelingen voor ouders.

Iedereen heeft het zwaar, niet alleen kinderen of werkende ouders.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:12

Ik kijk soms op tegen het moment waarop iedereen straks zegt zullen weer afspreken :o ik heb het gevoel dat iedereen dan gelijk verwacht dat je snel weer langs komt waardoor de agenda snel vol zou kunnen worden, ik heb dan wel ook maanden niemand gezien.

Ook het thuis onderwijs vind ik eigenlijk gewoon fijn, het scheelt reistijd, ik kan me juist goed concentreren, in de pauze even het huishouden doen, maar ik heb wel praktijk lessen nodig.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:14

Fitzroy schreef:
Tja, ik ben het wel met Neonlight eens. Mijn moeder werkte 40 jaar geleden wel 2 dagen in de week tot 2 uur maar pas toen ik, de jongste, 9 was. En mijn vader kwam thuis om met mij te eten tussen de middag. Bij mijn klasgenoten werkten er echt niet veel moeders.
Uiteindelijk kies je zelf voor kinderen en moet je daar ook in coronatijd de consequenties van dragen. Er zijn al allemaal verlofregelingen voor ouders.

Mijn oudershadden een eigen zaak en waren veel van huis. S avonds ook vaak nog aan het werk. Niets mis mee. Mijn broer en ik konden ons al vroeg zelf redden.

Reden de ponies als we uit school kwamen. Voerden etc.

Mijn ouders brachten ons naar prive les en gingen in het weekend mee op wedstrijd. Al dat kost een hoop geld en daarom werkte ze hard. Niets mis mee

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:17

moonsparkle schreef:
Ik kijk soms op tegen het moment waarop iedereen straks zegt zullen weer afspreken :o ik heb het gevoel dat iedereen dan gelijk verwacht dat je snel weer langs komt waardoor de agenda snel vol zou kunnen worden, ik heb dan wel ook maanden niemand gezien.

Ook het thuis onderwijs vind ik eigenlijk gewoon fijn, het scheelt reistijd, ik kan me juist goed concentreren, in de pauze even het huishouden doen, maar ik heb wel praktijk lessen nodig.

Ik denk (hoop!) dat iedereen ook een beetje meer ingesteld is geraakt op het 'rustig aan doen'. Ik denk achteraf dat ik mezelf vaak een beetje voorbij liep, al was het wel altijd heel erg leuk om te doen.
Ik had vaak een dag dat ik om 7u de deur uit ging voor werk, om half 5 klaar was met werk, direct doorging naar verzorgpaard, om half 8 thuis was, even snel iets naar binnen propte om om 8u weer op de fiets te vertrekken naar dansles, om dan weer om half 11 thuis te zijn. En dan nog lessen voorbereiden. Ik denk niet dat ik dat nog kan/wil. Naast werk is 1 ding per dag wel voldoende.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:23

Fitzroy schreef:

Er zijn helemaal geen verlofregelingen voor ouders in coronatijd.
En je laatste zin ben ik het helemaal mee eens. Daarom vind ik her ook belachelijk dat die ineens niet zouden mogen klagen en alle anderen groepen wel.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:27

Oh huh, ik wist niet dat die opvatting nog zo populair was. Hoe werkt dat dan? Vrouwen stoppen met werken als ze zwanger worden? Dat is toch onwijs zonde van je studie? Of dan maar helemaal niet studeren als je een kinderwens hebt? En wat dan als je partner weg valt, om wat voor reden dan ook? Je hand ophouden bij de staat? Want werkgevers staan niet in de rij om mensen aan te nemen met een gat van een x aantal jaar in het cv. Zoveel vragen.

Overigens hoef ik helemaal niet te werken. Ik doe dat voor mijn eigen ontwikkeling.

Moonsparkle, je kunt dan toch aangeven dat je geen tijd hebt? Je bent niemand een verklaring schuldig als je geen zin hebt om af te spreken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:35

Fitzroy schreef:

Daarom is het goed dat school noodopvang biedt. Verlof is echt geen optie als je in de zorg werkt. En idd iedereen heeft het zwaar. Maar ik word een beetje simpel van al die vergelijkingen die gemaakt moeten worden om aan te tonen dat het voor een ander allemaal wel meevalt want...

Vroeger ging het idd anders. Ik was de oudste....dus heb heel wat uurtjes op gepast met 2 werkende ouders.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:50

SusanH schreef:
Fitzroy schreef:

Daarom is het goed dat school noodopvang biedt. Verlof is echt geen optie als je in de zorg werkt. En idd iedereen heeft het zwaar. Maar ik word een beetje simpel van al die vergelijkingen die gemaakt moeten worden om aan te tonen dat het voor een ander allemaal wel meevalt want...

Vroeger ging het idd anders. Ik was de oudste....dus heb heel wat uurtjes op gepast met 2 werkende ouders.

Nou eens met dat dik gedrukte...
Studenten mogen niet klagen want die hebben geen financiële verplichtingen etc. , niet zoveel verantwoordelijkheden als werkenden. En die situatie is echt veel minder erg dan voor werkenden... Hoezo?
Stop eens met oordelen over anderen hoe zwaar het wel en niet is.

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:55

Snappen jullie echt niet dat alle kanten dat doen? Ik snap echt het verzet wel, want er zijn groepen die al veel langer niks kunnen en mogen en voor hen is het natuurlijk wel echt pijnlijk dat nu alles op alles gezet wordt dat scholen open kunnen. En ik snap ook dat het voor kinderen juist nodig is.

Maar stop toch met dat belangrijker maken voor de ene groep en het weg wuiven van de andere. Je kan helemaal niet bepalen voor wie het moeilijker is. Ga alsjeblieft weer terug naar samen ipv tegen elkaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:58

Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet buiten weer gewoon meer toelaten?
We hebben nu meerdere masse's gehad buiten waar uiteindelijk niets van tot een uitbraak is gekomen.
Het zal voor veel mensen al veel schelen als ze wel gewoon met een groepje buiten kunnen afspreken.

Ik zag ook een filmpje van een gast bij Jinek die vertelde dat 72% ongeveer op de IC man is tussen de 50-75 met overgewicht. Hij pleitte ook voor eerst deze categorie te inenten. Omdat deze dus grote druk geven op de IC's

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:09

Weet je wat mij echt opstandig maakt?
Berichten in het nieuws over „zielige“ mensen die een extra uur moesten wachten op het vliegveld voor hun vakantievlucht omdat testen nu verplicht is.
Ook zo‘n jankie jankie interview met iemand dat haar vakantie naar Egypte nu niet doorging omdat het testen van het hele gezin te duur is en de kinderen nu verdrietig zijn.
Er gaan dus nog altijd zo‘n 10-15 toeristen vluchten per halve dag die gewoon vol zijn. Wat zit ik dan naief home-office te doen denk ik dan 8)7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:11

helemaal eens hoor Sizzle, ik deel die verontwaardiging. Stel je voor dat je toch niet op vakantie kan, achguttegut.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:12

Ik denk dat de discussie of je als ouder wel of niet hebt gekozen om te werken totaal niet Corona gerelateerd is. Hier bewust thuis voor de kinderen, voor ons is het opvangen dan ook geen enkel probleem. Toch ben ik ontzettend blij voor de kinderen dat ze weer naar school mogen. De oudste twee missen echt de interactie met hun leeftijdsgenoten en de oudste mist ook echt het schoolse leren van nieuwe dingen. Wat we van school online krijgen vervangt nooit een hele schooldag omdat de juffen ook druk zijn met de noodopvang. Spelen bij andere kinderen kan nauwelijks omdat vrijwel alle kinderen in de noodopvang zitten of bij opa’s en oma’s die er niet nog een kind bij willen. Heel soms komt er een vriendje hier spelen.

Verder ben ik het eens met Suzan, waarom moet steeds vergeleken worden met iemand die een andere keuze maakt? Ik ga dan ook maar niet in op de argumenten waarom je wel of niet kiest om te werken of thuis te blijven, die keuze mag iedereen voor zichzelf maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:14

Sizzle schreef:
Berichten in het nieuws over „zielige“ mensen die een extra uur moesten wachten op het vliegveld voor hun vakantievlucht omdat testen nu verplicht is.
Ook zo‘n jankie jankie interview met iemand dat haar vakantie naar Egypte nu niet doorging omdat het testen van het hele gezin te duur is en de kinderen nu verdrietig zijn.
Er gaan dus nog altijd zo‘n 10-15 toeristen vluchten per halve dag die gewoon vol zijn. Wat zit ik dan naief home-office te doen denk ik dan 8)7

Eens, zo enorm mee eens.
Ik blijf niet begrijpen dat fun reisjes mogen.
Dat had al vanaf vorig jaar maart dicht moeten zijn en nog steeds.
Jammer voor die branche maar dat gesleep over de wereld voor vakantie. 8)7
En ik snap nog minder de mensen die het doen. Die mogen direct hun recht op zorg kwijtspelen.
Vakantie voor gezondheid zetten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:17

Hier in Belgie zijn de funreisjes sinds deze week verboden voor een bepaalde tijd met het oog op de krokusvakantie die eraan komt.
Eindelijk! :Y)
Afraden heeft duidelijk geen zin. Zagen we met de kerstvakantie al. Dus dan maar een verbod.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:17

Bekende van me ging idd doodleuk naar Zuid-Afrika in december, want ja, nu waren de kids mooi 4 weken van school en online kon ook wel vanaf daar....
Allemaal positief getest toen ze naar huis wilden. En geen vluchten meer. Dus die zitten voorlopig vast daar.
Ik zeg: Karma

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:18

Weer een andere groep die als eerste geent wil/moet worden. Op deze manier valt er toch gewoon niet fatsoenlijk een schema te maken, iedereen wil de uitzondering zijn die als eerste geent moet worden wat het hardst nodig, het belangrijkst enz, waardoor de groepen die je niet hoort misschien nog verder naar achter geduwt worden omdat je ze niet hoort.

En ja de mening van Neonlight heb ik ook al heel wat jaren. De groep iets ontspoorde probleem kinderen wordt groter en groter. Steeds meer ouders die geen nee zeggen tegen hun engeltjes want nee zeggen kost teveel tijd in het toch al te drukke schema, geeft teveel stress enz.

En ja ik weet dat veel vrouwen werken omdat ze het willen.maar ik blijf er bij de rust en regelmaat van vroeger, een ouder thuis als je van school komt voor heel veel kinderen een stuk zou helpen in rust en minder overprikkeling. Niet van voorschools naar school naar tussenopvang naar school na naschoolse opvang. Eten en naar bed. Ouders zien op beperkte momenten die dan bezig zijn met hun schema rondkrijgen.

Ik vermoed als er inkomen genoeg zou zijn en de lasten van iedereen lager en als je kinderen zou vragen wat zij liever hebben er een stuk minder mensen fulltime gaan werken. Wat mij nog het meest verbaasd aan dat alles is mensen die fulltime werken en een hond hebben krijgen vaak best veel mensen over zich heen want dat js zielig, maar mensen die fulltime werken en anderen die daardoor hun kinderen meer zien dan zijzelf. Daar mag je niks over zeggen want je hebt als ouders het recht beiden hard te werken

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:21

Needje schreef:
Bekende van me ging idd doodleuk naar Zuid-Afrika in december, want ja, nu waren de kids mooi 4 weken van school en online kon ook wel vanaf daar....
Allemaal positief getest toen ze naar huis wilden. En geen vluchten meer. Dus die zitten voorlopig vast daar.

}> bad karma :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:21

Needje schreef:

:= hopelijk hebben ze er goed last van. Echt geen respect voor dat volk.

Ik hoop dat de avondklok snel stopt, maakt me een stuk flexibeler. Heb vanaf volgende week een druk programma en dan kan ik voor het slapen nog een rondje wandelen. :o
Tevens hoop ik dat de winkels snel weer open gaan, kan ik weer uren maken op werk. :+

En had gehoopt dit blok weer fysiek te hebben, maar ik ga gewoon het volle jaar thuis studeren aantikken. Moet ik wel even van slikken. Mijn motivatie is nu wel echt -20. In plaats van een 10 normaal gesproken. :n
Als dit doorzet tot aan de zomer heb ik straks de helft (!!!) van mijn studie online gehad. -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:23

Marlinde de avondklok stopt toch 10februari ? Ik hoorde dit vanmorgen hier op de radio.
Kan toch niet dat ik zoiets gedroomd heb :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:24

1 domme vraag, waarom heeft iedereen het over werkende moeders en niet over werkende vaders

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:26

We hebben het over vroeger en toen waren het de moeders die thuisbleven.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:27

DuoPenotti schreef:
Sizzle schreef:

Eens, zo enorm mee eens.
Ik blijf niet begrijpen dat fun reisjes mogen.
Dat had al vanaf vorig jaar maart dicht moeten zijn en nog steeds.
Jammer voor die branche maar dat gesleep over de wereld voor vakantie. 8)7
En ik snap nog minder de mensen die het doen. Die mogen direct hun recht op zorg kwijtspelen.
Vakantie voor gezondheid zetten.

Met je 2 laatste zinnen niet eens !! Zo'n uitspraken horen niet
Roken voor gezondheid
Zuipen voor gezondheid
Criminaliteit voor gezondheid
Roekeloos rijden voor gezondheid
Enz
Allemaal hun recht op zorg ontzeggen
Is meteen het probleem van tekort op bedden opgelost