Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
black_kelpie schreef:Netjes! Ik kom meerdere keren per dag langs en belachelijk goede ijssalon, die zit hier op 600 meter lopen. Ik moet mezelf dus ook regelmatig streng toespreken
Prima2Donna schreef:Hoi allemaal! Mag ik me hier ook melden als het mij niet zozeer om het afvallen gaat, maar meer om wat verlies aan buikvet? Deze zomer gaan we op vakantie in Italië, en daar zou ik graag een wat strakker buikje willen hebben.
Prima2Donna schreef:Hoi allemaal! Mag ik me hier ook melden als het mij niet zozeer om het afvallen gaat, maar meer om wat verlies aan buikvet? Deze zomer gaan we op vakantie in Italië, en daar zou ik graag een wat strakker buikje willen hebben.
CCCCC schreef:Bij mij op precies zo een afstand! Ze hebben er overigens ook hele lekkere chocolade en taart.. Terras aan het water. Met dat zonnetje dan heel verleidelijk hé!
Aria_zz schreef:Ik heb vandaag de broek gepast waar ik vorig jaar niet meer inpaste en hij past!![]()
Nog niet helemaal super comfortabel, maar zou hem wel zonder probleem gewoon kunnen dragen doorheen de dag.
Nog een paar kilo er af en dan zal het helemaal geen probleem meer zijn.
Ben zo blij
_Lobke_ schreef:Prima2donna: ziet er zeker niet raar uit hoor! Je geeft aan bij het lijstje van gisteren dat je vleeswaren had, je kan er dan voor kiezen om zoveel mogelijk mager te eten zoals kipfilet. Wit brood/bolletjes geeft een minder verzadigd gevoel waardoor je weer sneller gaat eten. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor bruin. Qua kaas zou je ook rekening kunnen houden met zo vetarm mogelijk. Qua beweging zit je goed zo te zien je zou iedere dag nog 1:30 kunnen planken voor je buikspieren. Werkt erg goed!
Verder vraag ik me af of je op deze manier voldoende eet. Soms kan het ook veel inzicht geven om je kilocalorieën bij te houden.
Prima2Donna schreef:@_Lobke_ bedankt voor de tips!
@IMANDRA heb net even mijn BMR uitgerekend en die zit zonder beweging op 1230, met lichte beweging zit mijn energieverbruik op 1690. Qua voeding zit ik aan MFP te zien meestal net wat onder die 1600. Vandaag waarschijnlijk niet, heb een iets groter stukje mudcake genomen dan gepland en een bonus stukje cheesecake want het was zo gruwelijk lekker
Prima2Donna schreef:Nou, even alles uittypen hoor.. xd
Ik plaats liever geen foto's van mijn lichaam hier op bokt, dus daarom heb ik wat plaatjes van google geplukt. Ik doe denk ik nu ruim een jaar een ab-workout routine van ongeveer 6 minuten. In de zomer voer ik het wat op, en af en toe voeg ik wat nieuwe oefeningen toe. Ik merk ook wel echt verschil met hoe het er eerst uit zag. De afgelopen weken ben ik met een beetje cardio begonnen.
Dit is hoe het er nu ongeveer uit ziet:Spoiler:
[ Afbeelding ]
Hoe ik het graag zou willen hebben:Spoiler:
[ Afbeelding ]
Ik let sinds een maandje denk ik nu veel strenger op mijn eten dan eerst. De afgelopen dagen had ik toetsweek en was ik veel meer thuis dan normaal, dus wat ik at is iets anders dan normaal.
Lijstje van gister:
O/T: banaan
L: een bruine bol en een wit bolletje van de bakker, belegd met vleeswaren
A: kipschnitzel die nog over was, een volkoren wrap goed gevuld met kaas + 2 plakjes kipfilet en een paar plakjes komkommer (normaal hebben we op zaterdagavond altijd een broodmaaltijd, maar omdat pap en ik nu maar met z'n 2en waren hebben we het iets anders gedaan)
T: een heeel klein stukje wit brood met wat nutella erop
B: 50 minuten fietsen en paard verzorgen
Gepland lijstje voor vandaag:
O: een half croissantje + een ei
L: volkoren boterham met salami en een aantal blauwe bessen erbij
T: een stuk zelfgemaakte chocolate mudcake
A: pastinaaksoep met waarschijnlijk een paar plakjes bruin stokbrood
T?: misschien een half bakje Qarc yoghurt met koekjesbodem
Heeft iemand nog tips of aanmerkingen? Ik merk dat ik een beetje op hetzelfde punt blijf hangen, maar ik ga binnenkort beginnen met de #100abchallenge, misschien dat ik dan weer vooruitgang ga zien.
Het is voor mij echt ontzettend lastig om niet ongezond te eten. Er is altijd wel iemand jarig die trakteert (zoals ik deze week haha, vandaar die mudcake) of dan ga ik weer eens met vriendinnen naar de stad om ijs te eten of bij de hema wat lekkers halen.
EDIT: ik gebruik sinds kort trouwens ook MFP om een idee te krijgen wat er allemaal voor calorieën/koolhydraten/vetten/suikers zitten in de dingen die ik eet. Echt super handige site vind ik dat. Ik merk dat ik het ook echt leuk vind om in te vullen wat ik ga eten die dag, en dan een beetje uitproberen met portiegroottes zodat ik de dag kan uitbalanceren