3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:05

Sterk CCCCC, ijsje laten staan!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:06

Knap zeg! +:)+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:28

black_kelpie schreef:
Netjes! Ik kom meerdere keren per dag langs en belachelijk goede ijssalon, die zit hier op 600 meter lopen. Ik moet mezelf dus ook regelmatig streng toespreken :')

Bij mij op precies zo een afstand! Ze hebben er overigens ook hele lekkere chocolade en taart.. Terras aan het water. Met dat zonnetje dan heel verleidelijk hé!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:03

Top bezig allemaal!!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:15

Ik heb vandaag de broek gepast waar ik vorig jaar niet meer inpaste en hij past! *\o/*
Nog niet helemaal super comfortabel, maar zou hem wel zonder probleem gewoon kunnen dragen doorheen de dag.
Nog een paar kilo er af en dan zal het helemaal geen probleem meer zijn.

Ben zo blij :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:19

Wat fijn Aria, gefeliciteerd!

Verleidelijk idd CCCCC, goed dat je het kan weerstaan :)

Hier gaat het prima weer, heb de motivatie echt weer terug gevonden. Vandaag voor de tweede keer wezen meal preppen. Beviel weer prima. Dit keer wel enkel avondeten gedaan ivm werk dit weekend. Vanmiddag wezen lunchen met mijn zus, daar wel wat gezondigd, maar de rest van de dag erop aangepast.

O: Thee
T: kopje mosterdsoep + kwart italiaanse bol met kaas en een soort tomatenspread
L: bagel met biefstuk stukjes, kaas en paprika + 3 uienringen + wat frietjes met mayo + cola zero + latte
T: handje pinda's
A: kip, half volkoren rijst, cherry tomaatjes, komkommer, witte kaas en wat rode ui
T: thee

De detox thee bevalt prima tot nu toe, afgelopen twee dagen oprecht beter geslapen. Volgens mijn vriend ook minder zwaar geademd. Verder meer energie overdag en minder zin in zoete meuk. Wil niet beweren dat dit allemaal door de thee komt, bedoel ik eet ook beter nu, maar so far ben ik er erg blij mee. Zowel de ochtend als avondthee vind ik ook erg lekker qua smaak. Detox thee mag dan volgens sommigen onzin zijn, maar een thee met deze bijwerkingen teken ik voor. Of ze het nou detox of eenhoorn thee noemen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:52

Vandaag heerlijk gereden weer! Bijna 17 km over Dwingelerveld gestruind met eigenaresse van stal. Onderweg gestopt voor paar broodjes.

Afbeelding

Afbeelding

O: skyr met muesli en whey crispy
L: 3 bolletjes met kaas
T: cornetto
A: paar plakjes stokbrood met smeersels, salade carpaccio, patat en stukje appeltaart met ijs na
B: drie uur paard gereden

Laibadji, gewoon vol blijven houden. Als je gezond eet en meer beweegt, ben je sowieso goed bezig voor je lijf! Vervelend als je het dan niet ziet op de weegschaal, maar je hebt er zeker wel profijt van.

CCCCC, ben altijd wel aardig opgeruimd en netjes. Maar dit voelt toch wel even extra lekker ja!

Frummels, veel plezier en succes gewenst voor morgen!

EdkingEnzo, dat gewicht gaat vanzelf mee, ook al zie je dat soms een tijdje niet op de weegschaal. Komt echt wel!

Dat gevaar van de ijssalon ken ik. In lunchpauze kom ik langs ijssalon lopen, vlak naast mijn huis zit ook een hele goede ijssalon. Maar kan me meestal aardig goed inhouden. Alleen als m'n vriend hier is wel lastiger, die is echt gek op ijs.

Sanne, wat goed dat het mealpreppen zo goed gaat!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:22

Hoi allemaal! Mag ik me hier ook melden als het mij niet zozeer om het afvallen gaat, maar meer om wat verlies aan buikvet? Deze zomer gaan we op vakantie in Italië, en daar zou ik graag een wat strakker buikje willen hebben.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:33

Prima2Donna schreef:
Hoi allemaal! Mag ik me hier ook melden als het mij niet zozeer om het afvallen gaat, maar meer om wat verlies aan buikvet? Deze zomer gaan we op vakantie in Italië, en daar zou ik graag een wat strakker buikje willen hebben.

Welkom :j

Leuk vooruitzicht iig :)

Kom even onder mijn steen vandaan

Ik heb echt een week met teveel extra eten achter de rug. :=
Echt een valkuil van mij, emo-eten... stress voor mn nieuwe baan die maandag begint. :=

Maar vanochtend gewogen en woog 61,6 kg. Viel me 100% mee eigenlijk :+

Afijn, wel 2x hardgelopen, 2x paardgereden, 1x krachttraining en vanochtend bootcamp gedaan deze week. :) En morgen weer een lange trainingsrit te paard. Dus het sporten gaat in ieder geval wel heel lekker. :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:01

Net weer 1,5 uur gebikkeld in de sportschool. Nu net gedoucht en een hele uitgebreide lunch aan maken. Straks vrijgezellenfeestje en wil even goede bodem leggen :')

Prima2Donna schreef:

Welkom! Heb je buikvet of een wat slappe buik?
Want buikvet gaat alles weg door af te vallen. Een slappe buik komt door een gebrek aan spieren en kan je voor gaan trainen.

Dilan, jouw week was in elk geval wel lekker actief ook!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:43

@linoleum, ik zal vanavond beter uitleggen hoe het precies zit :) Dan heb ik waarschijnlijk wat meer tijd.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:22

CCCCC schreef:
Bij mij op precies zo een afstand! Ze hebben er overigens ook hele lekkere chocolade en taart.. Terras aan het water. Met dat zonnetje dan heel verleidelijk hé!

Vreselijk _O- Dit is ook ijssalon/chocolatier. Dodelijke combi!

Aria_zz schreef:
Ik heb vandaag de broek gepast waar ik vorig jaar niet meer inpaste en hij past! *\o/*
Nog niet helemaal super comfortabel, maar zou hem wel zonder probleem gewoon kunnen dragen doorheen de dag.
Nog een paar kilo er af en dan zal het helemaal geen probleem meer zijn.

Ben zo blij :D

Dat zijn de leuke mijlpalen!! *\%/*

Prima2Donna schreef:

Welkom!! :wave:

Project McMuffin is gelukt :Y)

Afbeelding

O; yoghurt met muesli, jam en blauwe bessen
T; banaan
L; 1,5 McMuffin homestyle :9
A; barbecue

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:23

Black_Kelpie, oh waw dat ziet er heerlijk uit! Super leuk ook :D
Ja inderdaad een mijlpaal, erg blij mee. Had ook een nieuwe broek nodig, dus komt erg goed uit :+

PrimaDonna, welkom. Leuk doel, zo gericht op een mooie zomer :D

Dilan, oh dat is wel stressen. Dan is het inderdaad wel normaal om te gaan emo-eten. Hopelijk valt het maandag allemaal mee.

Linoleum, ziet er zo leuk uit! Al dat haar /3

Sanne, dankje! Wel, als het werkt, werkt het. Ongeacht of er bewijs voor is, als het je helpt en je beter bij slaapt is het een goede reden om verder te doen.

Mijn lijstje vandaag:
O: groene thee
L: salade met gebakken champignon, kerstomaatjes, feta, twee gekookte eitjes, spek. 'Ijs': Bevroren aardbeien, frambozen en blauwe bessen met amandelmelk en een schepje proteïne poeder gemixt, dan gesmolten chocolade erdoor nog. Meer bevroren vruchten dan melk waardoor het lekker dik was en ik het met een lepel kon eten. Chocolade werd snel terug koud waardoor het een soort van stracciatella werd :9
A: Guacamole met sour creme, feta, gebakken aubergine en courgette in de oven met olijfolie.

B: fietstochtje. Stretchen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:27

Black-kelpie, zie mcmuffin ziet er goed uit :j

Aria, dat ijs klinkt ook heel erg lekker :9

Net terug uit de stad. Wilde even wat kleding kopen. Dus naar C&A geweest, die hebben lekker betaalbare basics :)
Die winkel is goed voor je ego, joh :+ Kon gewoon maat 36 broek pakken en maat S voor shirt en vest :)

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:49

Nou, even alles uittypen hoor.. xd

Ik plaats liever geen foto's van mijn lichaam hier op bokt, dus daarom heb ik wat plaatjes van google geplukt. Ik doe denk ik nu ruim een jaar een ab-workout routine van ongeveer 6 minuten. In de zomer voer ik het wat op, en af en toe voeg ik wat nieuwe oefeningen toe. Ik merk ook wel echt verschil met hoe het er eerst uit zag. De afgelopen weken ben ik met een beetje cardio begonnen.

Dit is hoe het er nu ongeveer uit ziet:
Spoiler:
Afbeelding

Hoe ik het graag zou willen hebben:
Spoiler:
Afbeelding

Ik let sinds een maandje denk ik nu veel strenger op mijn eten dan eerst. De afgelopen dagen had ik toetsweek en was ik veel meer thuis dan normaal, dus wat ik at is iets anders dan normaal.

Lijstje van gister:
O/T: banaan
L: een bruine bol en een wit bolletje van de bakker, belegd met vleeswaren
A: kipschnitzel die nog over was, een volkoren wrap goed gevuld met kaas + 2 plakjes kipfilet en een paar plakjes komkommer (normaal hebben we op zaterdagavond altijd een broodmaaltijd, maar omdat pap en ik nu maar met z'n 2en waren hebben we het iets anders gedaan)
T: een heeel klein stukje wit brood met wat nutella erop

B: 50 minuten fietsen en paard verzorgen

Gepland lijstje voor vandaag:
O: een half croissantje + een ei
L: volkoren boterham met salami en een aantal blauwe bessen erbij
T: een stuk zelfgemaakte chocolate mudcake
A: pastinaaksoep met waarschijnlijk een paar plakjes bruin stokbrood
T?: misschien een half bakje Qarc yoghurt met koekjesbodem

Heeft iemand nog tips of aanmerkingen? Ik merk dat ik een beetje op hetzelfde punt blijf hangen, maar ik ga binnenkort beginnen met de #100abchallenge, misschien dat ik dan weer vooruitgang ga zien.

Het is voor mij echt ontzettend lastig om niet ongezond te eten. Er is altijd wel iemand jarig die trakteert (zoals ik deze week haha, vandaar die mudcake) of dan ga ik weer eens met vriendinnen naar de stad om ijs te eten of bij de hema wat lekkers halen.

EDIT: ik gebruik sinds kort trouwens ook MFP om een idee te krijgen wat er allemaal voor calorieën/koolhydraten/vetten/suikers zitten in de dingen die ik eet. Echt super handige site vind ik dat. Ik merk dat ik het ook echt leuk vind om in te vullen wat ik ga eten die dag, en dan een beetje uitproberen met portiegroottes zodat ik de dag kan uitbalanceren :D

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:58

Prima2donna: ziet er zeker niet raar uit hoor! Je geeft aan bij het lijstje van gisteren dat je vleeswaren had, je kan er dan voor kiezen om zoveel mogelijk mager te eten zoals kipfilet. Wit brood/bolletjes geeft een minder verzadigd gevoel waardoor je weer sneller gaat eten. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor bruin. Qua kaas zou je ook rekening kunnen houden met zo vetarm mogelijk. Qua beweging zit je goed zo te zien je zou iedere dag nog 1:30 kunnen planken voor je buikspieren. Werkt erg goed!
Verder vraag ik me af of je op deze manier voldoende eet. Soms kan het ook veel inzicht geven om je kilocalorieën bij te houden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 13:10

_Lobke_ schreef:
Prima2donna: ziet er zeker niet raar uit hoor! Je geeft aan bij het lijstje van gisteren dat je vleeswaren had, je kan er dan voor kiezen om zoveel mogelijk mager te eten zoals kipfilet. Wit brood/bolletjes geeft een minder verzadigd gevoel waardoor je weer sneller gaat eten. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor bruin. Qua kaas zou je ook rekening kunnen houden met zo vetarm mogelijk. Qua beweging zit je goed zo te zien je zou iedere dag nog 1:30 kunnen planken voor je buikspieren. Werkt erg goed!
Verder vraag ik me af of je op deze manier voldoende eet. Soms kan het ook veel inzicht geven om je kilocalorieën bij te houden.

Dat laatste vraag ik me ook af, en als ze op deze manier moeite heeft met aan voldoende kcal te komen zou ik juist kiezen voor vollere kaas etc.

@primadonna: hoeveel kcal eet je op een dag en wat is je bmr? Als ik de foto’s zo zie wil je dus strakker worden en niet zozeer afvallen?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:27

Hoe gaat het bij jullie? Hier gaat het qua bewegen wel goed.
O/L: twee wraps met roomkaas kipfilet en heel veel sla
T: - banaan.
- framboos cheesecake gebak
A: gekookte aardappelen broccoli en saucijs
T: gevulde koek bij de thee

22 km gefietst, paardgereden 60 minuten en 3 km gewandeld.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:44

Hallo allemaal! Bij mij is het de afgelopen dagen matig gegaan. Te veel alcohol, onregelmatig eten. Vandaag een kater, maar geprobeerd zo netjes mogelijk te eten.

Lijstje;
O: fulfil eiwitreep en een antioxidant smoothie
L: Couscous salade met kip en groenten (van AH)
T: had nog tapas over, dus wat olijven, blokjes oude kaas.
A: ik denk een soepje

Beweging: ik denk zo een 8.000 stappen alsnog!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 18:34

Lekker bezig Lobke met die beweging!

Hier gaat het wel oké, vrijdag met pizza gevierd dat ik eindelijk na bijna 2 jaar aangenomen ben voor een functie die heel zeldzaam is :D. Zit ook al sinds eind december thuis dus ben wel blij dat ik weer aan de bak mag, begin maandag. Ondanks de pizza ben ik deze week toch weer 400gr afgevallen dus ik ben blij.

Lijstje vandaag:

O: /
M: 2 luxe pistolets, 1 met guacamole, kaas, kipfilet / 1 met Kip Samba salade
A: Burritos <3

Morgen sowieso mager avondeten, want blijkbaar wordt er voor lunch gezorgd op het werk maar weet niet wat de opties zijn. Dus dat even afwachten. Dat is wel het nadeel aan nieuw werk: ik kan m'n middag eten niet afwegen dus moet weer gaan schatten :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:38

Gefeliciteerd Imandra :D

Qua voeding is bij mij drama.
Qua beweging gaat het heel goed :')

Vanochtend 21 km paardgereden.
Merk echt dat het weer drukker gaat worden in het bos. Mooiweermensen haha

Afbeelding
Afbeelding

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:49

CCCCC: netjes lijstje hoor! Zo streng kan ik niet voor mezelf zijn.

Imandra: dankje :D! Wauw super goed zeg gefeliciteerd en ook nog afgevallen goed bezig hoor.

Dilan93: Hier precies hetzelfde bewegen gaat goed voeding soms iets minder maar ach je veel beweegt mag je ook weer meer eten. En ik kom meestal niet boven de maximale kilocalorieën die ik mag hebben.
Leuke foto's!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:57

@_Lobke_ bedankt voor de tips!

@IMANDRA heb net even mijn BMR uitgerekend en die zit zonder beweging op 1230, met lichte beweging zit mijn energieverbruik op 1690. Qua voeding zit ik aan MFP te zien meestal net wat onder die 1600. Vandaag waarschijnlijk niet, heb een iets groter stukje mudcake genomen dan gepland en een bonus stukje cheesecake want het was zo gruwelijk lekker :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 19:03

Prima2Donna schreef:
@_Lobke_ bedankt voor de tips!

@IMANDRA heb net even mijn BMR uitgerekend en die zit zonder beweging op 1230, met lichte beweging zit mijn energieverbruik op 1690. Qua voeding zit ik aan MFP te zien meestal net wat onder die 1600. Vandaag waarschijnlijk niet, heb een iets groter stukje mudcake genomen dan gepland en een bonus stukje cheesecake want het was zo gruwelijk lekker :+

Ah oké, dan eet je inderdaad wel genoeg. Zo kan zo'n lijstje ook vertekenen :j.

Moet zeggen dat ik er niet heel veel vanaf weet, maar als je droger wil worden dan moet je idd sporten en goed eten. Macro's goed bijhouden kan voor jou ook veel helpen. Zou ook niet te veel onder je energieverbruik gaan zitten maar vooralsnog meer op het spieren kweken letten, dus genoeg en gezond eten zodat je spieren ook de kans krijgen om te groeien. Maar nogmaals: ik weet er niet heel veel vanaf dus misschien kan iemand reageren die wel meer van dit droogtrainen af weet haha.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:50

Prima2Donna schreef:
Nou, even alles uittypen hoor.. xd

Ik plaats liever geen foto's van mijn lichaam hier op bokt, dus daarom heb ik wat plaatjes van google geplukt. Ik doe denk ik nu ruim een jaar een ab-workout routine van ongeveer 6 minuten. In de zomer voer ik het wat op, en af en toe voeg ik wat nieuwe oefeningen toe. Ik merk ook wel echt verschil met hoe het er eerst uit zag. De afgelopen weken ben ik met een beetje cardio begonnen.

Dit is hoe het er nu ongeveer uit ziet:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Hoe ik het graag zou willen hebben:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Ik let sinds een maandje denk ik nu veel strenger op mijn eten dan eerst. De afgelopen dagen had ik toetsweek en was ik veel meer thuis dan normaal, dus wat ik at is iets anders dan normaal.

Lijstje van gister:
O/T: banaan
L: een bruine bol en een wit bolletje van de bakker, belegd met vleeswaren
A: kipschnitzel die nog over was, een volkoren wrap goed gevuld met kaas + 2 plakjes kipfilet en een paar plakjes komkommer (normaal hebben we op zaterdagavond altijd een broodmaaltijd, maar omdat pap en ik nu maar met z'n 2en waren hebben we het iets anders gedaan)
T: een heeel klein stukje wit brood met wat nutella erop

B: 50 minuten fietsen en paard verzorgen

Gepland lijstje voor vandaag:
O: een half croissantje + een ei
L: volkoren boterham met salami en een aantal blauwe bessen erbij
T: een stuk zelfgemaakte chocolate mudcake
A: pastinaaksoep met waarschijnlijk een paar plakjes bruin stokbrood
T?: misschien een half bakje Qarc yoghurt met koekjesbodem

Heeft iemand nog tips of aanmerkingen? Ik merk dat ik een beetje op hetzelfde punt blijf hangen, maar ik ga binnenkort beginnen met de #100abchallenge, misschien dat ik dan weer vooruitgang ga zien.

Het is voor mij echt ontzettend lastig om niet ongezond te eten. Er is altijd wel iemand jarig die trakteert (zoals ik deze week haha, vandaar die mudcake) of dan ga ik weer eens met vriendinnen naar de stad om ijs te eten of bij de hema wat lekkers halen.

EDIT: ik gebruik sinds kort trouwens ook MFP om een idee te krijgen wat er allemaal voor calorieën/koolhydraten/vetten/suikers zitten in de dingen die ik eet. Echt super handige site vind ik dat. Ik merk dat ik het ook echt leuk vind om in te vullen wat ik ga eten die dag, en dan een beetje uitproberen met portiegroottes zodat ik de dag kan uitbalanceren :D

Je weet dat enkel buikspieroefeningen doen onzin is toch? En plaatselijk buikvet afvallen kan helaas ook niet. Je zult in totaal over je gehele lichaam kg verliezen. Plaatselijk vet verliezen is (helaas) niet mogelijk. Ik zou gewoon meer cardio doen en die buikspieroefeningen kun je er natuurlijk prima naast blijven doen maar helaas is dat niet voldoende om een "sixpack" te krijgen.

Zorg dat je niet te weinig gaat eten. En wat betreft dat ongezond je kunt ook nee zeggen tegen mensen he ;)

Je eet een half croissantje, wat is daar de reden voor? En gooi je de andere helft dan weg?
Als je MFP invult ook je olie en boter invullen, dat is iets wat mensen eigenlijk bijna nooit doen.

Verder veel succes :D