Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pabie

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:16

Ik krij dus met geen mogelijkheid in ear oordopjes in :').
Heb met gewone oordoppen ook een kindermaatje vanwege dit probleem.
Zoek nog een oplossing voor goeie oortjes, want zie hardlopen met een koptelefoon ook neit zitten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:25

Pabie schreef:
Zoek nog een oplossing voor goeie oortjes, want zie hardlopen met een koptelefoon ook neit zitten

Je mag mijn oren wel hebben. Vanmorgen nog uitgespoten, maar van Oost-indische kwaliteit; ze luisteren net zo slecht als dat ze horen :+ .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:51

Ik heb jabra elites. Hele fijne oortjes maar sinds de laatste iPhone update verbreekt de verbinding buiten telkens. Binnen geen probleem, buiten weg van huis ook niet maar met hardlopen altijd bingo. Om gek van te worden want het zijn echt topdingen. Nu loop ik dus weer met mijn ouderwetse koptelefoon met draad. Geluid is wel echt altijd beter met draad.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:58

Pabie schreef:

Ik heb ook de jaybird x4. Hiervan kun je zowel de haakjes die in je oren zitten als de oordopjes vervangen. Van beide krijg je drie maten meegeleverd.

Zelf heb ik haakje klein en dopje medium. Verder heb ik hem op 'de sportstand zitten, dus rond mijn oor en niet hangend zoals bij gewone oordopjes, en hij gaat nergens heen.

Geluid is goed en je hoort her verkeer ook nog.
Daarnaast kun je zelf het geluidsprofiel instellen. Dus of je meer bas wilt horen. De stemmen harder dan de muziek etc. Net wat jij fijn vind.

Hiervoor had ik de plantronics beat. aar de upgrade zat te strak om mijn oren. De oude wordt niet meer gemaakt helaas.
Laatst bijgewerkt door Luxorvalkje op 01-12-20 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:00

@luxorvalkje

Mijn oren zijn zo afwijkend klein dat ik t zelfs met verschillende maten niet durf, helaas kan je oordoppjes ook nooit passen (wat dan ook wel weer terecht is..). Maar denk er wel nog even over na ze zien er wel erg fijn uit!

Nu gebruik ik trouwens dus niet in ear oortjes (ze bestaan nog!).
Maar die vallen wel echt om de haverklap uit :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:03

Pabie schreef:
@luxorvalkje

Mijn oren zijn zo afwijkend klein dat ik t zelfs met verschillende maten niet durf, helaas kan je oordoppjes ook nooit passen (wat dan ook wel weer terecht is..). Maar denk er wel nog even over na ze zien er wel erg fijn uit!

Misschien zou je het in een winkel kunnen proberen. Soms kan het.

En anders kune je iets anders overwegen. Ik zie het regelmatig, maar het lijt me niet fijn. Zo'n gewone koptelefoon van bijv. beats of bose die helemaal over je oren heen gaat

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:14

Ja ik heb zelf een sony koptelefoon die dus over oren zit, maar vind dat mindergeschikt voor hardlopen persoonlijk voor studeren is het ding ideaal.
Oh dan toch maar eens langs een winkel, ik dacht dat in ear passen altijd een no go is (en dat begrijp ik dus ook wel, maar een investering van 50-200 euro voor iets waarvan ik niet weeet of ik het pas vind ik wel erg zonde haha)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:58

Gem schreef:
Pabie schreef:

Je mag mijn oren wel hebben. Vanmorgen nog uitgespoten, maar van Oost-indische kwaliteit; ze luisteren net zo slecht als dat ze horen :+ .

:') _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:20

Morris schreef:
Gem schreef:

Maar wel weer schoon hè? Alles gaat het ene oor in en het andere uit :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:49

Pabie schreef:
@luxorvalkje

Bij Coolblue kun je na twee weken gewoon retourneren.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:55

poes schreef:
Pabie schreef:
@luxorvalkje

Bij Coolblue kun je na twee weken gewoon retourneren.

Goeie!
Ik ga eens met de klanten service van Coolblue contact opnemen.
Als ik budget hier voor vrij heb gemaakt that is haha.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:44

Gem schreef:
Gem schreef:

You made my day _/-\o_

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:25

Haha Gem, zit je nog steeds aan de tramadol?
Of licht in je hoofd doordat je oren zijn uitgespoten?

Ik heb een nieuw marathonschema gestart op trenara, kwestie van toch een beetje een doel te hebben. Staat gepland op 28 maart. Die dag is het ook marathon van Gent, moest die doorgaan kan ik die misschien meedoen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:48

Puera schreef:
Nog aanraders voor goede wintertights met hoge taille? Ik krijg altijd verschrikkelijk koude bovenbenen. Een thermobroek eronder helpt niet. Een korte tight helpt wel iets.

Mijn favoriete shirtje komt bij de Decathlon vandaan. Een heerlijk dun en ademend shirtje.
Mijn favoriete broek was altijd een van de Lidl maar dat is nu een van Puma, met een hogere taille. Die blijft altijd goed zitten.

Ik krijg ook zulke koude billen en bovenbenen ondanks een wintertight dat ik daarom een paar jaar terug in de winter ben gestopt met hardlopen. Kwam volledig verstijfd thuis en heb vreselijke spierpijn gehad. Was + 3 met miezer en wat wind.

Nu gebruik ik of een Warmini trailrokje (fleece gevoerd), of mijn Odlo S-thermic shorts over de wintertight en dat maakt echt heel veel verschil.
Kan zelfs een laagje bovenkleding weglaten!
Warmini:
https://warmini.eshop.t-online.de/epage ... /Category1

En die van Odlo
https://www.odlo.com/nl/nl/millennium-s ... 49557.html

En :wave:
Sinds april niet meer op Bokt geweest... :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:51

0091 schreef:
Hier een control freak die van schema's houdt :+ Verzin iets en ik heb er een schema voor. Zo heb ik dus niet alleen een hardloopschema, maar ook een kledingschema gemaakt voor hardlopen 8)7

Ezelsbruggetje is +10 graden qua aankleden. Mijn schema is:

>17 graden: mouwloze top, short
8 tot 16 graden: shirt, short
3 tot 7 graden: dunne longsleeve, tights
-1 tot 2 graden: dikke longsleeve, (winter) tights, handschoenen+hoofdband
-6 tot -2 graden: longsleeve+bodywarmer, wintertights, handschoenen+hoofdband
<-7 graden: top, longsleeve+bodywarmer, wintertights, handschoenen+hoofdband

Hou je hiermee dan ook rekening met gevoelstemperatuur?
Want +5 met flinke wind en miezer kan kouder aanvoulen dan 0 graden in de zon zonder wind.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:04

Djilna schreef:
0091 schreef:
Hier een control freak die van schema's houdt :+ Verzin iets en ik heb er een schema voor. Zo heb ik dus niet alleen een hardloopschema, maar ook een kledingschema gemaakt voor hardlopen 8)7

Ezelsbruggetje is +10 graden qua aankleden. Mijn schema is:

>17 graden: mouwloze top, short
8 tot 16 graden: shirt, short
3 tot 7 graden: dunne longsleeve, tights
-1 tot 2 graden: dikke longsleeve, (winter) tights, handschoenen+hoofdband
-6 tot -2 graden: longsleeve+bodywarmer, wintertights, handschoenen+hoofdband
<-7 graden: top, longsleeve+bodywarmer, wintertights, handschoenen+hoofdband

Hou je hiermee dan ook rekening met gevoelstemperatuur?
Want +5 met flinke wind en miezer kan kouder aanvoulen dan 0 graden in de zon zonder wind.

Nee, ik vind het verschil heel minimaal als je eenmaal warm bent gelopen.. maar misschien ligt dat aan mij :o

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:13

Welkom terug Djilna!

Bedankt voor de tips! +:)+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:14

Haha dat is inderdaad heel persoonlijk ;)
Maar gevoelstemperatuur kan echt heel vele verschil maken :')

En ik ben dus echt een koukleum, zelfs een gevoerde/wintertight houdt mijn benen niet warm onder de 10gra boven 0. Ik loop pas in korte broek bij 20+ :))
Joggingbroek erover heb ik nog niet geprobeerd, maar dat trailrokje en Odlo shorts doen voor nu genoeg. Misschien als het echt onder 0 gaat komen dat ik dat nog overweeg.
Maar ik loop met 27graden nog net zo lekker. Zeker zo'n zwoele zomeravond ben ik helemaal in mijn element :+:

Ik ben nu iig nog steeds aan het lopen. *\o/*
Langste nu is 27km (Smokkelaarstrail). Hoop voor het eind van het jaar nog de 30k aan te tikken, maar dat gaat wel lukken denk ik. Alles nog steeds zoveel mogelijk trailrun, al loop ik nu door de weeks ivm donker nog wel eens asfaltia.
Doe aan een paar uitdagingen mee, eens kijken hoe ver ik kom.

@Puera, dank je!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:16

Die van Odlo kun je trouwens vaak nog wel ergens in de aanbieding scoren. Odlo zelf had het met Black Friday en ze hebben/hadden hem ook bij https://www.runnerinn.com/ (of snowinn.com) in bruin en zwart.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:11

27 graden en lekker lopen.. nee niks voor mij. Ik loop nu het lekkerst. Bij een graadje of 7.

Ik ga hopelijk dinsdag nog een lange trail lopen van 35km en dan wat afbouwen tot eind december de 50km.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:24

Haha zo zie je dat iedereen zijn voorkeuren heeft :P

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:16

Gem schreef:
Morris schreef:

Ik had hier nog helemaal niet op gereageerd!

Hmm ik denk dat ik mijn eigen oren toch hou ook wel fijn om het geluid uit de oordopjes daadwerkelijk te kunnen horen _O-
Al klinkt oost Indisch doof wel aantrekkelijk voor als ik een keertje geen gelijk heb :Y) .

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:18

Ik kies mijn kledij ook naargelang de training. Voor een recuperatieloopje kleed ik me warmer dan voor een tempoloop of interval.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:32

Hier hangt het ook van de training af. En van de gevoelstemperatuur inderdaad! Ik woon in een heel open/landelijk gebied.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:25

Na een paar maanden Bokt-pauze ben ik ook weer van de partij. Vorige keer stond ik aan het begin van mijn 5km in 25 min trainingsschema en nu ben ik al bijna aan het einde. Hoop dat het goed gaat met jullie.

Ik loop overigens meestal nog in shirt en korte broek. 1x windjack aangehad voor regen. Wil eigenlijk proberen om de winter door te lopen met korte broek, lijkt me wel een leuke uitdaging. Alleen dan wel hopen dat het niet -15 gaat worden.