Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:03

Weet je iig dat er niet per ongeluk kids komen :')

En als je zo gelukkig bent dan is dat prima toch *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:06

Dat was eerst ook mijn tactiek haha geen zorgen om plots toch wel zwanger te zijn. Maar toen kwam anderhalf jaar terug mijn vriend langs die die strategie verpest heeft :+

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:09

Toen ik twee maanden geleden begon met het betere dramwerk om mijn sterilisatie voor elkaar te krijgen had ik ook nog een vriend.
Nu niet meer. Masr die operatie gaat echt gewoon door. Kan ik tegen een volgende op mijn pad die zich iets in zijn hoofd haalt gewoon 'jammer joh, dat gaat helaas niet meer' zeggen, ipv die kerels die proberen over te halen want ja, wie weerstaat hún nou? :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:08

Na Storm, Lente en wat al niet meer kom ik net de naam "Regen" tegen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:14

Ik zag een tijdje terug de naam Fay-Lin tegen op een auto. Leuk gevonden, dat wel, maar als je dat uitspreekt zoals het hoort klinkt dat dus als Failin'. Stel jezelf dan maar eens voor in het Engels...

"Hello, I am Failin' " :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:47

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:58

enige wat ik in dat artikel nog hout vindt snijden is mensen die zeggen dat er ook geen honden in horen. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar kinderen dus ook niet.
Anderszijds zit al mijn eten dat ik koop verpakt dus volgens mij komt het niet in aanraking met de kar. Dus ik vraag me af of het in de praktijk echt een ding is, maar ik geef de super wel gelijk dat het gewoon niet hoort.
Als die kinderen nog van de leeftijd zijn dat ze niet kunnen lopen, passen ze dus ook nog prima in het daarvoor bestemde kinderzitje.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:59

Magrathea schreef:
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... lwagens-ah

En natuurlijk zijn ze daar weer, de mama's die dan roepen dat álles wel vies is dus dat dit nutteloos is.
Ja en :')

Ja, no offence, maar ik vind dit ook een vreemde actie.
Als ze dit bij ons gaan invoeren lach ik me in ieder geval helemaal stuk _O- Die winkel is echt smeriger dan de onderkant van die schoentjes hoor.. Zeker van kindjes die dus inderdaad nog niet lopen.

Verse groente fruit, snap ik ergens. Maar een appel die op de grond rolt gaan wij echt niet weggooien hoor. Die wordt gewoon teruggelegd en zijn dan viezer dan die schoenen. Beetje overdreven en naar mijn mening onnodig plastic vervuiling.

Ik ben wel eens aangesproken door een klant omdat ik de pakjes vleeswaren voor het vullen op de grond had liggen (moest op de onderste bak zijn) dat vond zij al onhygiënisch..

Een beetje viezigheid ga je niet dood van en ik mag toch hopen dat groenten en fruit thuis gewassen worden voordat ze genuttigd worden.

[edit] Ik weet niet hoe het er bij die AH aan toegaat, maar onze karretjes staan ook buiten. Dus regen, zand, bladeren en al die andere vieze dingen komen er ook in.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:00

secricible schreef:
enige wat ik in dat artikel nog hout vindt snijden is mensen die zeggen dat er ook geen honden in horen. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar kinderen dus ook niet.
Anderszijds zit al mijn eten dat ik koop verpakt dus volgens mij komt het niet in aanraking met de kar. Dus ik vraag me af of het in de praktijk echt een ding is, maar ik geef de super wel gelijk dat het gewoon niet hoort.
Als die kinderen nog van de leeftijd zijn dat ze niet kunnen lopen, passen ze dus ook nog prima in het daarvoor bestemde kinderzitje.

Nou dat betwijfel ik..
Zitje is voor max 15 kg. Mijn neefje is 7 maanden en nu al 9 kg voorbij. Als hij dalijk 15 kg is kan hij echt nog niet zo ver/goed lopen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:09

Kind hoeft toch niet mee naar de winkel? Tegenwoordig al helemaal niet meer, je kunt het spul ook gewoon thuis laten bezorgen. Algeheel kinderverbod in supermarkten zou ik wel een mooie ontwikkeling vinden, maar helaas niet realiseerbaar...
Boodschappenkarretjes zijn voor.... boodschappen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:09

Nou gebruik ik geen winkelwagen maar zo'n trek mandje. Maar als je ziet hoe ranzig die hier zijn, plakkerige hengsels, gelekt drinken en plakkerig spul onderin het mandje... Dat vind ik dan erger dan die schoentjes in een stalen karretje.
Overigens vind ik het dan wel weer erg smerig als de kinderen alles aanraken. Broodje pakken en dan, "oh nee verkeerde" en terug leggen. Blegh. Hoestende kinderen boven de broodbakken. Kunnen ze daar niet beter wat aan doen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:12

ik denk dat ik dan in een illusie leef haha. Hier staan alle karretjes overkapt in de supermarkt, de mandjes worden meerdere keren per week schoongemaakt.
Appels over de grond vind ik dan wel weer iets inderdaad, maar meer omdat een appel die gevallen heeft gewoon een butsplek heeft die binnen een dag rot wordt, dus dat vind ik smerig. Als ik thuis een appel laat vallen gaat die dezelfde dag op, of ik voer hem aan de geiten.

Zou spontaan smetvrees krijgen van jullie supermarkten. Vooral die mandjes vind ik echt smerig klinken. Maar je zou maar een kind met stront onder zijn schoen in zo'n karretje zetten, gatverdamme

En kinderen niet mee naar de supermarkt vind ik dan weer een ander uiterste en ook een beetje extreem. Lijkt me ook niet nodig, wel een verbod op krijsende kinderen graag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:18

Tja, je kunt je druk maken over de mandjes of de winkelwagens. Maar wat denk je van de bacteriën die aan de deur, geld, je pinpas, je telefoon, ooooooveral zitten? Merendeel van de mensen wast hun handen niet (goed) na het toiletbezoek. Dat kan dus ook de vakkenvuller zijn die de boel inpakt, de appels stapelt of degene die het vlees snijdt. Gelukkig hebben we daar iets voor en dat heet weerstand :D :D Ik kan me daar echt niet zo heel druk om maken.

Ik heb gisteren een baby van 3,5 week oud vast gehouden :D Niet zozeer voor mezelf als wel voor de rest, die wilden het zo graag zien :') Lief meisje hoor, en zo klein :oo Maar ik krijg er echt geen andere gevoelens bij dan bij een puppy of een kitten. Sterker nog, die vind ik schattiger. Maar wel weer eens geinig om zo'n klein minimensje van dichtbij te kijken. En daarna te bedenken dat ik er toch écht niet eentje hoef :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:20

Vasthouden vind ik ook geen enkel probleem, zolang ik het daarna maar weer mag terug geven en dan heerlijk kinderloos naar huis kan :') (vol medelijden met de ouders die slapeloze nachten tegemoet gaan).

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:30

Qimm schreef:
Kind hoeft toch niet mee naar de winkel? Tegenwoordig al helemaal niet meer, je kunt het spul ook gewoon thuis laten bezorgen. Algeheel kinderverbod in supermarkten zou ik wel een mooie ontwikkeling vinden, maar helaas niet realiseerbaar...
Boodschappenkarretjes zijn voor.... boodschappen

Helemaal mee eens, vooral het kinderverbod. :D Of winkelen met kinderen alleen op vaste tijden (dus niet net na werktijd of op zaterdagochtend). :o

Overigens zie ik heel vaak kinderen van 4, 5 of 6 jaar in die karretjes zitten, dus niet bepaald een leeftijd dat ze niet zover kunnen lopen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:48

Wat ik niet begrijp is dat er staat dat ze officieel niet in het karretje mogen zitten (alleen in het daarvoor bestemde zitje). Dan treedt je daar toch gewoon strenger tegen op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:56

Ja ik denk niet dat de gemiddelde vakkenvuller daar wat van gaat zeggen hoor. Plus dan komt het weer van "maar dan gaat ie rondrennen, wil je dat dan?"
Nee ik wil dat jij je kind opvoedt -_-

Het voornaamste probleem was overigens dat mensen hun boodschappen uit de wagentjes in de (koel)kast leggen en daardoor ranzigheid daar krijgen. Ik vind niet dat we massaal smetvrees hoeven te ontwikkelen maar ik leg toch ook mijn schoenen niet naast mijn eten :')
Staat hier trouwens in de AH bij de ingang een doekjesdispenser met van die hygienische alcoholwipes. Als je wil kan je daarmee je handvat/handscanner afnemen. Doe ik niet zo vaak maar wel fijn als je net een lekker plakkerige hebt :r

Ik maak regelmatig schoon als bijverdienste en ik weet intussen heel goed wie ik wel en niet de hand wil schudden, blegh :\

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:05

Marjoow schreef:
Magrathea schreef:
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... lwagens-ah

En natuurlijk zijn ze daar weer, de mama's die dan roepen dat álles wel vies is dus dat dit nutteloos is.
Ja en :')

Ja, no offence, maar ik vind dit ook een vreemde actie.
Als ze dit bij ons gaan invoeren lach ik me in ieder geval helemaal stuk _O- Die winkel is echt smeriger dan de onderkant van die schoentjes hoor.. Zeker van kindjes die dus inderdaad nog niet lopen.

Verse groente fruit, snap ik ergens. Maar een appel die op de grond rolt gaan wij echt niet weggooien hoor. Die wordt gewoon teruggelegd en zijn dan viezer dan die schoenen. Beetje overdreven en naar mijn mening onnodig plastic vervuiling.

Ik ben wel eens aangesproken door een klant omdat ik de pakjes vleeswaren voor het vullen op de grond had liggen (moest op de onderste bak zijn) dat vond zij al onhygiënisch..

Een beetje viezigheid ga je niet dood van en ik mag toch hopen dat groenten en fruit thuis gewassen worden voordat ze genuttigd worden.

[edit] Ik weet niet hoe het er bij die AH aan toegaat, maar onze karretjes staan ook buiten. Dus regen, zand, bladeren en al die andere vieze dingen komen er ook in.

Daarbij maakt dat je resistenter wordt tegen bepaalde zaken. Het is in België wetenschappelijk bewezen dat kinderen die op het platteland of op boerderijen opgroeien geen of maar heel weinig allergieën hebben. Gewoon omdat ze meer met bacteriën in aanraking komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:19

Kinderen die in winkelwagentjes zitten hebben ook een voordeel: ze kunnen niet eindeloos rondrennen, je kan er niet over vallen, ze kunnen met hun plakhanden niet in jouw kar of mandje zitten wroeten én ze kunnen niet met die kinderkarretjes tegen je enkel aan rammen :)*

Hangt er stront aan hun schoenen, dan hangt die stront of viezigheid ook aan de eigen gekochte boodschappen waar ze bij zitten.

Kinderen verbieden in een supermarkt vind ik wel te ver gaan. Oudjes van dagen die eeuwig in het gangpad staan te kleppen en je alsnog willen voordringen aan de kassa storen me even hard of zelfs meer. Helemaal als ze niet goed kunnen parkeren en 2 plekken innemen op het drukste moment van de dag :roll:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:33

Of je met hun enorme ebike van de stoep af beuken omdat zij toevallig daar ook langs willen. Man man man. Die staan even hoog of zelfs hoger op de irritatieladder dan los rennende kinderen wat dat betreft.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:38

Mss ook een bejaarden topic openen :=
Die kunnen ook flink asociaal zijn hoor.
Supermarkt is alles vies , scanners, wagentjes bah
Maar niet teveel over nadenken. Heb altijd kleine tube handgel in mijn tas. Heb geen smetvrees, maar moet er niet over na gaan denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:55

Ik werk in een rusthuis. Na een weekje op een afdeling voor personen met dementie is je smetvrees gelijk over als sneeuw voor de zon 8-)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:03

:= Of juist meer ontwikkeld

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:35

Ik denk dat laatste bij mij inderdaad. :') Mijn god wat zijn die mensen vaak smerig en doen ze gore dngen, blegh! %)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:47

Ja ik denk dat ze zelf heel blij zijn dat ze in hun broek poepen omdat ze niet meer weten wat ze doen. Ik vind het vooral heel zielig