Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:06

secricible schreef:
Imandra, volgens mij waren die hoeveelheden maar 500gr per week ofzo... dat viel mij iig tegen. Maar weet het niet meer precies

Voordat het schadelijk was bedoel je?
Ja op het nieuws was het 7 of 9 kilo, maar wellicht heeft rtl zich ook vergist :p

Over mayo gesproken, ik hou het lekker bij Remia friteslijn, lekker weinig kcal vergeleken met mayo.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:10

secricible schreef:
gribaldi schreef:
Mits je goede mayonaise hebt sec ;) Als je ziet hoeveel troep er in zit, beste is om het zelf te maken :)

Spoiler:
Ik moet best wel even gniffelen om de laatste paar pagina's :')

zelf maken is altijd beter maar er zijn ook best goede k&k mayos. en alle mayo is ip onverzadigd.

Oh ja dat is zeker zo hoor. Ik vind dat ze keuze in winkels moeten verkleinen wat dat betreft maar goed :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:11

Toen ik startte met keto heb ik 15min mayonaises staan vergelijken :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:11

secricible schreef:
Toen ik startte met keto heb ik 15min mayonaises staan vergelijken :')

_O-

Annikoe

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:16

Wij hebben altijd Zaanse mayonaise, maar sinds een maand ben ik overgestapt op halvanaise van Calvé.
Hmm dan doe ik vanmiddag wel wat mayonaise op mijn kipwrap :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:16

Haha ja dat bedoel ik :') Te veel keus is niet goed joh...

Zelfde als mensen geen tijd hebben om te koken en uit gemakzucht pakjes pakken.. Ook niet mijn ding maar dat is mijn mening, voordat ik straks de rest over mij heen krijg :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:17

Mijn mama maakt dat gelukkig vantijd ook zelf, ook heerlijk om dat dan te mengen met wat yoghurt, tuinkruiden er door, en ik had best een leuke dressing voor salade voor de zomer :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:23

gribaldi schreef:

Zelfde als mensen geen tijd hebben om te koken en uit gemakzucht pakjes pakken.. Ook niet mijn ding maar dat is mijn mening, voordat ik straks de rest over mij heen krijg :+

Door de gemakzucht heb ik geen idee hoe ik fatsoenlijke pastasaus maak :oo

Ik ben nu eenmaal gebonden aan wat de pot schaft, bewuste keus (aub niet weeeer die hele discussie :') ), maar ik hoop dadelijk in mijn eigen huisje gewoon alles zelf te koken!

Wat me heel leuk lijkt zijn die kookboeken van Jamie Oliver, maaltijd voor 5 euro boeken zeg maar...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:29

Ik eet inmiddels bijna niets meer uit pakjes qua maaltijden, alleen nasi nog omdat ik die niet zelf lekker op smaak krijg :+ Maar goed, dat eten we nou niet bepaald wekelijks. Verder eet ik wel redelijk wat bewerkte voeding, ik vind gezondheid etc heus heel belangrijk, maar een stuk gemak en niet te vergeten wat ik lekker vind, ook belangrijk. Dus probeer er een beetje tussenin te zitten, veel vers en gezond, maar ook wat makkelijks, lekkers (en heel fout :+ ) of magers (dan bedoel ik bijv optimel etc, dat kies ik echt soms als kcal arme maar lekkere optie, weet wat voor troep het is, maar soit :') )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:32

Laura82 schreef:
Ik eet inmiddels bijna niets meer uit pakjes qua maaltijden, alleen nasi nog omdat ik die niet zelf lekker op smaak krijg :+ Maar goed, dat eten we nou niet bepaald wekelijks. Verder eet ik wel redelijk wat bewerkte voeding, ik vind gezondheid etc heus heel belangrijk, maar een stuk gemak en niet te vergeten wat ik lekker vind, ook belangrijk. Dus probeer er een beetje tussenin te zitten, veel vers en gezond, maar ook wat makkelijks, lekkers (en heel fout :+ ) of magers (dan bedoel ik bijv optimel etc, dat kies ik echt soms als kcal arme maar lekkere optie, weet wat voor troep het is, maar soit :') )

In het verlengde van jouw nasi, hoe doen pakjesvrije mensen dat met atjar? Maken jullie dat ook zelf?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:34

Huh Janine maar je kon toch goed koken zei je? Pastasaus is mega makkelijk om te maken namelijk ^^. Gehakt (of kip[gehakt]), met heinz gezeefde tomaten, kruiden, bouillon, ui en knoflook. Voila.

Hebben jullie trouwens ervaring met maaltijdboxen? Zit er nu naar te kijken, lijkt me wel leuk om bijv. van Allerhande zo'n box te kopen voor nieuwe recepten uit te proberen enzo ^^.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:40

niks voor mij haha. Ik ben controlefreak, ik wil zelf beslissen wat ik eet. Ik gebruik hello fresh soms wel als inspiratie.
Dingen als atjar koop ik kant en klaar, dat is me echt te bewerkelijk... Ook currypasta's maak ik niet zelf. Ik ben geen die hard anti-pakjes, maar streef er wel naar om zoveel mogelijk van mijn boodschappen in de buitenste paden van de supermarkt te doen. (koelingen, fruitafdeling, vleesafdeling, vriezers)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:41

IMANDRA schreef:
Huh Janine maar je kon toch goed koken zei je? Pastasaus is mega makkelijk om te maken namelijk ^^. Gehakt (of kip[gehakt]), met heinz gezeefde tomaten, kruiden, bouillon, ui en knoflook. Voila.

Hebben jullie trouwens ervaring met maaltijdboxen? Zit er nu naar te kijken, lijkt me wel leuk om bijv. van Allerhande zo'n box te kopen voor nieuwe recepten uit te proberen enzo ^^.

Ja, ik kan prima koken... Ik heb niet gezegd wat ik allemaal kan koken.
Maar geef mij een ingewikkeld recept en het is zo klaar... Maar gewoon pasta vind ik te gewoontjes voor die paar keren dat ik kan koken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:41

secricible schreef:
niks voor mij haha. Ik ben controlefreak, ik wil zelf beslissen wat ik eet. Ik gebruik hello fresh soms wel als inspiratie.
Dingen als atjar koop ik kant en klaar, dat is me echt te bewerkelijk... Ook currypasta's maak ik niet zelf. Ik ben geen die hard anti-pakjes, maar streef er wel naar om zoveel mogelijk van mijn boodschappen in de buitenste paden van de supermarkt te doen. (koelingen, fruitafdeling, vleesafdeling, vriezers)

Te bewerkelijk? Als in??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:44

atjar maken, dus alle groentes klein genoeg snijden, in potten doen en wachten tot het ook echt atjar is geworden (zo maken en dan opeten vind ik niet lekker). Ik eet dat soort dingen echt nauwelijks, augurken, atjar enzo dus die ene keer dat ik het eet heb ik geen zin om daar dagen van tevoren al mee aan de slag te gaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:45

Janine1990 schreef:
IMANDRA schreef:

Ja, ik kan prima koken... Ik heb niet gezegd wat ik allemaal kan koken.
Maar geef mij een ingewikkeld recept en het is zo klaar... Maar gewoon pasta vind ik te gewoontjes voor die paar keren dat ik kan koken.

Bedoel het niet verkeerd hoor. Maar je kan pasta zo makkelijk en ingewikkeld maken als je wil (je zou zelfs zelf pasta kunnen maken!).
Bedoel, ons mam maakt alles vers en zelf en probeert heel veel dingen uit, zo ook zelf pasta maken en (wat ingewikkeldere) pastasauzen.

Bedoel alleen dat de basis lekker makkelijk is en dan kan je er nog van maken wat je wil.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:45

Maaltijd boxen vind ik best lastig, want dan krijg ik iets voor een paar dagen waar k dan misschien helemaal geen trek in heb :Y)
Je mag tegenwoordig wel aanvinken wat je wel en niet wilt geloof ik, dat scheelt wel al een stuk!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:48

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:

Door de gemakzucht heb ik geen idee hoe ik fatsoenlijke pastasaus maak :oo

Ik ben nu eenmaal gebonden aan wat de pot schaft, bewuste keus (aub niet weeeer die hele discussie :') ), maar ik hoop dadelijk in mijn eigen huisje gewoon alles zelf te koken!

Wat me heel leuk lijkt zijn die kookboeken van Jamie Oliver, maaltijd voor 5 euro boeken zeg maar...

Pastasaus is echt heel simpel! Wat Lisa al gaf, internet staat vol met recepten en het is zo simpel :P Kost weinig tijd ook :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:48

IMANDRA schreef:
Bedoel het niet verkeerd hoor. Maar je kan pasta zo makkelijk en ingewikkeld maken als je wil (je zou zelfs zelf pasta kunnen maken!).
Bedoel, ons mam maakt alles vers en zelf en probeert heel veel dingen uit, zo ook zelf pasta maken en (wat ingewikkeldere) pastasauzen.

Bedoel alleen dat de basis lekker makkelijk is en dan kan je er nog van maken wat je wil.

Ik maakte dan wel eens pasta (omdat men die thuis zo lekker vond), maar dat was echt te simpel voor woorden. Beetje guilty pleasure. Spekreepjes bakken, champignons erbij, cherrytomaatjes en mozzarella. Eenvoudiger wordt het niet...

Maar niemand thuis brand z'n vingers eraan... -.-

Ik zal het tzt ook zeker wel proberen, elke dag ingewikkeld kost ook weer zoveel tijd ;) Maar bedoelde er vooral mee te zeggen dat ik door die gemakzucht van pakjes niet uit mijn hoofd weet hoe je pastasaus maakt. Verder is Google mijn beste vriend ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:49

IMANDRA schreef:

Lisa je kunt ook even naar de doormeal boxen kijken. Die hebben sinds kort ook maaltijdboxen, echt super lekker! En koken trouwens met verse producten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:50

Ga meteen kijken, thanks Jierga ^^

Edit: wel duur hoor :o 50 euro per box, vergeleken met de anderen die 35 per box zijn..
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-03-17 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:52

Pastasaus vind ik het lekkerst als het lekker lang geprutteld heeft, daarom maak ik nu eens in de zoveel tijde en flinke pan en vries ik het in, kunnen we dan 3 a 4x van eten.
Heel enkele keer haal ik pastasaus in zak van bertolli, maar dat is echt heel sporadisch, dan ben ik wel héél lui :+

Maaltijdboxen waag ik me niet aan, zit veel te veel in waarvan ik weet dat de kinderen het toch niet gaan eten. Ook bepaal ik graag zelf wat ik eet, vind het zelfs al lastig om een paar dagen van te voren mn eten te plannen ivm boodschappen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:53

Janine1990 schreef:
IMANDRA schreef:

Ik maakte dan wel eens pasta (omdat men die thuis zo lekker vond), maar dat was echt te simpel voor woorden. Beetje guilty pleasure. Spekreepjes bakken, champignons erbij, cherrytomaatjes en mozzarella. Eenvoudiger wordt het niet...

Maar niemand thuis brand z'n vingers eraan... -.-

Ik zal het tzt ook zeker wel proberen, elke dag ingewikkeld kost ook weer zoveel tijd ;) Maar bedoelde er vooral mee te zeggen dat ik door die gemakzucht van pakjes niet uit mijn hoofd weet hoe je pastasaus maakt. Verder is Google mijn beste vriend ;)

gezeefde tomaten en een flinke lepel Italiaanse kruiden is mijn standaard pastasaus. Daar gooi ik dan doorheen waar ik zin in heb. Gehakt, groentes die over zijn, champignons, knoflook.. Beetje zout, als ik tijd heb beetje rode wijn wat ik lekker laat pruttelen. Heb ik geen tijd dan gewoon gezeefde tomaten met Italiaanse kruiden en klaar :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:54

IMANDRA schreef:
Ga meteen kijken, thanks Jierga ^^

Edit: wel duur hoor :o 50 euro per box, vergeleken met de anderen die 35 per box zijn..

Ja de prijs staat mij ook tegen, heb er wel een aantal maaltijden los besteld en het is echt heerlijk! Maar de prijs, die mag wat mij betreft wel naar beneden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:59

Laura82 schreef:
Pastasaus vind ik het lekkerst als het lekker lang geprutteld heeft, daarom maak ik nu eens in de zoveel tijde en flinke pan en vries ik het in, kunnen we dan 3 a 4x van eten.
Heel enkele keer haal ik pastasaus in zak van bertolli, maar dat is echt heel sporadisch, dan ben ik wel héél lui :+

Maaltijdboxen waag ik me niet aan, zit veel te veel in waarvan ik weet dat de kinderen het toch niet gaan eten. Ook bepaal ik graag zelf wat ik eet, vind het zelfs al lastig om een paar dagen van te voren mn eten te plannen ivm boodschappen.

Slim, maar is het dan nog wel zo lekker? Ik vind sauzen invriezen altijd een beetje en tegenvaller, worden ze zo waterig van.