Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:22

Ik loop sowieso momenteel altijd 's avonds. En heb idd niet heel veel vet :+
Ondanks 2 broeken over elkaar is de huid van mijn benen dan trouwens nog steeds ijs. Ze voelen niet koud, maar als ik ze aanraak is de huid dat dus wel.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:54

Benen heb ik gelukkig niet veel last van wbt kou. Loop ook zolang mogelijk in korte broek. Nu ook m'n gewone adidas of Nike tight. Bovenlijf moet wel warm zijn :)). Heb nu thermoshirt (Craft) met dunne hardlooptrui (adidas) met van die lange mouwen+duimgaten, en daaroverheen dun hardloopjasje (Craft) en reflectiehesje. Geen muts of handschoenen. Als het nog kouder wordt ga ik wel overwegen handschoentjes te dragen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:23

Als het rond het vriespunt is met niet al teveel wind heb ik een lange hardloopbroek van Leontien aan, de winterversie dus zacht gevoerd van binnen. Dan een thermoshirt met lange mouwen van under armour/craft en daarover een dun hardloopjasje van nike met lange mouwen. Niks op mijn hoofd, geen handschoenen. Waait het wat harder, dan doe ik er nog een shirtje met korte mouwen bij. Of een jasje met voering op het lijf.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:35

Zo veel bokkers kleden zich dik aan.Ik heb ongeveer hetzelfde aan als supervixen. Een winterboek met een thermo shirt met een jasje eroverheen. Ik heb het eigenlijk nooit koud erin, al is het hier in het zuiden aan het water wel iets minder koud dan in een groot deel van Nederland. Heb laatst wel een nieuwe set van asics gekocht met driehoekjes erop die heel erg goed licht zouden moeten geven. Hopelijk binnenkort uitproberen. Zaterdag eerst binnentraining.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:18

Ik heb nog geen hardloop kleding.
Heb een thermobroek aan en eroverheen een jogging broek en had vanavond koude benen.

Bovenkleding is nu hempje thermoshirt, vest en een jasje haha.
Oja handschoenen en een muts.

Maar ik ben bij les 2 van evy.
Dus wandel nog tussendoor.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:50

Ik heb een dunne lange broek die eigenlijk net te dun is, een tanktop en dan mijn renvestje van hetzelfde merk als de broek, hij stopt de wind net niet. Kortom ik moet een andere broek en jas hebben voor de echt koudere dagen. Voor mijn oren heb ik een hoofdband en dat vind ik toch wel fijn met een koude wind. Als ie te warm word sla ik hem 2 x om mijn arm en klaar. Mijn jas heeft een fleecestuk voor je handen. Ideaal als het wat koud is. Na 10 min rennen zijn mijn handen warm. En anders heb ik hele dunne paardrijhandschoentjes in de auto liggen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:21

Dank voor jullie tips !!! Ik ga morgen verder met les 5 van evy...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:39

Loop je elke dag met Evy of geeft die app ook aan wanneer je een rustdag moet nemen?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:56

Evy gaat uit van 3 trainingen per week. Met rustdagen ertussen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:08

Ik heb ook nooit koude handen. Maar ik heb met paardrijden in de winter met dikke vorst een keer gehad dat mijn huid toch soort van bevroren raakte, ondanks dat ze voor mijn gevoel warm waren. Toen ik ze thuis onder de kraan hield leken ze wel in brand te staan. Huid bevroren :+
Dus sindsdien heb ik als het vriest altijd (dunne) handschoentjes aan.

Supervixen, die broek (en longsleeve) van Leontien heb ik ook :D Fijne broek! Alleen wil ik er dus nog een broek en shirt bij anders moet ik te vaak wassen. Wordt er denk ik 1 van Asics.

Lopen jullie met muziek? Ik merk dat ik het tot nu toe zonder fijner vind. Meer bewust van de omgeving.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:12

Muziek is voor mij echt onmisbaar. Momenteel vaak Parov Stelar als sportmuziekje.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:04

Als ik alleen loop, dan met muziek vanaf mijn telefoon.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:16

Djilna ik loop maar heel af en toe met muziek en zeker niet tijdens trainingen in het bos. Want inderdaad dan ben je je minder bewust van de omgeving. Soms helpt het mij wel bij lange trainingen met flinke tempoblokken. Maar strakjes de 100km wedstrijd mag er niet eens met muziek gelopen worden. Dus zonder muziek is gelijk ook een betere mentale training.
Hier een groot gezin dus ik was sowieso iedere dag een meestal twee keer. Maar voor mijn geen reden om tig looptihgts, loopshirts etc in de kast te hebben liggen.
Morgen mag sinds heel lang er weer een jurkje uit de kast, heb 's avonds het sportgala waar ik voor sportvrouw van het jaar ben genomineerd. 6de keer op rij en nog nooit gewonnen dus ik ga er vanuit dat ik dit keer wederom niet win. Maar eerst 's ochtends nog een lange wisselduurloop.
Ben blij dat de temperaturen weer omhoog gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:39

Wat gaaf zo'n gala!!
Pff 100 km, ik vind het knap als je dat zonder blessures kan.

Ik loop altijd met muziek. Zonder kom ik echt niet vooruit :+

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:56

Supervixen schreef:
Loop je elke dag met Evy of geeft die app ook aan wanneer je een rustdag moet nemen?

Drie keer per week, met minimaal 1 rustdag ertussen ja. :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:09

Supervixen schreef:
Wat gaaf zo'n gala!!
Pff 100 km, ik vind het knap als je dat zonder blessures kan.

Ik loop altijd met muziek. Zonder kom ik echt niet vooruit :+

Dat zal nog moeten blijken of ik dan kan zonder blessures of zelfs dat ik het überhaupt kan. Ik begin eerst met een 75km, een zesuursloop en een tweedaagse van 95km. Pas als ik dat goed doorsta wil ik serieus de uitdaging aangaan. Maar misschien ben ik tegen die tijd van mijn eigen plannen genezen. En blessure vrij blijven blijft ook altijd een uitdaging.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:39

Wat is nu de grootste afstand die je hebt gelopen?

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:45

Wow 100 kilometer super knap! Veel succes op het sportgala morgen Greetje. Ik loop altijd met muziek op en soms met de hond er ook nog eens bij. Die vindt hardlopen erg leuk.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:57

Supervixen schreef:
Wat is nu de grootste afstand die je hebt gelopen?

twee keer een 60km wedstrijd en een keer een 53 en een 55km wedstrijd gelopen. Maar dat zijn afstanden die wat betreft training niet zoveel anders zijn dan de marathon. ik heb van andere ultralopers begrepen dat op weg naar de 100km zo tussen de pakweg 70-80km je als het ware het 32-35km punt van de marathon hebt maar dan even erger. Dus daarom wil ik een dergelijke afstand eerst een paar keer gelopen hebben zodat ik weet dat ik het kan en dus met meer vertrouwen van start ga.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:00

Ostra schreef:
Wow 100 kilometer super knap! Veel succes op het sportgala morgen Greetje. Ik loop altijd met muziek op en soms met de hond er ook nog eens bij. Die vindt hardlopen erg leuk.

Hier gaat de hond ook vaak mee en als de hond meegaat neem ik ook nooit muziek mee. Muziek sluit je toch een beetje af van de buitenwereld en met de hond erbij wil ik dat niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:08

Waar haal je dan de tijd vandaan om goed te trainen?? Dat kost toch enorm veel tijd?
Ik werk ongeveer 35 uur per week, rij mijn paard 4 of 5 keer per week, heb mijn huishouden, vrienden.. ik vind het al erg passen en meten om 3 keer per week te lopen. En dan loop ik nog geeneens lange afstanden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:25

Als ik met de paarden ga lopen, heb ik ook geen muziek in. Dan wil ik niet verrast worden door een onverwacht passerende vrachtwagens of iets dergelijks. En is ook niet sociaal naar het paard toe :D

Ik heb de muziek ook nooit hard staan, ik wil wel omgevingsgeluiden blijven horen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:06

Woeiiiiiii, heb net zo heerlijk gelopen ... in 10+cm verse sneeuw! Het voelde alsof ik zo'n 16km/h liep, maar helaas bleek het natuurlijk maar net 8km/h. :))

Ik had me goed ingepakt, dus ik heb me geen moment koud gevoeld en echt ontzettend genoten. Prachtig hoe de nacht zo licht blijft, de stilte, de rondstuivende flurries en je schoenen die de sneeuw alle kanten op schoppen. Wel loeizwaar, dus het is bij 2km gebleven.

Lopen jullie ook graag in de sneeuw?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:46

Magisch gevoel he :z Zit jij ook in het sneeuwstormgebied?
Ik heb er nog niet de kans voor gehad :D Wel een wit vorstlandschap met opkomende zon :z

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:49

Ik kom niet verder dan lopen in de regen hier. :(