Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:21

Lijkt mij wel :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:47

Femke_Tweety schreef:
Met dit tempo kan Nederland uiteindelijk wel eens in de top van landen gaan eindigen die het eerste klaar zijn...!

Super.

Ik denk niet dat er veel buurlanden zijn die anders gaan. Je hoort er gewoon niets over over de grens.

In Duitsland wordt ook door bedrijfsartsen geprikt, dus al mijn Duitse collega‘s (van een vaste klant) zijn ongeacht leeftijd of risico allemaal al geprikt via het werk, zelfs hun externe medewerkers kunnen langskomen.
Spanje gaat ook als een razende
Er is ook inenttoerisme. Mijn Franse collega, wonende in Zwitserland heeft in Duitsland haar prik gehaald :+
Ook komen pendelaars in Zwitserland prikken en omgekeerd.
Hier komen dit weekend ook weer een miljoen Moderna prikken binnen en die worden dan een paar dagen later via de kantons aangeboden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:56

Maakt mij niet uit wie de wedren wint, als er maar geprikt word.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:57

Wat krijgen we als we winnen ? :D

Hier een totaal van 6.267.216 vaccins gezet op een bevolking van ongeveer 11miljoen.
Denk dat dit wel aardig overeenkomt met onze buurlanden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:45

De winnaar wordt niet meer ziek *\o/*

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:53

Sizzle schreef:
De winnaar wordt niet meer ziek *\o/*

Goede prijs :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:58

Sizzle schreef:
Femke_Tweety schreef:
Met dit tempo kan Nederland uiteindelijk wel eens in de top van landen gaan eindigen die het eerste klaar zijn...!

Super.

Ik denk niet dat er veel buurlanden zijn die anders gaan. Je hoort er gewoon niets over over de grens.

In Duitsland wordt ook door bedrijfsartsen geprikt, dus al mijn Duitse collega‘s (van een vaste klant) zijn ongeacht leeftijd of risico allemaal al geprikt via het werk, zelfs hun externe medewerkers kunnen langskomen.
Spanje gaat ook als een razende
Er is ook inenttoerisme. Mijn Franse collega, wonende in Zwitserland heeft in Duitsland haar prik gehaald :+
Ook komen pendelaars in Zwitserland prikken en omgekeerd.
Hier komen dit weekend ook weer een miljoen Moderna prikken binnen en die worden dan een paar dagen later via de kantons aangeboden.

Mijn Duitse collega's zijn toch iets minder enthousiast. Nu 1 die gevaccineerd kan worden via haar arts, maar de rest wacht nog met smart op iets.. Ook niet echt een indicatie geloof ik van wanneer ze aan de beurt zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:01

Duitsland gaat goed? Twee vrienden die twee jaar geleden in Duitsland zijn gaan wonen, beide echt hoog risico en nog geen prik in het verschiet, ze hebben nu zelfs spijt van emigratie, zo slecht is het in hun geval geregeld.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:03

En m’n zusje kon in Duitsland wel een prik krijgen die over was.
Ik denk dat ieder land wel z’n problemen en dingen kent

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:07

lenaa_tje schreef:
En m’n zusje kon in Duitsland wel een prik krijgen die over was.
Ik denk dat ieder land wel z’n problemen en dingen kent

Ze staan al op reservelijsten/priklijsten/spillagelijsten enz .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:54

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe ze nu gaan bepalen hoe lang een vaccin werkt. Ik heb alweer ruim 4 maanden geleden mijn vaccinatie gehad.

Ik zou eigenlijk best wel eens willen laten bloedprikken hierop. Zouden ze, als je geen Corona hebt gehad (zover ik weet), na een vaccinatie antistoffen in je bloed zien of werkt dit niet zo bij Pfizer omdat ze je niet vaccineren met het dode of verzwakte virus zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:58

Ben ik ook wel benieuwd naar :j

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:00

Ik ben benieuwd wanneer janssen weer ingezet gaat worden want onder de 40 denk ik niet dat er veel interesse hebben. Of wordt alles weggegeven dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:04

madeliefw schreef:
Ik ben benieuwd wanneer janssen weer ingezet gaat worden want onder de 40 denk ik niet dat er veel interesse hebben. Of wordt alles weggegeven dan.

Janssen word gewoon geprikt, of je moet in Spanje wonen .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:05

Of in België en onder de 41 zijn :P

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:05

Het zou mij echt niets verbazen als nl dat ook gaat doen hoor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:10

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:10

Vayo schreef:
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe ze nu gaan bepalen hoe lang een vaccin werkt. Ik heb alweer ruim 4 maanden geleden mijn vaccinatie gehad.

Ik zou eigenlijk best wel eens willen laten bloedprikken hierop. Zouden ze, als je geen Corona hebt gehad (zover ik weet), na een vaccinatie antistoffen in je bloed zien of werkt dit niet zo bij Pfizer omdat ze je niet vaccineren met het dode of verzwakte virus zelf?

Ik heb 29 januari en 26 februari mijn prikken gehad. Begin mei Corona gehad zonder enkele klacht :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:15

Hoe wist je dat je het had? Testen na contact met besmet persoon?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:19

Ja.. Daardoor heb ik mij laten testen. Anders had ik nooit geweten dat ik Corona had. Maar omdat ik in nauw contact ben geweest langdurig met vriendinnen die positief waren, heb ik mij laten testen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:26

Mijn vriend heeft mij vandaag spontaan naar de GGD gebracht met mijn brief risicogroep, en gevraagd of mijn afspraak vervroegd kon worden, gezien het feit dat gezonde leeftijdsgenoten ook al geprikt worden.
Het kon geregeld worden *\o/*
Erg aardige en begripvolle mensen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:27

Nikass schreef:
Mijn vriend heeft mij vandaag spontaan naar de GGD gebracht met mijn brief risicogroep, en gevraagd of mijn afspraak vervroegd kon worden, gezien het feit dat gezonde leeftijdsgenoten ook al geprikt worden.

Wat fijn! Ipv een weekendje weg als verrassing een ritje naar de GGD :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:32

Hahaha ja lief kadootje :knuffel:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:33

Relaxed schreef:
Nikass schreef:

Wat fijn! Ipv een weekendje weg als verrassing een ritje naar de GGD :')

_O-

Maar fijn voor je :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:34

Olympia schreef:
Vayo schreef:

Ik heb 29 januari en 26 februari mijn prikken gehad. Begin mei Corona gehad zonder enkele klacht :)

Maar zou je prik dan na 2 maanden al niet meer gewerkt hebben? Dat lijkt mij de meest onwaarschijnlijke. Of was het een variant waartegen de vaccinatie minder beschermd tegen besmetting, maar wel ervoor zorgt dat je minder ziek wordt?
Of viel je gewoon onder die 5% die alsnog corona gekregen heeft, maar door de vaccinatie minder (in jouw geval niet) ziek geworden is?

Even hardop denken hoor, want ik denk dat hier gewoon geen antwoord op te geven is omdat ze het niet weten. En dan zijn er ook nog best wat mensen die zonder vaccinatie ook een corona besmetting doormaken zonder dat ze er ziek van zijn. Het is allemaal zo ingewikkeld.

Qua leeftijd verwacht ik dat ik normaal gesproken over een maandje aan de beurt was geweest. Dan ben ik al ruim 5 maanden geleden gevaccineerd. Bij mij nog met 3 weken ertussen. Zou dan opnieuw vaccineren niet verstandig zijn om zo een soort booster te geven? Dat zijn dingen die ik me regelmatig afvraag. Het zou zo zuur zijn dat tegen het einde wanneer de laatste zich kunnen laten vaccineren, de eersten weer terug onbeschermd zijn.