bigone schreef:Veertig jaar geleden? Toen werkten er ook heel veel vrouwen, met kinderen.
Zestig jaar geleden is een ander verhaal , toen werd je ook gewoon ontslagen wanneer je trouwde. Uitzonderingen daargelaten.
In Zweden werkt iedereen, kinderopvang gratis, jaar betaald zwangerschapsverlof en je baan blijft voor jou.
Mooi maar daar moet je werken met z’n tweeën om nog iets van je leven te maken financieel gezien en heel eerlijk, hier is dat punt ook allang bereikt . Thuisblijven bij de kinderen, man of vrouw, dan moet de ander wel een heel goed en vast inkomen hebben anders stop je niet.
Mijn moeder werkte vroeger ook hoor (jaren70). Fijn om je eigen broek op te kunnen houden. 1 op de 3 huwelijken strandt immers. En een beetje zelfontwikkeling is ook nooit weg. Maar nu weer on topic. Laten we elkaar niets verwijten. Iedereen heeft het lastig op zijn of haar manier. Probeer elkaar te begrijpen. Ik spring ook bij qua werk bij collega 's met kleine kinderen. Ook zij deden in verleden dingen voor mij. Ben blij met goede collega's in voor en tegenspoed