Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:12

Nou dat wilde ik dus ook, maar was toch te nieuwsgierig vanmorgen naar de schade van 4 dgn vreten.
Viel mee dus :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:20

Ik wacht tot mijn meetlint aangeeft dat de kust vrij zeker veilig is :D nou toonde hij vanmorgen niks geks maar dat wil ik eerst bevestigd hebben en dan ga ik pas op de weegschaal :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:20

ClaudiaHS, eet vierdaagse heeft je goed gedaan!

Vandaag weer een 300gr minder. Maar wel nog 200 gram meer dan zaterdag (het gewicht wat in de app zet)

Vanavond een spontane BBQ op het strand. Nog 800 kcal om binnen budget te blijven ervoor.
De vraag was of ik nog wat vlees wilde mee nemen. Kipspiesjes met ui en paprika gemaakt. Iedergeval iets wat ik lekker vind en niet slecht is.

Merk wel dat ik het nu lastig vind om m'n kcal doel even te vergeten met zo een etentje. M'n vorige afval pogingen lukte alleen als ik de eerste maand elke dag mezelf er aan hielt. Daardoor nu bang dat als ik 1dag wat ruimer eet dat ik niet meer in het ritme kom, en ik wil zo graag

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:28

Hier momenteel weer een rukdag _-:( Werk is even niet zoals ik wil dat het zou zijn.
En dat frustreert en frustratie is blijkbaar weer eten |o
Vanavond in ieder geval weer even lekker fietsen, even de ontspanning opzoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:30

Ik meld me weer als dat mag. Na een lange tijd niet echt bezig geweest te zijn met afvallen ben ik sinds een maandje over gegaan op minder kh. Dus geen muesli meer in de yoghurt maar diepvriesfruit en ipv shape brood kh beperkte crackers met mager vleeswaren.
Morgen ga ik starten met mysimba. Een obesitasmedicijn wat ik vergoed krijg en wat mij hopelijk helpt om af te vallen. Ook loop ik inmiddels weer bij een diëtiste. Zij was niet echt enthousiast over kh beperkt diëet en vond het meer een hype. Ze vond ook dat ik te weinig at.

Ik merk wel dat ik een beetje tegenstrijdige info krijg tussen de dietiste en de leefstijl club. Volgens de leefstijlclub zou ik 3 keer per dag moeten eten om het grote vat met vet aan te breken en de diëtiste adviseert mij 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. In ieder geval vind ik het verwarrend.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:37

Weet je wat het is Purny.
Het gaat er om hoeveel kcal je per dag eet.
Of je dat nou in 1x eet, of verdeeld over 10 maaltijden.
Het maakt geen bal uit.
Je moet doen wat voor jou werkt.
Vind jij 3x per dag eten fijn, moet je dat doen.
Verdeel je het liever meer, dan doe je dat.

The fitnesschef op insta of fb is een leuke om eens te gaan volgen.
Overigens werkt khd beperkt voor mij heel goed.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 09-08-22 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:37

Het is maar net wat voor jou werkt.

Koolhydraatarm werkt voor mij niet, als ik dan ooit weer koolhydraten eet komt het er allemaal aan.

Kcalbeperkend werkt voor mij stukken beter. Ik mag in principe echt alles zolang het in m'n kader van kcal past.

Maar wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken en vice versa. Trek je eigen plan en zie wat voor jou werkt.

Zo, ik heb m'n tweede uurtje spinnen er weer op zitten deze week. Nu moe en voldaan. De eiwitshake vanille smaakt prima trouwens!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:52

Roosch schreef:
Het is maar net wat voor jou werkt.

Koolhydraatarm werkt voor mij niet, als ik dan ooit weer koolhydraten eet komt het er allemaal aan.

Kcalbeperkend werkt voor mij stukken beter. Ik mag in principe echt alles zolang het in m'n kader van kcal past.

Maar wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken en vice versa. Trek je eigen plan en zie wat voor jou werkt.

Zo, ik heb m'n tweede uurtje spinnen er weer op zitten deze week. Nu moe en voldaan. De eiwitshake vanille smaakt prima trouwens!

Ik heb vanavond ook gefietst. Weer ruim 40km in de benen. Compenseert weer een beetje voor de slechte dag vandaag :Y)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:59

Hier de afgelopen dagen rond de 1800/ 2000 calorieën gegeten, maar wel gisteren 16 en vandaag 29 km met een backpack op gelopen. Denk dus dat ik evengoed nog wel in een calorie tekort zit := . Morgen een rustdag, dus dan zal het vast wat minder netjes gaan qua eet/ beweeg balans.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:27

ClaudiaHS schreef:
Weet je wat het is Purny.
Het gaat er om hoeveel kcal je per dag eet.
Of je dat nou in 1x eet, of verdeeld over 10 maaltijden.
Het maakt geen bal uit.
Je moet doen wat voor jou werkt.
Vind jij 3x per dag eten fijn, moet je dat doen.
Verdeel je het liever meer, dan doe je dat.

The fitnesschef op insta of fb is een leuke om eens te gaan volgen.
Overigens werkt khd beperkt voor mij heel goed.

Toen ik dus aan haar vroeg hoeveel kcal ik per dag mocht wilde ze dat niet vertellen. Want als ik ging tellen zouden mensen die calorieën tellen op lange duur een eetstoornis ontwikkelen.
Ik vind dat mens maar vaag...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:32

Frustrerend @purny die tegenstrijdige adviezen. Ik ga mee met de rest: doen wat voor jou goed voelt, binnen de kcal die jij beschikbaar hebt.

De één moet hoe dan ook een ontbijt. De ander vindt het prima om pas in de middag te starten met eten. En ze functioneren allebei waarschijnlijk net zo goed. Kijk waar jij je goed bij voelt en wat voor jou werkt:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:50

Maar hoeveel kcal mag je nemen? Daar heb ik dus geen antwoord op gekregen.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:25

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:31

Jep, uitrekenen met die link die Moniek geeft.
Die gebruik ik ook.
Ik gebruik dan de Oxford methode. Meest betrouwbare.

En heel erg raar dat ze niet aangeeft hoeveel kcal je mag >;) daar zou ik ook mn bedenkingen bij hebben hoor.
Je moet toch een richtlijn hebben _-:(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:20

purny schreef:
Maar hoeveel kcal mag je nemen? Daar heb ik dus geen antwoord op gekregen.

Hoeveel kcal je mag nemen is heel persoonlijke en afhankelijk van je huidige verbruik, je beweging, je behoeften enzovoorts. Dit zou je kunnen uitrekenen door het berekenen van je BMR in combinatie met beweging en dan vanuit daar te kijken wat het doet als je daar iets onder gaat zitten 200-400kcal. Meer eronder zitten kan altijd nog.

Als je afvalt zal je BMR zich aanpassen (omlaag) waardoor je ook telkens wat minder mag/moet eten om toch te blijven afvallen. Het zou fijn geweest zijn als de diëtiste dit even met je besproken/doorlopen had, dan had je in ieder geval een richtlijn gehad.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:13

Ik snap de methode van de diëtiste wel. Calorieën tellen is heel nuttig, maar het kan voor sommigen hun verstandshouding met voeding compleet verstoren. Je bent dan te gefocust op getallen en restricties in plaats van op je lichaam en het voeden daarvan. Door die 3 grotere maaltijden aan te houden ipv 3 kleinere met 2 tussendoortjes en door voor goede producten te kiezen, is het aannemelijk dat je in een calorietekort komt. Voorwaarde is dan natuurlijk een goede verdeling in eiwitten, groente, vetten en koolhydraatbronnen en dat is dan ook waar je je op focust bij het samenstellen van je maaltijden.

Er zijn meerdere methodes, en dit is er een van. Ik denk wel dat het slim was geweest van de diëtiste om meer context en uitleg te geven, maar bovenal bij jou te toetsen wat voor jou prettig werkt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:46

Vanochtend was de schade gelukkig beperkt. Er was in ieder geval niks bij *\o/*
Gelukkig de schade ook gisteren verder beperkt weten te houden door alleen nog avondeten te nemen en te sporten. Nu ben ik op kantoor, daar zijn de verleidingen altijd stukken kleiner. Ik heb mee wat ik mee heb en daar kan ik het mee doen :Y)

Als ik thuis werk, dan heb ik van alles om me heen (niet perse slecht eten, maar wel veel). Onlangs had ik wel iets minder gezonds, namelijk Snickers Ice cream bars meegenomen uit de winkel en die pak ik dan zo eventjes uit de vriezer als ik thuis werk (niet één, maar meerdere). Nouja, dat was gisteren. Vandaag weer een nieuwe dag, nieuwe kansen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:49

Hier is het even balen van de weegschaal. Eergisteren was ik 82,2. Gisteren 82,3. En vandaag 82,4. Ik zit nog steeds braaf tussen de 17.000 en 20.000 stappen per dag. Ik zit wel rond de 1700 kcal per dag, waar ik eigenlijk op 1600 moet zitten, maar het lijkt me niet dat die 100kcal per dag dit verschil maken.

Rationeel gezien weet ik dat dit niets zegt en dat er prima morgen of overmorgen een halve kilo vanaf kan zijn, maar toch vind ik het ff stom.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:51

Vergeet de warmte en het vocht niet he... Misschien is het inderdaad morgen/overmorgen ineens weer volledig anders. You got this. Zo goed bezig! :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:08

Blijven ademen Vjestagirl :D Het is maar een minimaal verschil! Mijn gewicht fluctueert rustig tussen 2 kilo per dag :+ En nu met de warmte zeker haha. Ik denk dat je heel goed bezig bent, trust the proces! :)

Ik vind thuiswerken qua eten juist fijner dan op kantoor, omdat ik met thuiswerken veel beter kan kijken waar ik echt trek in heb om te eten in plaats van dat ik het maar moet doen met wat ik bedacht heb. Thuis kan ik ook een uitgebreidere maaltijd maken door bijvoorbeeld ter plekke even scrambled eggs te maken o.i.d. :) soms heb ik ook het risico net te weinig eten mee te nemen naar werk of een langere dag te draaien dan verwacht en dan met gierende honger thuis te komen. Als ik thuiswerk zou ik dan gewoon vroeger dineren :+
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 10-08-22 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:09

Daarom weeg ik dus maar 1x per maand :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:10

ClaudiaHS schreef:
Daarom weeg ik dus maar 1x per maand :P

haha ja ik nu ook. Ik gebruik voornamelijk mijn meetlint als wegwijzer.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:37

Ik ben een kilo kwijt tov maandag :') . HOE DAN

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:55

Waarschijnlijk vocht. Haha.

Ik ben maar even rigoureus een dieet begonnen om even af te kicken en met mn lipoedeem gaat alles mega traag.

Ben nu van 86 naar 81,3 gegaan dus nog even doorzetten en zit ik weer voor het eerst dit jaar onder de 80. Nog een heel eind te gaan. Vorig jaar april woog ik 66/67 en dat is maar nog net groen gebied.

Mijn knie en benen deden zo zeer. Ik moest wel.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:23

Ohhhh mochten jullie eens opzoek zijn naar een lekkere en gezonde éénpersoons kant-en-klaar maaltijd.. Ik heb net als lunch de Lazy Vegan Tikka Masala gegeten van de Albert Heijn. Komt uit de diepvries, even in de magnetron en klaar. En het was echt lekker! Ze hebben meer smaakjes en die ga ik ook nog even testen.

Veel groente, nagenoeg troepvrij, minimaal 20gram eiwitten per portie en allemaal nog geen 500kcal per portie. De Tikka Massala bevat slechts 456kcal per portie met 25 gram eiwitten :)

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... a-maaltijd