Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:08

Hier ook niet aan de pil omdat ik er heel veel moodswings van kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:16

Hier pil en condoom. Dat laatste hoeft niet zonodig van vriend. Maar ik voel mij er prettiger bij :) en ik hoef daarna niet eerst naar wc te rennen etc :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:19

Ik ben destijds gestopt met de dagelijkse pil toen mijn moeder met natuurlijke goed humeur pillen kwam aanzetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:41

Goed humeur pillen? :o?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:53

Hier helemaal geen hormoon anticonceptie mogelijk.. Alles geprobeerd maar ik kreeg op alles migraine maar ook trombose verschijnselen dus snel gestopt en mag ook niet weer beginnen.

Koperspiraal geprobeerd maar dat was een hel. Heb totaal geen heftige menstruatie maar toen .. :wow: At minstens 2 doosjes pijnstillers in een week. Was echt niet te doen.

Mijn eigen huisarts begon toen over andere opties en noemde ook sterilisatie. Terwijl ik toen nog maar 26 was. Wel een fijne gedachte dat áls ik eraan toe ben, zij er wel voor open staat.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:15

Hier ook aan de pil, vind het zelf ideaal. Slik het trouw voor ik mijn tanden poets in de avond, en als ik mijn tanden vergeet te poetsen val ik gewoon niet in slaap, dus vergeten gebeurt echt zelden. Slik hem zo'n 4 maanden door en neem dan een stopweek om te checken of ik niet toch per ongeluk een parasiet heb groeien ergens :Y) . Ik voel me juist beter met de pil, zodra ik een stopweek heb barst ik een week van de migraine. In mijn puberteit ook veel last gehad van migraine, en nu nog maar 3 keer per jaar gepland op een moment dat het me uit komt.

Kan de pil doorslikken aan iedereen aanraden, moet er niet aan denken om weer elke maand ongesteld te zijn, wat een gedoe :Y) .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:37

Ik en pillen slikken is een drama
Ik vergeet ze sneller dan dat ik er aan denk (Adhd much anyone)
En de hormonen worden mijn lijf en hoofd niet gelukkig van
De mirena gaat goed
Maar het geen menstruatie dingetje Leid idd weer tot testen puur om zeker te weten dat het geen menstruatie door de mirena is ipv wat anders

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:38

ik word echt een grafhark van de pil, niet normaal gewoon. Was 2 jaar gestopt en moest het toen weer een maand slikken, nou de bezem kon uit de kast. Mijn baas heeft me serieus gevraagd om 1 dag per week verlof te nemen gezien hoe ongelooflijk emotioneel instabiel ik er van werd. Ik werd om alles boos en verongelijkt. Als ze me wat vroegen kon ik in janken uitbarsten, als ze het dan maar niet vroegen nou dan was het feest net zo groot :x
Dus ik ben ook echt in dubio wat ik straks ga doen, mijn man is fors verminderd vruchtbaar dus soms denk ik wel gewoon om de gok maar gewoon te wagen straks. :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:38

Ik wil ook liever geen hormonale anticonceptie meer, nu al zeker 10 jaar zonder en het bevalt me goed, zit veel beter in mijn vel en zo :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:00

Ja als ze met een sterilisatie je ongesteldheid konden stoppen was ik er ook voor gegaan...
Typisch dat zovelen dat graag willen.

Ik zou ook dolgraag stoppen met de pil, merk wel dat mijn lichaam afgevlakt is er door, en mentaal vlakt het ook af.
Maar aangezien ik zonder pil 14 dagen lang bloed en flink ook, plus migraine met uitvalverschijnselen heb is dat geen optie helaas. Ik slik de pil op doktersadvies dus ook door,zonder stop week. Heb 1 a 2x per jaar 3 dagen "stopweek".
Spiraaltje heb ik ooit gehad maar begin ik nooit meer aan en raad het iedere vrouw af.
Los van dat je er met seks gewoon eigenlijk altijd wat van voelt bij een beetje gemiddeld-grote penis, brengt het ook echt risico's met zich mee al hoor je daar weinig over.
Ze verzwijgen de kans op complicaties, die hoor je pas achteraf als je al de ellende hebt gehad.
Nadat ik spontaan vanuit het niets een baarmoederontsteking door dat -letterlijke- poedersuiker-ding heb opgelopen kwam ineens naar voren dat het vrij regelmatig voorkomt bij vrouwen.
Wat een hel was dat. De weeën waren vergelijkbaar met een bevalling en er stonden 3 dokters om mijn bed heen (ik lag tot overmaat van ramp ook nog op een verloskamer := :') ) om dat ding er uit te krijgen. Nadat de eerste 2 verwoedde pogingen hadden gedaan lukte het de derde arts gelukkig wel. Heb nog nooit zo hard geschreeuwd van de pijn, een absolute ramp.
Het heeft een half jaar geduurd voor ik volledig fysiek helemaal hersteld was en mentaal heb ik er een trauma aan overgehouden. No way José dat ik ooit nog iets semi/ permanents in mijn lichaam laat inbrengen.

Het zou echt top zijn als er eens iets wordt uitgevonden wat niet schadelijk is voor je lichaam en die ongesteldheid stopt inderdaad!

Ik lees dat er steeds meer vrouwen stoppen met anticonceptie en werken op ovulatie-apps, ook lekker safe maar niet heus :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:03

Je kan 'gewoon' je baarmoeder laten verwijderen hoor.
Zo langs ze geen volledige castratie uitvoeren en je eierstokken met rust laten ga je niet in de overgang.
Nu alleen nog iemand vinden die dat wil uitvoeren :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:05

Minor detail :P

Mare, dan krijg je toch ook (kans op) verzakkingen trouwens?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:38

Oh ja vast... maar het risico op kinderen weegt bij mij zwaarder :')
Nee serieus, ik begreep van iemand die het heeft laten doen (medische reden) dat wanneer ze het goed doen de risico's minimaal zijn.
Weet niet of ze dan bijvoorbeeld ergens een matje plaatsen of wat vasthechten oid :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:48

Eigenlijk gek dat je niet eens baas bent van eigen lichaam met dit soort dingen. Maar als je een set nieuwe tieten/billen oid wil dan is dat zo geregeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:48

Er is een anticonceptie topic :)*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:51

quera schreef:
Eigenlijk gek dat je niet eens baas bent van eigen lichaam met dit soort dingen. Maar als je een set nieuwe tieten/billen oid wil dan is dat zo geregeld.

Jep... En dat een abortus vergoed wordt en een sterilisatie niet... Kansloos!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:06

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:52

Captain schreef:
Jep... En dat een abortus vergoed wordt en een sterilisatie niet... Kansloos!

Niet? Waarom doen ze dan in godsnaam zo moeilijk als het toch uit eigen zak betaald word!

Ik krijg hier mijn sterilisatie gelukkig wel vergoed, anders was ik er niet aan begonnen. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:54

Jup beslissen over je eigen lijf mag niet als vrouw zijnde. Maar wil je een heel nieuw mens op de wereld zetten kun je eindeloos je gang gaan. Krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:05

Sterilisatie is bij sommige verzekeraars gewoon vergoed. Andere dragen weer heel weinig bij. Kwestie van vergelijken dus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:28

quera schreef:

Ook een borstvergroting of andere niet-noodzakelijke chirurgie wordt afgeraden als daar goede redenen voor zijn. Ook zijn er plastisch chirurgen die dingen als neuscorrectie/borstvergroting weigeren als het bijv een jonge meid is die grotere borsten wil voor haar vriend.
Baarmoeder verwijderen is echt niet zomaar een dingetje dat je ff doet hoor. Het zit heel diep in de bekkenbodem en verzakkingen zijn echt geen grap. Je buikholte is een mooi tetrispakketje van organen, als je daar iets uit haalt blijft de rest niet op magische wijze zweven :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:30

Ik heb nooit anti conceptie gebruikt , maar heb dan ook nog nooit een vriend gehad of dat andere wat bij een relatie hoort :+ .

Menstruatie vind ik een straf elke maand ,mijn hum op een dieptepunt . Ja leuk :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:48

Hier ook al 32 jaar aan de pil. Werkt prima, nog geen dag vergeten en ik voel me er heerlijk bij.

Overigens dacht ik vorig jaar wel te kunnen stoppen (ben de 50 inmiddels gepasseerd en zal toch wel niet meer zwanger worden..?), maar kreeg na een paar weken allemaal enge klachten. Slecht slapen, moodswings, slechte conditie, pijn in gewrichten en opvliegers. Dat zal natuurlijk de overgang wel zijn. Maar na twee maanden gestopt te zijn dus weer begonnen en binnen twee weken voelde ik me weer helemaal super. Dus we slikken nog maar lekker door.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:51

Rebecca schreef:
Ik heb nooit anti conceptie gebruikt , maar heb dan ook nog nooit een vriend gehad of dat andere wat bij een relatie hoort :+ .

Menstruatie vind ik een straf elke maand ,mijn hum op een dieptepunt . Ja leuk :=

Klopt het dat je 26j bent? Nog nooit een vriend(in) gehad?

Edit; nuja, bij een vriendin heb je ook dat probleem niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:00

HiFive5 schreef:
[naam] schreef:

Klopt het dat je 26j bent? Nog nooit een vriend(in) gehad?

Edit; nuja, bij een vriendin heb je ook dat probleem niet :')

Nop een paar scharrels maar dat voelde niet goed of iets .. , altijd afgeketst na een tijdje of na 1 'date' . Ben 26 :j

:')