Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:17

Bier is een prima broodvervanger,

1 biertje staat gemiddeld gelijk aan 2 boterhammen :j

Dus als het in je kcal past waarom niet.
Komkommer is voor het extra vocht.

Spoiler:
informatief toch :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:24

MarlindeRooz schreef:
Een bier, snoeptomaatjes en komkommer meeting? :')

Jaa ik doe mee! Hahaha!

Mijn lunch tot nu toe overgeslagen, mijn maag is nog steeds in de war van mijn slechte nachtrust...

Fearn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:29

Ik heb net een stokbrood met groene pesto, mozarella, rucola, tomaat, komkommer en kipfilet gehad. Zooo lekker :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 14:32

IsaCalixa schreef:
Ik heb net een stokbrood met groene pesto, mozarella, rucola, tomaat, komkommer en kipfilet gehad. Zooo lekker :D

Klinkt goed!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:34

Ahh klinkt super lekker <3 Ik had weer dezelfde sla als ik al een hele week als lunch eet :+ Hij smaakte niet meer zo goed als aan het begin van de week _O-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:36

Haha, de hele week salade eten is ook geen doen nee _O-

Vooral van die maaltijdsalades, ik kan ze eigenlijk niet meer zien :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:41

_sharonnn schreef:
IsaCalixa schreef:

Klinkt goed!

:9

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:45

IMANDRA schreef:
IsaCalixa schreef:

Klinkt goed!

:9[/quote]

Ghehe, voor diegenen die nu in de buurt van Assen zijn: voor 3,15 kun je hem krijgen bij de Kaaszwaag :D

Maar zelf maken is natuurlijk ook prima :Y)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:53

gribaldi schreef:
Stral schreef:
Gribaldi: wil je zeggen dat ik lieg ofzo? :') :P per wéék he, niet per dag?

:j

:') :')

Ik vind het zoveel haha, ik zou niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen :')

Planning he :P Ik werk 50-60u in de week. In mijn agenda staat bijgevolg letterlijk aangeduid welk paard wanneer ik rij tot begin december nu al, anders is het inderdaad niet te doen!
10x is een optimaal gemiddelde ;) Soms is het meer, soms ook gewoon minder :)
Mijn vriend heeft een restaurant en werkt elk weekend en vele avonden, ik heb nog geen kinderen, en mijn huishouden laat ik verslonzen. Nu geloofwaardig? :D :+

On-topic inderdaad: die pesto die jullie eten, althans, ik zie dat hier vaker voorbij komen, maken jullie die zelf? Is pesto niet vrij vettig? Of eten jullie dat dan met mate of valt dat beter mee dan ik denk dan?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:23

Lijstje vandaag:
O: Activia
T: Half babybel kaasje. (Was te proeven bij Dirk :+)
L: Spelttwister van de ah
T: Stukje pure chocola
A: Zelf kleine pizza's bakken in zo'n pizza oven.

Ik gok dat ik met het avondeten wel over m'n kcal heen ga en dat ik zo nog wel even een bakje chips neem. Heb even geen zin om over kcal na te denken vandaag. Alleen activia als ontbijt was trouwens niet de bedoeling, er was niet echt meer iets in huis, vandaar.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:32

Volgens mij valt pesto wel mee? Ik weet het niet zeker :D Ik eet het gewoon uit zo'n potje (thuis dan).

Geen idee hoe je dat precies zelf moet maken, maar lijkt me ook wel lekker :P

Laatst wel een keer zelf tomatensaus gemaakt. Ook niet verkeerd!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:40

Ik maak bijna altijd alles zelf, ik kan me juist niet voorstellen dat je tomatensaus niet zelf zou maken :P Vind pesto uit een potje meestal te zout ook, maar toch maak ik dat dan weer bijna nooit zelf. Ja, het is redelijk vet maar als je het met mate eet zijn vetten niet slecht he. Gewoon een beetje opletten, ik vind meestal dat je niet zoveel pesto nodig hebt omdat het best een sterke smaak heeft.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:45

Naja, omdat ik nog bij mn ouders woon wordt er altijd uit pot gegeten :P (eten wat de pot schaft, letterlijk hahah).

Totdat ik eens zelf pasta had opgezet en erachter kwam dat er geen pot saus meer was :D

Hoe maak jij dan tomatensaus Eulogy? Dat van mij was toen een beetje.. smaak loos :')

Ik had tomaten, tomatenpuree, ui, paprika, volgens mij ook knoflook en verder nog wat olie, zout en kruiden. Maar alsnog een beetje een saaie saus

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:52

Gewoon nog meer kruiden bij gooien ;)
Paar zongedroogde tomaten kunnen ook veel doen!

Ik denk dat ik een beetje teveel pesto eet, als ik het eet. Heb net nog ff de ingrediënten opgezocht, is inderdaad niet erg.
Maar ik eet echt zo'n heel potje op dan :o
Ga ik eens over nadenken! Ik eet het erg graag en 't kan inderdaad gewoon meer smaak aan 'droge kip' brengen zonder dat je echt saus nodig hebt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:54

Moderatoropmerking:
ik merk dat er weer behoorlijk offtopic gegaan wordt. Willen jullie informatief blijven op mws, of offtopic kunnen gaan op de HK?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:58

Ehhh ja ligt eraan... Ik gooi er meestal van alles door :+ Meestal roerbak ik eerst m'n groenten en/of vlees (want ik maak eigenlijk nooit alleen tomatensaus, doe dat altijd met groenten oid) met knoflook en meestal een uitje, dan gooi ik er ofwel tomatenpassata of gepelde tomaten door, een beetje tomatenpuree, kruiden die ik op dat moment heb staan en een beetje zout en dan laat ik het een tijdje staan pruttelen :) Niks bijzonders dus, maar genoeg kruiden is wel belangrijk (en een beetje zout maakt ook veel verschil). Het kan ook met verse tomaten maar zie daar de meerwaarde niet zo van in (ik koop tomatenpassata en gepelde tomaten zonder toevoegingen) en het is meer werk. Als je het een tijdje laat pruttelen wordt het sowieso al een stuk lekkerder!

Edit: en inderdaad zongedroogde tomaatjes etc er doorheen :9
Stral: tja, er zit meestal vrij veel kaas in, dat is het vooral. Niet slecht op zich, maar inderdaad wel met mate want het is wel erg calorierijk :)
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 06-11-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:58

In principe is dit toch niet offtopic? Ideeën uitwisselen/ praten over eten? We hebben het wel over gezond eten uiteraard :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:15

Ja zelfs dat over het aantal x rijden vind ik nog niet echt offtopic, we proberen een beetje zicht te krijgen op elkaars gewoontes/planning/eten/sport toch?

Denk dat ze het op dat bier hadden :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:17

Ja nouja, het kan voorkomen dat er tussendoor eens een berichtje komt dat een beetje offtopic is. Maar dat is lastig te voorkomen.

Maar als hier iemand vragen heeft over afvallen/gezond eten/sporten wordt daar altijd netjes advies op gegeven. En ik zie ook nog dagelijks gewoon lijstjes voorbij komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:24

Lijstje van vandaag is ook niet heel geweldig. nu moet ik wel zeggen dat ik veel gelopen heb vandaag.

O: 200 gram volle yoghurt met 1 banaan, lepeltje gebroken lijnzaad en klein beetje hagelslag.
T: 1 plakje ontbijtkoek
L: italiaanse panini bij de bakker bart
A: wortelstamppot met rookworst

B: hele middag door eindhoven gewinkeld.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:36

Mijn lijstje is extreem niet goed.
O: shake
L: geen
A: sausijzen broodjes 2
T: klein bakje chipjes
B: vanavond sporten

Had vandaag de hele ochtend psychische onderzoeken dus ben thuis naar bed gegaan en word net pas wakker.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:28

IsaCalixa schreef:
Ja nouja, het kan voorkomen dat er tussendoor eens een berichtje komt dat een beetje offtopic is. Maar dat is lastig te voorkomen.

Maar als hier iemand vragen heeft over afvallen/gezond eten/sporten wordt daar altijd netjes advies op gegeven. En ik zie ook nog dagelijks gewoon lijstjes voorbij komen :D

Oke, als jullie liever op mws blijven voor ons geen probleem. zorg gewoon dat we niet teveel moeten komen verwijderen en pb's sturen ;)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:40

Lijstje van vandaag

O: 1 getoast boterham met 2 geklutste eitjes
T: 2 boterhammen met gelderse worst
L: 1 pistoletje met old amsterdam (van de Gebroeders Niemeijer in Amsterdam <3 aanrader!) en verse muntthee
T: Appel + kapje van vers brood
A: gekookte aardappelen, sperziebonen en suddervlees
T: 200gr franse kwark met noten en zaden mix en een beetje pinda's

Niet een super lijstje, maar was een dagje naar Amsterdam om mee te lopen op de UvA voor een studie, en ben daarna nog even ergens wat wezen lunchen met mijn vader, was erg gezellig!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:49

Vanavond heb ik kipsalon gehad: de gezonde variatie op kapsalon patat. Zijn veel recepten van te vinden, ik had die van 24kitchen gemaakt, met zelfgemaakte knoflooksaus.

In ieder geval echt een aanrader! <3

Afbeelding

Afbeelding

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:06

Zo lekker gesport meer apparaten erbij alles zwaarder helemaal blij