[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:10

Romy1234 schreef:
Weet iemand van jullie hoe het zit als je wilt stoppen met de minipil? Ik moet vanavond de laatste pil van de strip nog nemen maar ben afgelopen dinsdag nog zonder condoom intiem geweest met mijn vriend. Maar als ik na mijn laatste pil vanavond stop heb ik dan kans zwanger te zijn van afgelopen dinsdag?

Op dat moment was je gewoon Veilig dus nee.
Als je wilt stoppen met de minipil kan dit gewoon op elk moment. Je hoeft niet eerst je strip af te maken hoor.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:16

Oké dank je, ik meende altijd dat als je dan stopt en in die week intiem geweest bent je kans op zwangerschap hebt, zit daar echt niet op te wachten namelijk

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:46

Dan kan je nog wel zwanger raken. Sperma kan wel 7 dagen overleven bij jou,

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:19

petitparis schreef:
eenmaal je de pil langer dan 3 weken genomen hebt kan je stoppen wanneer je wil. Het is alleen voor je eigen gemak dat je altijd eenzelfde dag van de week aanhoudt dat je zeker op tijd terug begint. Maar het is zeker nodig een veelvoud van 3 weken aan te houden.

Het is 7 dagen. Na 7 dagen slikken kan je veilig 7 dagen stoppen

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:31

just_kiki schreef:
Dan kan je nog wel zwanger raken. Sperma kan wel 7 dagen overleven bij jou,

Ja, maar ze heeft de pil nog geslikt en dus geen eisprong gehad. Dus ook al blijft het sperma leven, er is geen eicel die bevrucht kan worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:26

Sperma blijft toch maar 48 uur leven?
Of hebben ze mij dat verkeerd geleerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:32

Ik heb dus voor de zekerheid mijn huisarts erover gebeld en die zegt dat ik gewoon nu kan stoppen en geen kans op zwangerschap heb :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:33

maralyn schreef:
Sperma blijft toch maar 48 uur leven?
Of hebben ze mij dat verkeerd geleerd?

Bij optimale omstandigheden kan dat inderdaad wel een week zijn :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:26

Hey ik heb een beetje een ongemakkelijk vraagje... Ik merkte de laatste tijd dat mijn borsten gespannen stonden, loop al een tijdje met een naar gevoel enn toen ik er op duwde kwam er dan ook een melkachtig vocht uit, ik heb wel enkele keren geslachtsgemeenschap gehad (heb een pleister)... Iemand enig idee? Heb al eens op internet gekeken maar kan me niet echt vinden daarin.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:22

CalipsoLover schreef:
Hey ik heb een beetje een ongemakkelijk vraagje... Ik merkte de laatste tijd dat mijn borsten gespannen stonden, loop al een tijdje met een naar gevoel enn toen ik er op duwde kwam er dan ook een melkachtig vocht uit, ik heb wel enkele keren geslachtsgemeenschap gehad (heb een pleister)... Iemand enig idee? Heb al eens op internet gekeken maar kan me niet echt vinden daarin.

Bestaat zoiets als schijnzwanger bij mensen? Anders heb je misschien dat wel haha. Of anders ff testje doen

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 02:38

SavannahNx schreef:
CalipsoLover schreef:

Bestaat zoiets als schijnzwanger bij mensen? Anders heb je misschien dat wel haha. Of anders ff testje doen

Dat bestaat op zich wel, maar ik zou voor de zekerheid toch een test doen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:46

Heeft iemand van jullie dit wel eens gehad?
Ik moet nu de gewone pil naast de prikpil gebruiken inclusief stopweek (maar ik heb geen cyclus..)

Nu moet ik zeggen dat ik een heel raar gesprek had met de huisarts (volgens mij een in opleiding, niet mijn vaste iig)
Ik gaf aan af en toe (eens in de week/2 weken) menstruatiekrampen van 2 a 3 uur te hebben, terwijl ik al 2 jaar de prikpil gebruik en zeker een jaar niet menstrueer.
Daarnaast heb ik ook darmkrampen op een specifieke plek maar dat kan kloppen want ik heb ook de ziekte van Crohn (chronische darmonstekingen). Deze pijnen heb ik niet tegelijk, althans, ik denk niet dat er een relatie is.
Hij snapte maar niet waarom ik dacht aan een opvlamming van de Crohn en wat dat met die aanvallen te maken had. 10 keer uitgelegd dat het 2 aparte dingen zijn maar het toevallig wel rond dezelfde tijd op speelde.
Ik vroeg om een echo omdat ik dat vaker krijg als ik een opvlamming van de Crohn vermoed, maar dat vond hij niet nodig (ontstekingswaarden worden wel nagekeken). Ik dacht: dan kan de baarmoeder ook gelijk in beeld worden gebracht, mocht er iets mee zijn.

Tevens zei hij tot mijn verbazing dat ik mijn eisprong kan voelen. Terwijl je die niet hebt met de prikpil. Dit vertelde ik hem en hij zei toen dat de eisprong soms wel afwezig blijft en soms niet :o
Dat mag ik toch niet hopen..

Volgens mij had deze meneer er geen kaas van gegeten. Of wel.. want hij snapte wat ik voelde toen ik vertelde over menstruatiepijn :')
Ik zit eigenlijk te denken om een nieuwe afspraak bij mijn eigen arts te maken want ik ben echt niet tevreden. De apothekersassistente vond het ook maar een rare combinatie, zeker inclusief de stopweek wat de arts er nog apart heeft bijgezet. Maar misschien heeft iemand van jullie dit wel eens gehad..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:57

Over de Crohn, heb je al eens geprobeerd om dierlijke vetten te laten staan? (Dus vlees, melk, kaas etc?) En zo min mogelijk suikers.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:48

@Macs: Als het ter sprake zou gekomen zijn dat je je eisprong voelde voordat je aan de hormonale anticonceptie ging, dan zou ik de redenering van de vervangende arts nog kunnen begrijpen. En denken dat hij wil uitsluiten of de prikpil wel voldoende is om je eigen hormonale cyclus stil te leggen. Indien je voorheen nooit je eisprong gevoeld hebt, dan vind ik het ook maar een heel vreemde benadering en aanpak.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:28

Ik heb mijn eisprong wel eens gevoeld toen ik geen anticonceptie gebruikte maar dat is niet ter sprake gekomen en dat voelde ook heel anders dan deze pijn..
Ik vind het maar een gek idee en ga morgen eerst eens bellen voor ik nog meer hormonen in me stop :') de apothekersassistent had wel het idee dat het ging om te kijken of de pil 'restjes' van mijn eigen cyclus zouden platleggen mocht dat de oorzaak zijn maar daar heeft de huisarts het ook niet echt over gehad. En dan nog snap ik de stopweek ook niet, want dat is dan juist niet de bedoeling lijkt me..

Jes: ik heb veel vetten en eiwitten nodig ivm ondergewicht. Ben bekend met (ontelbare) diëten en diëtisten en ik lijk niet getriggerd te worden door eten, alleen op sommige dagen en dan voel ik het al aankomen en dan pas ik op met wat ik eet. :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:17

Hallo meiden.
Wat voor pijnstillers gebruiken jullie tegen menstruatiepijn? Even in het kort: tijdens mijn periode heb ik onwijs last van mijn bekken en stuit. Bekkenfysio, pil jaren doorslikken, rontgenfoto’s mriscan’s en injectie op de pijnpoli verder.. nog steeds last. Ben bijna een jaar gestopt met de pil inmiddels en sinds de laatste 3 menstruaties is de pijn echt zo heftig. Dat ik gewoon door m’n benen zak, alleen op mijn zij kan liggen en dus niet kan werken. Mentaal is het nog 3x zo erg, word er moe van. Ik gebruik normaal paracetamol en ibu, zag iets over alive feminax. Iemand daar ervaring mee? Of andere tips wellicht?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:33

feminax is gewoon naproxen, namelijk 275 mg naproxennatrium (per tablet).
Verder alleen vulstoffen en kleurstoffen... dus niks anders dan gewone aleve.
Maar dat maakt niet uit, want naproxen werkt gewoon iets beter tegen menstruatie pijnen en krampen dan bijvoorbeeld paracetamol. Het remt namelijk de aanmaak van prostaglandines, waardoor de krampen afnemen.
Dat feminax anders is dan reguliere aleve is een mooi verkoop praatje, alleen de dosering en het doosje is anders (en duurder) dus je kan ook gewoon de reguliere kopen.
Mensen geloven graag in het verkoop praatje en merken ook verschil met de reguliere aleve... wat gewoon een placebo effect is van het mooie bloemetje op de verpakking.
Aleve schrijft dat "er een stofje in zit wat de krampen verminderd" en dat klopt ook... dat is de naproxen zelf :')
Maar het werkt zeker wel beter dan een normaal paracetamolletje :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:50

Moest je echt enorme krampen hebben zou ik zeggen Buscopan. Maar voor "botpijn"... niet direct een idee

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:22

Die krampen vallen wel mee het is echt mijn bekken en stuit die zeer doen. Bij mijn stuit lijkt het net alsof er iets naar binnen steekt.. thanks voor de tip over Aleve. Vond het indd. nogal duur voor 12 tabletten.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:51

Ik kom even binnenvallen.. Misschien weten jullie raad..
Na ontzettend veel buikpijn, rugpijn en echt ziek zijn van de menstruatiepijn in mijn tienerjaren en veel verschillende soorten pillen geprobeerd te hebben inclusief een kijkoperatie, uiteindelijk overgestapt naar de Yaz 24+4 pil. Deze heeft de laatste jaren mij ontzettend geholpen. Eigenlijk alleen dag 1 van menstruatie nog wat last, maar ik kon functioneren!

Echter lijkt nu het laatste halfjaar alsof het haar werking 'verloren' heeft.. ik verga weer van de pijn! Gewoon weer echt 5 tot 7 dagen lang weet ik niet meer hoe ik zitten, staan,lopen of liggen moet. Liefst lig in foetushouding in mijn bed. Ben er echt ziek van. ;(

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou ik echt weer op zoek moeten naar een andere oplossing of zou er meer aan de hand kunnen zijn?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:35

xNathaliee schreef:
Hallo meiden.
Wat voor pijnstillers gebruiken jullie tegen menstruatiepijn? Even in het kort: tijdens mijn periode heb ik onwijs last van mijn bekken en stuit. Bekkenfysio, pil jaren doorslikken, rontgenfoto’s mriscan’s en injectie op de pijnpoli verder.. nog steeds last. Ben bijna een jaar gestopt met de pil inmiddels en sinds de laatste 3 menstruaties is de pijn echt zo heftig. Dat ik gewoon door m’n benen zak, alleen op mijn zij kan liggen en dus niet kan werken. Mentaal is het nog 3x zo erg, word er moe van. Ik gebruik normaal paracetamol en ibu, zag iets over alive feminax. Iemand daar ervaring mee? Of andere tips wellicht?

Alive een is idd naproxen. Als je dat neemt stoppen met ibu. Hoeveel slik je nu?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:59

Nou ik probeer het echt te rekken. Meestal eerst 2 paracetamol. Soms een combi van 2 para en 1 ibu. En meestal max 2 dagen achterelkaar.

Cynn, ik het iets soortgelijks als jou. Bij mij komt het vanuit mijn bekken/stuit. Wellicht even langs een bekkenfysiotherapeut. Ik heb toentertijd triggerpoint behandelingen gehad, dat hielp mij wel iets.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:12

Probeer de paracetamol om de 6 uur echt te slikken en dan 2 samen (1000mg), mag samen met jou of naproxen. Ze versterken elkaar en paracetamol gaat beter werken nadat je een spiegel in je bloed ervan hebt

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:59

Ik heb naproxen 400 mg van de huisarts. Deze nam ik in met twee paracetamol en dan om de zes uur herhaalde ik dit.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:54

Heeft iemand hier ervaring met Supradyn Femina 21+7 of andere (vitamine)pillen tegen PMS?