Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 22:05

Zo goof, dat is een lange slaap. Ik zit vaak rond de 7 uur. Een score in de 80 en soms in de 90 heb ik meestal wel. Maar meer dan 8.5 uur haal ik echt nooit.

Ik had trouwens laatst volgens Garmin niet geslapen, heel raar, heb toch echt de hele nacht geslapen. Maar kreeg de melding 'geen slaap gedetecteerd'. Kan kennelijk ook een keer.

Hier vanavond met de loopgroep uit eten geweest. Dus geen training gehad. Maar omdat ik de hele dag nog niets gedaan heb ben ik lopend naar het restaurant gegaan, 4.1km wandelen. Terugweg klein stukje hardgelopen met spijkerbroek en wandelschoenen. Veel te warm en veel te zwaar. En de kleding moet toch de was in en ik nog douchen, en het is donker, dus ach, nu heb ik tenminste het gevoel dat ik met die 8.2km in totaal en 1km hardlpoen dat ik nog iets gedaan heb. ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 16:55

Hier ook meestal zo'n 7 uur tot 7 en half uur slaap.

Ik heb nu lekker een weekje vrij! En dat weekje ingeluid met een rustig duurloopje van iets meer dan 8km.
Morgenavond zitten we in hotel mooi veluwe bij Garderen. Morgen gaan we daar wandelen en zondag een gpx lopen van 25km.

Kwam nog toffe foto's tegen van de zevenheuvelentrail.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 16:58

Leuk, dan zit je vlak bij mij dit weekend :j
Heerlijk lopen in het Speulderbos.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 17:35

Even bijkletsen.
Ik vind 5:50 gemiddeld best snel hoor Samantha, jammer dat de virussen jou ook gevonden hebben nu.

Wat een heerlijk verhaal van de Devils Trail. Top gedaan dames! En die chocola :~

Wat een mooie mijlpaal Lisitano, 1000km in 1 jaar. Dat krijg ik zonder baby nog niet eens voor elkaar.

Jeetje muppetmayo, wat zonde van jullie vakantie, wat een domper. Gaat het nu wel weer goed met je vriend? En gaan jullie deze vakantie nog overdoen?
Komt goed jouw 10km hoor. Heb vertrouwen in jezelf!

Welkom Soeboenoe! Ik had een looppauze van 10 jaar, maar herken niet jouw klachten. Ik heb wel héél erg rustig opgebouwd naar de 10km.

Je gaat lekker Eefsel, mooi tempo ook!

Sv, die hartslag zoals de grafiek van bij jouw vriend krijg ik precies zo wanneer ik zonder hartslagband loop. Ik vind het vervelend om mijn horloge strakker te doen, dus loop nu altijd met band en dan krijg ik de grafieken zoals bij jou.

Zo Goof, dat slaapje had je dus écht nodig! Voel je je ook iets beter nu?

Dan heb je het toch mooi opgelost met wat extra beweging rondom het etentje Germie. Wel gezellig dat ze zoiets organiseren

Je kuitfoto met de tattoos vind ik fantastisch sv!

Geniet van de vrije week voor diegenen die herfstvakantie hebben!

Hier kom ik niet aan lopen toe. Mijn vader ligt nu naar verwachting in zijn laatste levensweek. Sinds vandaag eet en drinkt hij niet meer. Ik ga vanaf morgen bij hem waken. Ik vind het veel om te verwerken allemaal. Afscheid van ons mam is nog zo vers....
Pup doet het goed. Ze staat alleen óf aan óf uit. Alles er tussenin moet ze nog uitvinden. Ze is zwaar vermoeiend en energievretend maar ik ben nu al dol op haar.
Ze ligt nu weer een plastic zak te slopen onder mijn bureau, ze is al enorm gegroeid ook.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 17:44

Jeetje Busymissy, dat is niet niks.
Heel veel sterkte.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 18:07

Busy wat is dat moeilijk zeg, dikke knuffel voor jou. Hou je taai.
Je pup is een schatje!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 20:03

Aah jeetje Busy wat heftig zeg. Zo kort op elkaar ook. Wat een verdriet voor jou.
Hopelijk geeft je pup je een beetje troost en afleiding, knuffel voor jou :knuffel:

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 20:24

Ow wat onwijs heftig Bm. Heel veel sterkte voor jou!
je puppy is wel echt heeel cute! Als je een middagje oppas zoekt, ik woon niet zo ver weg en heb vakantie (en ervaring met honden). Mag je me altijd appen.

Wauw Goof 12 uur slaap! Dan had je echt even nodig. Hopelijk knap je er wat van op.

Beterschap Samantha.

Wat een gave foto van je tatoo's Sv. Is die van een fotograaf van de organisatie? Wel heel heel goed gespot van hem dan! En de andere 2 zijn ook heel erg leuk :D

Hier echt onwijs veel werkdruk deze week en hoewel ik vakantie heb vanaf vandaag, weet ik al dat ik de komende week toch echt zal moeten werken om het rond te krijgen. Zo ver voor schoolvakanties :') Maar goed als dat 1 dag is, heb ik er nog steeds 4 vrij denk ik dan maar.

Vandaag nog wel behoorlijk spierpijn in mijn benen en doordat ik zo lang had doorgewerkt en ook nog "moest" paardrijden, had ik niet zo veel tijd om te lopen. Dus heb ik er een leuk rondje bos van gemaakt langs een paar mooie vennen met een progressieve opbouw van 2/2/1. 05:10/05:00/ 04:45
Dit horloge snapt ook echt niks van mijn actuele tempo. Hij geeft soms 8min aan en soms 2 min per km :') . Dus het moet echt op gevoel. En door de ondergrond, de mooie omgeving en mijn mega slechte focus op de pacing, ging het dus alle kanten op _O- Vond het dus wel knap dat het uiteindelijk wel klopte met wat ik bedoeld had.
Afbeelding
En mijn hartslag klopt ook wel aardig:
Afbeelding

Genoten van het bos! wat foto's gemaakt tijdens de warm-up

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 20:50

Sterkte busymissy.

Hier zondag nog een loopje. Dan een paar weken geen tijd.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 21:18

Gave foto's Supervixen! En veel plezier van 't weekend.

Niet zo gek dat je nu niet aan t hardlopen toe komt BussyMissy, je vader is nu belangrijker en het lopen komt wel weer!

Prachtig lopen daar Leonie! Het is zo jammer dat ik in een vrij grote gemeente woon met groen een stuk verder weg.

Zo net weer terug van een rondje. 'Moest' eigenlijk gisteren maar toen dochterlief gisteravond op bed lag vond ik t ook wel gezellig om een avondje met manlief door te brengen. Dus vandaag gegaan. Ik zag er een beetje tegenop, de stukjes gewoon lopen werden een stuk minder en ook nog eens opbouw in de minuten erbij. Dus heb mezelf wel even wat schoppen moeten geven voor ik ging. Vervolgens ging het best soepel! En volgens de app tijdens het hardlopen een vrij constant tempo. Trots dat ik t gewoon weer gedaan heb *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 21:20

Leonie was een vrouw van de organisatie inderdaad, ik zei nog tegen haar iets van: mooi standpunt voor een foto. En zei zij iets over mijn tattoos, iets van: ja zeker met die mooie tattoos.

Je resultaat ziet er in ieder geval mooi uit! En de foto's ook.

Goed zo Eefsel, bijna op de 5km.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 21:59

Even zonder echt bijlezen... Busymissy, ik heb helaas ervaring met kort na elkaar mensen verliezen (mijn moeder stierf 6 weken na mijn oudste zoon) en ik wil je op het hart drukken om echt je tijd te nemen. Misschien geeft je gevoel je in dat je alles achter de rug wil hebben, maar probeer je bewust te blijven van wat je meemaakt. Ik heb achteraf te weinig bewust afscheid van mijn moeder genomen omdat ik enerzijds nog te veel bezig was met het overlijden van mijn zoon en anderzijds alles het liefst wilde skippen om maar "door te gaan in het normale leven" (wat natuurlijk niet meer bestaat. Dat wilde ik je, naast ontzettend veel sterkte, wel meegeven.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 22:27

Dank je wel WenK, ik betrap mijzelf er inderdaad op dat ik het "achter de rug wil hebben". Ik neem jouw advies ter harte. Ik denk wel dat het verlies van een kind gevoelsmatig niet in verhouding staat met het verlies van een ouder op leeftijd.
Wat ik nu meemaak is zoals het "hoort", mijn vader is oud, ik ben bevoorrecht geweest dat hij zó lang onderdeel uit heeft mogen maken van mijn leven.
Een kind verliezen is, in mijn ogen, echt van een andere dimensie.
Dank voor je reactie, ik neem dit zeker mee. Sterkte met jouw immense verlies :knuffel:

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 12:35

Wauw lekker Eef! Goed zo!

Jeetje Wenk dat is zeker heftig, ook voor jou een knuffel. Kan me zo niet voorstellen hoe heftig die situatie is zeg.

Ik heb net met de AV gelopen. We lopen normaal in 2 groepen, nu 1 dus het was wat drukker, maar ging goed. Toch 11.2 km in de benen.
20 min easy, 4x snel heuvelop en rustig terug 30 sec, 5 min marathon tempo, 5 min threshold tempo, 5 min marathon tempo, weer 4x 30 sec heuvelop en dribbel terug, en ong 10 min uitlopen easy.
Afbeelding

Die 3:16 lijkt me trouwens niet te kloppen haha.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 18:30

Heel veel sterke BM! Je schrijft het zo mooi ‘hij heeft zo lang onderdeel uit mogen maken van mijn leven’ en dat is prachtig maar dat maakt het verlies niet minder erg.
Mooie woorden van WenK en ik denk ook heel belangrijk.. neem je tijd! Bij het nemen van afscheid maar ook daarna.
Dikke knuffel voor jou :(:)

En WenK, ook voor jou :(:)
Wat een mooie woorden/advies voor BM en met wat voor een enorm verlies moet hij dealen.. een kind verliezen is echt een onmenselijk iets.

Hier qua hardlopen niets bijzonders te melden. Hopelijk kan ik morgen nog een rondje gaan.. vriendlief is morgen aan de beurt voor zijn lange run.. zo fijn als je allebei kilometers wil en moet maken :')
Had vandaag even willen gaan maar we hadden gisteravond een feestje.. pfff! Ik word oud! Laat naar bed gaan trek ik echt niet meer! :n

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 21:05

Goedzo eefsel, het is echt zo dat je soms niet weet hoe het gaat voordat je vertrekt. Blijft een bijzonder verschijnsel.

Supervixen wel echt heel tof als iemand zo veel oog voor detail heeft.

Wat een mooi bericht van jou Wenk. maar ook erg verdrietig. Alsnog veel sterkte gewenst met al dit verlies!

lekker gelopen weer Samantha. Al besloten wat je morgen gaat doen?

Namiro ,heel herkenbaar hoor haha. Veel plezier morgen!

Ik was vanmorgen na wat twijfel toch gaan bootcampen/ had nog beetje spierpijn van woensdag. Flink hard getraind want we waren maar met 2 dus de trainer zat in mijn nek (zo ver voor mij, ik doe wel beetje rustig aan mee). Ik stond echt te trillen op mijn benen op het einde.
Daarna heel de dag door de beekse bergen heen gewandeld. Je kunt me nu wel oprapen :+
Ik ben gek op giraffes!
Afbeelding

En deze foto nog tegen gekomen van de start van de devilstrail. Ik loop in het wit met zwart/geel vestje.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 15:56

Giraffes zijn geweldig, vorig jaar in Hoedspruit (Hoedspruit wildlife estate, Zuid-Afrika), kwamen we ze elke keer tegen tijdens onze hardloop- en wandelrondjes, machtig mooi.

Afbeelding

Vannacht zaten wij in een hotel vlakbij Garderen en vanmorgen liepen we vanuit ons hotel een mooie trailronde. Zo genoten van het bos, alle paddestoelen en zelfs de zon!
Het lopen ging ook lekker vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:00

Prachtige foto's weer sv! Jouw paddenstoelen staan er mooier op dan bij mijAfbeelding
Ik heb vandaag voor het eerst sinds de Freedom Run weer een lange afstand gelopen (16km). Dat viel me niet mee.
We zouden in het bos gaan lopen, maar niet door het losse zand.
Dat is niet helemaal gelukt

Afbeelding
Mijn schoenen zaten weer helemaal vol.
Ik heb ook echt spierpijn nu, dat ben ik niet gewend van mezelf, maar vanochtend ook paard gereden, wellicht was het wat veel voor 1 dag.
Verder vond ik het nodig om onderweg voor paus te spelen en heb ik de grond gekust. Resultaat: een zere knie, maar lijkt mee te vallen uiteindelijk.

Leonie, dat oppasaanbod voor de hond houd ik zeker in gedachten. Wellicht al vrij snel vanwege de uitvaart van mijn vader. Dan heb ik geen familie opvang hier. Hij is nog niet dood, maar dit gaat geen weken meer duren. Ik slaap nu in de nachten bij hem, hij vindt het nu niet fijn om alleen te zijn.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 11:37

Ik heb de afgelopen dagen wel bijgelezen, maar kwam steeds niet aan reageren toe. Zag wel weer lekkere loopjes en trainingen voorbij komen.

Haha die giraffe aan de auto, dat is mijn mans grootste nachtmerrie, ooit ging er 1 echt knagen aan zn dak en de auto voor m wilde niet doorrijden...

Hier zelf vandaag maar weer eens gaan lopen. Toch lekker 4 km gedaan met 2 kleine stukjes wandelen tussendoor. Ook voor t eerst weer de hond mee en dat ging boven verwachting goed, dus voor herhaling vatbaar!

Afbeelding
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 14:31

BusyMissy allereerst heel erg veel sterkte voor jullie de komende tijd :(:) Lijkt me echt heel heftig je vader en je moeder zo kort na elkaar te verliezen.
Wat een schatje is je pup trouwens <3 Spam vooral meer foto's hoor!
Met mijn vriend gaat alles gelukkig goed na al het gedoe, was gelukkig maar oppervlakkig (maar diep genoeg voor enting ellende). We willen zeker nog een keer naar Costa Rica, we zijn nu aan het kijken of we dat op korte termijn willen of dat we nu eerst een andere vakantie doen.
Hoe is het met je knie na je paus speel actie?

WenK voor jou ook nog een knuffel :(:) Lijkt me echt verschrikkelijk om je kind te moeten verliezen.
Lekker gelopen vanmorgen, al op 4 km! Super gezellig zo met de hond erbij, wat een leukerd!

Leonie87 is je horloge iig al aangekomen bij Garmin? Je bent iig weer druk geweest van het weekend! Hele gave omgeving om te lopen <3 Die giraffe ook <3 Ik zou zo wel bang zijn voor mijn ruitenwisser geloof ik :')

Goof lekker bijgeslapen van de week, je zal het nodig hebben gehad. Lijkt me erg pittig zo de onderwijs inspectie. Voel je je nu ook ietsje minder moe?

Samantha_ ben je alweer een beetje opgeknapt? Je training met de AV klinkt voor mij echt super pittig in de oren hihi.

Germie gezellig zo een etentje met de hardloopgroep.

Supervixen wat een heerlijke manier om je vakantie in te luiden! Ik sluit me bij de rest aan, wat een super toffe foto's, zeker ook zo van je tattoo's!
En die foto met de giraffe, wauw :wow: <3
Leuk dat het lopen bij Garderen zo lekker ging gister, gaaf het bos zo in herfstkleuren en al die paddenstoelen.

Eefsel2109 je bent bijna bij de 5 km *\o/* Ziet er goed uit! Mag je zeker trots op zijn!

Ik heb van het weekend minder gelopen dan ik zou willen helaas. Uiteindelijk wel een rondje met 4x8 minuten intervallen gedaan. Volgens mij word ik (alweer) ziek -O- Ben daar wel even klaar mee, wil gewoon lekker opbouwen. Nouja, het gaat zoals het gaat denk ik dan maar (en er nu zelf ook naar willen luisteren _O- )

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 16:01

Gisteravond weer een rondje gedaan met vriendin. Wat langzamer ook weer dan wanneer ik alleen ga, maar kan nu wel vrij 'makkelijk' ook wel met haar praten tijdens het lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:31

Ja die foto's herinner ik me nog SV. ZOOO gaaf!
Mooie afstand weer zeg. En weer toffe foto's. Heerlijk!

BusyMissy ik eindig ook altijd in het zand, ook als ik dat niet wil :')
Denk dat je niet moet onderschatten dat je lijf het nu best zwaar heeft!

muppetmayo na 5 dagen staat mijn horloge nog steeds op ontvangen bij UPS. Dus dat schiet echt totaal niet op. Ben het nu al beu. Mis echt de navigatie functie.
De giraffe at de blaadjes uit de rand, en aangezien wij in een straat wonen met bomen die heeeeeeel veel blaadjes laten vallen, prima opruimdienst :D
Hopelijk word je niet weer ziek!

Na een super slechte nacht (ben 8/9x naar mijn dochter geweest) gister toch even gaan lopen. Ik had het horloge van mijn man meegenomen nadat ik daar de pacers app op had geïnstalleerd om ermee te oefenen. Blij dat ik dat gedaan had want ik was even wat aan het klooien links en rechts maar ik denk dat ik het nu snap :D. Zondag is het zo ver! Vind het heel spannend worden nu :+ en heb er echt onwijs veel zin in! Zo benieuwd hoe ik het ga ervaren.
Toch op het gemakje 11km gehobbeld
Afbeelding
Zoveel paddenstoelen maar de meeste voorbij gerend. Deze was echt MEGA. <3 (de boom is ook echt giga!)
Afbeelding

Morgen ga ik weeres met Suliko en Ieris op pad om erachteraan te hobbelen :') . Voordeel van vakantie, ik kan weer lekker op pad!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 13-10-25 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:38

WenK, die tweede foto <3 Hij kijkt zo blij, was dat na het lopen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 07:00

Gezellig leonie, geniet ervan! Jammer dat ze niet meer posten in dit topic, dat mis ik wel. Voelt een beetje leeg hier.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:11

Ja ik mis Suliko en Ieris ook!