IMANDRA schreef:Nouja, je noemt zelf de mexicaanse griep op een reactie die gaat om de lange termijn, maar de meest bekende bijwerking, namelijk narcolepsie, is dus geen langetermijnbijwerking.
Nou, ik noemde dat niet zo letterlijk. Ik noemde mexicaanse griep als voorbeeld wat genoemd wordt door mensen die geen vaccin willen vanwege bijwerkingen.
Citaat:
Sorry als je het anders bedoelde, maar ik wilde die misvatting gewoon even corrigeren. En vind het sowieso goed dat zulke dingen vaker worden herhaald, want je ziet over het algemeen vaker dat dit wordt genoemd als 'langetermijnbijwerking'. Buiten of jij dat bedoelde of niet. Dat was de 'trigger' dus.
En daardoor komt het op mij over alsof je mij iets wilt uitleggen, wat ik a. niet vraag, en b. al weet. En het is géén antwoord op de eigenlijke opmerking, namelijk 'had de overheid daar niet iets aan kunnen/moeten doen?'
Het komt wel over als 'oh, daar beweert iemand wat niet waar is, ik ga het gelijk even rechtzetten'.. Terwijl er eigenlijk niks beweert wordt.. Nou goed, lang verhaal...
Citaat:
Wbt het antwoord geven, op wie doel je daarbij? Dat beleid wiebelend is ben ik het mee eens, maar vind je dat vreemd? Ze moeten steeds handelen met de informatie die ze hebben, en als ze meer leren wordt beleid daar vaak op aangepast. Iets met roeien met de riemen die je hebt, en voor zover ik meekrijg benadrukken ze dat ook in de communicatie.
maar wat is dan de gedachte achter het sluiten om 00.00, of 'mojo, willen jullie niks meer organiseren', of 'F1 kan wel want geplaceerd'.. of 'nee er gaat nooit een bewijs komen om ergens binnen te komen',
Dat heeft imo niks te maken met roeien met de riemen die je hebt, maar gewoon met willekeur en, en dat vind ik nog het ergst .. geen énkele keer duidelijk willen zeggen 'ja, dat hebben we inderdaad gezegd, maar dat was verkeerd, dat konden we toen niet weten'. Gewoon, eerlijk zijn en veranwoordelijkheid nemen..
Citaat:
Hoe dan ook wijst al het objectieve, concrete bewijs wat er ligt er nog altijd overduidelijk op dat vaccineren een véél betere keuze is dan niet-vaccineren en het risico op covid (en de gevolgen daarvan). Óók als je trombose, een eventuele booster etc. meeneemt in die afweging ..... Ook al is de overheid slecht in communiceren,...
Ik pik deze er even uit...
dit kan in een wereldwijde pandemie natuurlijk nooit een excuus zijn...
communicatie is niet afhankelijk van onderzoek of cijfers waarop gewacht moet worden, of dingen wel of niet kunnen weten.. Communicatie is de moeite nemen de mensen dingen uit te legen of toe te lichten. Dat is geen raketwetenschap... er zitten daar toch gewoon mensen die betaald worden om de communicatie goed te regelen...??