Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:11

Ah op die manier! Ik snap hem :) Misschien dan toch wijs om er elke dag even op te staan. Voeren jullie dat dan ook dagelijks in in een app ofzo?

Hihi, dat boodschappenlijstje is wel erg inderdaad :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:13

Je kan het inderdaad in een app invoeren (ik zelf heb 'Monitor je gewicht', Android) en dan krijg je een mooi grafiekje in de loop van tijd.

Ik gebruik die app zelf alleen om m'n nieuwe laagste gewicht op in te voeren :+ Ik voer dus niet alles in.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:15

Snippergroen schreef:
Je kan het inderdaad in een app invoeren (ik zelf heb 'Monitor je gewicht', Android) en dan krijg je een mooi grafiekje in de loop van tijd.

Ik gebruik die app zelf alleen om m'n nieuwe laagste gewicht op in te voeren :+ Ik voer dus niet alles in.

Hahaha, dat laatste... Zo ben ik ook :')

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:17

Ik vul het elke dag in in Lifesum, ook de hogere gewichten, juist omdat ik dan die lijn in de gaten kan houden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:04

Thanks Liselot. Wij gaan naar de Hunsrück, Duitsland.

Ik voer ook alles in in Lifesum.

Ben normaal niet zo van de shakes.
Kwam ik net in de stad bij de prijsmepper We Care iced Coffee lower carbs tegen.
Busje meegenomen om te proberen..
Jammie lekker joh.
Staat op, 4 schepjes op 200 ml water.
Ik heb 2 schepjes gedaan op 200 ml melk.
Net echte ice coffee :9

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:06

Snippergroen schreef:
Hahaha echt zo hoor, Roos. Ik vind het vooral flauw dat ik, al denk ik denk wij allemaal, 'gezegend' zijn met een grotere eetlust dan dat ons lichaam nodig heeft. De Shetlanders en Labradors onder de mensen :D

Ik zie zovaak posts op bijvoorbeeld Instagram of TikTok waarin gezegd wordt dat je echt geen halve kilo vet hebt aangemaakt na 1x overeten omdat je dan 3500 kcal meer dan je onderhoud moet innemen. En dan denk ik, you underestimate my powers :+

Ik heb gelukkig nu al lang geen last meer van vreetbuien, maar als het er op aankomt past er veel in mijn maag hoor.. hahaha.

Hier moest ik wel even om lachen :D
Geen eens een vreetbui maar een all you can eat dan is het toch ook zo gebeurt :') de meeste dingen in een sushi tent die in het vet gebakken worden.... :wow:
Ik knijp dat meestal uit in een servetje maar als je alles naar binnen werkt naast je normale dag dan denk ik dat die 3500 extra zomaar naar binnen gewerkt worden.

Zoals roosch al aangeeft denk ik dan ook maar, ik ben een shetlander of labrador die van naar eten kijken al genoeg heeft.

Soms wil ik wel zo zijn als mijn broertje, het interesseert hem allemaal niets en doet gewoon zijn ding. Hij is wel te zwaar maar (lijkt) er niet om te geven en leeft gewoon zijn leven. :Y) denk ook dat hij om die reden niet nog zwaarder word. Ik praat trouwens niet over obesitas zwaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:09

ClaudiaHS schreef:
Thanks Liselot. Wij gaan naar de Hunsrück, Duitsland.

Ik voer ook alles in in Lifesum.

Ben normaal niet zo van de shakes.
Kwam ik net in de stad bij de prijsmepper We Care iced Coffee lower carbs tegen.
Busje meegenomen om te proberen..
Jammie lekker joh.
Staat op, 4 schepjes op 200 ml water.
Ik heb 2 schepjes gedaan op 200 ml melk.
Net echte ice coffee :9

Das toevallig, ik heb net zoiets besteld voor extra eiwitten! Hoop dat de vanille ook lekker is :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:21

Vanille smaak vind ik wel handig om ergens door te doen.
Dat deed ik eerder nog wel eens, schepje door de kwark of yoghurt.

Ik heb een ice Coffee verslaving.
Maar die zitten vaak vol suikers.
Deze heeft 3.6 gram koolhydraten per shake (op basis van 4 schepjes)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:24

Ik maak zelf wel eens ijskoffie met een kop koffie, ijsklontjes, scoop vegan proteineshake van Personal Protein (die heeft geen smaakje) en een spuitje flavour shot in caramel of cappuccino, ook van Personal Protein, en dan in de blender. Meteen een berg aan eiwitten binnen en geen koolhydraten. Smaakt best :D

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:30

Klinkt best goed Snippergroen!

Ik doe niet aan eiwitpoeders etc. Sinds ik het puur en alleen uit voeding haal, groeien mijn spieren juist veel meer. Vandaag gestart met eetschema, ben benieuwd :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:32

Why?
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:33

Die had ik ook en daar kwam ik pas achter toen ik met een bak thuis kwam vanmiddag. Dus nog 2 besteld via online bestelling later deze week... :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:33

MoniekJ schreef:
Klinkt best goed Snippergroen!

Ik doe niet aan eiwitpoeders etc. Sinds ik het puur en alleen uit voeding haal, groeien mijn spieren juist veel meer. Vandaag gestart met eetschema, ben benieuwd :)

Absoluut ook mijn voorkeur om het echt uit voeding te halen :j ik vind proteine shakes vooral fijn als ik nog een beetje calorieën over heb voor de dag (shake is 120 kcal als ik 'm met water maak) en die besteed ik dan graag aan eiwitten, of als ik vind dat ik nog te weinig eiwitten binnen heb gekregen voor die dag :) Of soms als ik 's ochtends echt nog geen trek heb, maar op die manier toch vast eiwitten binnenkrijg, voor als ik bijvoorbeeld 's ochtends train.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:36

Ik sta ook iedere dag op de weegschaal, en er zijn super duidelinke patronen te vinden in mijn gewicht. Dat helpt me ontzettend om een dagje hoger gewicht te relativeren.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:41

Ik vergeet het vaak om te doen, ik probeer altijd 's morgens te wegen, sowieso altijd 1 keer per week. Voor meer inzicht is het zeker handig om elke dag te wegen. Laatst was ik in één dag 1,1 kilo kwijt (ik hield vocht vast)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:55

Zo, eerste training van de week zit er weer op. Goede score in mijn macro's. Eerste dag weer in het gareel succesvol geslaagd :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:16

Ik ook, net een uurtje spinnen achter de kiezen. Heb m'n sportplanning ook uitgekiend voor de rest van de week, als ik het zo volhoud ben ik content. :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:32

Goed bezig Roosch & Snippergroen!

Ik heb mijn 1ste weegmoment gehad, ben 1 ons lichter als vorige week..

Maar we zijn een aantal keer uit eten gegaan (hebben nu vakantie), dus was eigenlijk al blij dat het niet meer was geworden, deze week meer op scherp en ga thuis ook weer sporten met Pamela Reif.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:54

22.000 stapjes, en maar drie frietjes van de kids gejat. Ik ben ook tevreden.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:10

_Anne_V schreef:
Ik vergeet het vaak om te doen, ik probeer altijd 's morgens te wegen, sowieso altijd 1 keer per week. Voor meer inzicht is het zeker handig om elke dag te wegen. Laatst was ik in één dag 1,1 kilo kwijt (ik hield vocht vast)

Dat dat zoveel verschil maakt, bizar eigenlijk. Ik ben bang dat ij gedemotiveerd raak als ik elke dag weeg.. geen idee waarom.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:28

Nou, ondanks mijn vreetvierdaagse, vanmorgen met handen voor m'n ogen op de weegschaal gaan staan.

-1.2 kg! Hoe dan _O-

Gisteren gebarbecued en gewoon gegeten waar ik zin in had.
Incl brood, terwijl ik dus khb eet. *\o/*

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:40

Wiwabalia schreef:
_Anne_V schreef:

Dat dat zoveel verschil maakt, bizar eigenlijk. Ik ben bang dat ij gedemotiveerd raak als ik elke dag weeg.. geen idee waarom.

Ik probeer het nu zeker 2 keer in de week te doen. Vanmorgen weer iets afgevallen, nog 10 kilo nu en ik zit op mijn streefgewicht

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:01

Hier was de schade van het weekend wel erg :') . Vandaag wel weer -300 gram tov gisteren…

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:03

Hier een -1 vergeleken gister. Snap er af en toe echt niks van haha.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:09

Ik vermijd mijn weegschaal nog gewoon even een weekje _O-