3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:25

Mijn dietiste hield ook BMR als absoluut minimum aan hoor :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:27

De BMR berekening is een wetenschappelijk goed onderzochte berekening. Diëtistes gaan ook van deze berekening uit. Dus nee je hebt ongelijk en je bent heel ongezond bezig als je beneden je BMR eet. En dat je dat hier dan nog gaat promoten is helemaal niet de bedoeling. Volgens mij hebben we het hier al eerder over gehad maar heb je er vervolgens niks mee gedaan...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:29

Als je gewoon gezond eet en je lichaam geeft wat het nodig heeft dan is dat toch niet aan cijfers vast te houden. Als ik 1,450 eet per dag val ik dood neer!

Ik wil hiermee aangeven dat het enorm vastklampen aan die calorieën echt niet werkt voor mij.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:31

:roll: Lees jij uberhaubt wel wat er gezegd wordt?

Edit: wss beweeg jij meer en heb je meer nodig. 1450 is als je NIKS doet en dus niet eens knippert met je ogen........

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:33

PinkPrincess schreef:
Als je gewoon gezond eet en je lichaam geeft wat het nodig heeft dan is dat toch niet aan cijfers vast te houden. Als ik 1,450 eet per dag val ik dood neer!

Ik wil hiermee aangeven dat het enorm vastklampen aan die calorieën echt niet werkt voor mij.

Misschien zit je niet in het goede topic. Hier willen mensen afvallen (of zijn ze bewust bezig met voeding) en ja dan reken ze netjes uit hoe of wat. (want elk pondje gaat door het mondje)

Dat het voor jou niet werkt prima, maar als het voor andere mensen wel werkt!

Een goede diëtiste/voedingsdeskundige laat je nooit onder je BMR eten.

Tenzij je met een bepaald doel traint maar dan zit je niet bij een diëtiste. Dit is dan weer een ander verhaal.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:34

Yonker schreef:
:roll: Lees jij uberhaubt wel wat er gezegd wordt?

Edit: wss beweeg jij meer en heb je meer nodig. 1450 is als je NIKS doet en dus niet eens knippert met je ogen........

Er is een discussie ontstaan over het BMR
waarop men 13 nogwat te weinig vindt.
ik wil hiermee aangeven zoals eerder gezegd dat misschien de een meer nodig heeft dan de ander
en ik via internet dit nooit kan beslissen.. Zoals aangegeven is de berekening op internet voor mij te weinig. maar als ik wel precies wil weten wat mijn lichaam nodig heeft kan dit toch nooit via internet.

PSvanLot

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:42

Volgens mij gebruiken heel veel diëtisten een internettool om te bepalen wat de minimale behoeften zijn van een persoon.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:43

Je begrijpt het geloof ik echt niet.
Nog 1 keer een Jip en Janneke uitleg.....

De BMR die berekend wordt via internet is het MINIMALE wat je binnen moet krijgen. Het is verstandig om daar nog 100 a 200 kcal boven te gaan zitten en als je heel veel sport en een inspannend beroep beoefend nog meer. Wat diegene wil zeggen met 1356 kcal is dat het waarschijnlijk beneden de BMR is en dat het dus te weinig is om zoveel te eten. Internet weet het nooit precies maar de berekening van je BMR is zeeeeeer betrouwbaar. Dus ik vind het stom om te zeggen dat internet niet weet wat je nodig hebt, het is een minimum geen maximum......

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:57

Sorry jongens, ik wilde niet een hele discussie uitlokken. Ik zit niet standaard op 1340 hoor. De ene dag zit ik hoger dan de andere dag. Dit was een lage dag. Normaal probeer ik rond de 1600 te zitten (mijn bmr zat volgens mij rond de 1450-1500) alleen had ik het de dagen ervoor erg bont gemaakt :)) dus even paar daagjes wat minder.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:03

Ligt verder niet aan jou Sanne, ik denk dat jij prima weet waar je mee bezig bent :) Meer om de opmerking "waarom zou 1340 te laag zijn"

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:16

Wat iemands BMR (minimum) is en wat iemands verbruik is, zijn echt 2 heel verschillende dingen natuurlijk. Tuurlijk kan iemand een snellere of langzamere stofwisseling hebben, maar dat verandert maar weinig aan de bmr. Daarbij zijn er ook BMR berekeningen die ook nog rekening houden met vetpercentage, waardoor ook rekening gehouden wordt met of iemand heel gespierd is of een hoog vetpercentage heeft.
Als blijkt dat bij boven je BMR eten je niet afvalt, kan altijd gekeken worden of je toch wat moet zakken, maar daar zou ik als uitgangspunt nooit vanuit gaan. En aangezien het BMR voor het overgrote deel van de mensen wel gewoon klopt, is het niet iets om in een topic als dit te promoten hieronder te gaan zitten. Dit is juist een topic waar we op een gezonde manier met ons lichaam om willen gaan, met dat als hoofddoel zeg maar...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:28

Hier even een teken van leven :wave: maar mijn hoofd zit even te vol, dus ik lees alleen mee.
Zal binnenkort weer wat posten, sorry meiden. :*

Ik laat de BMR discussie even voor wat ie is. :')

Spoiler:
Oh en ik ben inmiddels 7,2 kg kwijt met hulp van personal body plan *\o/*

Ik ga weer onder de steen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:32

Goed zo Frummels! Knap van je!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:41

Applaus Frummels! Super goed gedaan!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:45

Wat goed Frummels!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:46

Wat betreft BMR. Ik denk niet dat 1 dag onder je BMR eten meteen kwaad kan. Mits je gemiddelde over de hele week gewoon goed is. :)

Ik heb wel eens 36 uur gevast, dus dan zit ik ook een dag onder mijn BMR. Is niet meteen schadelijk als je de overige dagen normaal eet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:47

Frummels schreef:
Hier even een teken van leven :wave: maar mijn hoofd zit even te vol, dus ik lees alleen mee.

Spoiler:

*\o/* *\o/*

Goed beziiiiggg :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 13:01

Dilan93 schreef:
Wat betreft BMR. Ik denk niet dat 1 dag onder je BMR eten meteen kwaad kan. Mits je gemiddelde over de hele week gewoon goed is. :)

Ik heb wel eens 36 uur gevast, dus dan zit ik ook een dag onder mijn BMR. Is niet meteen schadelijk als je de overige dagen normaal eet.

Zeker, is ook zo. Maar standaard onder bmr eten is heel slecht. Dus als princess continu te weinig eet dan helpt ze haar lichaam helemaal de vernieling in. Daarom willen we het promoten/praten over zo weinig eten (en dat dat ‘normaal zou zijn’ voor haar) voorkomen. Als je een bmr hebt van 1200 en je eet 1300 is het natuurlijk iets anders, of als je onder controle staat van een goede diëtist.

@frummels wat goed!

kruipt weer onder meeleessteen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:54

Welkom Angela en linnie050 :wave:

_Snow_White schreef:
Helaas had ik een cyste op mijn eierstok die geknapt was. An sich niet zo erg, behalve dat die van mij erg groot was (denk formaat hockeybal) en mijn hele buik vulde met bloed %)
Ze waren bang dat het om mijn eierstok zou draaien en het de bloedaanvoer zou stoppen, maar het lijkt nu de goede kant uit te gaan. Mag vandaag gelukkig naar huis, maar moet het wel nog even rustig aandoen zodat mijn buik het "losse bloed" weer kan opnemen.

Allemachtig, dat is schrikken! Fijn dat je weer thuis bent in ieder geval, beterschap :*

_Lobke_ schreef:
Black_kelpie: bevalt dat een beetje dat hello fresh? Ik hoor er wel veel positieve verhalen over.

Ik ben er heel erg over te spreken ja :j Smaak is meestal erg goed en je hebt genoeg recepten om uit te kiezen elke week. Het is niet direct goedkoop, maar je betaalt natuurlijk ook voor de service. Wij hebben ongeveer 1x per maand een pakket, wat mij betreft mag het elke week, super makkelijk haha. 2 Pakketten geleden hadden we wat problemen, bedorven ingrediënten, maar dat hebben we doorgegeven en die kosten zijn netjes vergoed.
Als je interesse hebt kan ik je een code sturen, dan krijg je een pakket met 3 maaltijden gratis.

Welkom terug en succes Sanne! Meal preppen kan echt heel goed werken om de boel op de rit te houden, ik hoop dat het voor je werkt!

Frummels schreef:

Spoiler:

Lekker bezig!! *\%/* *\%/*

Planning voor vandaag;

O; yoghurt met muesli, kersenjam en banaan - 2 kleine eieren met mayo - half glas Keen Green sap van Innocent (kadootje bij het HelloFresh pakket, normaal drink ik niets met kcal)
L; Egg McMuffin (maar dan niet van de Mac, ik ga proberen om ze zelf "from scratch" te maken - maar kost best een beetje tijd dus kan ook morgen worden)
A; Romige lasagne met prei en courgette (HelloFresh recept dus)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:01

BK, ik heb ook wel eens HelloFresh. Heerlijk om even week niet na te denken over wat je gaat eten en alles vers en in juiste portie thuis te krijgen.
Bestel dan altijd 3 maaltijden voor 2 personen. Kan ik alleen zeker 6 keer van eten. Dus altijd even plannen dat ik wel in weken doe dat ik ook daadwerkelijk zoveel thuis ben :')

Vanmorgen heerlijk gesport! Eerste 5 minuten roeien ging beroerd, daarna er voor gegaan en ging het super. Zo lekker om te merken dat ik steeds sterker word.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:08

Bedankt allemaal :*

bk: ben heel benieuwd naar die egg mc muffin!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:22

IMANDRA schreef:
Dilan93 schreef:

Zeker, is ook zo. Maar standaard onder bmr eten is heel slecht. Dus als princess continu te weinig eet dan helpt ze haar lichaam helemaal de vernieling in. Daarom willen we het promoten/praten over zo weinig eten (en dat dat ‘normaal zou zijn’ voor haar) voorkomen. Als je een bmr hebt van 1200 en je eet 1300 is het natuurlijk iets anders, of als je onder controle staat van een goede diëtist.

@frummels wat goed!

kruipt weer onder meeleessteen

Ben ik het zeker mee eens hoor.

Heb helaas een periode gehad dat ik nodig vond om minder dan 1000 kcal te eten. Heel erg ongezond. Mn menstruatie stopte op gegeven moment , mn haar werd dun en ik was continu slap en misselijk.

Had me ook totaal niet verdiept in voeding oid. Was een jaar of 13/14, werd gepest omdat ik dik was en ik wilde afvallen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:56

Linoleum, dat hoor ik vaker, 3 maaltijden om 6 dagen mee te doen. Super handig! Wij zijn met 2, ik neem altijd een pakket voor 5 dagen, dat is in verhouding aardig goedkoper dan 3 of 4. Dag 6 iets makkelijks en dag 7 een soepje en ik ben klaar voor de week :D

Frummels, ik ook :+ De English muffins maken is best tricky, dus we gaan het meemaken. Als ze lekker zijn kan ik een grotere hoeveelheid maken en invriezen, en afbakken als ik er zin in heb :9 In mijn zoektocht naar recepten voor de lading eieren die hier wekelijks gelegd worden kwam ik dit tegen, ben gek op McMuffins :Y)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:45

Hello fresh lijkt me super handig, misschien ooit als de kinderen wat minder kieskeurig zijn met eten :7

Een keer onder je bmr eten is inderdaad niet zo'n punt, het gaat om het grotere plaatje

Ik ging vanochtend stiekem al even op de weegschaal staan (morgen weegdag) en dat beloofd wat goeds voor morgen :D Gaat echt lekker!

O: mugcake met cacao
T: Griekse yoghurt 0% met aardbeien
L: 1 boterham met zelfgemaakte kipkerrie, kom soep en een gekookt ei
T: bak gemengd fruit
A: boerenkoolstamppot met klein stukje rookworst en piccalilly
B: vanavond wandelen met een vriendin, meestal zo'n 5 km

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:05

Leuke foto Dilan op de vorige pagina!

Wat goed Frummels!! Doe jij veel sporten of vooral focussen op wat je eet? Hoe bevalt de coach je?

BMR discussie houd ik me even buiten. Veel argumenten om niet onder je BMR te eten zijn al aangehaald en veel mensen in dit topic houden hun voedingsinname streng bij (soms zit de lijn tussen afvallen en onder je BMR eten erg dicht bij elkaar). In het andere afval topic (Afvallen 2019?) letten mensen op een andere manier vooral op hun gewicht :)

Haha kleine sneakpeek Laura, lekker lijstje ook :)

Mijn lijstje van vandaag:
O: 400 gram magere kwark (206)
L: leftover aviko aardappelschotel + extra groenten (427)
A: Dadawan uit eten, wsnl steak/zalm/burger met frietjes en slaatje (weet het nog niet, maar ben uitgegaan van de gemarineerde biefstuk +/- 900 kcal, porties daar zijn niet zo groot).
Totaal: 1527 kcal