IsaCalixa schreef:Hoi, ik kom even binnenvallen.. lees wel eens mee, maar plaats niet zoveel![]()
Ik hardloop ook regelmatig sinds een halfjaartje, maar nu het kouder wordt vind ik het wel pittig zo buiten! Met 5 tot 10 graden gaat het nog wel, maar vanmiddag was het hier zo'n 1 graden (vannacht ook gevroren) en mijn handen waren nogal verstijfd en rood van de kouNu liep ik ook wel op stukken met veel open vlakte en wind, maar toch.
De volgende keer wil ik dus handschoenen aandoen, en evt een muts op. Maar hebben jullie verder nog tips voor hardlopen wanneer het rond het vriespunt is?
Ik had bv. ook best wel last van stijfheid in mijn bovenbenen richting het einde, omdat m'n benen gewoon zó koud waren. Het duurde ook even voordat dat weer weg was, eigenlijk pas zodra ik thuis weer een beetje opgewarmd was.
Ik ben ook niet een heel ervaren hardloper, maar wil toch mijn tactiek wel benoemen. Ik loop hard in een oversized joggingbroek en een t-shirt op dit moment en heb toevallig vorige week handschoenen gekocht. Mijn plan is om een thermobroek te kopen die ik eventueel onder die broek aan kan doen en ik kan een trui of vest aan trekken voor een warmer bovenlijf. Voor op de racefiets pak ik over de fietsbroek nu ook een joggingbroek, ik heb nog geen lange/thermo fietsbroek gekocht. En voor mijn bovenlijf heb ik daar een ondershirt voor onder het fietsshirt gekocht die ik eventueel ook nog voor hardlopen als extra laag kan gebruiken, en armstukken die eveneens bruikbaar zouden zijn voor hardlopen.
Ik kan armstukken zeker aanraden, als je het dan toch warm krijgt kan je ze naar beeden schuiven zodat ze alleen nog om je polsen zitten en als je dan aan je cool-down begint kan je ze weer omhoog schuiven om niet te snel af te koelen. Zelfde geld voor een trui/vest/jas die je om je middel kan knopen als je het te warm krijgt en weer aan kan doen als je aan je cool-down begint.