Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:05

Qimm schreef:
Magrathea schreef:
Ik heb echt geen idee waarom de reclame relevant is voor Vics maar het is wel grappig _O- (en oud, ja)

[ Video ]

De mevrouw in de voice-over vertelt het precies

_O- mijn koptelefoon zat ingeplugd haha, daardoor had ik geen geluid. Goeiemorgen. :')

Ik overweeg trouwens een mirena + sterilisatie. Pil hoef ik echt niet meer. De mirena zit er dan om de menstruatie weg te nemen als het ware.

Ik ga straks naar het videogame museum. De vorige keer liep het stampvol met kinderen, dus daarom gaan we met mooi weer, dan gaan die vast niet in een arcadehal zitten :=

Hilli

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:51

Sizzle, ik kan ook niet tegen zware luchtjes dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. De dame net op het terras met zwaar parfum en sigaret was ook echt op het randje. Brrr.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:07

Zwitsal stinkt naar babykots.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:13

Ik vind het zo egocentrisch om met nogal wat parfum op terras/restaurant te gaan.

De zwitsal geur houd ik niet zo van. Staat voor mij los van babies.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:55

Beter parfumgeur als enorme zweetlucht bij je dragen :r

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:30

Ja dat zeker, maar te veel parfum is ook niet lekker.
Als je er naast zit te eten kan je het bijna proeven :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:13

tylando schreef:
Beter parfumgeur als enorme zweetlucht bij je dragen :r

Het een heft het ander niet op helaas, dat ik gewoon dubbel smerig :+

Ik baal wel dat ik zo gevoelig ben voor geurtjes hoor, ik kan zelf echt geen geurtje of geparfumeerde deo op mijn lijf hebben. Dan heb ik na een uur knallende koppijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:15

c_alsemgeest schreef:
Ja dat zeker, maar te veel parfum is ook niet lekker.
Als je er naast zit te eten kan je het bijna proeven :+

Nou precies. Je smaakpapillen kunnen er absoluut hinder van ondervinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:28

Pfoe, ik las net het topic over PND, lijkt me moeilijk zeg.
Ook iets waar ik volgens mij heel gevoelig voor zou zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:29

Zooo babyshower overleeft inclusief bevallingsverhalen etc etc. Vriendin was erg ontroerd en verrast, ze had geen idee dus helemaal geslaagd.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:51

Ik zou een sterilisatie wel willen overwegen maar aangezien je nog altijd je menstruatie houdt is het me niet waard om de ingreep te ondergaan.
Ik heb nu een staafje in mijn arm en vind het wel fijn om zonder nadenken beschermd te zijn, helaas na een jaar heb ik nog steeds vaker mijn regels dan niet. Meestal 1 week niet en dan 6 weken wel.

Mijn ervaringen met een spiraal laten plaatsen waren niet echt succesvol + aangezien met het staafje mijn periode allesbehalve regelmatig of minder is geworden vrees ik dat een Mirena ook niet zal helpen.

Ben echt aan het wachten op het wondermiddel dat zwangerschappen voorkomt en er ook geen menstruatie plaats vindt.

PS pil is een dagelijk iets en dus echt no way José. Nuvaring heb ik jaren gehad en ben aan het twijfelen om er terug aan te beginnen. Is alleen weer een elke maand 10 euro wegbrengen. Andere optie is niks maar dan zal je net zien dat als de toestand weg is, ik weer iemand tegenkom

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:54

Mars schreef:
Zooo babyshower overleeft inclusief bevallingsverhalen etc etc. Vriendin was erg ontroerd en verrast, ze had geen idee dus helemaal geslaagd.

Leuk +:)+ Heb je nog idiote luierspelletjes moeten doen ofzo? :')

Ik heb ook een leuke middag gehad, gelukkig zijn de passief-agressieve ouders die me wegkijken bij machines me bespaard gebleven :D . Krijg er hetzelfde gevoel bij soms als jullie in de dierentuin. Dat ouders denken dat hun kind meer recht heeft om te kijken ofzo. Doei, ik betaal 2,50 meer entree dan hen :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:20

Nee geen stomme spelletjes, godzijdank :')

Fijn dat je een goed middagje gehad hebt zonder pinnige mamabrigade :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:39

Schuur_ schreef:
*** knip ***
Mijn ervaringen met een spiraal laten plaatsen waren niet echt succesvol + aangezien met het staafje mijn periode allesbehalve regelmatig of minder is geworden vrees ik dat een Mirena ook niet zal helpen.

Ik kan wel van harte een mirena aanbevelen, ik heb werkelijk alles geprobeerd en de Mirena is, ondanks dat het bij mij lastig te plaatsen/wisselen is, fantastisch.
Na de eerste keer plaatsen, heb ik me 4 weken lang gevoeld alsof ik zwaar ongesteld was. Buikkrampen en beroerd. Maar daarna werd het al snel beter. Ik ging binnen het eerste jaar van 7 dagen p/maand zwaar ongesteld naar 3 dagen matig ongesteld. Na het tweede jaar ging er nog een dag af, dus 2 dagen en nog maar zo licht ongesteld, dat ik het met inlegkruisjes af kon. Nu al 11 jaar mirena en afgezien van wel maandelijks wat spotting, nu maar eens per 2-3 maand echt een dagje ongesteld.

Dat terwijl mijn 2e mirena nu al ruim een jaar over datum is. Toen die vervangen moest worden bleek ik onbewust een flinke baarmoederontsteking te hebben en moest die dus blijven zitten tot het probleem opgelost was. Maar ze vervangen de mirena het liefst bij mij als ik ongesteld ben (dus wel echt bloedverlies heb) omdat de baarmoedermond dan weker is. Een paar maand geleden was mijn paard al even kreupel, toen heb ik met een vriendin een lekker lange buitenrit gemaakt op een van haar paarden. Dat zadel was wat te klein voor mijn achterwerk en de eerste 15 km wilde het nog wel, maar de laatste 10 km zat ik toch wel erg ongemakkelijk. Die avond kreeg ik mijn menstruatie, maar de volgende dag was het niet te doen om de mirena te vervangen, want mijn bekkenbodemspieren waren veel te verkrampt van de lange buitenrit. Na twee pijnlijke pogingen de eendebek open te zetten, hebben we het maar opgegeven en moet ik weer wachten op de volgende menstratie.
De nieuwe mirena ligt hier dus nog in de kast te wachten...

Afijn, ondanks dat plaatsen en wisselen geen fijne ervaringen zijn, vind ik de mirena zelf echt een uitkomst voor zware menstratie problemen. Die ik nu heb is niet betrouwbaar als anticonceptie meer, omdat die meer als een jaar over datum is, maar nog steeds geweldig om de menstruatie mee onder controle te houden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:45

Met de mirena had ik zelfs helemaal geen menstruatie meer. En ik voelde me stukken beter dan met de Diane 35 die ik daarvoor jaren geslikt heb.
Alleen was het plaatsen en verwijderen zo pijnlijk, dat ik het bij één keer 5 jaar heb gelaten. Achteraf gezien vraag ik me af of dat te maken had met het onderliggende probleem: vleesbomen. Maar goed, die werden pas een paar jaar later ontdekt.

Vanmiddag vroeg mijn nichtje of ze een keer op mijn paard mocht zitten... ze vond het duidelijk heel spannend, maar dat was ook wel weer schattig. Ik hoop alleen dat het beter afloopt dan de vorige keer, een paar jaar geleden wilde ze graag op paardrijden. Haar ouders vroegen of ik ze een keer kennis wilde laten maken met mijn paarden, vervolgens was ze zo bang voor paarden dat ze maar op gym is gegaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:48

Of bij sterilisatie gewoon je baarmoederwand laten wegbranden :+ Ben je ook niet meer ongesteld..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:56

Ik heb ook alweer 7 jaar een Mirena ben dus aan mijn tweede. Nooit meer anders.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:59

En ik neem nog bijna liever een kind dan een spiraaltje :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:59

Hilli schreef:
En ik neem nog bijna liever een kind dan een spiraaltje :')

Oeh dat is wel heel extreem :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:31

Ik heb 4 jaar lang mirena gehad, 1e 8 maanden bijna de hele tijd ongesteld, daarna 4 jaar buikpijn gehad en nog steeds gewoon ongesteld. En alle problemen die ik die de hormonen met de pil ook had, had ik daar ook mee. Wat was ik blij dat dat ding (onder narcose erin en ook weer eruit) eruit was!

2 jaar geleden laten steriliseren. Nog steeds ongesteld helaas maar kan iig nooit meer zwanger worden. Ik gebruik sinds een maand of 5 nu zo'n cup met ongesteld zijn en dat heeft het ongesteld zijn echt wel een stuk minder onprettig gemaakt, niet meer zo vaak hoeven wisselen, schimmel etc etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:45

Hier moet de mirena er inmiddels ook echt wel uit
Maar wat dan
Heb vrijwel geen cyclus(pcos)
But, better safe than sorry, right?

Maar wil eigenlijk helemaal van de hormonen af en ergens ook van de vreemde objecten in mijn lijf, anders heb je altijd nog de koperspiraal ( Met een cyclus van 1 tot 4 keer per jaar heel minimaal ongesteld zal het Met verergeren van je menstruatie ook wel meevallen)
Anders word het condooms , maar das ook weer een gedoe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:30

Ik twijfel ook heel erg wat ik nu moet kiezen. Ondertussen slik ik al 15 jaar de pil. Dan denk je: routine, maar het gebeurd zo vaak dat ik mn bed weer uit moet om die pil te pakken :') En ik heb gewoon weinig vertrouwen in zo'n klein pilletje..

Ben nu weer anders ongesteld. Heel laat in de stopweek 1 dagje. Dan een dag niks. En dan vaak nog 1 dag. Maakt mij heel onzeker, dus ik ga deze week weer langs de KV voor een test halen. Mijn ergste nachtmerrie zou zo'n parasiet in mn buik zijn :')

Maar ja, wat kies je dan? Ik heb een bloedhekel aan ongesteld zijn. Misschien is dat ook een kinderloos willen zijn ding? Het is zo'n onzin voor mij.. wil graag een sterilisatie. Maar dan heeft dat feestje erna helemaal geen nut meer.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:24

Ook ik twijfel om een sterilisatie uit te laten voeren maar ook voor mij is het dan weer ongesteld worden wat mij tegen houd.
Op zich heb ik geen problemen met de pil, behalve dan natuurlijk dat het een zooi hormonen is en dat is toch in mijn ogen niet goed voor je lijf.
Maar het is zo verdomd makkelijk dat je kan doorslikken als het echt niet uitkomt.
Ik had deze week ongesteld moeten zijn maar ook de vier landen auto rit, dat betekend 3 plaspunten op een hele dag. No way dat je dat ongesteld wil doen dus dan slik ik een strip door.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:46

Hetgeen wat mij tegenhoud aan een spiraal is dat je dan niet ongesteld word... En die bevestiging vind ik altijd wel fijn.

Ik ben momenteel single maar was tijdens mijn relatie wel aan de pil. Uiteindelijk mee gestopt nog voordat de relatie uit ging omdat ik het gewoon niet prettig vond.

Het condoom vond hij alleen totaal niet prettig dus dat is dan wel even lastig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:06

Ik slik liever de pil dan een spiraal. Een pilletje ben je zelf bij of je die in neemt of niet. Een spiraal kan je niet zelf even controleren. (auw)
Dus gewoon een controle dingetje.