Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:02

Woodwinked <3

Lijkt op patina maar dan warmer :)) Gebruik m tegenwoordig elke dag :))

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:05

Humbug schreef:
Mooie bescheiden look iertJ! Je zou misschien nog wat meer met diepte kunnen spelen door het gebruiken van verschillende kleuren oogschaduw en eventueel een liner?

Thanx voor de feedback, ga ik zeker proberen. Alleen die liner lukt meestal niet ;( , maar oefening baar kunst zeggen ze toch! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:06

Ik heb charcoal brown in m'n crease altijd, en nylon in m'n binnenste ooghoek

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:09

Oeh, die zien er mooi uit. Zeker Patina wordt een kanshebber! Thanks ladies! :D

IertJ, oefening baart zeker kunst! En anders begin je eerst met kleine stipjes te maken dicht bij de wimperrand. Als je daarnaast een beetje een stille hand hebt kan het eigenlijk niet mis gaan :-)
Diepte in mijn ooglook aanbrengen vind ik ook nog steeds moeilijk hoor. Vaak gebruik ik uit gemak maar twee kleuren... :o

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:41

Biscuitje schreef:
Bambolina schreef:
Tof hoor biscuitje, mooi strak bij je wing :j Sta je open voor tips?

Natuurlijk! Ik heb mij vooral gemeld om te komen leren. :D

Cool! Als je je wenkbrauwen met een wenkbrauwborsteltje iets meer omhoog borstelt, creëer je wat meer ruimte voor je oogschaduw. Op die manier kan je de donkere bruintint vanaf je crease (zeg maar het randje van je oogkas, waar je ooglid vouwt) verder naar boven toe kan blenden zonder dat je 'lengte' kwijt raakt tussen je crease en je wenkbrauw, een beetje highlighter vlak onder de staart van je wenkbrauw aanbrengen kan daar bij ook een wereld van verschil maken!
Jouw ogen liggen vrij diep in je kassen, wat bekent dat je eigenlijk van nature al een donkerdere crease hebt (er valt meer schaduw op) en je het daardoor goed kan hebben de donkerdere tint wat hoger op je crease te plaatsten, en je bewegend ooglid helemaal vrij kan houden voor een lichtere tint. Ik denk dat je op die manier de natuurlijke vorm van je oog mooi kan accentueren! En als je na een tijdje is wat ingewikkeldere looks wil proberen ga je merken dat die extra ruimte ook erg goed van pas komt :D

@DnT Dublin *\o/* Als je bij de mac bent, vergeet dan niet te melden dat je toerist bent, dan krijg je een extra bonnetje waarmee je je BTW terug kan krijgen :D Volgens mij kan dat in de meeste winkels wel, maar van mac weet ik het zeker!

Ik heb van mac alleen de eyeliner uit de Rihanna line (riri loves mac ofzo) toevallig ook in Dublin gekocht, vorig jaar. Maar dat was echt een miskoop.. Het lijkt wel pek, ligt superzwaar op je oogleden en het kwastje is poedersuiker. Die mag je gratis op komen halen :Y)

Waauuw Deijs, die palette ziet er echt heel tof uit!

Mijn Kiko bestelling is binnen :D
Heb er nog gratis een conditioner en beschermende lipgloss bij gekregen. :) Heerlijk, al die doosjes uitpakken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
onderste 3 zijn lip pencils, bovenste twee eye pencils

Afbeelding
De paarse is een beetje korrelig..

Helaas vallen de paarse lipliner en -stick een beetje tegen. Dacht/hoopte dat het een beetje een dupe zou zijn van een mac lippenstift, maar mist pigment en is daarom op mijn lippen is helaas te roze, ipv echt paars zoals 'ie zou moeten zijn. De blauwe gloss was bedoeld als ondertoon daarvoor, maar ook die doet niet wat 'ie moet doen, zelfs als een soort frosted topcoat doet 'ie helaas z'n werk niet goed. De chrome lipsticks (in de roze tubes) vallen ook een beetje tegen, een stuk fletser dan op de foto.. met name de mauve valt verkeerd op mijn lippen. Kan ze allemaal icm met lipliner prima gebruiken dus echt een miskoop is het niet, en je weet van te voren met budget producten dat het altijd een beetje 'hit and miss' is. Rest van de producten errug tevreden mee :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:51

Ik wilde net zeggen, die paarse tinten zijn gaaf! Maar helaas, toch maar mac heroin.
Wil je nog een foto plaatsen als je die donkerste lippenstift op hebt :)?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:55

Zal ik van de week is doen! :) Ik heb die en de taupe met name gekocht bij wijze van topcoat over een andere lipstick, voor meer diepte. Maar op zichzelf knalt 'ie er ook uit :D

Ik denk inderdaad dat als ik de volgende keer voor heroine ga! :j Kat von D lippenstiften staan ook hoog op t' lijstje, maar moet nog even uitvinden waar ik die t' makkelijkst kan krijgen of uitproberen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:04

Tof! Werkt dat goed, twee over elkaar?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:14

soms wel, soms niet! Moet wel icm met een kleur die goed aan je lippen blijft kleven, anders veeg je m' zo weg. Met een goed gepigmenteerde lipliner werkt het goed :). Met zwart kan je een vampy, fluweelachtige kleur creëren.
NYX heeft laatst een product op de markt gebracht met precies dat doel. Is helaas Nederland (nog) niet te koop, dus ik dacht, ik probeer t' gewoon hier mee! de taupé heb ik er bij genomen om te kijken of ik ook een smokey look kan maken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:37

Weet iemand in welke douglas filialen NYX te koop is? :) Eindhoven?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:42

Nee, niet in Eindhoven.

Via de site staan deze locaties aangegeven:

Almere, De Diagonaal
Amsterdam, Gelderlandplein
Amsterdam, Kalverstraat
Assen, Mercuriusplein
Capelle a/d Ijssel, Centrumpassage
Den Haag, De Passage

Hilversum, Kerkstraat
Middelburg, Lange Delft
Utrecht, Radboudkwartier (H.C.)
Zoetermeer, Driekant
Online Shop

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:20

(&%$*(* :( Wash en Dry al uitverkocht wat ik wil hebben. Waarom is het in Frankrijk na een dag nog op voorraad en in NL binnen een uur uitverkocht???

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:25

Zuur! Die oranje lippenstift was tof :9

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:05

Ja, het was pas 9 mei verwacht en nu kwam het opeens online toen ik in de sportschool stond... Echt lame. Wilde vooral Morange graag.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:25

Morange zit permanent in de collectie. :)

Zoo flinke bestelling Bambolina! Jammer alleen dat het een beetje tegenviel..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:54

Dat weet ik, maar vind limited items/verpakkingen leuk om te hebben. En aangezien ik hem toch wilde is zo'n extraatje mooi meegenomen :)

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:16

Nee, de collectie zou al 30 april online via maccosmetics te koop zijn.
Ik was het helaas vergeten haha, dus tja ook niks kunnen bemachtigen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:37

Ik zat op mijn werk dus kon toen niets doen, eenmaal thuis uitverkocht. Ik dacht het valt wel mee aangezien de collectie in fr ook niet meteen weg was.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:11

Iemand de Hema Soft matt balm in kleur 06? Hij is gaaf, maar jeetje wat fel! :D Wel heel zomers daardoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:12

Volgens mij heb ik die :D
Heerlijke kleur!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:22

Ja zeker, alleen deed ik hem vanmorgen op en toen dacht ik, hij geeft licht! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:31

_O-
Hij is inderdaad fel, dacht even dat het een dupe voor Mac Candy Yum Yum zou zijn, maar CYY is nog net wat feller.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:19

Hallo, trouwe mee lezer hier!

Ik heb een vraag, en dacht dat jullie mij misschien wel kunnen helpen :o

Ik gebruik nu na heeeel lang zoeken naar de juiste kleur deze foundation: Catrice All Matt Plus Foundation – kleur 015 Vanilla Beige.
Nu zou ik graag naar een beter merk willen over stappen, maar vind het zo ontzettend moeilijk om de juiste kleur te vinden.
Hebben jullie misschien enig idee of er een ander merk een kleur heeft die matcht met deze?
Heb al gegoogled maar kon zo niks vinden :(

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:22

Met beter merk, waar doel je dan op? Als je voor MAC wilt gaan (a 30 euro voor foundation) zou ik langs de winkel gaan. Daar geven ze je goed advies en kan je echt even voelen en kijken wat jij fijn vind. Ook qua finish is dat wel fijn.

Als je bedoelt een merk als l'oreal, dan kan ik je true match aanraden. Als je naar een grotere Etos gaat, hebben ze vaak al wat meer kleuren.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:08

Ik vind de healthy mix van bourjois heel fijn, maar wel erg gele ondertoon dus moet je natuurlijk maar net geluk mee hebben :)

Ik droomde dat ik een lorac palette had en ik was er zo blij mee in m'n droom :))