[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:56

Bedankt voor de tips!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:36

margreet4 schreef:
Citaat:
Oh jeetje, ook dus. Mijn longembolieën zijn nu ongeveer een jaar geleden gebeurd en op dit moment gaat het wel veel beter, maar het heeft lang geduurd. En nog ben ik heel veel dingen rustig aan het oppakken, zoals sporten. Hoe gaat dat bij jou?

Ik wilde daarom, wat jij ook zegt, ook even geen anticonceptie. Maar het is wel vervelend... Nu zit ik de Mirena te overwegen, maar daar hoor en lees ik hier dus ook wisselende verhalen over. Lastig!

In juni 2017 longembolieen gekregen. In austus van dat jaar heb ik er een flinke longontsteking overheen gekregen + pleuritis (er is 1.5 liter vocht wegggehaald). Sinds december ben ik weer beter gemeld op het werk en ook weer van de bloedverdunners af.
Onder begeleiding van de fysio ook alles weer aan het oppakken al gaat dat heel rustig. Ik begin mij in ieder geval langzaam weer wat beter te voelen maar het duurt zo lang... En van een hele boel mensen hoor ik dan ach ja maar je bent nog jong dus dat herstel je ook sneller. En van de buitenkant zie je niet veel... Dus ik ben eigenlijk wel blij te lezen dat het bij jou ook wel even duurde...

Anticonceptie zijn hier de condooms. Ik ben op dit moment nog niet zover dat ik alweer aan de 'hormonen' ga. Dus dan blijft er weinig over...

Wat heftig, ook nog een longontsteking en pleuritis. Maar fijn voor jou dat je wel al met de bloedverdunners mocht stoppen, ik moet nog ruim een jaar, sowieso, bloedverdunning. Beetje jammer. Ik zit ook nog onder begeleiding van een fysio voor spiertraining omdat ik het hardlopen weer wil oppakken! Het is inderdaad vervelend dat andere mensen zo snel zullen oordelen, want je ziet niks aan je. Maar rustig aan, het wordt vanzelf, stapje bij stapje wat beter!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:05

Poeh als ik dat toch mee gemaakt had ging ik nooit weer aan de hormonale anti conceptie.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:23

Hey! Ik heb nu dus die nieuwe Marvelon, die nu uit een andere fabriek komt, maar nu blijf ik maar ongesteld? Moet ik dan langs de HA of niet?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:19

Ik vroeg me af of er inmiddels al meer mensen ervaring hebben met de Kyleena spiraal?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:06

Iemand ervaring met langdurende bloedingen in combinatie met de Mirena? Heb die van mij nu een jaar en ben tevreden, maar ben sinds een week of 3 heel licht ongesteld.... Zou het kunnen dat hij nu niet veilig meer is?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:17

Hij is nog wel veilig. is vooral heel vervelend.. kan je soms ook hebben met inplanon bijv. Ik zou anders even overleggwn met huisarts, soms is lichte pil oestrogeen erbij oplossing

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:23

Gianti schreef:
Hij is nog wel veilig. is vooral heel vervelend.. kan je soms ook hebben met inplanon bijv. Ik zou anders even overleggwn met huisarts, soms is lichte pil oestrogeen erbij oplossing

Dat is wel een goede, ga denk ik even de huisarts bellen een deze dagen. Inderdaad heel erg vervelend. Het is te veel om niks te gebruiken, maar eigenlijk ook te weinig om wel wat te gebruiken zeg maar -O-

Merk ook nu pas hoe weinig hormonen in de Mirena zitten ten opzichte van de pil waar ik al een aantal jaar aan zat. De mannelijke hormonen hebben ineens veel meer vrij spel ofzo, begin echt een lelijk snorretje te krijgen -O- -O- -O- -O-

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:09

Waarschijnlijk een stomme vraag..
Ik slik de pil vanaf mn 16/17e ben nu 23.
Ik woon samen met mijn vriend maar we willen nog geen kinderen :)

Dat gezegd hebbende:
Ik heb volgende week mn stopweek maar ben bang dat ik toch zwanger ben (vaag iknow) maar ik ga ervan uit dat ik ongesteld word aangezien dit een kunstmatige bloeding is door de pil.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik had overigens gisteren een paar druppeltjes bloed nadat ik naar de wc was geweest, wat kan dit zijn? Het was anders dan wanneer ik vroeger wel eens een tussentijdse bloeding had.. het is ook gelijk weggegaan en ik slik de pil niet door..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:15

Die paar druppeltjes bloed kunnen inderdaad een teken zijn dat je zwanger bent... (innesteling ofzo)
Je kan inderdaad zwanger zijn en toch nog een lichte bloeding krijgen door de pil.

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:17

Damned schreef:
Die paar druppeltjes bloed kunnen inderdaad een teken zijn dat je zwanger bent... (innesteling ofzo)
Je kan inderdaad zwanger zijn en toch nog een lichte bloeding krijgen door de pil.

Dat is waarom ik me zorgen maak haha..
Als het zo is dan is het zo, en is het harstikke welkom.. maar wanneer kan ik het beste testen? Ik heb de digitale test van clearblue wel al gehaald...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:21

Volgens mij staat dat gewoon op de beschrijving van de test, vanaf wanneer je kan testen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:04

Als het goed is kan je in je stopweek testen.

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:07

MariekeTV schreef:
Als het goed is kan je in je stopweek testen.

En dan gewoon op maandag? (Vrijdag laatste pil, is meestal maandag en soms dinsdag ongesteld) :+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:08

Lijkt mij wel.
Normaal gesproken test je ook vanaf dat je ongesteld had moeten worden.

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:10

MariekeTV schreef:
Lijkt mij wel.

Dan ga ik het maandag maar even testen..
Bedankt! :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:40

Yonah schreef:
MariekeTV schreef:
Lijkt mij wel.

Leuk als het misschien wilt delen als het zover is! Omdat je zei dat het welkom is :)

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:41

Yonah schreef:
MariekeTV schreef:

Leuk als het misschien wilt delen als het zover is! Omdat je zei dat het welkom is :)

Zal ik doen! En haha niet gepland maarja niet alles in het leven kan je plannen denk ik dan maar :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:42

:= ben benieuwd!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:21

Spannend Yonah!

Even een vraag. Ik heb 2 jaar een mirena gehad en sinds 3 maanden weer een yasmin pil, Maar bijna geen menstruatie. Vorige keer ook bijna geen buikpijn e.d. dit keer wel , Maar ik vloei amper. Herkennen jullie dit?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:36

Ik kom ook weer even langs met een vraag:
Ik slik de pil altijd door en vergeet deze nooit. Mijn laatste stopweek was eind november/begin december. Toen ik gisteren avond de pil weer wilde nemen kwam ik er achter dat ik donderdag avond de laatste heb gepakt. Super stom natuurlijk! Ik heb nu niks meer en dit weekend is mijn apotheek dicht. Zou ik nu gewoon zonder risico een stopweek in kunnen lassen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:03

eenmaal je de pil langer dan 3 weken genomen hebt kan je stoppen wanneer je wil. Het is alleen voor je eigen gemak dat je altijd eenzelfde dag van de week aanhoudt dat je zeker op tijd terug begint. Maar het is zeker nodig een veelvoud van 3 weken aan te houden.

Yonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:15

SavannahNx schreef:

Vals alarm! **\O/**

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:43

Yonah schreef:
SavannahNx schreef:

Vals alarm! **\O/**

Aaah toch jammer! Haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:58

Weet iemand van jullie hoe het zit als je wilt stoppen met de minipil? Ik moet vanavond de laatste pil van de strip nog nemen maar ben afgelopen dinsdag nog zonder condoom intiem geweest met mijn vriend. Maar als ik na mijn laatste pil vanavond stop heb ik dan kans zwanger te zijn van afgelopen dinsdag?