Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Def schreef:Ik denk dat iedereen bhier daar in ieder geval 1 vraag over heeft: hoe ziet die therapie eruit?
Def schreef:Ik denk dat iedereen bhier daar in ieder geval 1 vraag over heeft: hoe ziet die therapie eruit?
Oprtalj schreef:Def schreef:Ik denk dat iedereen bhier daar in ieder geval 1 vraag over heeft: hoe ziet die therapie eruit?
Ja, dat vroeg ik me ook af.
Hier nog wat interessante info over het ontstaan van veel darmproblemen. En over wat je kunt doen om de cirkel te doorbreken. Het is een heel boek dat on-line te lezen is, dus ga er gerust even voor zitten.
Ik heb hier al eerder gemeld dat het in het boek genoemde Specifieke Koolhydratendieet mij heel goed heeft geholpen. Het is geen makkelijk dieet en ik heb er best wel aan moeten wennen toen ik mijn eetpatroon volledig omgooide, maar ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik ben dat ik het gedaan heb, want ik ben na jaren tobben nu eindelijk vrijwel klachtenvrij!
http://books.google.be/books?id=d7Sh3cY ... t&resnum=3
Diane65 schreef:Hoe lang ben je al bezig met dit dieet en hoe lang ben je nu vrijwel klachtenvrij? En welke klachten heb je nog wel? Ik heb het boek bij Amazon in het Engels besteld. Ik ga er van uit dat naast stressklachten ook een ander voedingspatroon zou kunnen helpen. Ik merk in elk geval bij mijzelf (nu gaat het dus wel weer sinds vrijdag een stuk minder), dat ik nu ik niet meer snoep en andere soorten vruchtensap drink en geen bubbels meer, de opgeblazen buik vooral vaak weg is en als hij opkomt dan is het niet zo heel erg heftig meer. Verder zijn mijn darmen minder overprikkeld, maar ik ben er voor mijn gevoel nog lang niet....
Diane65 schreef:Dank voor de info Oprtalj! Ik ben vooral erg benieuwd naar de vervangers voor brood. In menig dieet is normaal brood uit den boze (b.v. candida-dieet), maar ik las in het boek dat ook spelt niet mag. Dat wordt dan wel lastig om zo'n gewoonte om te buigen, maar ik ben nu op een punt beland dat ik wel alles wil proberen. Ook het onderzoek waar tochofpink over praat wil ik graag bestuderen (heb al gepbd).
marleen_usar schreef:Ik eet alleen speltbrood en dat is zonder tarwe dat gaat erg goed,zodra ik gewoon brood eet merk dat gelijk de andere dag.