Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarinvdM schreef:Loop je helemaal niet bij een reumatoloog Lotus?
Toen ik pas wist dat ik reuma had had ik het er erg moeilijk mee en mijn reumatoloog heeft me toen doorgestuurd naar een reumaconsulente, dat heeft mij erg geholpen.
KarinvdM schreef:Die zet een doos tissues op tafel, geeft je een bak koffie/thee en luistert naar je. Ze heeft mij tips gegeven en daardoor erg geholpen bij het accepteren van mijn klachten en beperkingen.
Ik was in het begin vooral erg boos om veel dingen die ik niet meer kon maar nog wel wilde doen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik toen ook met medicijnen ben begonnen die goed aansloegen en waardoor ik me weer veel beter ging voelen.
Goof schreef:Ik loop ook niet bij een reumatoloog, nooit gedaan ook (alleen voor een diagnose).
Het is toch ook een kwestie van ermee om leren gaan? En dat kan alleen jijzelf doen, vind ik dan...
Goof schreef:Marchador schreef:Hebben jullie trouwens last van buien?
Het ene moment dan ben ik heel vrolijk.. zoals ik hoor te zijn
En het andere moment of een andere dag ben ik niette genieten. Terwijl daar eigenlijk niet eens een reden voor is, behalve de pijn.
Dan vind ik het ook zo vervelend als mensen aan me zitten of constant tegen me praten.
Oh dat heb ik zooo erg.
Praten en vooral vriendelijk en gezellig doen kan zo ontzettend veel energie kosten.
Dan is zwijgen (of snauwen) echt een stuk makkelijker.
Goof schreef:Het is toch ook een kwestie van ermee om leren gaan? En dat kan alleen jijzelf doen, vind ik dan...
Goof schreef:Marchador schreef:Hebben jullie trouwens last van buien?
Het ene moment dan ben ik heel vrolijk.. zoals ik hoor te zijn
En het andere moment of een andere dag ben ik niette genieten. Terwijl daar eigenlijk niet eens een reden voor is, behalve de pijn.
Dan vind ik het ook zo vervelend als mensen aan me zitten of constant tegen me praten.
Oh dat heb ik zooo erg.
Praten en vooral vriendelijk en gezellig doen kan zo ontzettend veel energie kosten.
Dan is zwijgen (of snauwen) echt een stuk makkelijker.
Goof schreef:Ik loop ook niet bij een reumatoloog, nooit gedaan ook (alleen voor een diagnose).
Het is toch ook een kwestie van ermee om leren gaan? En dat kan alleen jijzelf doen, vind ik dan...
liesje23 schreef:Ik zit er wel aan te denken om medisch te fitnessen, ik weet niet of dat in DLD kan, vier huizen verder zit wel een fitness studio, mensen zijn net begonnen, wellicht kunnen zij me begeleiden.
liesje23 schreef:Goof schreef:Ik loop ook niet bij een reumatoloog, nooit gedaan ook (alleen voor een diagnose).
Ik heb ook 1x bij de reumaconsulente gezeten, wat folders meegekregen en er daarna nooit meer geweest.
Ik zit er wel aan te denken om medisch te fitnessen, ik weet niet of dat in DLD kan, vier huizen verder zit wel een fitness studio, mensen zijn net begonnen, wellicht kunnen zij me begeleiden.
Echter heb ik tot voor kort nog op Z2 nivo gereden, en had ik weinig last van dat rijden. Toen was mn conditie nog goed. Door de blessure nu een tijdje uit de running en bezig met mn jonge paard.
Ook met hem vermoed ik dat ik weinig last , nou niet meer last iig zal krijgen.
Hij beweegt heel fijn.
Het enige waar ik tijdens het rijden last van heb is kramp en dat moet ik zien te verkomen.
Hoe doen jullie dat met rijden?
KarinvdM schreef:Loop je helemaal niet bij een reumatoloog Lotus?
Toen ik pas wist dat ik reuma had had ik het er erg moeilijk mee en mijn reumatoloog heeft me toen doorgestuurd naar een reumaconsulente, dat heeft mij erg geholpen.
juudii5 schreef:Ja ik heb al tijdje niet meer kunnen rijdne
Hield het 10 min vol en toen gingen mn benen verzuren zeg maar..
Wil het van de week weer gaan opppakken