ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:34

Citaat:
De onderzoekers ontdekten dat Ritalin bij een temperatuur rond de 30°C de prestaties enorm kan verhogen. In het onderzoek lieten ze wielrenners een tijdrit rijden in een klimaatkamer, nadat ze Ritalin hadden ingenomen. De proefpersonen reden maar liefst zeven minuten sneller dan wanneer ze dezelfde afstand aflegden in normale temperaturen.

Word gebruik van Ritalin in de sport dan niet gezien als dope?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:16

voor mij is het een ideale "bijwerking"! Ik zweet altijd (ook als ik het koud heb) en heb het ontzettend snel benauwd terwijl het dan niet eens warm is. Ik hoef niet zo zeer bang te zijn voor overhitting, boven de 20 graden zit ik stil bij de airco en dat zal ook wel blijven. Het voelde wel erg prettig, niet meer zo benauwd van binnen uit!
Tnx voor de link en de info :D Ik verbeelde het me dus niet (ik ben mezelf laatste tijd aan het wijsmaken dat ik mezelf alles aanpraat...hmm aparte zin zo hihih)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:56

_Florien_ schreef:

Volgens mij wel... wanneer je naar het buitenland gaat moet je voor veel landen ook een verklaring meenemen van de arts dat je het op medisch voorschrift gebruikt :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:08

Heino schreef:
_Florien_ schreef:

Volgens mij wel... wanneer je naar het buitenland gaat moet je voor veel landen ook een verklaring meenemen van de arts dat je het op medisch voorschrift gebruikt :)

Ja, dat sowieso, de Schengenverklaring. Maar ik vroeg me af voor de sport.... aangezien ik ook veel buitenlandse toernooien speel. :=

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:30

hmm, ik ga maandag ook maar eens een afspraak maken bij de huisarts. Heb nu heel wat artikelen over ADD gelezen en het lijkt steeds maar weer of iemand mijn leven en levensstijl opsomt. Achja, als er iets is om het allemaal net wat gemakkelijker te maken, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:20

Alwiene schreef:
Airborn, als je het nog nooit gedronken hebt probeer eens energydrank ;) Ik en met mij meerdere ADHD'ers worden daar lekker rustig van :) Ik slaap er zelfs heeeeeeeeeerlijk op :D

HAHA, serieus? Dat heb ik dus ook en ik ben echt voor gek verklaart daarom... Kon ik niet slapen, ging ik even naar beneden om iets te drinken... Dan pakte ik zonder er bij na te denken energy drank en als ik dan weer in mijn bedje lag sliep ik meteen _O-

mijn diagnose traject is ein-de-lijk in gang gezet... Toen ik naar de HA ging voor een test eindigde ik bij een kliniek voor kinderen met overgewicht ... Toen tijdens de intake de meneer (kinderarts) zat van 'Heeee! zou jij niet eens AD(H)D kunnen hebben' :+ Ben ik toch nog op de goede plek terecht gekomen...

Hoop echt dat er iets uit komt, want met mijn huidige concentratie lukt zelfs het MBO niet meer, terwijl ik op het gymnasium heb gezeten... En van VWO naar MBO ben gestuurd, terwijl ik op het VWO echt mijn stinkende best heb gedaan (en eindigde met 7 tekorten omdat ik eindeloos naar mijn boek kon staren zonder iets te lezen :+ )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:02

Hmm als ik jou zo hoor dan durf ik daar wel een energydrankje op in te nemen hoor Menino :))

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:41

heerlijk, energiedrankjes! Mijn koelkast staat ook vol... ik vind het niet te drinken maar leef wel op koffie... dus nu maar eens geprobeerd en het werkt inderdaad!
Ik heb mijn intakegesprekken gehad en wacht nu op het telefoontje met uitslag of de vraag voor meer intake, dat wist ze nog niet te vertellen... heeel spannend! Mn leven staat echt op zn kop nu...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:10

Ik heb 23 Juli een afspraak bij PsyQ...Die mensen daar gaan dan onderzoeken of ik inderdaad echt ADD heb... Ben erg benieuwd.,.vind het toch ook best spannend..duurt alleen nog een maandje maar ach :P

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:33

Oh, ik ben trouwens gediagnostiseert, en sinds 2 week aan ritalin:D Lijkt wel wat te helpen, maar de dosis moet nog omhoog.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:05

Airborn schreef:
Oh, ik ben trouwens gediagnostiseert, en sinds 2 week aan ritalin:D Lijkt wel wat te helpen, maar de dosis moet nog omhoog.

Hoeveel slik je nu?

Ik ga het binnekort eens een tijdje proberen op Concerta. Eens zien of dat beter werkt voor mij dan Ritalin. :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:40

Ik ben sinds de kerstvakantie aan de concerta voor mijn ADD :) Gaat redelijk goed, maar voor mijn gevoel kan de dosis nog wel 1 omhoog. Ik wacht hier echter mee tot na de zomervakantie, want ik heb het pas volgend schooljaar weer echt "nodig"

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:42

Ik heb nog een vraagje trouwens :)

Hoe maken jullie het dagelijks leven voor jezelf makkelijker, naast het eventueel slikken van pillen/medicijnen? Zijn er ook mensen die op dit moment studeren en ADD hebben? Zo ja, heb je daar hulp bij nodig? Of red je dit wel zelf en zo ja hoe?

Ik merk aan mezelf dat ik tegen meerdere dingen aanloop, en ben beetje bij beetje bezig om voor mij de beste manier te vinden om daarmee om te gaan, is nogn iet altijd makkelijk :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:45

Ik studeer (Psychologie) en heb ADD.. Ik leer voornamelijk thuis, de grote hoorcollegegroepen zijn veel te onrustig en onoverzichtelijk voor me. Tot nu toe (volgend jaar 3e jaar) heb ik alles gehaald. Nu heb ik wel de mazzel dat ik heel gemakkelijk leer :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:47

Die mazzel heb ik gelukkig ook :) maar met verslagen en inleveropdrachten en op tijd beginnen met leraren kom ik mezelf wel altijd hard tegen..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:55

Hahaha ja dat herken ik wel ja :P Nu ben ik sowieso heel erg van het laatste moment, dan krijg ik pas echt de motivatie en de drive en dan komt er ook wat moois uit :) Ik leer meestal ook pas de dag voor mijn tentamens :o

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:16

SuperLiesje schreef:
Ik heb nog een vraagje trouwens :)

Hoe maken jullie het dagelijks leven voor jezelf makkelijker, naast het eventueel slikken van pillen/medicijnen? Zijn er ook mensen die op dit moment studeren en ADD hebben? Zo ja, heb je daar hulp bij nodig? Of red je dit wel zelf en zo ja hoe?

Ik merk aan mezelf dat ik tegen meerdere dingen aanloop, en ben beetje bij beetje bezig om voor mij de beste manier te vinden om daarmee om te gaan, is nogn iet altijd makkelijk :P

Veel structuur!
Ik begin komend jaar met een opleiding op HBO niveau, hebben PGB aangevraagd om een persoonlijke begeleider te krijgen, op aanraden van mn psycholoog zodat dr wat minder spanning is tussen mij en mn moeder (die me constant overal aan moet herinneren ed.)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:20

Ik heb al contact met de decaan van mijn school gehad en heb in de eerste week van het nieuwe schooljaar een afspraak om alles op een rijtje te zetten en de beste "oplossing" voor mij te zoeken :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:14

ik loop gigantisch vast met mn studie... ik studeer diergeneeskunde en de 1e 2 jaar heb ik makkelijk gehaald en hoefde daar ook weinig voor te doen. 3e jaar kwamen de 'stampvakken' en toen ging het mis. Zie totaal het overzicht niet en je elke dag aanzetten tot leren leren leren lukt niet zo best... Hoe ik het ga oplossen, en of het wel op te lossen is (ben nu 5e jaars, al 3 jaar bezig met het 3e jaar....) weet ik nog niet, ik hoop dat mn psych daar me mee kan helpen!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:38

Hey, ik doe ok diergeneeskunde!
Had 4e jaars moeten zijn nu, en ga volgendjaar voor 2e keer 2ejaar van de bachlor doen.. Schiet ook niet zo op dus.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:52

scheelt wel dat je de bama al doet. Ik zit nog middenin C2001 en heb 1e 2e jaar en een deel 4e jaar al gehaald...beetje jammer als ik opnieuw zou moeten beginnen door de bama... die verrekte stress maakt het ook niet makkelijker kan ik je zeggen...
Maar denk jij dat je het gaat halen? Ik begin met de dag meer te twijfelen... Kom niet door de ziekteleren heen..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:16

Hmmm, ja, ik denk wel dat ik het ga halen. Ik MOET het halen, lol.
Nee, mijn grootste probleem is echt het concentreren, en ik denk dat de ritalin daar wel mee gaat helpen
Overigens ben ik heel bewust overgestapt 2 jaar terug. Ik had door kunnen gaan naar 2ejaar van C2001, maar dan had ik in het laatste jaar gezeten... Aangezien ik nogal stress gevoelig heb en veel migraine heb... leek me dat niet verstandig.
Overigens is de BAMA wel veel leuker opgezet. we kregen in het eerste jaar al wat ziekteleer bij de vakken over de organen enzo, dat maakt het echt veel leuker om te leren

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:18

Hebben jullie ook wel eens met dingen dat je weet dat je het moet doen, en er ook best mee wil beginnen, maar het dan toch niet doet om onverklaarbare redenen? :P

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:21

mijn diagnose traject is ein-de-lijk in gang gezet... Toen ik naar de HA ging voor een test eindigde ik bij een kliniek voor kinderen met overgewicht ... Toen tijdens de intake de meneer (kinderarts) zat van 'Heeee! zou jij niet eens AD(H)D kunnen hebben' :+ Ben ik toch nog op de goede plek terecht gekomen...

Hoop echt dat er iets uit komt, want met mijn huidige concentratie lukt zelfs het MBO niet meer, terwijl ik op het gymnasium heb gezeten... En van VWO naar MBO ben gestuurd, terwijl ik op het VWO echt mijn stinkende best heb gedaan (en eindigde met 7 tekorten omdat ik eindeloos naar mijn boek kon staren zonder iets te lezen :+ )[/quote]

Jeetje, lijkt wel of ik over mezelf lees nu haha, ik word binnenkort ook op vanalles getest, dus wie weet....

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:28

SuperLiesje schreef:
Hebben jullie ook wel eens met dingen dat je weet dat je het moet doen, en er ook best mee wil beginnen, maar het dan toch niet doet om onverklaarbare redenen? :P

He? wat? uitstel gedrag? wat is dat? Welk tentamen over 3 uur waar ik nog voor moet leren terwijl ik op bokt zit?

:+