verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:16

Het is nu al een tijd geleden dat ik hier geplaats heb. Ik moest een paar maanden geleden al voor mijn verstandskies, maar ik ben weggelopen toen de tandarst naar achteren liep om wat te pakken. Haha hoezo watje... Clown Nee ik was echt superbang. Ik zit nu op Aruba voor mijn stage en gisteren kreeg ik er weer zoveel pijn aan, ik kon niet eten en niet slapen van de pijn.

Vanochtend wel gewoon op mijn werk verschenen, maar mijn baas zag al gelijk dat het niet goed ging met me. Ze hebben de tandarts gebeld en toen MOEST ik wel... Huilen Helemaal in mijn eentje op een eiland helemaal aan de andere kant van Nederland.... Mijn god, ik zat helemaal te trillen op die stoel in de wachtkamer, maar uiteindelijk viel het echt zooooooooooooooo erg mee. Ik kreeg drie spuiten en daarna begon hij wat te duwen en te trekken en hij was er binnen een 2 minuten uit... Haha!

Haha ik heb me daar al die jaren zo druk om lopen maken Clown daarna was ik wel even heel erg misselijk en duizelig, maar ik zit nu lekker op de bank met mijn laptopje en wat pijnstillers en ik voel me eigenlijk best goed, ben nog wel misselijk en het is wel wat gevoelig, maar alles beter dan die vervelende kies die in mijn wang prikte...

Haha dat wou ik ff kwijt, het valt allemaal heel erg mee gelukkig... over twee weken moet ik voor de andere, want die man zei dat ze er sowieso uitmoesten en dan heb ik liever dat deze tandarts het doet, want hij was zo vriendelijk en aardig. Nog meer mensen die de afgelopen weken eraan moesten geloven??

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:44

Ik heb 20 januari een afspraak voor mn laatste verstandskies!! Kon niet eerder, tsjakkaaaa... Daar gaat mn eigen risico!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:09

Heb er 4 tegelijk eruit laten halen een maand geleden, doet nog pijn Boos!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:51

Hihi, Lot, ik mocht niet 4 tegelijk eruit laten halen, maar ging dan ook onder plaatselijk Knipoog
Gelukkig maar geen 4 tegelijk, want de 1e ging er op vrijdag uit en op maandag zat ik in het vliegtuig naar Zweden Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:46

Mijn laatste verstandskies heeft zich vorige week gemeld, net toen ik voor het eerst sinds jaren een week doodziek thuis zat Verdrietig
Ik kijk even af in hoeverre ik er last van blijf houden, moet ik februari pas weer voor de volgende halfjaarlijkse controle. Ik heb er nu al minder last van dan vorige week en als dat zo blijft dan zing ik het wel uit tot februari anders bel ik wel eerder naar de tandarts wat ik ermee moet.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:59

Ik moet in maart ze laten verwijderen, doen ze het ook ooit onder algemene narcose? inplaats van plaatselijk verdoven?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:02

Ik had een gewone kies laten trekken ,en daar is mijn verstandskies nu in gegaan Haha! !

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:09

Lafayette schreef:
Ik moet in maart ze laten verwijderen, doen ze het ook ooit onder algemene narcose? inplaats van plaatselijk verdoven?

ik heb het gevraagd, maar mijn chirurg deed het absoluut niet.
maar ik heb wel voor een zalf gevraagd wat je tandvlees verdooft, voordat de spuiten komen,.
Dit kan ik iedereen aanraden!!!
je voelt vrijwel niets van de spuiten.
(en ik ben echt als de doods!!!)

Ik heb hem toen ook gezegd, ik wil eerst die zalf en anders gebeurd er helemaal niets.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:14

Heb het begin van het jaar er twee uit laten halen, de eerste keer voelde ik eigenlijk
ook haast niets van de prikjes en al helemaal niets van het trekken....... alleen erna is een
goed poedertje wel op zijn plaats voor de napijn.....
De tweede keer iemand die voor mijn gevoel iets te vlug wilde en dus de prikjes niet zo
aangenaam waren , in verhouding met de eerste keer.
Had dus voor deze behandeling nog nooit wat gehad dus dit was na bijna 19 jr dus wel een
ervaring........ hopelijk hoeven die andere twee er voorlopig niet uit.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:32

oke goeie tip ga het ook zeker vragen

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:45

nicci88 schreef:
Lafayette schreef:

maar ik heb wel voor een zalf gevraagd wat je tandvlees verdooft, voordat de spuiten komen,.

Ik heb hem toen ook gezegd, ik wil eerst die zalf en anders gebeurd er helemaal niets.

Die tandvlees verdovende zalf is inderdaad een goed idee. Bij de tandartsenpraktijk waar mijn vriend zit zijn twee nieuwe artsen aangenomen uit.. eeh.. een land buiten de EU in ieder geval. Die waren enorm verbaasd dat ze hier in nederland niet standaard zo'n zalfje smeren als er een verdoving wordt gegeven e.d. Ze waren helemaal stomverbaasd dat dat bij kinderen ook bijna niet gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:49

Okey, toevallig Clown

Ik heb een niet eruithaal vraag, maar juist of ze doorkomen Nagelbijten / Gniffelen

heb aan 1 kant een dikke bult, slikken doet pijn, keel doet pijn, tong doet pijn, en soms zelfs oor!

Ik dacht eerst ontsteking, maar mijn moeder dacht verstandskies! Nu is het 2 dagen later zover dat ik mijn spagetti niet eens kan eten Nagelbijten / Gniffelen

Wat denken jullie ervan?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:34

Bult op plek van verstandskies? Je klachten komen me wel bekend voor van toen ze doorkwamen Ja
Soms kun je als je erop drukt zelfs wel voelen dat er kies onder zit die door probeert te komen Lachen Als het te lang duurt zou ik wel even tandarts vragen, het kan nog zijn dat die verstandskies niet door kan komen en er dus idd een vervelende ontsteking zit denk ik Lachen

Vandaag zelf voor het eerst sinds 5 jaar (!!) bij de tandarts geweest! Een nieuwe, hele lieve vrouw, die me zelfs heeft weten te overtuigen meteen de verstandskies te trekken die bezig was af te brokkelen Bloos En ik heb totaal geen pijn gehad van de behandeling, en heb tot nu toe ook geen echte napijn trekken was om half 3 ongeveer), ja beetje drukkend gevoel maar geen echte pijn Lachen
In februari moet nu de andere kant. Alleen onder liggen ze scheef dus dat kan zij niet doen dat is werk voor de kaakchirurg enne daar denk ik nog even over na Clown

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:43

ik moet a.s. maandag... in het slotervaartziekenhuis. ik hoop echt dat ze ze er alle 4 tegelijk uit willen halen. volgens mijn tandarts zaten ze supergunstig (korte rechte wortel) hij kon ze er ook uithalen maar dat durfde ik niet...
wie heeft er nog meer 4 tegelijk laten trekken en waar?
wie heeft er ervaring met het slotervaart?
ben echt heeeeel zenuwachtig.
en wat eten jullie trouwens daarna? (ik hoorde namelijk dat je geen melkproducten mag eten?) ik dacht aan een joghurtje en brinta, maar dat gaat dan niet door...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:24

Uh ik heb niks gehoord over geen melkproducten, alleen dat ik de eerste dag niet krachtig mocht spoelen. Ik betwijfel of ze er bij jou alle vier tegelijk uitgaan, ik vermoed dat het met normale verdoving gaat en dat doen ze normaliter niet aan twee kanten tegelijk omdat je dan je tong in zou kunnen slikken zo kan stikken Lachen Grote kans dus dat ze bv eerst linksonder en boven doen en de keer erna rechts.
Ik wil trouwens best met je ruilen Nagelbijten / Gniffelen Zou er heel wat voor over hebben als mijn nieuwe tandarts gewoon alle vier de kiezen kon doen omdat ze zo mooi stonden als bij jou Knipoog

Ik neem toch aan dat ze bij jou gewoon getrokken kunnen worden, of staan ze niet rechtop, jawel toch?
Ik heb na het trekken van die kies gisteravond gewoon een lekker bordje boerenkoolstampot gegeten. Nou wat het er maar 1 natuurlijk (kies) maar ik denk als ze het bij jou kant voor kant doen en gewoon kunnen trekken dat het met eten best mee zal vallen Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:56

ik kan je nu al zeggen dat ze er niet 4 tegelijk uithalen.
zoals hierboven al een beetje staat beschreven: je kunt dan niet meer slikken door de verdoving.
hierdoor stik je dan.
daarom doen ze altijd 1 kant tegelijk.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:04

ik heb ze alle 4 tegelijk onder narcose laten verwijderen. Erg pijn gehad daarna maar was blij dat ik er in 1x vanaf was!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:05

ja onder gehele narcose is weer anders, omdat je dan zo'n buisje in je keel krijgt toch?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:06

Vier tegelijk kan idd niet (alleen dus onder algehele narcose). Daarom eerst de ene en dan de andere kant. Al;s je er veel last van hebt en ze komen niet tegelijk door kun je er ook voor kiezen ze een voor een te laten verwijderen. Of eentje en dan twee en dan weer een (mijn geval). Als er in het geval dat je er twee tegelijk wil laten trekken ze beide aan 1 kant moeten zitten. Knipoog

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:38

vier tegelijk kan wel, bij mijn moeder is dat ook gebeurd. je moet er gewoon op letten dat je niet gaat liggen/slapen als je thuis bent. het is voor die tandarts een kleine moeite om de andere twee er ook uit te halen. ze steken tussen de 1-1,5 cm b boven mn tandvlees uit. ik wilde het liever bij de kaakchirurg laten doen omdat hij het dagelijks doet, en ik vind het gewoon best eng..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:33

Ik zit nu in dubio wat ik moet doen. Vorige week had ik erg veel last van een doorkomende verstandskies. Ondertussen heb ik er geen last meer van, maar wel een dof gevoel in alle kiezen aan die kant. Ik ben bang dat die kies eea aan het verdrukken is en twijfel of ik even langs de tandarts moet of dat ik kan wachten tot ik in februari weer op controle moet...
Hij moet er sowieso uitgesneden worden gezien de positie dus wat dat betreft maakt het denk ik niet veel uit of hij er nu uit gaat of pas over een paar maanden.

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:52

nicci88 schreef:
Lafayette schreef:

ow, dat is misschie voor mij ook de oplossing

ik ben namelijk als de dood voor naalden..ziekenhuizen etc.
en ik was echt niet van plan mijn eigen tandarts ze eruit te laten trekken met een plaatselijke verdoving..
ik wou eigenlijk naar het ziekenhuis gaan, maarja een narcose is ook weer zo'n risico... en dat doen ze ook niet snel volgens mij...

bij mij moeten er 2 uit, in de bovenkaak zitten ze...
heb er verder geen last van, vandaar dak het nog even uitstel ook Clown Knipoog

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:56

Brr..ik moet 19 januari 1 verstandskies laten trekken..Er zit een gaatje in en hij zit erg krap, af en toe prikt hij in mn wang.
Maar voor die spuiten ben ik het bangst!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:56

nou ik meld me hier ook maar. 3 verstandskiezen zijn prima doorgekomen, geen last aan gehad, ik heb er ook ruimte voor, maar de 4e moest moeilijk doen, die staat zo scheef dat er een stukje maar is doorgekomen, maar dat is niet de boven, maar zijkant! dus die moet er echt uitgesneden worden Nagelbijten / Gniffelen dus nu heb ik een verwijsbrief voor alle 4 mijn kiezen bij de kaakchirurg... maar ik heb het lef nog niet eens gehad om de kaakchirurg te bellen voor een afspraak... doodeng vind ik het!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:52

Hier nogiemand waarvan eigenlijk 4 verstandskiezen getrokken moeten worden. Clown

Het verhaal ligt bij mij alleen net ietsjes anders. Ben er namelijk vandaag bij toeval achter gekomen. Er waren foto's gemaakt, maar ik kreeg als uitslag dat alles in orde was.

Vandaag hing er echter een brief in de bus..die niet naar mij verzonden moest worden maar naar de kaakchirurg over dat mijn 4 verstandskiezen verwijdert moeten worden. Zat ook een bijsterinteresante rontgenfoto in de envelop bij. Lekkere blunder dus..artseninfo naar de patient zelf opsturen.. Slapen

Dus bij deze weet ik dat het de bedoeling dus is dat mijn 4 kiezen eruit moeten gaan!
Ga t alleen niet laten doen. Ik heb absoluut geen last en of pijn van die dingen dus waarom dan pijn leiden door 4 kiezen te laten trekken...alsof het niets is zeg !