nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:48

Ohja dat wilde ik nog vragen; kan bulten/uitslag te maken hebben met je eczeem of is dat dan één of andere allergische reactie? Het lijkt namelijk totaal niet op eczeem maar m'n hele bennen en binnenkant van m'n armen zitten er soms zo ineens hélemaal onder. En het jeukt..!
Wil sowieso een keer bij de dokter een allergietest gaan doen, want volgens mij kan ik niet tegen bepaalde kleding.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 21:04

Laar schreef:
Van de droge, warme lucht binnen en de koude snijdende wind buiten wordt het bij mij idd erger en van de regen en nattigheid krijg ik juist een jeukende huid en een beetje bultjes (tijdelijke, die zijn er dan een uurtje ofzo).

Bij mij is dit hetzelfde. Gewoon allemaal een ramp! Bah!

Op het moment valt het toch weer mee, de schrik van de eerste plekken die weer opkwamen is weer gezakt. Baalde er toch weer zo gigantisch van dat de eerste plekken zich na maanden weer aandienden. Maar de ramp bleek minder groot dan verwacht. Ik kan het nu goed onder controle houden en het blijft bij een plekje van rond de 1cm. Én niet echt jeuk! WHOEHOE!

Mensen, houd die huidjes met deze weersomstandigheden goed vet met crème! Misschien kan je het hierdoor zelfs een beetje voorkomen en dat is altijd beter dan genezen!

En Lara, met het regelmatig smeren van die vette crème krijg ik ook snel verstopte poriën. Erg balen. Het was bijna het één of het ander... Eczeem of puistjes (ect.) Clown Niets is ook goed! Ach gut

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:33

Bij mij helpt de handcreme "Stablehands" van de paardendrogist er goed (tenzij het open is, dan gaat t prikken) het is een van de weinige cremes waar ik tegen kan!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 13:44

Van die crème heb ik volgens mij nog nooit gehoord Lachen Maar super dat het helpt!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:04

aaaaaaaah ik gebruik nu hormoonzalf én de zonnebank en nog gaan die rode plekken niet weg Zij zijn groot en ik is klein!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:15

Dat is wel heel erg balen Ach gut Nog even volhouden en misschien dat het alsnog wegtrekt!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:25

Zonnenbank is toch helemaal niet goed voor je huid? Scheve mond

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:28

ik heb ook last van 1 eczeem plekje op mijn pols.
vooral als ik in de stress raak krijg ik het.
vroeger had ik er meer last van.
smeer op dat plekje calendulazalf van vsm dat werkt tot nu toe prima.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:52

Laar schreef:

Het heeft bij mij altijd wel een beetje invloed kunnen uitoefenen op mn eczeem - op aanraden van de dermatoloog zouden we ook een zonnebank moeten kopen toendertijd, maar we konden het nergens thuis kwijt Lachen Je moet er dan wel goed voor oppassen dat de huid niet teveel droogt, waardoor je weer extra jeuk krijgt. Een goede vette crème blijven smeren is belangrijk!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:14

Ik vind opzich die plekken op mijn rug, bovenbenen en ellebogen niet zo erg... maar die plekken om mijn mondhoeken Scheve mond En ze vallen echt op Nagelbijten / Gniffelen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:57

Ja klopt, zo om de mondhoeken is erg opvallend..
Ik heb dan ook echt zo'n onzeker gevoel dat mensen vaker naar mijn mondhoeken kijken enzo Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:01

Ik heb hoofthuidexeem. Het komt bij mij altijd op als het weer kouder word. Het lijkt met alsof ik roos het en het jeukt alsof je last hebt van luizen. Maar dat is het dus niet... kwam er vorig jaar achter. Heb nu weer last van sympthomen... word helemaal leuk van de jeuk. gelukkig ziet niemand het.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:14

Ik heb dat ook gehad, Girlchat11!! Ik heb er last van wanneer ik mijn haar vaak vast draag met een elastiek. Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest. Ik was mijn haar nu 2x in de week met Denorex-shampoo en behandel de plekjes met Betamethason. Denorex 'bevriest' de plekjes, zodat die loslaten en je de losse schilfers uit je haar was. Betamethason is een blanke vloeistof die de echte eczeem te lijf gaat. Niet te vaak gebruiken, want het is niet goed voor je hoofdhuid! Op de plekken waar ik het vaak gebruikt heb, groeien nu belachelijk veel spierwitte haren!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:59

Ne ik had een soord klein flesje geregen met daar ene vloeistof in. kan me niet meer herinneren hoe het heet. maar dat maakt even niet uit. ik moest het 2 keer per dag op me hoofthuid doen dan dan gewoon in laten werken. dat hiel wel goed lekker die koude vloeistof op je hooft. heerlijk! maarja op een gegeven moment hielp dat ook niet meer. dus tjah op een gegeven momentook maar mee gestopt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:16

Het word weer slechter weer hoor en ik zit weer onder! Boos!
Op vakantie in curacao was het helemaal (!!) weg gegaan maar na een week thuis was het erger dan ooit Boos!
en nu heb ik overal korstjes en rode plekken, het begin wel weereen beetje af te nemen maar het jeukt zo verschrikkelyk!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:31

Laar schreef:

Ik heb psoriasis en dat knapt juist erg op van zonnebank.... helaas heb ik ook een erg lichte huid en kan ik dus max 10 minuten blijven liggen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:40

argh ik heb per ongeluk een stukje varkensvlees gegeten Boos! *jeuk*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:22

Iemand ervaring met acupunctuur en eczeem???

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:15

Hoezo mag je geen varkensvlees eten?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:52

ja het mag wel, maar ik heb ontdekt dat ik daar echt heel veel last van krijg Boos!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:54

Ik heb ooit eens een lijst gehad van de dermatoloog met voedingsmiddelen die je histamineproductie verhogen en waarvan dus de kans groot is dat je er jeuk van krijgt. Bij mij was het niet met alle producten aan de hand, maar varkensvlees zit er ook tussen. Verder heb ik er nog een aantal onthouden waar ik zelf gevoelig voor ben:
chocola, zuurkool, aardbeien, tomaten, schaaldieren, franse kaas, wijn, ananas, pinda's, tonijn ehm ehm ehm.. verdorie, waarom weet ik er niet meer? Frusty Mochten ze me nog te binnen schieten zal ik ze plaatsen.. Vork

Wat ik me afvraag, misschien is het hier al besproken maar het is wat veel om bij te lezen.. Hebben jullie ook meer last op het moment dat de cv weer aangaat? Ik ben 's nachts gelijk weer aan het krabben geslagen.. grrrrrrrrr...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:22

Ik heb ook last als de CV weer aangaat ja. Vreselijk. M'n huid wordt dan heel droog, ook m'n gezicht enzo.. Boos!

Ja ik zit er op 't moment ook weer onder. Gaat echt met vlagen.. Binnenkort maar weer even langs de dokter..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:42

Ik heb er op het moment niet zo veel last van gelukkig maar als het buiten koud id bijd het wel behoordlijk en word mijn hoofdhuid weer rood :S

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:06

Pff... potver Scheve mond Mijn ellebogen zitten weer helemaal onder!
Het jeukt als een gestoorde en spring telkens open Nagelbijten / Gniffelen

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:10

Ik heb altijd eczeem op me handen & ellebogen. Niet zo erg sinds ik er zalf op smeer. Gewoon bij de dokter weg! die helpt echt!