Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

horsii schreef:Hier gisteren 18999 stappen.
4 km hardgelopen, gewerkt en de paarden gedaan.
Workout van sneeuw en ijs schuiven.
Maar ik werk als dialyse verpleegkundige dus redelijk actief.
Er is hier nog geen gram af, maar ook niet bij.
Straks met de honden wandelen.
Ontbijtje vanmorgen, 218,7 kcal.
200 gram magere Griekse yoghurt, 60 gram zoete diepvries kersen warm gemaakt, 1 Bastogne koekje verkruimeld.
[ Afbeelding ]
Als de kleine straks op bed ligt, twintig minuten hoepelen. Ga ik proberen dagelijks te doen.
Verder is de oudste nu op school begonnen, breng haar altijd lopend.
Maar 200 meter maar toch bij brengen en halen 800 meter per dag. Ieder beetje helpt.
Verder de eerste 700 cc water op.
Hier geen ervaring met sport apparaten voor thuis of loopband.
Verder moet ik echt proberen aan 7u slaap te komen, lastig.

Nyaleti schreef:Loopband / walkingpad geef het een naam.
Ik heb deze:
https://amzn.eu/d/e4g34US
Met helling en kan tot 12km/pu dus goedkoper vind je ze ook wel.
90% is dus gewoon hetzelfde. Ook die dure van Moovv of Dreaver
vanuit huis. Denk dat ik sneller in de avond hierop ga dan een blokje hardlopen buiten in de winter . horsii schreef:Is ook echt een aanrader.
Hoe berekenen jullie je kcal behoefte om in kcal tekort te komen met veel stappen per dag, paarden mesten, honden uitlaten..?
) maar loop er nu gemakkelijk op.
is wel echt een goede oefening. Ik heb er ook een staan maar na een paar minuten doet het zeer rondom m'n buik, prima excuus om te stoppen .. Nyaleti schreef:Zolala, ik ben fan van haar boeken. Heb je praktische versie gelezen met het stappenplan of het informatieve boek?
Ik vind het enorm interessant maar het is mij nog niet gelukt om haar methode strikt te volgen.
) 
MarlindeRooz schreef:horsii schreef:Is ook echt een aanrader.
Hoe berekenen jullie je kcal behoefte om in kcal tekort te komen met veel stappen per dag, paarden mesten, honden uitlaten..?
Mijn Garmin horloge maakt een schatting. Maar als je geen zin hebt in een horloge van 500 euro dan kan je ook online je BMR + PAL berekenen bijvoorbeeld. En dan is het trial en error.
Wat ik wel doe is op hele actieve dagen wat meer eten anders krijg ik enorme honger de volgende dag en dan schiet ik soms uit de bocht.![]()
----
Ik heb net even een rondje van 55 min gelopen. Was echt even lekker. Voordeel van thuiswerken.
Heb gebruncht met een wrap met hummus, komkommer, nepkip en rucola. En heb een schaaltje chocopinda's staan als snackje. Maar die heb ik niet eens op want het smaakt me niet. Ben dan toch blij dat ik niet een enorme zoetekauw ben. Had ze nog over van de feestdagen dus probeer dat in kleine hoeveelheden op te eten zodat ik het niet in een zwak moment allemaal achterover druk wanneer ik me stom voel.

Hopelijk lukt het me om de volgende keer geen excuses te verzinnen. Het is ook wel een poedersuiker, tussen 7 en 9, maar met op tijd opstaan zou het moeten lukken. Ik ben gisteren wel nog een half uurtje ongeveer gaan fitnessen, dus dat is wel positief. En nu zit ik te wachten tot het 18 uur is en code oranje hopelijk voorbij is en ik nog even 45 min kan gaan paardrijden zodat ik iig nog wat beweging heb vandaag.