Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:30

7 uur slaap red ik ook niet altijd. 05.00 gaat de wekker elke ochtend, 7 dagen per week.

Stappen zetten gaat hier nu weer goed. Zit gemiddeld nu op 21k stappen.

Hardlopen zit er helaas niet in vandaag, erg glad. En de honden hadden vanochtend rondje fysio. Beiden weer goedgekeurd voor een half jaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:34

7 uur red ik ook niet altijd, ik hang tussen de 6 en 8 uur in. Word ook 2/3 keer per nacht wakker en moet dan plassen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:37

Loopband / walkingpad geef het een naam.
Ik heb deze:
https://amzn.eu/d/e4g34US

Met helling en kan tot 12km/pu dus goedkoper vind je ze ook wel.
90% is dus gewoon hetzelfde. Ook die dure van Moovv of Dreaver :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:40

Ik zou er dan een willen waar ik ook op kan rennen. Maar ik kan niet in een rechte lijn lopen dus ik ben bang dat ik val. Plus ik ben eigenwijs en vind dat je gewoon buiten moet gaan wandelen. _O-

Terwijl met dit soort dagen + regen + het snel donker zijn het wel handig is. Misschien volgend jaar winter als ik het dan nog steeds wil.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:45

Er zijn ook best veel mensen die in de sportschool wandelen op de loopband!
Ik probeer moet te verzamelen om mij aan de stairmaster te wagen, maar eerst vanavond mijn eerste Tai Bo les.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:47

Ik wandel idd in de sportschool...straks als ik meer conditie heb en spieren wil ik ook sneller lopen, hardlopen weet ik niet, mijn knie vind dat niet zo leuk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:25

Bij de gedachte aan de stairmaster krijg ik al kniepijn. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:26

horsii schreef:
Hier gisteren 18999 stappen.
4 km hardgelopen, gewerkt en de paarden gedaan.
Workout van sneeuw en ijs schuiven.
Maar ik werk als dialyse verpleegkundige dus redelijk actief.
Er is hier nog geen gram af, maar ook niet bij.

Straks met de honden wandelen.

Ontbijtje vanmorgen, 218,7 kcal.
200 gram magere Griekse yoghurt, 60 gram zoete diepvries kersen warm gemaakt, 1 Bastogne koekje verkruimeld.
[ Afbeelding ]

Als de kleine straks op bed ligt, twintig minuten hoepelen. Ga ik proberen dagelijks te doen.
Verder is de oudste nu op school begonnen, breng haar altijd lopend.
Maar 200 meter maar toch bij brengen en halen 800 meter per dag. Ieder beetje helpt.
Verder de eerste 700 cc water op.

Hier geen ervaring met sport apparaten voor thuis of loopband.

Verder moet ik echt proberen aan 7u slaap te komen, lastig.

Jouw ontbijt ziet er heerlijk uit!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:18

Is ook echt een aanrader.

Hoe berekenen jullie je kcal behoefte om in kcal tekort te komen met veel stappen per dag, paarden mesten, honden uitlaten..?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:46

Nyaleti schreef:
Loopband / walkingpad geef het een naam.
Ik heb deze:
https://amzn.eu/d/e4g34US

Met helling en kan tot 12km/pu dus goedkoper vind je ze ook wel.
90% is dus gewoon hetzelfde. Ook die dure van Moovv of Dreaver :o

Top, ik heb hem besteld. Ik hou namelijk echt niet meer van sportschool bezoekjes en die abonnementen prijzen liegen er zeker niet om.

Dank je! Op naar meer wandelen/rennen :j vanuit huis. Denk dat ik sneller in de avond hierop ga dan een blokje hardlopen buiten in de winter .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:52

horsii schreef:

Hoe berekenen jullie je kcal behoefte om in kcal tekort te komen met veel stappen per dag, paarden mesten, honden uitlaten..?

Mijn Garmin horloge maakt een schatting. Maar als je geen zin hebt in een horloge van 500 euro dan kan je ook online je BMR + PAL berekenen bijvoorbeeld. En dan is het trial en error.

Wat ik wel doe is op hele actieve dagen wat meer eten anders krijg ik enorme honger de volgende dag en dan schiet ik soms uit de bocht. :)

----

Ik heb net even een rondje van 55 min gelopen. Was echt even lekker. Voordeel van thuiswerken.

Heb gebruncht met een wrap met hummus, komkommer, nepkip en rucola. En heb een schaaltje chocopinda's staan als snackje. Maar die heb ik niet eens op want het smaakt me niet. Ben dan toch blij dat ik niet een enorme zoetekauw ben. Had ze nog over van de feestdagen dus probeer dat in kleine hoeveelheden op te eten zodat ik het niet in een zwak moment allemaal achterover druk wanneer ik me stom voel. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:05

Die loopband ziet er goed uit, ik ga er even over denken maar ik denk dat ik in de winter idd sneller op de loopband binnen stap dan buiten ga lopen...

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:23

Heeft iemand hier het boek van Jessie Inchauspé gelezen, 'Glucose revolutie' - en pas je die informatie/tips ook toe op je dagelijks leven/eetgewoonten?

Ik heb het zelf net uit, en ik merkte vooral ook veel raakpunten op met de basisprincipes van een koolhydraat-beperkt voedingspatroon.
Het laatste heb ik eerder gevolgd en beviel me erg goed. Voelde me er energieker door, sliep beter, en zat een stuk beter in mijn vel.
Ik wil daar binnenkort weer mee beginnen, en ben eigenlijk benieuwd of beide theorieën te combineren zijn, of dat dat 'overkill' is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:58

Ga ja blij van worden, die loopband!
Ik moest even wennen (maar stond net daarvoor op de loopband van de sportschool die wel wat anders zijn :+ ) maar loop er nu gemakkelijk op.

Wow Horsii 20 min hoepelen?! Respect _O- is wel echt een goede oefening. Ik heb er ook een staan maar na een paar minuten doet het zeer rondom m'n buik, prima excuus om te stoppen ..

Zolala, ik ben fan van haar boeken. Heb je praktische versie gelezen met het stappenplan of het informatieve boek?
Ik vind het enorm interessant maar het is mij nog niet gelukt om haar methode strikt te volgen.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 15:26

Nyaleti schreef:
Zolala, ik ben fan van haar boeken. Heb je praktische versie gelezen met het stappenplan of het informatieve boek?
Ik vind het enorm interessant maar het is mij nog niet gelukt om haar methode strikt te volgen.

Ik heb het informatieve boek gelezen. Heel prettig geschreven (grappig ook, vaak) en juist omdat het gebaseerd is op wetenschappelijke feiten vind ik de theorie interessant.
Ik vond het in ieder geval heel to the point en herkende al veel tips, dus ik ga voor mezelf een werkbare combinatie zoeken, en kijken hoe dat bevalt.
(hou niet van stappenplannen of weekschema's e.d., die zijn òf te strikt òf veel te uitgebreid met allerlei dingen die ik nooit eet :+)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:27

MarlindeRooz schreef:
horsii schreef:

Mijn Garmin horloge maakt een schatting. Maar als je geen zin hebt in een horloge van 500 euro dan kan je ook online je BMR + PAL berekenen bijvoorbeeld. En dan is het trial en error.

Wat ik wel doe is op hele actieve dagen wat meer eten anders krijg ik enorme honger de volgende dag en dan schiet ik soms uit de bocht. :)

----

Ik heb net even een rondje van 55 min gelopen. Was echt even lekker. Voordeel van thuiswerken.

Heb gebruncht met een wrap met hummus, komkommer, nepkip en rucola. En heb een schaaltje chocopinda's staan als snackje. Maar die heb ik niet eens op want het smaakt me niet. Ben dan toch blij dat ik niet een enorme zoetekauw ben. Had ze nog over van de feestdagen dus probeer dat in kleine hoeveelheden op te eten zodat ik het niet in een zwak moment allemaal achterover druk wanneer ik me stom voel. :=

Ja mijn Garmin inderdaad ook maar ik mag op het werk al geen sierraden om dus dat is niet handig.

Slim, dat heb ik hier met suiker pindas.
Nog over van verjaardagen, dus afentoe een paar.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:28

Ik ken het boek niet.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:19

Hier nog niet op de weegschaal gestaan, maar wel wat beter aan het eten weer, alleen wel wat dagen fietsen gemist door de sneeuw, dan ga ik liever met de auto omdat 4 banden wat veiliger zijn op de weg dan 2. Vanmorgen wel de heenweg gefietst en de terugweg half, de 2e helft was te glad, dus dat gelopen. Nu nog een keer naar de paarden, maar wel met de auto, de paarden staan aan een smalle weg waar nooit gestrooid word of sneeuw geschoven, dus dat is me te link. Geen zin in gebroken botten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:21

Ik zie veel goede dingen voorbij komen! Dat ontbijtje is ook net monchoutaart, heerlijk!

Vanmorgen wilde ik eigenlijk gaan zwemmen, dat is iets wat ik eigenlijk al tijden wil, het zwembad is ook maar 10 minuutjes van mijn huis, maar op een of andere manier lukt dat toch niet. Vanmorgen durfde ik het toch niet aan met code oranje, zeg ik tegen mezelf… :') Hopelijk lukt het me om de volgende keer geen excuses te verzinnen. Het is ook wel een poedersuiker, tussen 7 en 9, maar met op tijd opstaan zou het moeten lukken. Ik ben gisteren wel nog een half uurtje ongeveer gaan fitnessen, dus dat is wel positief. En nu zit ik te wachten tot het 18 uur is en code oranje hopelijk voorbij is en ik nog even 45 min kan gaan paardrijden zodat ik iig nog wat beweging heb vandaag.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:29

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag ook niet 'onnodig' de weg op ga hoor, dus kom vandaag zeker niet aan mijn beweging overdag.

Wel 2x de honden flink gewandeld, maar 'gezondigd' met een beker warme chocolademelk. Rijden deze week nog even niet, vanaf het weekend maar weer van start :j

Volgende week komt die loopband binnen. Dan kan ik mooi in de avonduurtjes/ochtenduurtjes ook even extra los, heb ik ook geen excuus meer om het niet te doen.

Moet met dit weer wel echt erop letten dat ik die 2 liter water drink, op de een of andere manier met sneeuw is dat blijkbaar nog een challenge.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 17:31

Ik lees allemaal positieve dingen.

Ik ga straks nog lekker een eindje met de honden een sneeuwwandeling maken in het donker.

Paar dagen goed eten en bewegen en al het kerstvocht is weer aan het verdwijnen. Dus daar ben ik wel blij mee.

Nu een lekker groentenpotje in de oven staan. Denk dat ik er wat rijst of pasta bij kook ofzo

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:36

Zo die sneeuw verbrandt als een malle! Moest een stukje lopen naar stal al 2 dagen omdat de auto niet het laatste stuk op kon. Dan ook nog even rommelen op stal en thuis nog met de hond gewandeld en op de hometrainer gezeten. Mijn smartwatch had echt beduidend meer calorieën gerekend per wandeling. Had gisteravond echt nog iets van 900 calorieën over zei mijn app. Toen mezelf maar getrakteerd op wat popcorn en vanmorgen stond de teller op -2.6! Ben weer voorbij mijn punt die ik voor kerst behaald had. Nu doorpakken. :j

Ik zou met dit weer ook niet vrijwillig naar een plek gaan om te sporten hoor. Zeker geen zwembad, het is al nat genoeg buiten. Dus neem dit 'excuus' zeker niet te zwaar. Beter veilig binnen dan onnodig de weg op. Moet zo nog naar het theater en daar zie ik heel erg tegenop met dit weer.. En het maakt me nu extra blij met mijn hometrainer binnen. Vanmorgen had ik geen zin om te sporten, dus ik heb een serie aangezet en ben gaan fietsen. Toch de hele aflevering volgehouden. Echt heel trots haha.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 21:58

Wij zijn nog even door de sneeuw gegaan
Afbeelding
Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:17

Hier vanmiddag ook uurtje gewandeld in de sneeuw <3
Afbeelding

En vanavond rondje weilanden gedaan met de jongens :D
Afbeelding

Geëindigd met 22k stappen. Beweging zit er weer lekker in.

Het is nu alleen erg glad op sommige plekken. Dus baal wel dat ik niet kan hardlopen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 08:48

Ahh al die herders <3

Fijn dat jullie zo goed gaan, hier wilt er nog niets af.