GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 07:09

De afspraak is wel dat je een link even verduidelijkt.

Ozempic voor paarden is echt link. Er gaan heel wat mensen klikjes tellen en die spuit in zichzelf stoppen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 07:11

Prima maar de toon maakt de muziek.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 08:14

zo, sinds vrijdag alweer een kilo eraf :) De week ervoor stond ik een beetje stil, had maar liefst 3 etentjes gehad in korte tijd. (dus eigenlijk een wonder dat er niets bij was gekomen) :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 08:15

Hihi, wat een onnozele opmerking van mij over Ozempic voor paarden al niet te weeg kan brengen :D

Ik was geenzins serieus. Mijn pony gaat het er maar gewoon vanaf moeten joggen }:) Wel zo leuk voor mij en mijn portemonnee.

Fijn, Kinke!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 08:30

Mijn wekelijkse update: week 5 zit erop, stand is nu -4.5 kilo en erg blij daarmee. Ik stond een keer een week stil maar we gaan nu toch verder gelukkig. Doe mijn best om water te drinken. Soms heb ik het een dag zwaar maar over het algemeen gaat het prima. Mijn maaltijden gaan eigenlijk standaard door de helft en ik snoep niks. En dat is geen afzien door dit medicijn gelukkig. Dus bijna op de helft. En dat na 5 weken. Ik verwacht wel dat het een keer stopt omdat ik niet sport, maar we zien het wel. Het streven is 10 kilo en ik kijk wel waar ik kom.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 08:43

Suzanne F. schreef:
Mijn wekelijkse update: week 5 zit erop, stand is nu -4.5 kilo en erg blij daarmee. Ik stond een keer een week stil maar we gaan nu toch verder gelukkig. Doe mijn best om water te drinken. Soms heb ik het een dag zwaar maar over het algemeen gaat het prima. Mijn maaltijden gaan eigenlijk standaard door de helft en ik snoep niks. En dat is geen afzien door dit medicijn gelukkig. Dus bijna op de helft. En dat na 5 weken. Ik verwacht wel dat het een keer stopt omdat ik niet sport, maar we zien het wel. Het streven is 10 kilo en ik kijk wel waar ik kom.

Uit benieuwdheid een vraagje :) als je je doel bereikt, hoe wil je gaan stabiliseren? Lijkt me lastig als dan je hongergevoel weer terug zou komen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 08:57

Dan ga ik terug in dosis naar 0.25 en dan een maand aankijken hoe het gaat. Dan ga ik ipv elke week elke 14 dagen spuiten. En misschien moet het dat blijven, geen idee. Ik kijk wel hoe het gaat. Eerst mijn doel bereiken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:52

Wat fijn, Suzanne!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:06

Fijn!
En ook heel snel als je "maar" 10 Kilo kwijt hoeft! Dan gaat het meestal veel langzamer dan wanneer je veel kwijt moet.
Bij mij mag er wel 40 kilo vanaf en morgen zit de 1e week erop, teller staat nog niet eens op -1 :+ maar dat komt vast nog.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:46

Ik ben in 1 maand 2,5 kg verloren met een gemiddelde van 30 mg prednison per dag of deze hele periode.
Ik eet iets meer dan ik deed. Ik at al weinig en honger hebben lijkt me niet voor niets. Het is een normale en gezonde honger ook.

Ben benieuwd wat er gebeurt als de prednison omlaag kan.
Mensen zien nu eens niet aan mijn gezicht dat ik weer veel prednison gebruik.

Ik plaats dit omdat ik pb's ontvangen van mensen die in soortgelijke situaties zitten.
Dat vind ik prima. Niet iedereen wil dit soort dingen online bespreken. Maar als iemand er iets aan heeft dan is het mooi meegenomen.

Ik vind het een bijzonder medicijn, fijn dat het zoveel mensen kan helpen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:19

henshem schreef:
Prima maar de toon maakt de muziek.

Ach, het is pas 6436 keer gezegd.
En dat klinkt ook niet vriendelijk.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:58

Ok ik heb ook de eerste stap gezet: ik heb maandag een afspraak met mijn huisarts voor een gezondheidscheck en het bespreken van de verschillende mogelijkheden.
als mijn gezondheid het toelaat en mijn huisarts het niet wil/kan voorschrijven dan ga ik het ook via de commerciële route aanlopen.
ik hoop dat de HA me wel richting kan /wil geven mbt de keuze tussen Ozempic en Mounjaro....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:04

Heel veel succes, hoop dat het lukt!

Ik lees veel over dat de injectie plek bepalend kan zijn voor wat werkt voor je. Bij de ene werkt het beter in de arm en bij de ander in buik of been, dus misschien als het niet voldoende werkt voor je kun je het proberen om het ergens anders in te prikken.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 06:56

Hier nog steeds in twijfel, 1 het kost best veel geld, maar waar ik het meest over twijfel is , als je je streef gewicht bereikt hebt, zijn jullie niet bang om in je oude patroon terug te vallen? Dat is toch wat je vaak hoort, dat als je eenmaal stopt je net zo snel weer aankomt en meer weegt dan daarvoor. En zijn jullie niet "bang" voor de gevolgen op langere termijn wat dit spul in je lichaam doet? Je kunt het toch niet de rest van je leven blijven spuiten? Ik ben geen wappie hoor , heb braaf al mijn corona prikjes opgehaald, maar ik twijfel hier toch ook over, jullie niet?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:05

Het is niet de bedoeling om terug te vallen in je oude patronen. Je bouwt de medicatie op en je kunt ook weer afbouwen. Echter zijn er ook mensen die het moeten blijven gebruiken. Weliswaar in lagere dosis. Obesitas is een chronische ziekte. het is niet weg als het gewicht er af is. Je zult altijd op je eten moeten blijven letten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:25

ik weet niet of ik het me verbeeld of dat het echt zo is, maar het lijkt wel alsof mijn huid veel zachter is. Ik had geen probleemhuid oid, maar het voelt zachter??? (mounjaro)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:35

Dat zou een mooie bijkomstigheid zijn :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:53

Kinke schreef:
ik weet niet of ik het me verbeeld of dat het echt zo is, maar het lijkt wel alsof mijn huid veel zachter is. Ik had geen probleemhuid oid, maar het voelt zachter??? (mounjaro)

Je huid knapt op van gezonder eten en minder tot geen alcohol drinken. Mijn huid is ook beter geworden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:29

Mijn huid is wel veel rustiger, geen puistjes meer.
Ik las dat GLP1 ook een gunstige werking heeft op huidproblemen zoals psoriasis, eczeem en rosacea.
Het vermindert namelijk ontstekingen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:40

Mijn 1e week zit erop. Vanavond zet ik de 2e dosis. Stand nu -1 kilo en dat is sowieso al prima, mijn menstruatie is ook nog eens begonnen vandaag dus waarschijnlijk is het eigenlijk meer.
Zojuist bij de huisarts mijn bloedwaarden besproken van net voor de 1e dosis. Cholesterol is te hoog dus daarin hoop ik mooi e.e.a te kunnen verbeteren :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:13

Straks wordt de medicatie gebracht per koerier, vandaag eerste keer injectie zetten.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:16

Ik ben naar aanleiding van dit topic ook met Ozempic begonnen, ik zie het echt als een manier om mijn eetpatroon aan te gaan pakken. Anders zie ik idd ook wel gebeuren dat ik straks weer terugval in mijn oude gewoontes en dat is vooral overeten.
Ik ben nu 4 weken bezig en ik zit op -3,6. Ik ben nog een week op vakantie geweest waarbij ik stabiel was gebleven ondanks dat ik wel ook lekker gegeten heb. Ik probeer dagelijks rond de 1500 calorieën te eten. In 3 maaltijden en dan af en toe iets tussendoor. Als ik alleen maar eet waar ik trek in heb, zou het minder zijn. Dat probeer ik dus niet te doen, doel is normaal eetpatroon aanleren en niet zo snel mogelijk zoveel mogelijk af te vallen. Ik eet dus ook wel eens een paar paaseieren, patat of pizza als avondeten of wat chips. Maar het verschil is nu dat ik kan matigen. En het niet en en en wordt.
Ik ga mijn dosis niet ophogen, ik zit op 0,25 en dat gaat tot zover goed. Zelfs op de laatste dag heb ik niet veel extra trek. Ik heb wel al een pen gekregen met 0.50, maar daar ga ik dus met klikjes tellen. Dan kan mijn pen 2x zolang mee.
Ik zal niet echt actief gaan meeschrijven, sommige mensen kennen mij op bokt en ik wil dit graag doen zonder meningen van mensen die ik ken :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:36

karrij schreef:
Hier nog steeds in twijfel, 1 het kost best veel geld, maar waar ik het meest over twijfel is , als je je streef gewicht bereikt hebt, zijn jullie niet bang om in je oude patroon terug te vallen? Dat is toch wat je vaak hoort, dat als je eenmaal stopt je net zo snel weer aankomt en meer weegt dan daarvoor. En zijn jullie niet "bang" voor de gevolgen op langere termijn wat dit spul in je lichaam doet? Je kunt het toch niet de rest van je leven blijven spuiten? Ik ben geen wappie hoor , heb braaf al mijn corona prikjes opgehaald, maar ik twijfel hier toch ook over, jullie niet?

Draai het eens om. Je wilt toch niet de rest van je leven blijven aanhikken tegen het gewicht wat je nu hebt? Met doorgaan wat je nu doet?

Je gedachte heb ik ook wel eens. Maar ik zie het toch meer als een grote reset in gewicht voor nu, en hoe het daarna gaat, zie ik dan wel weer.
De grote trek zal terugkeren, tenzij je idd blijft spuiten. Maar tijdens het gebruik is je lijf wel gekrompen dus heeft het minder kcal nodig om "het op te kunnen doen". Dus zaak om na het stoppen met spuiten op te letten. Je bent er immers wel zelf bij.

Ik heb er zelf geen moeite mee als ik na mijn jaartraject toch wil blijven spuiten, maar dan op lagere onderhoudsdosis. Moet er alleen dan een nieuwe leverancier voor zoeken, want OvergewichtNederland werkt niet mee aan langer doorgaan. Plan is om dan naar de huisarts te gaan, heb zoveel positieve bijwerkingen van gebruik, ik denk dat ik hem nu wel kan overtuigen :D

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:46

Ik lees het topic mee omdat ik overgewicht en diabetes heb. De arts in het ziekenhuis en de huisarts hebben al meerdere keren ozempic voor willen schrijven maar wil er niet mee beginnen.
Op internet kwam ik iets anders tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn huisarts kent het niet maar zegt dat er veel ontwikkelingen zijn met dat soort dingen

https://ddhope.com/products/nami?fbclid ... 8351780154

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:52

Wat vindt je arts daarvan, Wesco?
Ik vraag me trouwens wel af waarom je deze vorm wel wilt gebruiken en de door de arts voorgeschreven Ozempic niet.

Er is een boel onzin te koop in deze wereld. Mijn indruk is: hoe meer uitroeptekens een verkoper gebruikt, hoe minder goed het product werkt.