Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:46

Goed zo, de trein is vertrokken. Zo blij mee, want je verdient een echte kans.
En natuurlijk is het retenzwaar zo'n dagje maar het is helaas wat het is...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 16:32

O ja ik moet me gaan melden weer bij de oncologische fysio. Niet zo zeer voor fysio maar om in beweging te blijven (ze raad de gewone sportschool af)
En ik wordt vatbaar voor van alles dus boodschappen doen op rustige momenten of mondkapje op maar als iemand verkouden is loop ik nog risico dus daar moet ik mee oppassen.

Ik krijg aardig wat medicijnen voor thuis om e.a te kunnen remmen. En ik krijg Dexamethason waar ik verstopt van kan raken daar krijg ik een remmer voor daar kan ik weer van aan de race raken en daar krijg ik dan ook weer wat voor :')
Voor de eerste keer is aangeraden om alles uit voorzorg gewoon te gebruiken en de tweede keer te kijken of ik misselijk wordt en of ik verstopt raakt anders kunnen die remmers in de kast blijven liggen.

De oncoloog wil dat ik de antihormoon blijf doorgebruiken. Oncoloog van AVL zei dat dat niet de bedoeling was dus mammocare verpleegkundige die nu inviel voor oncoverpleegkundige gaat daar even achteraan wat nou de bedoeling precies is. Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn stoppen tijdens chemo en doorgaan na de bestraling of tijdens al beginnen zoals ze bij AVL vertelden. Tijdens chemo ligt dat allemaal al plat dus voelt als dubbel. Maar als de oncoloog er een duidelijk verhaal bij heeft gaan erdoor uiteraard.

En ik heb gekozen om Cold cap achterwegen te laten. Het doet voor 40 procent van de vrouwen wat. Daarvan wordt het haar vaak toch dunner en met kale plekken. Je moet er twee uur extra voor zitten en hebt daarna koppijn van het ijs. En wenkbrauwen enz vallen alsnog af. Ik heb besloten dat ik snel een afspraak maak bij een kapper en het kort laat knippen (anders vallen al die plukken uit dat is ellendig) en dan een kaal hoofd voor lief neemt met chemo mutsjes. Ik overweeg nog een pruik maar ik ben er niet echt het type voor dus dat laat ik even bezinken.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-09-24 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:37

Ik zou je boodschappen lekker bestellen bij Picnic ofzo. Hoef je niet fysiek naar de winkel en hoef je niks te sjouwen enzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 16:38

Ja. Maar aan de andere kant moet ik wel naar buiten. En boodschappen doen is dan net even zo'n kort uitje zeg maar en een stok achter de deur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:39

Nah, je hebt je lieve hondjes toch voor een paar wandelingen per dag.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:40

Naar buiten kan ook een wandeling zijn.
Juist in de supermarkt komen zoveel mensen bij elkaar, dat risico moet je niet willen.
Houd er ook rekening mee dat de rioolwatercijfers inz corona weer oplopen.
In jouw situatie kan je corona er niet bij gebruiken!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 16:55

Ik moet sowieso wandelen met de doggies.
Maar ik zit verder alleen thuis hè
Maar dat is idd een ding en daar moet ik rekening mee houden. Infectiegevaar is het hoogst op dag 5 tot dag 10 die 5 dagen moet ik groepen mensen vermijden na elke chemo behandeling.
En de eerste 3 a 4 dagen kan ik juist lamlendig zijn dat ik nergens zin in heb :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:59

Je zult weten dat de trein rijdt ;) :))
Maar jeetje....... het is allemaal wel veel zo. Zo zit je een tijd te wachten en gebeurt er niks, en nu zit alles in een stroomversnelling.

Met name die Dexamethason is rotzooi. Je hebt het nodig om de kuren te verdragen, maar wat een troep is het. Waarschijnlijk krijg je dit een dag of wat voor de kuur, en dan daarna nog een paar dagen? En dan de rest in een infuus?

Als je op zoek gaat naar hoofddeksels, dan zit daar heel veel verschil in. Je hebt ook petjes/mutsjes met een elastiek achterin. Die blijven veel beter zitten dan die geknoopte dingen.
Veel mutsjes die op de Nederlandse sites staan, komen uit China. Ik ben geen fan van Ali of Temu, maar ze kosten daar maar een fractie van wat ze hier in NL kosten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 17:06

Ik had toevallig bij temu 3 besteld zo van dan heb ik wat in huis en ga ik zoeken naar beter hier. Het kost idd geen drol alleen moet nog uitvogelen wat voor mij werkt.

Dit is medicijn schema voor tijdens en tussen de eerste 4 kuren
Afbeelding

Die Coca Cola is grappig :')
Daar moet ik kleine blokjes van kopen.daar ben ik juist jaren geleden van afgekickt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 17:14

Blokjes cola? :))

Wel fijn dat die Dexa 's ochtends staat. Van die troep slaap je anders voor geen meter. Als je 'm in de ochtend kunt nemen, dan heb je nog een kans om te slapen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 19:19

Blikjes stom foutje.

Ja ze had het al over slecht slapen.
Dat gaan we dan zien.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:35

Dexamethason -O-
Krijg je wel een heel gezond kleurtje van……rooie kop dus.

Slecht slapen is inderdaad een dingetje op de dexa. Ik had wel iets wat ervoor zorgde dat het slapen beter ging. Echter weet ik niet of ik dat mag zeggen aangezien het niet binnen het normale traject zit en een beetje illegaal is := nou…..gedoogd wordt.

Probeer ook te blijven eten…..dat neemt de misselijkheid wat weg vaak. De kilo's die erbij komen hou je toch niet tegen en zijn ook niet het belangrijkste.

Mutsjes kan ik je geen tips over geven. Ik heb de coldcap gebruikt en heb echt voldoende haar gehouden. Wel kort laten knippen. Je kunt ook kijken naar een toupim. Dan maken ze een band met je eigen haar. Je moet daar dus wel een mutsje over maar dan komt er haar onderuit zeg maar.

Blijven bewegen inderdaad. Je conditie gaat sowieso achteruit maar probeer te houden zoveel je kunt. Dat scheelt in de opbouw na je kuren. Neem het dag voor dag…..lukt het vandaag niet dan is er morgen weer een dag.

Een pepermuntje of smintje is fijn tijdens de AC kuur. Daar krijg je een rare smaak van in je mond. Ik ruik en proef de AC nog steeds, heel apart.

Verder wil ik je heel veel succes wensen. Met de eerste kuur gaat het echt van start!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 20:45

Ik ben wel benieuwd naar dat middel is dat in de trend van cbd maar dan puur?

Ik heb een folder mee gekregen waar ook toupims in staan met haarband idd. Ik heb een hele map met info gekregen weer dat bekijk ik zaterdag even beter. Want ik heb nou zoveel info in mijn hoofd en morgen die scan dat ik dat even laat.

Wel ga ik naar de kapper of knip ik mijn haar zelf en ga mijn haar doneren want lang haar waar iemand die wel graag een pruik heeft weer mee geholpen kan zijn.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-09-24 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:48

Het klinkt een beetje als hetzelfde schema chemos als mijn moeder nu krijgt. Eerst 4 zware om de week en nu elke week lichte.

Veel sterkte be funny :(:) maar het is het waard, voor de kans op genezing *\o/*

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:56

Ik deed een beetje wiet in een vaper. Paar trekjes en ik sliep als een roosje.
Het is inderdaad heel veel informatie. Er komt ook veel op je af maar denk maar zo: ook aan de laatste chemo komt een einde.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 20:57

Sintara schreef:
Het klinkt een beetje als hetzelfde schema chemos als mijn moeder nu krijgt. Eerst 4 zware om de week en nu elke week lichte.

Veel sterkte be funny :(:) maar het is het waard, voor de kans op genezing *\o/*

De verdere chemo's zijn ook zwaar. De tweede serie is een serie waar behoorlijk wat patiënten allergische reactie op krijgen. Als dat niet bij mij gebeurd dan gaan elkaar sneller opvolgen. Maar ik krijg voor elke serie zeg maar een gesprek over wat ik dan weer krijg zeg maar. Om het overzichtelijk te houden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 20:58

robeer schreef:
Ik deed een beetje wiet in een vaper. Paar trekjes en ik sliep als een roosje.
Het is inderdaad heel veel informatie. Er komt ook veel op je af maar denk maar zo: ook aan de laatste chemo komt een einde.

Waar koop je zo iets?
Ik heb dus werkelijk geeen idee. Maar heb dat natuurlijk wel vaker gehoord. Ik vind bij medische dingen dat hier gewoon vrijuit over gesproken moet kunnen worden.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:07

Je kunt googelen op 'vaporizer'. Die verhit de kruiden (of wiet) zonder te verbranden en is dus niet (of een stuk minder) schadelijk dan roken.

Hier staat ook wat informatie https://www.cannabisbureau.nl/patienten ... ernevelaar

Zonder wiet de hemel in te prijzen…..ik deed het er heel goed op.

De tweede serie is waarschijnlijk taxol of aanverwant. Dat kan idd een allergische reactie geven. Ze houden je echter wel goed in de gaten hoor en heel vaak komt het niet voor. Weet je……ze bereiden je op alles voor en als je alle bijwerkingen kent begin je er niet eens aan. De meesten rollen er gewoon doorheen. Ik vind het echt zo fijn voor je dat je nu echt 'aan de bak' mag.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 21:20

Ik ga dat over wiet ook even vragen aan de mammacare verpleegkundige. En dan zou ik het kunnen proberen.
Als het helpt dan is het toch maar mooi mee genomen.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:43

Hou het in gedachte….. ik had overigens gewone en niet de medicinale. Die schijnt minder sterk te zijn. Mijn zwager heeft die gehad maar vond het niks := Die is overgestapt op het echte spul :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:20

Je kunt ook wietdruppels nemen. Het voordeel van druppels is dat je het heel goed kan doseren. Het helpt dan tegen pijn misselijkheid ed. Zonder dat je er stoned van wordt. Meer info vindt je op https://www.stichtingmediwiet.nl/

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 22:22

Wietolie ken ik idd.
Ik heb er alleen mijn twijfels bij of het iets doet. Ik heb dat eerder een tijdje voor iets anders gebruikt en deed geen fluit bij mij.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:31

Er is een heleboel wietolie op de markt waar nauwelijks thc in zit. Mijn ex is chronisch pijnpatient en hij maakte het zelf. Je begint met elk half uur 1 druppel te nemen totdat je stoned wordt. Stel je wordt stoned met 5 druppels dan is 4 druppels de goede dosering voor je.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:11

Daar heb ik idd ook naar gekeken maar vanwege de beschikbaarheid toch niet voor gekozen. Als je voor druppels kiest dan idd met thc. Zonder doet niks.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 09:16

Ik had met THC van hempieshop

Ik heb een machtiging voor taxivervoer voor tot een jaar lang. Maandag kan ik het taxi bedrijf bellen voor de eerste rit in te plannen daarna kan dag via een app. Ook bezoeken aan oncoloog voor gesprekken etc zijn daarbij in begrepen. Dus ik kan een jaar lang gebruik maken van taxi.