Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 08:31

Naomi_Jortje schreef:
Renee schreef:
Naomi_Jortje: hiervoor had ik die van Lotties gehaald. Maar die zijn kwalitatief om te janken. De eerste was na 1 keer wassen stuk en vervolgens kreeg ik alleen een kortingscode voor een nieuwe. Dus de service is ook niet voldoende. Dus dit word mijn eerste ervaring met die van snuggs. Ik heb voor nu de hugger, de classic en de seamless boxer gehaald. Dus allemaal heavy flow. Mijn menstruaties zijn nooit licht geweest maar zeker na mijn eerste zwangerschap was het niet meer leuk. Als ik op zware dagen moet werken dan leg ik er eerst een verbandje in zodat ik het volhoud zeg maar.

Oh wat zonde zeg en wat een slechte service... Die van Snuggs heb ik nu sinds maart en de lichte draag ik nu dus wekelijks omdat ik ze fijn vind zitten, zien er nog steeds als nieuw uit.

Fijn dat je geen klachten hebt Marlis!

Haha die truc ken ik goed Adamootje maar mijn lijf wil daar nooit aan meewerken bij een prik :')

Ik heb vannacht verkeerd gelegen denk ik, stijve nek rechts wat doortrekt vanuit m'n schouder. En dat net op de dag dat ik een keer naar kantoor ga :Y) Als ik thuis had gewerkt was ik even lekker in een warm bad gegaan haha.

Om de service nog slechter te maken: toen ik de korting wilde gebruiken bleek die helemaal niet te werken. Nooit meer dus.

Ik heb dat ook sneller in mijn zwangerschap omdat ik dan in mijn slaap niet kan draaien. Kan je het een beetje los masseren?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:16

Merci voor jullie mening en eigen ervaring te delen. Fijn ook om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstel. Heb daarnet dan ook laten weten dat ik niet ga deelnemen aan het panelgesprek. Het is gewoon te veel en te laat, zeker omdat ik dan op 8 weken van de bevalling sta.

@hagelslag: nee hoor, geniet vooral van je garnaaltjes :D dat beetje dat jullie vangen gaat het ecosysteem niet doen instorten haha.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:12

Ooow ik mag mezelf even knijpen haha, maar onze kinderwagen is zojuist al geleverd *\%/* :')

Ik vind hem zooo gaaf en wou vanwege de beperkte oplage het er niet op gokken dat hij er niet meer zou zijn als ik nog 2 maanden zou wachten :=
Dus dan staat er met nog geen 15 weken zwanger ineens al een kinderwagen in huis :+

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:16

Die is heel mooi, gave kleur ook <3

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:38

@dieseltje: enorm vette kleur! Gaaf!

Hier eventjes wat minder, al mag ik niet al te hard klagen. Maar de AB voor de blaasontsteking hebben als bijwerking vermoeidheid, wat niet lekker samengaat met bloedarmoede. Niet dramatisch, maar ik zal blij zijn als de kuur voorbij is.

Wel kan ik een geslacht aan het lijstje toevoegen: wij krijgen een jongen! Heel blij mee, omdat we al een dochter hebben. Een meisje was net zo welkom geweest, maar van alletwee een is toch leuk.

Citaat:
Iselda - 4 januari - meisje
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend
Solleke_Noah - 2 februari - jongen
Hagelslag - 5 februari - geslacht nog onbekend
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 24 februari - meisje
Adamootje - 1 maart - meisje
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje
Iirrssjjee - 10 maart - jongen
Nienketje17 - 11 maart - geslacht nog onbekend
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Dieseltje09 30 maart - geslacht nog onbekend
Miepp - 10 april - geslacht nog onbekend
Floko - 17 april - geslacht nog onbekend

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:32

Waaaauw wat een gave kinderwagen!

Mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt?
En is het een complete set incl autostoeltje?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:53

Jolliegirl schreef:
Waaaauw wat een gave kinderwagen!

Mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt?
En is het een complete set incl autostoeltje?

Heb je even PB gestuurd :D

Het is de Bugaboo Fox 5 Noir, set is alleen de wieg en buggy inzet en verder zonder autostoeltje of de tas maar wel een goede deal kunnen maken met de winkel voor een Cybex stoel :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:05

Wat een mooie Diesel! Heb je over een maand of 5-6 veel plezier van :D

Mensen hier nog tips voor bekkenpijn naast rust nemen? Afgelopen dagen is het toch komen opzetten :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:23

Naomi_jortje: balen van de stijve nek. Oeh warm bad heerlijk, mis ik echt Haha.
Dieseltje: mooie kinderwagen en kleur
Mylittlejoy: balen vd vermoeidheid. Leuk een jongen em van beide een.
Eske: hier geen tips voor bekkenpijn.

Zondag extra gewerkt avonddienst en nu drie dagdiensten gehad, vandaag druk druk. Nu even twee dagen vrij. Morgen oppassen dus Soof lekker met der nicht spelen en ik nog even speuren ook met de hond.

Voor morgen nu geslachtsecho gepland ergens anders. Vriend werkt de avonden/nachten dus ga met Soof morgen avond.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 21:52

Eske_B schreef:
Wat een mooie Diesel! Heb je over een maand of 5-6 veel plezier van :D

Mensen hier nog tips voor bekkenpijn naast rust nemen? Afgelopen dagen is het toch komen opzetten :=

Heb je al fysio? Dat is een goede eerste stap. Als je geluk hebt ben je er zo goed als vanaf met oefeningen en het eventueel corrigeren van het bekken of de rug als dat nodig is. Als dat onvoldoende werkt kunnen ze je helpen met aanpassingen, hulpmiddelen of tapen. Bij mij is er zelfs nog dry needling geprobeerd ondanks dat er wat mixed feelings zijn onder fysio’s of dit oké is als je zwanger bent. Zelf zou ik dat niet nog een keer laten doen.

Verder voel je grenzen en probeer daar binnen te blijven. Met een beetje geluk kan je met fysio je grenzen nog verleggen en je zwangerschap makkelijker uitzingen :) mocht het niet verbeteren dan kan je met hulpmiddelen (dit hoeft niet meteen een rolstoel of krukken te zijn, er zijn nog andere hulpmiddelen die je daarvoor kan proberen onder begeleiding van de fysiotherapeut) soms nog leuke dingen doen. Ik hoop voor je dat het niet erger wordt of dat je het een plekje kan geven. Ik weet als geen ander hoe eenzaam het kan zijn :knuffel:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:57

Bedankt voor de tips Renee! Tis nu vooral bij lopen, maar met rust gaat het. Heb mezelf vandaag ook een beetje overvraagd denk ik. Ik ga het even aankijken en anders idd een fysio bellen. Heb nog wat behandelingen vanuit de verzekering dit jaar. Ik moet ook zeggen dat ik het lastig vind om te onderscheiden of het bekkenpijn, bandenpijn of beide is. Het zit rond m'n liezen, binnenkant bovenbenen en ook wel onderrug.

Spannend Marlis, hopelijk laat de kleine het zien morgen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:12

Zijn er meer dames met verminderde eetlust in het tweede trimester?

Of zal het komen door de privesituatie momenteel ( partner overspannen, zelf wat spanning in werk en natuurlijk de complicaties die zijn indruk achtergelaten hebben...)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:15

Jolliegirl schreef:
Zijn er meer dames met verminderde eetlust in het tweede trimester?

Of zal het komen door de privesituatie momenteel ( partner overspannen, zelf wat spanning in werk en natuurlijk de complicaties die zijn indruk achtergelaten hebben...)

Mijn eetlust is soms echt ver te zoeken.
Ik denk zelf omdat de hormonen een beetje "gesetteld" zijn
Hier zijn we bezig met de wanden en het plafon van de kinderkamer te bouwen/isoleren *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:28

En die hormonen zorgen voor minder eetlust?
Ik spuug ook uit wat ik eet...vooral sochtends... Smiddags gaat het wel.. met veel moeite.
En in de avond eet ik gewoon gezond en goed.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:34

Jolliegirl schreef:
En die hormonen zorgen voor minder eetlust?
Ik spuug ook uit wat ik eet...vooral sochtends... Smiddags gaat het wel.. met veel moeite.
En in de avond eet ik gewoon gezond en goed.

aan het begin van het 2de trimester was ik ook ineens terug erg misselijk. Ben toen ook 2 kg afgevallen door misselijkheid en gebrek aan eetlust voor een paar weken lang. Zit nu op 23 weken en dat is helemaal weggetrokken gelukkig!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:43

Ben blij te horen dat het dus ook door de zwangerschap kan komen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:07

Bij mij is de eetlust juist iets teruggekomen. Stress en hormonen kunnen natuurlijk wel invloed hebben! Sterkte met de situatie :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:19

Eske_B schreef:
Bij mij is de eetlust juist iets teruggekomen. Stress en hormonen kunnen natuurlijk wel invloed hebben! Sterkte met de situatie :(:)

Dankjewel <3
Ik haal enorm veel steun uit dit topic. Ik vind dat iedereen hier zo lief is voor elkaar.

Mijn partner zit al 8 weken overspannen thuis en kampt met darmproblemen waar ze nog geen oorzaak van gevonden hebben...internist kan niets vinden, echo wijst niets uit, bloed ,urine, ontlasting wijst niets uit. Allergie onderzoeken ook niets...
De ene dag gaat het beter dan de andere dag..
Dit kost mij energie en zorgen, en dat begint me een beetje op te breken zo nu en dan. En dan de zwangerschap erbij..
Ik wil zo graag ons meisje voelen in mijn buik...dat zal me moed geven.. dat zit echt tussen mn oren, maar ik weet zeker als ik haar voel, dat ik weer extra energie krijg!

Normaal kan ik op mijn werk goed met veranderingen omgaan, maar nu ineens 3 nieuwe cliënten en ik sla helemaal dicht...en dan zeker als je er achter komt dat een aantal van die cliënten slecht voor zichzelf zorgt.. dan komt er bij mij weer druk op te staan..kan er ff niet zo goed mee overweg..

Nouja veel te lang verhaal verder..
Maar ben het wel even kwijt #)

Hoe gaat het verder met jullie?

Hagelslag : leuke klussen zijn dat he??
Vooral als er vordering komt!
Hier zijn de muren ook klaar.
Na onze vakantie gaan we eindelijk meubels bestellen/uitzoeken *\o/*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 13:42

Pfoe ja misselijkheid, overgeven en slecht kunnen eten kan zeker nog in het tweede of derde trimester aanwezig zijn (was er niet ook iemand in dit topic die met HG al in het ziekenhuis ligt/lag, die kan daar waarschijnlijk meer overzeggen dan ik). Bij mij komt het nog in fases voorbij. Dan zorg ik dat ik wat eet waar ik wel trek in heb, wat dan ook. Zo heb ik gisteren 2 beschuitjes en een schaaltje met yoghurt en fruit gegeten als avondeten. We hadden nog stoofpot maar ik probeerde het al twee dagen zonder succes. Had eigenlijk voor het eerst deze week weer weekboodschappen gehaald omdat ik mezelf zelfverzekerd genoeg voelde om eten te plannen.

Maar onderschat de stress ook zeker niet :knuffel: het klinkt alsof je emmertje goed overloopt!

Wij (lees mijn man, met kleine dingetjes door mij gedaan) zijn ondertussen bezig met de bovenverdieping verbouwen. We wonen hier nu een jaartje en als eerste hadden we de babykamer gedaan (daar ligt mijn zoontje nu), daarna de badkamer en de trap naar de eerste verdieping. Mijn zoontjes peuterkamer komt al helemaal samen. Echt ontzettend leuk. Heb van de week het raamkozijn geschilderd en vandaag na een dag rust de gordijnen op maat gemaakt. Ik ben wel een beetje teleurgesteld hoeveel impact en pijn zulke kleine dingen al hebben.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:43

Dieseltje; mooie kinderwagen hoor! Ik heb ook al een kinderwagen staan dus je bent niet de eerste die zo vroeg is :+
Eske; hier geen bekkenpijn dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel heb ik soms als ik snel op sta oid dat ik dan een steek krijg in mn banden.
Jolliegirl; komen de darmklachten niet gewoon voort uit de overspannenheid? Binnenkort ga je ook lekker je kleine meid voelen hoor! Misschien als je echt volledig ontspannen gaat liggen en gaat focussen voel je al wat :) helemaal in het begin is het zodra je afgeleid bent je het eigelijk niet voelt.

Hier vandaag de 20 weken echo gehad! Alles was goed met de kleine meid. Ze was lekker actief maar lag wel met haar gezicht in de placenta dus hoofdje was een uitdaging maar uiteindelijk wel gelukt! Wat ik leuk vond om te zien is dat ze echt precies hetzelfde doet als haar zus, constant handen voor haar hoofd. Nu weer 1,5 maand wachten tot ik haar weer mag bewonderen!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 13:47

Renee schreef:
Pfoe ja misselijkheid, overgeven en slecht kunnen eten kan zeker nog in het tweede of derde trimester aanwezig zijn (was er niet ook iemand in dit topic die met HG al in het ziekenhuis ligt/lag, die kan daar waarschijnlijk meer overzeggen dan ik). Bij mij komt het nog in fases voorbij. Dan zorg ik dat ik wat eet waar ik wel trek in heb, wat dan ook. Zo heb ik gisteren 2 beschuitjes en een schaaltje met yoghurt en fruit gegeten als avondeten. We hadden nog stoofpot maar ik probeerde het al twee dagen zonder succes. Had eigenlijk voor het eerst deze week weer weekboodschappen gehaald omdat ik mezelf zelfverzekerd genoeg voelde om eten te plannen.

Maar onderschat de stress ook zeker niet :knuffel: het klinkt alsof je emmertje goed overloopt!

Wij (lees mijn man, met kleine dingetjes door mij gedaan) zijn ondertussen bezig met de bovenverdieping verbouwen. We wonen hier nu een jaartje en als eerste hadden we de babykamer gedaan (daar ligt mijn zoontje nu), daarna de badkamer en de trap naar de eerste verdieping. Mijn zoontjes peuterkamer komt al helemaal samen. Echt ontzettend leuk. Heb van de week het raamkozijn geschilderd en vandaag na een dag rust de gordijnen op maat gemaakt. Ik ben wel een beetje teleurgesteld hoeveel impact en pijn zulke kleine dingen al hebben.

Ja ik heb hg en meerdere keren opgenomen geweest. Ik ben nu 4 dagen zonder medicatie en misselijkheid is toegenomen maar niet dat ik weer constant aan het spugen ben :) merk vooral dat mijn darmen erg gelukkig zijn want de medicatie zorgde er ook voor dat mijn darmen zo goed als niks meer deden dus ik constant geconstipeerd was.
Bij de eerste bleef het heel de zwangerschap met vlagen gaan. Periodes voelde ik me goed, periodes lag ik weer bij de wc. Vooral in de ochtenden ben ik meer misselijk. Wat bij mij werk is echt regelmatig kleine dingen eten. Grote porties lukken sowieso niet maar zodra mijn maag leeg begint te raken gaat die weer overstuur :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:07

Ik hoor het al...ik mag eigenlijk niet klagen! Jeetje wat vind ik dit rot voor je! Dat je zoveel misselijkheid hebt en opgenomen bent geweest.

Gelukkig gaan je darmen nu wat beter. Verstopt zitten is ook echt zuur!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:18

@Jolliegirl Kan hij prikkelbare darmsyndroom hebben? Heb ik ook en stress heeft daar veel impact op.

Leuk om te verbouwen Renee, wel jammer van de pijn.

Vervelend zeg Daphne, sterkte!

Ik heb allemaal losse meubelstukken op mijn thuiswerkplek (word de babykamer), die moeten nog in elkaar. Maar we (lees: man) hebben nog veel andere klusjes in huis. De raambekleding komt ook binnenkort. Helemaal zin in inrichten <3

Met mij gaat het wisselend. Vooral mentaal en energie vind ik lastig. Ben gewoon minder belastbaar en daar moet ik echt rekening mee houden. Ik start binnenkort met ADHD coaching, dus hoop dat dat gaat helpen!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:33

Hoi meiden, ik merk dat ik het lastig vindt om bij te blijven in het topic.
Hier wisselen de goede dagen af met de slechte en dan vooral hormonaal/vermoeidheid. Met een kleine vind ik het allemaal een stuk zwaarder en heb me deze week al ziekgemeld op werk om weer even op te laden. Dinsdag de hele dag moeten huilen, was helemaal op. Onze oudste was ook lekker overprikkeld van het weekend nog, dus op een gegeven moment zaten we samen in de keuken te huilen :\
Ik hoop dat mn hormonen wat meer stabiliseren, dit is echt geen doen.

Sorry voor de egopost.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:56

Maak je geen zorgen, ego post mogen!

Pds hebben we aan gedacht, is niet uit te sluiten. Het is een eng idee.. en zeker als hij door zoiets zijn werkzaamheden niet meer zou kunnen uitvoeren (chauffeur)