Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:17

Joanieke prachtige jurk! Staat je echt heel erg goed <3 herkenbaar hoor, ik ben ook heel erg zoekende wat ik wel of niet leuk vindt staan. Merk dat ik mijn toevlucht heel erg zoek in losse blousjes als ik de deur uit ga en me daar het fijnste bij voel tot nu toe. Ben niet een actieve jurkjesdrager, en is ook niet standaard kledij op kantoor dus dan grijp ik er niet zo naar.

Horsii ook nog weinig lijkt het! Benieuwd of je dan deze keer met 20 weken weer een buikje begint :D

Zira jij ook mooi! Draagt ook hoog lijkt het zo op de foto.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:22

Ik ga wat minder aanwezig zijn. Merk dst ik niet echt lekker lig voor mn gevoel. K zal mee lezen maar zelf minder meer praten

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:46

Hier ook nog maar even een buikupdate, dit was bij 24+5. Krijg het nu wel steeds meer te horen dat m’n buik gegroeid is :+ en buikaanrakers :\
Afbeelding

Lekkende borst(en) hebben meer last van dus.. ik nu een week of twee en ik vond het zo vroeg.. maar is blijkbaar niet vroeg dus zo te lezen hier

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:53

Sweetgirl1 schreef:
Ik ga wat minder aanwezig zijn. Merk dst ik niet echt lekker lig voor mn gevoel. K zal mee lezen maar zelf minder meer praten

Ik ben ook niet zo aanwezig hier, en ik merk ook dat het soms voor mij hard gaat. Ik zit ook in de app groep en ik merk dat ik daar net wat makkelijker in praat dan zo in het topic.

Iedereen is goed zoals die is he :knuffel:

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:03

Zeker is iedereen prima zoals zij is. Ik hou het in de app ook beter bij als hier

Mooi buikje pieneappel. En leuke jurk.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:45

Kan iemand mij een pb doen voor de groepsapp met een uitnodigingslink? :o

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 12:20

Wie kan ik een PB sturen voor de app groep?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 12:44

Als iedereen gaat appen, dan wil ik ook wel aansluiten.

Sweetgirl, ik weet niet waarom je het gevoel hebt niet lekker te liggen. Maar hopelijk gaat het verder goed met je en kom je gewoon in de lucht als je vragen hebt of je verhaal eens kwijt wilt.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 12:59

Hier gaat mijn buik echt enorm hard ook. Ik had gister de eerste vreemde buikaanraker ook alweer.
Mijn baarmoeder raakt mijn navel al en dat op 17 weken… een tweede gaat zoveel sneller.

Ik wil ook graag de what’sapp link als het mag.

Afbeelding

Hier 16+6 pas.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:00

Dan wil ik ook wel graag meekletsen in de app :)

Verder sluit ik me aan bij IWL.

Mooie buikjes zie ik hier voorbij komen trouwens <3

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:04

Pieneappel ook mooie jurk! En buikaanrakers brrr :7

en Sannens ook prachtig, gave rok! <3

Ik graag ook voor de app :) gezellig

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:11

Dan wil ik ook graag de link voor de appgroep.
Ik hoop dat verder alles goed met je gaat sweetgirl
Leuke buik foto’s dames! Mijn vriend maakt er wel eens wat, maar ik voel me er nog niet altijd even comfortabel bij haha

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:42

Doe mij ook maar een whatsapplink als iedereen daar nu op over gaat :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:42

XladyX schreef:
Pieneappel ook mooie jurk! En buikaanrakers brrr :7

en Sannens ook prachtig, gave rok! <3

Ik graag ook voor de app :) gezellig

Haha ja die rok was ik daar aan het passen. Super chill, is van Noppies!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 14:18

Wat vervelend dat je je zo voelt Sweetgirl! Je bent altijd welkom om gezellig mee te kletsen, maar niks is een verplichting. Gewoon doen waar je je goed bij voelt :)

Mooi buikje Pieneappel!

Oh lekkende borsten nog niet gehad. Bijzonder hè hoe dat toch allemaal zo verschilt ….

Ook zo’n mooi buikje Sannens!!

Rineke is de beheerder van de groepsapp, maar vraag wel even of ze mij ook beheerder kan maken. Dan mogen jullie mij ook wel pb doen :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:54

Sannens schreef:
Hier gaat mijn buik echt enorm hard ook. Ik had gister de eerste vreemde buikaanraker ook alweer.
Mijn baarmoeder raakt mijn navel al en dat op 17 weken… een tweede gaat zoveel sneller.

[ [url=m/AX4E1c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier 16+6 pas.

Ooh ik had denk ik vergelijkbaar met 16/17, maar mn buik was toen ook zoooo opgeblazen. Maar fijn om iets vergelijkbaars te zien!
Ik had ook dat m'n baarmoeder veel sneller veel hoger zat nu en ik voelde nu ook veel eerder beweging.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:05

J0anieke schreef:
Sannens schreef:

[ [url=m/AX4E1c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier 16+6 pas.

Ooh ik had denk ik vergelijkbaar met 16/17, maar mn buik was toen ook zoooo opgeblazen. Maar fijn om iets vergelijkbaars te zien!
Ik had ook dat m'n baarmoeder veel sneller veel hoger zat nu en ik voelde nu ook veel eerder beweging.

Dit kan dus met een 3e nog erger… met 23 weken zit de groei van m’n baarmoeder vergelijkbaar op 30 weken. Kindje is op lange benen na verder heel gemiddeld, dus het heeft echt alle ruimte om koppeltje te duikelen, zich te verstoppen of van onder naar boven te vliegen. Overdag ligt het veel met de buik tegen mijn placenta aan en voel ik weinig. Maar ‘s avonds echt heel actief. Gisteren was ik naar P!nk en daar voelde ik echt reactie ook op de muziek. Dat vind ik altijd zo iets raars.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:10

Ik lees ook wat meer mee vanaf de achtergrond, ik houd het ook allemaal niet meer bij. :=
Ik weet niet of een appgroep dat anders maakt dus ik houd even een slag om de arm.
Misschien dat ik daar later ook aansluit, mocht ik merken dat ik er toch behoefte aan heb.

Met de kleintjes gaat het gelukkig heel goed!
Er zit een boel leven in en ik voel ze iedere dag.
Morgen tikken we gewoon alweer de magische grens van 24 weken aan.
Het liefst blijven ze natuurlijk nog een héle lange tijd zitten maar die 24 weken gonst wel steeds door mijn hoofd.

Dit was mijn buik met 22 weken.
Maar dat is dus inclusief twee baby's (die ook nog eens lang blijken te zijn :') ), twee vruchtzakken en twee placenta's. :=
Afbeelding

Ze zitten allebei mooi aan weerszijden van mijn navel dus geen extreme uitsteeksels aan de voor- of zijkant.

Morgen heb ik de glucosetest, ik ben heel benieuwd of ik dat drankje kan binnenhouden.
Ik ben nog steeds zo misselijk als ik te laat ontbijt dus dat kon nog weleens leuk worden. :')

Verder heb ik zoveel last van mijn bekken en rug, ondanks het zwemmen en de yoga.
Dus volgende week ga ik floaten en over een paar weken kan ik gelukkig terecht bij de fysio.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:13

Inwonderland schreef:

Sweetgirl, ik weet niet waarom je het gevoel hebt niet lekker te liggen. Maar hopelijk gaat het verder goed met je en kom je gewoon in de lucht als je vragen hebt of je verhaal eens kwijt wilt.

Als ik vragen of iets heb lijkt toch of mensen het zien dus hou me maar even afzijdig

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:15

Prachtige jurk Jolien! En een hele mooie buik ook, met 2 baby'tjes <3 .

Gaat hier erg snel ja, houd het soms ook niet meer bij :D . Zo'n app groep is persoonlijk niks voor mij, dus ik blijf dit topic gewoon nog lekker volgen.

Afgelopen dagen echt ontzettende last van hoofdpijn, en niks lijkt te helpen... Paracetamol, slaap, rust, water... Bij mijn vorige zwangerschap had ik hier geen last van, maar merk met deze zwangerschap dat ik er best vaak last van heb. Maar de laatste dagen wel extreem, ik kan alleen maar in bed liggen. Iemand nog tips?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:25

Sweetgirl1 schreef:
Inwonderland schreef:

Als ik vragen of iets heb lijkt toch of mensen het zien dus hou me maar even afzijdig

Wat bedoel je precies?
Dat je vragen in dit topic worden gepasseerd?

Ik vind het hoe dan ook rot om te lezen dat je niet lekker gaat, dat kan niet de bedoeling zijn.
Dikke knuffel :(:)

Eskimo, dankjewel <3
Oh bah, hoofdpijn is zo naar!
Kan het misschien van het weer komen?
Het is echt wel heel benauwd en dan kan het zijn dat je bloedvaten wat meer op spanning komen te staan.
Hoe is je bloeddruk?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 15:50

Haha jou baby leeft om een ruim huis in wonderland :P gaaf zeg Pink! Bijzonder dat de kleine daar al zo op reageerde! <3

Wat fijn dat de tweeling het zo goed doet Jolien!! *\o/* En wat een mooie buik!! Ik snap je wel hoor met die 24 weken ondanks dat je hoopt dat de kleintjes nog heel lang blijven zitten vind ik het ook een magische grens!
Wat vervelend dat je zoveel lichamelijke klachten hebt !! Twee is natuurlijk ook wel extra zwaar !!
Hopelijk helpt het floaten en de fysio. En sterkte met de suikertest ! :knuffel:

Vervelend dat je dit zo ervaart Sweetgirl! Dat lijkt me echt van niemand de bedoeling. :knuffel:

Wat vervelend Eskimo!! :knuffel: Hier de laatste dagen ook wel af en toe een beetje lichte hoofdpijn. Heb er niet echt last van verder, maar viel me wel op omdat ik normaal echt nooit hoofdpijn heb. Hoe het kan echt geen idee…

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 17:20

Zou kunnen dat het door het weer komt... Normaal gesproken heb ik daar geen last van, maar misschien nu gevoeliger? Bloeddruk weet ik niet, is alweer ruim 2 weken geleden dat ik bij de verloskundige was waar ze het meten. Maar mijn bloeddruk is in mijn vorige zwangerschap en ook tot nu toe altijd prima geweest. Misschien even opzoeken hoe ik het zelf kan checken.

Heb net wel mijn vriend naar de winkel gestuurd voor zoute dropjes, las dat het kon helpen... En laat het nou ook een craving van mij zijn <<)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 19:03

Vervelend om te horen Sweetgirl. Ook van mijn kant niet opzettelijk. Ik weet dat ik niet altijd op iedereen reageer, maar wil niemand het gevoel geven niet gezien te worden.

Prachtige buik hoor Jolien! Kan me voorstellen dat 24 weken zeker bij een tweelingzwangerschap als een magische grens voelt! Maar hopelijk hou je ze nog lekker een tijdje bij je en zorgt de fysio wat voor verlichting bij je pijnklachten. Suikertest is vies, maar ik vind hem goed te doen. Ik doe wel in een keer zonder verder al te veel ademhalen dat drankje achterover, want daarna mag je wat water. Ik zou het met meerdere kleinere slokken denk ik lastig vinden. Succes in ieder geval ook daarmee en hopelijk een goede uitslag.

Eskimo, als de klachten aanhouden zou ik wel even bellen met de verloskundige. Je bloeddruk hebben ze zo gemeten. Bij mij waren het in mijn vorige zwangerschap tekenen van een ijzertekort, maar dat kan ook de verloskundige beter inschatten dan ik/wij via een scherm.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 19:16

Bij mij ligt het niet aan de bloeddruk die is toevallig maandag nog gemeten en was toen keurig. Maar moet ook zeggen dat het bij mij geen heftige hoofdpijn is ! Dus misschien inderdaad wel vermoeidheid of warmte. Bij hevige hoofdpijn kun je altijd even met de verloskundige overleggen inderaad.