Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:07

Gecondoleerd @Imay , rustig de boel weer oppakken!

--

Mijn doel voor volgend jaar is een fiets kopen :')

En misschien de bartje 100 rijden. Veldslag sla ik een keer over omdat ik dan op vakantie ga ( is de planning). Hondsrugclassic zou ik ook wel aan mee willen doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:10

Gecondoleerd Imay :(:) , dat hakt er natuurlijk in .
Mooie doelen voor volgend jaar :j

Leuk Thami , dat je dezelfde passie met je man deelt :D

@Maaike ; zonder Tacx gaat het bij mij ook niet .
Op het moment is het s'ochtends in het donker naar mijn werk .En ook in het donker weer naar huis .
Blij als straks het nieuwe jaar begint , het voorjaar komt en de dagen weer langer worden .

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:05

Gelukkig zijn we nog maar een paar dagen van de korste dag af, daarna wordt het qua licht alleen maar beter.

Imay gecondoleerd met het verlies van je vader :(:)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:23

Inspirerend jullie doelen! Gravel van het pieterpad lijkt me ook een bijzondere. Bijzonder verhaal maaikemuis, dat is wel erg fijn om voor je vriend nog te kunnen doen.

Gecondoleerd Imay, je kunt het niet regisseren hoe je je voelt na een overlijden. Daar moet je echt rustig de tijd voor nemen en een weg in vinden.

Bijna drie weken zon gehad, dus dat was wel heel erg lekker! Al moet ik zeggen dat ik het huidige weer hier geen ramp vind. Rond de 10 graden hou ik het zeker op de fiets wel lang vol en rond het vriespunt vind ik het altijd echt lekker fris om naar buiten te gaan. Ook in het donker vind ik het geen probleem, alhoewel ik me nu besef dat ik de lampjes even weer op moet laden.

Ik zit momenteel wel een beetje in de kreukels, dus start langzaam weer op.

De kilometers tellen toch nog mee in het Strava jaaroverzicht! Nog 70 kilometer te gaan, dus dat moet makkelijk lukken. Mijn doelen qua tochten niet gehaald dit jaar, maar wel onverwacht op fietsvakantie, dus wel veel kilometers dit jaar.

T2T twee keer een halve triatlon?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:48

Sakura789 schreef:
Inspirerend jullie doelen!

Ik zit momenteel wel een beetje in de kreukels, dus start langzaam weer op.

De kilometers tellen toch nog mee in het Strava jaaroverzicht! Nog 70 kilometer te gaan, dus dat moet makkelijk lukken. Mijn doelen qua tochten niet gehaald dit jaar, maar wel onverwacht op fietsvakantie, dus wel veel kilometers dit jaar.

T2T twee keer een halve triatlon?

Niets ernstigs hoop ik :(:)
Lekker bezig blijven is het belangrijkste toch ?

Ja , officieel nu voor twee halve triatlons aangemeld .
1-6 Frankrijk Tours Metropole Loire Valley
2-11 Turkije *\o/*

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:42

Ooooo dat zijn ook wel hele toffe plekken zeg! Goed uitgezocht! Mooie periode ook om naar toe te trainen.

Kou op de spieren gehad en daarna nog allerlei dingen gedaan die niet perse bevorderlijk waren (maar wel leuk om te doen, want hey vakantie). Dus mijn rug was een puinhoop. Gelukkig kan ik nog wel fietsen. Gisteren bij chiropraktor geweest en die heeft de ergste chaos weer recht gezet. Nu nog een keertje terug, maar helaas zit daar weer de vakantie tussen. Dus hoop dat het gewoon langzaam beter gaat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:07

Sakura789 schreef:
Ooooo dat zijn ook wel hele toffe plekken zeg! Goed uitgezocht! Mooie periode ook om naar toe te trainen.

Kou op de spieren gehad en daarna nog allerlei dingen gedaan die niet perse bevorderlijk waren (maar wel leuk om te doen, want hey vakantie). Dus mijn rug was een puinhoop. Gelukkig kan ik nog wel fietsen. Gisteren bij chiropraktor geweest en die heeft de ergste chaos weer recht gezet. Nu nog een keertje terug, maar helaas zit daar weer de vakantie tussen. Dus hoop dat het gewoon langzaam beter gaat.

Ja , zeker om mooi te combineren.
Een paar dagen weg en een wedstrijd doen *\o/*

Succes met je rug !

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:09

Hier al in kerstsfeer aan het fietsen :D
Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 09:13

Hier startklaar voor onze actie morgen. We gaan met een groep Fietsvrouwen (en als uitzondering zijn er ook mannen welkom), morgen op de fiets van onze woonplaats naar het Glazen huis van 3FM in Zwolle, om zoveel mogelijk geld op te halen voor Metakids.

Wij hebben een gravel route vanaf Nijverdal van 44 km (en dan later over de weg denk ik retour 35 km) en ze komen echt uit alle windstreken op de fiets.

Mag hier geen acties plaatsen geloof ik, dus mocht iemand willen doneren, in het onderschrift plaatsen mag wel ;-)

1 van mijn mede Fietsvrouwen/ride leads heeft zelf 2 kinderen met een metabole ziekte, het is ook haar actie pagina waar wij met zijn allen voor strijden om die 10.000 euro te halen. We mogen dit morgen tussen 13 en 14 uur aanbieden bij het glazen huis!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:11

Wat een mooi doel MarliesV! Veel succes en plezier morgen. Hopelijk halen jullie een mooi bedrag op met jullie actie.

Hier blijft het fietsen door kwakkelende gezondheid er helaas wat bij. Ik heb mij wel weer ingeschreven voor de elfstedentocht, dus dan moet ik nog wel weer even wat gaan trainen. Vandaag loting, dus even afwachten.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 18:58

Wat een mooi initiatief Marlies, ik hoop dat jullie het beoogde bedrag binnenhalen en dat het weer een beetje meezit!

Kleinboefje ik hoop dat je wordt ingeloot, dat motiveert vast om weer wat meer te trainen. Als je weer wat fitter bent dan natuurlijk

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 21:20

Het lijkt grijs en grauw te worden maar droog, dus daar gaan we voor!

KleinBoefje hopelijk wordt je ingeloot, al wat gehoord?
En dan hopelijk een wat meer meewerkend lijf!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:03

Helaas uitgeloot. -O- Wie weet kunnen we later nog kaarten krijgen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 08:54

Oh ships wat jammer zeg, wij zijn ingeloot. Ik dacht dat het bijna niet voorkwam dat er mensen uitgeloot werden. Hopelijk krijgen er nog mensen koud watervrees en kun je alsnog mee doen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 10:46

Goedemorgen :O

Hoe is de actie gegaan gisteren Marlies ?

@Klein boefje ; jammer dat het niet gelukt is met een startplaats .
Nu op zoek naar een ander mooi doel ?

Zo dan , net opgestaan .Bijna 10 uur geslapen .
Denk dat ik het nodig gehad .
Voor vandaag nog iets meer dan twee uur fietsen op de planning .
Morgen maar weer naar de sportschool .

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:37

Ja balen. Waren dit jaar meer dan 20.000 inschrijvingen zag ik en er worden 15.000 ingeloot. Dit is ook de eerste keer dat ik niet ben ingeloot. Nog geen andere dingen op de planning. Ik moet weekends standaard werken, dus vaak lukt het dan niet om iets te plannen.

@Sakura789 Tof dat jullie wel zijn ingeloot. *\o/* Had jij de tocht nou al vaker gefietst?

@Time2Tri Soms is je lichaam even toe aan wat meer rust. :j Succes vandaag maar weer met de training.

En inderdaad @MarliesV hoe is de actie verlopen? Beetje getroffen qua weer?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:01

Zo! Wat zijn er een boel berichten bijgekomen. Even de iPad erbij pakken zodat ik op iedereen kan reageren.

*zoekt ipad*

@Imay; wat een verdrietig bericht. Gecondoleerd, heel veel sterkte. Ik hoop dat je een beetje rust vindt op de fiets. Het werkt voor mij altijd enorm goed. En je hebt een mooie agenda!

@Zebrastreep; ik hoop dat het nieuwe jaar voor jou een nieuwe fiets brengt, waar je heel veel mooie kilometers mee kan maken.

@Sakura; ik hoop dat je in het nieuwe jaar weer fijn kunt bewegen. Kou op spieren is echt funest. Hopelijk kan de chiropractor je verder helpen en kun je weer lekker sporten.

@Time; jij hebt ook weer mooie doelen, maar ik ben al niets anders van je gewend! Nog even een paar maanden in de kelder. Maar je hebt wel een hele leuke en gezellige kelder!

@ kleinboefje; ik hoop dat je gezondheid in het nieuwe jaar beter wordt en je weer kunt fietsen. En er komt vast wel een startbewijs voor je beschikbaar! Ik hoop het voor je.

@Thami; wat vind ik het knap die kilometers die je maakt. Ik hoop in het nieuwe jaar een keer met je mee te kunnen fietsen!

@Marlies; ik had jullie prestatie al gezien! Wat hebben jullie het knap gedaan!!!!! Wat een mooie prestatie en wat een bedrag hebben jullie opgehaald! Ik ben echt heel trots!

Afbeelding

Tja… geen wilde prestatie, maar wel een rit in foute kersttruien _/-\o_ *\%/* . Echt een super leuke rit gereden vandaag en precies voor de regen binnen. Na weken alleen op de Tacx was het wel weer even vreemd om door het bos te crossen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:18

Heerlijk rondje Maaike! Die trui kan je hebben haha :P

Balen KleinBoefje dat je uitgeloot bent! Laatste moment nog inplannen wordt lastig als je in het weekend moet werken. Hopelijk komt er nog vlot een plekje vrij.

Time lekker hoor, goed slapen is echt soms zo fijn!

Hier is de actie echt top gegaan!
We hebben de heenweg het droog gehouden, ook met het aanbieden van de cheque, helaas toen we terug fietsen kwam de regen, maar mocht de pret niet drukken.
Deze foto zegt meer dan 1000 woorden denk ik
Afbeelding

En nog even een mooi gedichtje die we ook hard copy kregen van Bauke van Wielerpoëze
Afbeelding

Al met al dus super trots. Knetter de emmer leeg van 80km met giga veel wind en zware poten. Maar dik tevreden op de bank vanavond.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:39

Wat een mooie verhalen komen er voorbij zeg! Vanochtend stiekem ook al even gekeken naar toertochten voor 2025! Ik krijg echt de kriebels van die berichten hierboven, zelfs met dit weer. En wat een fantastisch bedrag zeg! Snap die blije hoofden wel! Fietsen is leuk, maar met zo’n doel nog specialer.

Klopt KleinBoefje, we hebben in 2023 de Elfstedentocht gefietst, ik vond het toen erg bijzonder. We zien het nog dagelijks:

Afbeelding

Het was zo fantastisch, dat ik alleen maar denk dat de volgende kan tegenvallen. Ik heb werkelijk geen moment gehad dat ik het niet leuk vond. Zelfs de laatste kilometers met bakken tegenwind, genoot ik van de rit.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:07

Nou , ik had toch iets onder de leden , een lichte verkoudheid. Die 10 uur slapen werd gisteren nog aangevuld met powernapping in de middag .
Vandaag ook maar training geskipt, daarvoor huisje gepoetst .
Komende week weer volle bak aan de slag .

@Maaike ; leuke foto en outfit *\o/*
Genieten is het belangrijkste.

@Marlies , goed slapen is bij mij wel een dingetje.
Maar vannacht ook 8 uur goed geslapen .
Zo dan , wat een mooi bedrag is er uit gekomen .
Toppers ! Daar mag je trots op zijn .
Nu lekker herstellen !

Een mooi aandenken Sakura :j
Zoiets heb ik ook in huis van mijn twee hele triatlons .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:37

Sorry dat ik weer eens binnen val. En wat een verschillende verhalen weer.

Ik wilde alleen even melden dat het hier niet heel lekker gaat. Begin van het jaar dus gehoord dat ik weke delen reuma heb. En met deze vocht en kou gaat het even niet lekker. Heb erg last van mijn schouders, knie en heup. Dit is ook de reden dat ik niet iedere dag naar het werk fiets(voor de oplettende kijker op Strava)

Nog meer minder nieuws. Ik ga altijd helemaal voor de oliebollentocht. Dit jaar in Rotterdam. Maar er zijn geen slaapplaatsen meer geregeld door de organisatie door twee locatie afmeldingen van slaapplekken anderhalve week voor de tocht.

Ik weet dus niet of ik het ga redden dit jaar om mee te rijden, wat ik echt vervelend zou vinden. Ik kan wel een bus of aanhanger huren, maar moet ik dit voor 3 dagen doen vanwege de openingstijden van bedrijven. Dus dit wordt nog even een ding.

Verder is er wel positief nieuws, maar niet gericht op fietsen. Ik ben enorm druk geweest met een aantal concerten en evenementen waar ik met een vriend als gastmuziekant mee mocht doen. En dat was ook echt even geweldig om te doen. Maar kost mij wel veel energie.

Hopelijk gaat volgend jaar weer een stuk beter. Ik heb heel wat minder kilometers gemaakt dit jaar dan vorig jaar. Ook omdat ik mijn fiets anderhalve maand niet had door een ongeluk. Maar we gaan er gewoon weer voor om mooie tochten te maken.

Iedereen alvast fijne feestdagen toegewenst.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:24

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan. Grieperig geweest (nog steeds niet helemaal fit), dus sporten en fietsen de afgelopen weken niet gedaan. Wel af en toe wat gewandeld om een frisse neus te halen. Ik ga na de kerst alles maar weer proberen op te pakken. Ik zag al wel wat mooie doelen voor volgend jaar voorbij komen. Ik heb voor mijn verjaardag een Garmin 830 bundel gekregen, dus die komt goed van pas. Nu kan ik mijn navigatie een stuk beter lezen dan op mijn oude :D

Gothico, dat is minder. De coltruien van Back on Track zijn erg fijn voor je schouders. Wellicht dat zoiets wat verlichting geeft met deze koude en natte dagen. Wel gaaf dat je wat mooie concerten mee hebt kunnen pakken. Soms moet je je hobby's nu eenmaal even goed verdelen ;-)

T2T, jij dus ook niet helemaal fit. Wel je trainingshok helemaal in kerstsfeer, gezellig!

Sakura, de elfstedentocht is indd erg leuk. Mijn man had de 2e keer de hele dag regen en kou, dus die gaat hem echt nooit meer doen. De eerste keer was gelukkig wel fijn rijden, maar na de 2e heeft hij 2uur in bad gelegen om op te warmen :') Hopelijk bij jullie straks wel goed weer @Kleinboefje.

MarliesV mooi bedrag opgehaald zeg! Respect!

Imay, heel veel sterkte met alles.

Maaikemuis, die truien zijn geweldig!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:52

Ik hoop dat je snel weer een positieve draai vind @Gothico . :(:)

@Padoertje : de Garmin Edge 830heb ik ook .
Mooi kado hoor :j

Morgen nog effe werken , al hoop ik niet te lang .
En misschien de vrijdag vrij , dat zou een mooi lang weekend betekenen. Fingers crossed !

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:23

@Padoertje, Als ik in mijn velomobiel zit rijd ik in een shirt en op mijn trike gewoon met een dikke jas. Maar bedankt in ieder geval. En de concerten waren echt wel een feestje. Volgend jaar heb ik er al weer wat op de planning staan. Maar niet als gastmuzikant. (Ik heb sowieso te veel hobby's voor wat ik kan)

@T2T, Dank je wel. Ik denk wel dat het allemaal wel weer komt. Het weer is voor mij nu het probleem eigenlijk. En natuurlijk dat ik misschien niet mee kan rijden in Rotterdam. Dat is iets dat wel wat vervelend is. In nood kan mijn velomobiel op het dak van een auto, maar vind ik geen prettig idee.

Morgen heb ik een kerstlunch op het werk. Hier heb ik wel zin in, het is gezellig en zo voor de feestdagen wel echt leuk. En vanaf het werk naar de paarden om daar alles te doen. Dat het langer licht is is ook wel heel fijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:53

Stelletje diehards dat jullie buiten fietsen met dit weer *\o/*
Voor mijn idee staan alle mtb tracks alweer aardig onder water....

Ok, ik ben zover dat ik er aan toe ben om een flink bedrag uit te gaan geven aan een fiets :') De doorslag was een kadobon van werk met echt een flink bedrag. Daar kan ik mooi klikpedalen voor kopen *\o/*. Scheelt toch weer even een bedrag boven op de fiets. En als ik nog wat over houd eventueel wat losse onderdelen zoals een bidonhouder ect.

Nu zit ik alleen wel met het volgende dilemma. Ik kan de fiets op laten sturen naar Eindhoven en dan daar vervolgens ophalen. Dan krijg ik er een uitleg bij. Fiets kan ik ook bij mij thuis laten bezorgen en dan overdragen naar het servicepunt hier in mijn woonplaats. Dat tweede zou makkelijker zijn, maar ik vind het best spannend dat de fiets eerst hierheen moet via de post. DHL heeft er namelijk een handje van om pakketten zo voor de deur te zetten, en dan wil ik hiermee absoluut niet hebben. ( zelfs als ik voor een afhaalpunt kies).

Eindhoven is wel een stukje rijden, maar ik denk voor mijn eigen gevoel dat het prettiger is dat het via de post daarheen gaat, dan heb ik ook meer het idee dat het goed verloopt. Kosten waren dan wel weer wat hoger omdat montage erbij kwam.