Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:55

Die van de Hema werkt idd prima! Herkenbaar hoor dat van de lijst. Gelukkig is het meeste snel bijbesteld.

Wij hebben veel rompers met lange mouwen en wat korte. Ook de sokken weer gevonden. Ik vond genoeg (simpel) eten in huis ook wel een aanrader. En een bidon en een koffiebeker met deksel. Dat laatste zodat je koffie iets langer warm blijft :))

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:00

Ja wij hebben bij m'n oudste in de kraamweek ook nog dingen bijgekocht. Was alleen volop corona tijd en je kon niks in de winkel kopen. Maar vitamines enzo wist ik niet dat je dat gelijk nodig hebt en dat heeft kruidvat gewoon. Wij hadden veel te weinig maat 50 omdat het ziekenhuis hem zo groot schatte en hij zwom in 56 toen :') dus ook dat extra besteld toen.

Uiteindelijk heb ik helemaal geen grote mannen. Bij geboorte dus iets bovengemiddeld beide, maar dat zou je niet neer zeggen. Oudste is 3,5 en weegt net 14 kilo en jongste is 20 maanden en weegt 10,5 nu. Allebei helemaal onderaan de curve, ondanks dat vooral de jongste eet als een bootwerker hahaha

Zou ook niet te veel spullen aanschaffen waarvan je dan hoort dat je dat 'nodig' hebt. De ene baby vindt ook weer andere dingen fijn dan de ander. Ik had een elektrische wipper gekocht voor best een hoop geld en meneer vond dat ding echt verschrikkelijk en uiteindelijk heb ik toen een gewone gekocht.

Zo heb ik nog wel aardig wat spullen die nog ongebruikt in de schuur liggen of inmiddels al heb verkocht.

Edit: oh ik vond voor mezelf kraamverband met aloë vera insprayen en dan in de vriezer doen ook heel fijn! En voor het spoelen heb je van die speciale flessen, maar een maatbeker of bidon ofzo werkt ook prima. En je hebt meestal heel veel dorst in het begin, dus een drinkfles waar je makkelijk met 1 hand uit kan drinken is ook fijn!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:39

Ik heb dus ook alleen maat 56 gekocht omdat ze een lange baby verwachten. Dus misschien toch nog wat 50 halen. :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:49

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:31

nicole_floor schreef:
Ik heb dus ook alleen maat 56 gekocht omdat ze een lange baby verwachten. Dus misschien toch nog wat 50 halen. :+

Vriendin van me heeft maat 50 nooit gebruikt. Het kan wel. Zou twee rompers halen ofzo en dan kom je er wel als ze de baby groot schatten. En de meegroeibroekjes van de hema zijn ook fijn. Mijn eerste is gemiddeld geboren en nog steeds (iets langer). Ik heb maatjes die ze maar twee weken droeg ofzo omdat ze midden in een groeispurt zat.

De box staat hier net op. Zo schattig. Goede ook om even te oefenen hoe het autostoeltje weer moet.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:14

Bij mij beide echt wel een maand in 50. Ik heb daarom wel genoeg 50 gekocht. Maar dat verschilt idd heel erg en je kan altijd meer kopen

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:41

Nou jaa mijn vriend en mijn broertje waren zo lang bij de geboorte dat ze niet eens in 56 paste, maar meteen in 62. Ze zijn nu trouwens beide ook bijna 2 meter. En aangezien we ook een jongen krijgen, zeiden zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder koop maar niet zo veel van dat kleine spul. Maar als het idd niet past kan ook zo wat kleins kopen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:29

Ik heb van alles wat gekregen, niet veel 50 maar we kunnen iig de eerste dagen door dan kan ik erna bestellen. Ook veel verschillende rompers, kan ik kijken wat ik en de baby fijn vinden.
Hebben jullie ook al een kolf gekocht? Ik kreeg de tip op de 9 maanden beurs dat na de bevalling te bestellen maar is dat niet te laat?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:32

Ik had vooraf alleen de handkolf gekocht, niet zo duur. Uiteindelijk vond ik het best zoeken welke kolf bij mij past. Vaak heeft het ziekenfonds of de verloskundige een kolf te leen indien nodig. Ik zou dus ook even wachten met bestellen.

Zelf denk ik nu aan een nieuwe, eentje van wowmom. Wel duur, maar lijkt me ideaal dat je die met als de elvi in m'n bh kan :Y)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:02

redbutton schreef:
Ik heb van alles wat gekregen, niet veel 50 maar we kunnen iig de eerste dagen door dan kan ik erna bestellen. Ook veel verschillende rompers, kan ik kijken wat ik en de baby fijn vinden.
Hebben jullie ook al een kolf gekocht? Ik kreeg de tip op de 9 maanden beurs dat na de bevalling te bestellen maar is dat niet te laat?

Ik heb laatst een webinar gekeken over borstvoeding en toen vertelde ze idd ook om dit pas na de bevalling aan te schaffen. Omdat iedereen heel verschillend is, in wat ze fijn vinden of niet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:28

Ik zou het ook niet adviseren inderdaad, ook omdat het best een investering is mocht het niet lukken, en als de borstvoeding goed op gang is je meestal pas later eentje nodig gaat hebben.

Bij de eerste kon hij het zelf niet goed op gang brengen en toen hebben we twee dagen een grote kolf gehuurd via het ziekenhuis, dan koop je de schelpen etc er los bij en de machine huur je voor een klein bedrag. Dit was erg fijn, en toen het eenmaal op gang was kon ie terug en kon ik rustig kijken naar welke kolf ik uiteindelijk fijn zou vinden. Vond het een prettig systeem, en echt aan te raden.

Verder heb ik later zo’n borstschelp gekocht die op kan vangen en dat is zeker als je flink stuwing hebt wel fijn, dan verlies je geen melk wanneer die kant op barsten staat maar eerst de andere kant gedronken wordt. Past in je bh en door de vacuüm loopt de melk erin. Ik wil nu alleen nog een Haakaa handkolf aanschaffen, die lijkt me erg prettig in gebruik en moet mijn kolf en accessoires weer achteruit de kast vissen. Maar

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 12:55

Ik heb er 1 via m'n zorgverzekeraar gekocht, die van Philips agent, met heel veel korting toen. Dat was in 2020 en toen had je nog bijna geen draadloze. Nu zou ik denk ik daarvoor zijn gegaan. Bij m'n tweede had ik een handvol van medela gekocht en die was voor snachts eigenlijk ook al prima. Maar je kan in het ziekenhuis 1 gebruiken daar of via zorgverzekeraar of verloskundige vaak wel wat huren ook voor die eerste dagen. Ze zeggen meestal wel dat een dubbele kolf meestal voor een hogere productie zorgt, maar dat zal ook vast weer verschillen per persoon.

Ik ga deze keer alleen flesvoeding doen, dus heb nu beide niet meer nodig, maar das niet erg.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:13

Ons mensen baby zit nog lekker warm binnen maar wij hebben wel een baby in huis sinds afgelopen zaterdag :=

Meet Mila <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:41

Nadia; och wat een leukerd! <3 <3

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:00

Wat een schatje!!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:06

Dankjewel voor de info!

En wat een schatje Nadia!! Wat voor ras is het?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:40

Wat een liefie Nadia!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:18

Bedankt iedereen! :o

redbutton schreef:
Dankjewel voor de info!

En wat een schatje Nadia!! Wat voor ras is het?

Husky x Labrador

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:32

Wat een leukerd Nadia!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 06:38

Wel lief dat de kinderen zo samen met de pup gaan opgroeien.

Ik ben heel benieuwd wat onze hond er straks van gaat vinden, die zal wel echt moeten wennen want hij is nogal verwend nu

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:09

Oh wat een schatje Nadia!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:31

Redbutton bij ons hetzelfde. Hij is echt wel een beetje ons kindje enzo. Hij zal wel moeten wennen, dat die ons moet delen. Maar aan de andere kant is het ook de grootste goedzak te wereld.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:29

Oh wat een schatje <3 het lijkt me wel pittig, puppy én baby, maar ook super leuk dat ze samen opgroeien

Tips over thermometers zijn handig, dank daarvoor. Ik ga op zoek naar nog een snelle (of twee dus). En de andere tips ook :D

Ik was vandaag in het ziekenhuis voor een consultatie over de ‘natuurlijke’ bevalkamer. Ik had van tevoren alles mogelijke doorgelezen dus we waren zo klaar. Over twee weken gaan we mijn bevalplan doorspreken en dan gaat mijn man hopelijk ook mee. Dat is wel op ruim 37 weken dus ik hoop maar dat baby niet vroeg komt :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:05

Hier is dat ook nicole_floor, boris is ons eerste kind dus die zal wel moeten wennen maar het is een mega goedzak dus ik weet zeker dat het goedkomt.

Spannend lien! Raar is dat he, dat het ineens zo dichtbij komt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:17

Lien gefeliciteerd met je verjaardag! Wat is dat een natuurlijke bevalkamer?

Redbutton haha herkenbaar. Onze hond is ook wat verwend :=

Nadia wat een leuke! Ook hier komt een pup en ik heb al een husky
Dit is mijn 2.5 jarige Ylva
Afbeelding
En zeer waarschijnlijk gaat bandje oranje naar ons toe, een rottweiler pup
Afbeelding
Leuk dat ik niet de enige ben met pup en baby :D

Jasz ik wil waarschijnlijk ook alleen flesvoeding doen. Beviel borstvoeding niet?
Handige tips allemaal! Dankje!

Ik heb een nieuwe kolf gekregen dus ligt wel in de kast. Ik heb ook wat maatjes 50. Baby van ene vriendin was er binnen 9 dagen al uitgegroeid dus heb ik overgenomen

Bij jullie dus vooral grote baby's bij de echo's. Hier hebben ze het juist over een kleine baby. Bij de 30 weken echo was ze 1800 gr. Nog even en we hebben de laatste echo alweer..
Ik moet ook nog even goed naar mijn lijstje kijken. De bevallingstas is zo goed als klaar. Alleen nog een truitje en broekje voor de kleine. De rest zit er in. Merk wel dat t zwaarder wordt. Vooral na lange autoritten veel harde buiken
Verder proberen we nog maar wat te genieten :) Afgelopen weekend nog naar de spartelvijver geweest. Inmiddels 34 weken zwanger
Afbeelding
Familiefoto :D
Afbeelding