Over gewicht: je hóeft je niet te wegen hè. Als je een volwaardig en gevarieerd eetpatroon hebt en voldoende beweegt (binnen de mogelijkheden die je hebt), wat zeggen die kilo’s dan, zeker als je er moeite mee hebt om dat getal te zien? Ik vond het ook wel confronterend dat al mijn gewone broeken met 13/14 weken al niet meer dicht willen. Maar ik weet ook dat mijn lijf die reserves straks hard nodig heeft om te herstellen van de bevalling en voor de borstvoeding. Mijn verloskundige heeft volgens mij niet eens een weegschaal in haar spreekkamer, zal er woensdag eens op letten als ik op controle ga.
@yesterday, het kan heel goed zijn dat je in je gezicht wat smaller bent geworden, dan is er vooral veel naar de baby/vruchtwater/extra bloed/placenta gegaan!
Over kleding: ik heb op Vinted wat mooie bovenkleding en jurken gekocht. Dat kan ik combineren met wat ik al heb aan flared leggings, zwangerschapsjeans en blazers/vesten. Ik wilde dit najaar/winter een capsule wardrobe gaan uitproberen en dan is een beperkte hoeveelheid zwangerschapskleding best een leuke start van zo’n experiment. Ik vond het trouwens lastiger om ná de bevalling leuk gekleed te gaan, met borstvoeding/kolven viel echt 70% van mijn mooie kleding af omdat het totaal niet handig was..