Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:23

beterschap voor alle zieken :(:)

Hier vandaag niet echt "gesport" maar wel een uur gewandeld met de hond in het bos en daarna nog een uur een rondje geskeelerd!

Morgen waarschijnlijk weer een keertje klimmen ga nu voor de 2e keer alleen heb er zin in maar heb dan altijd wel een stuk meer spanning :=

@Rawr, wil nu eigenlijk eigen klimschoentjes aan gaan schaffen maar niet gelijk de extreem dure maar gewoon betaalbare goede. Is er een paar die jij aan raad om voor te gaan kijken?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:52

Ach.. je bent er lekker uit geweest en hebt wat lichaamsbeweging gepakt, dat is toch ook prima. :D

Als je niet te duur wilt maar wel degelijk dan zou ik echt gewoon die van Decathlon kopen. Voor starters zijn die uitstekend en hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het enige irritante is dat ze niet aan halve maten doen. Ik heb aan een halve maat kleiner wel genoeg. Een hele maat is teveel en pas als m'n voeten wat uitzetten na een uurtje klimmen zitten ze okay'ish maar is er meer risico op blaarvorming. Als ik m'n eigen maat neem dan zitten ze lang niet strak genoeg. Als je een Decathlon in de buurt hebt die ze in het assortiment heeft kun je er het beste even langsgaan en passen welke goed strak zitten met je tenen in de neus. Niet elke Decathlon heeft een klim-afdeling dus wel even van tevoren checken.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:03

Rawr schreef:
Ach.. je bent er lekker uit geweest en hebt wat lichaamsbeweging gepakt, dat is toch ook prima. :D

Als je niet te duur wilt maar wel degelijk dan zou ik echt gewoon die van Decathlon kopen. Voor starters zijn die uitstekend en hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het enige irritante is dat ze niet aan halve maten doen. Ik heb aan een halve maat kleiner wel genoeg. Een hele maat is teveel en pas als m'n voeten wat uitzetten na een uurtje klimmen zitten ze okay'ish maar is er meer risico op blaarvorming. Als ik m'n eigen maat neem dan zitten ze lang niet strak genoeg. Als je een Decathlon in de buurt hebt die ze in het assortiment heeft kun je er het beste even langsgaan en passen welke goed strak zitten met je tenen in de neus. Niet elke Decathlon heeft een klim-afdeling dus wel even van tevoren checken.

Precies zeker na een nachtdienst, het was er heerlijk weer voor! :D

De maten van klimschoentjes zijn echt per schoen achers, ben nu in 3 klimzalen geweest en bij allen had ik een compleet ander maat nodig :')
okay top dankje zal eens kijken sws breda en antwerpen zijn in de buurt maar kan niet echt vinden of ze een klimafdeling hebben. Ze hebben er best wel veel zie ik online, welke bedoel je precies?
Maar ga toch klimmen in breda morgen dus dan rij ik er gewoon eventjes langs.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:22

De vriendin van m'n klimmaatje die af en toe meegaat heeft gewoon deze cheapo's en is daar superblij mee. Ik zie sowieso wel meer mensen met Decathlon schoenen klimmen. :j Die ik had gekocht hebben ze nu niet in het assortiment zo te zien maar die waren ook maar iets van €60 en hebben het bijna een jaar volgehouden. Alle schoenen slijten snel als de wanden ruw zijn, vooral als je veel met je voeten langs de wanden glijdt voor balans.

Nu heb ik de La Sportiva Tarantula en die bevallen super, kostten iets van €110 maar dat was bij een fysieke winkel. Nu ik weet welke ik moet hebben bestel ik ze de volgende keer online. Ik zie ze hier al voor €85.

Happy_Hippie

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:29

Duidelijk dankjewel voor je hulp! Zo te zien heeft breda geen klim afdeling dus moet ik naar Rotterdam oid binnenkort.

Hoe gaat het met je enkel?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:10

Graag gedaan!

M'n enkel herstelt goed en sneller dan verwacht maar ik loop nog wel met een kruk, autorijden lukt al wel weer met een beetje pijn. De voorste enkelbanden zijn toch alleen wat verrekt en het is waarschijnlijk maar een klein scheurtje in die aan de zijkant maar ik tape hem goed in en heb een brace die zorgt dat hij niet zijwaarts kan kantelen. De zwelling is al weg en de bloeduitstorting is een funky soort geel geworden. :+

Ondanks dat toch een PR op bench press gedaan gisteren met een schone 1RM op 90 kilo en die high voel ik nog wel even. :):)
Een weekje helemaal niet sporten was kennelijk wat ik nodig had. Het doel blijft om voor het einde van dit jaar de 100 aan te tikken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:45

Wat nice! Zowel van je enkel als van je nieuwe 1RM! 100kg komt dan vast wel goed voor het einde van het jaar :D

Ik ben afgelopen weekend in Sheffield geweest voor zo'n beetje de grootste powerliftwedstrijd van het jaar, was echt heel tof. 12 beste mannen en 12 beste vrouwen ter wereld die gewoon wereldrecord na wereldrecord verbreken. Dus dat heeft het vuurtje qua powerliften wel weer een beetje aangewakkerd, maar vind crossfit/weightlifting nu toch ook wel echt leuk. Dus ik weet het nog niet echt :+ Heb vanmiddag weer gewoon getraind en vanavond nog een crossfitlesje (soort van, dit is geen officiële box maar wel vrijwel hetzelfde). Ik vond deze tot nu toe het leukste, ging wel helemaal dood :') maar dat vind ik juist wel leuk.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 00:04

@Rawr, fijn zeg dat het herstel zo voorspoedig verloopt!
Wel lekker bezig die 100kg komt ook wel goed dan :D

@Eulogy, doe je die lessen met een grote groep? of is het vrij besloten?
Zit soms te twijfelen om het ook te doen alleen weet ook niet zo goed waar.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:04

@Eulogy, is het echt niet te combineren dan? In wedstrijd prep kan ik het me wel voorstellen, maar verder zou het prima te combineren moeten zijn toch?

Hier door carnaval ook ff iets minder gedaan, maar nu toch weer even wat oppakken want aanstaande zaterdag heb ik een crossfit wedstrijd. Weer in duo's en vandaag zijn de workouts bekend gemaakt.
Het zijn er drie van allemaal plusminus 10 minuten. Weer veel verschillende oefeningen die we niet vaak doen of Synchro moeten dus deze week even goed de oefeningen doornemen met mijn buddy :) .
Zin in :D !

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:06

Nou ik zou vanavond moeten sporten maar heb zo geen zin... -O- ook last van hooikoorts/verkoudheid. En een algemeen blegh laat mij maar in bed liggen gevoel. Moet eerlijk bekennen, is deels ook wel mentaal. Weet niet waar ik last van heb

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:10

Mwah ja misschien nog wel als ik een beetje gewend ben maar optimaal is het niet. Maar vooral financieel is het niet te combineren haha, dan ben ik voor coach, m'n 'normale' gym lidmaatschap en crossfit lidmaatschap samen echt €300-350 per maand kwijt en dat wordt me wel iets te gek :+

Dat klinkt leuk! Waar is je wedstrijd? En heb je altijd dezelfde buddy? :D

Zertab, ik kan meestal het verschil wel maken tussen "ik heb geen zin maar als ik geweest ben voel ik me beter" en soms (dit is wel echt zeldzaam) is het echt gewoon een no go en dan skip ik wel echt. Kun je anders niet vanavond rust pakken en een andere avond deze week gaan?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:47

Eulogy, ah ja financieel is dat niet meer leuk inderdaad! Het kan dus niet allemaal bij dezelfde locatie?

De wedstrijd is in Den Bosch! Voor mij is het de eerste crossfit wedstrijd. Vorig jaar de kwalificaties niet gehaald helaas. Wel weer met dezelfde Buddy, zij heeft al wel individueel meegedaan. Ben erg benieuwd hoe het gaat zijn!

@Zertab; herkenbaar hoor! Heb eerlijk gezegd regelmatig geen zin, maar meestal voel ik me erna wel beter. Maar zoals Eulogy al zegt; soms voel je echt dat het er niet in zit en dan is thuis blijven en een andere keer gaan ook helemaal prima.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:49

Happy_Hippie schreef:

De maten van klimschoentjes zijn echt per schoen achers, ben nu in 3 klimzalen geweest en bij allen had ik een compleet ander maat nodig :')
okay top dankje zal eens kijken sws breda en antwerpen zijn in de buurt maar kan niet echt vinden of ze een klimafdeling hebben. Ze hebben er best wel veel zie ik online, welke bedoel je precies?

Ik wil je vooral meegeven dat klimschoentjes in het begin echt helemaal niet uitmaken ;) en men gaat er eerste paar maanden best hard doorheen dus je kunt gewoon voor die goedkope van Decathlon gaan inderdaad. En maat is ook vooral kwestie van passen, ik heb gedurende mijn klimcarriere van alles tussen 41,5 en 44,5 gehad bij normale schoenmaat 43/44 dus ja. Ze moeten tegen je tenen aan zitten maar niet veel strakker dan dat, de rest komt vanzelf wel.

Naar mate je beter gaat klimmen ga je wel je eigen voorkeuren ontwikkelen qua schoen- en zooltype enz maar dat is ook weer heel persoonlijk. T/m 7a maakt het toch nauwelijks uit, zat mensen die met superzachte slofjes klimmen maar net zo goed van die enorm stugge outdoor schoenen of van alles ertussenin. Ik ben zelf team strakke maar zachte klimsloffen, en dan per se veterversie want klittenbanden zijn waardeloos, mijn vriend moet weer van die gekke harde zolen met randjes hebben maar ken ook mensen die hun 7A nog steeds op mythos doen :? dus ja. Volg je gevoel ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:25

Ik kan deze week dan alleen zondagochtend gaan. En ik ben vanwege carnaval al een week niet meer geweest

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:37

Zolang je geen koorts hebt: dan gewoon schop onder je kont en gaan, als je er eenmaal bent valt het vast mee :D En zo niet, dan kun je altijd nog naar huis.

Josien, klinkt inderdaad heel leuk, ik ben benieuwd! En alvast heel veel succes :)

Nee het lukt inderdaad niet allemaal op dezelfde locatie, qua materiaal vooral. En verder is m'n coach ook sowieso een "losstaand" iets, en powerliften zonder coach zie ik ook niet echt zitten. Eigenlijk wil ik sowieso niet bij haar weg, dus dat is ook wel een grote factor om misschien toch niet tijdelijk te switchen :+ Ik denk er nog even over na.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:53

Ik kan niet midden in de groepsles naar huis.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:58

Zertab schreef:
Ik kan niet midden in de groepsles naar huis.

Natuurlijk wel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:04

Natuurlijk niet. :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:15

Natuurlijk wel. Is niet verboden hoor, om te stoppen als het om welke reden dan ook niet meer gaat. En evenmin is het raar.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:17

Ondanks dat ik zelf geen fan ben van trainen als je niet fit voelt, is het niet raar om uit groepsles weg te gaan. Gewoon even van te voren aangeven dat je even kijkt of het gaat :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:40

Ik heb mijzelf naar de sportschool gesleept dus we gaan het zien

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:56

Vandaag echt geen zin om te sporten dus vandaag maar even de rust dag.
Morgen ochtend met een vriendin mee naar de sportschool en savonds nog maar uurtje baantjes zwemmen :D

Fly_high schreef:
Happy_Hippie schreef:

Ik wil je vooral meegeven dat klimschoentjes in het begin echt helemaal niet uitmaken ;) en men gaat er eerste paar maanden best hard doorheen dus je kunt gewoon voor die goedkope van Decathlon gaan inderdaad. En maat is ook vooral kwestie van passen, ik heb gedurende mijn klimcarriere van alles tussen 41,5 en 44,5 gehad bij normale schoenmaat 43/44 dus ja. Ze moeten tegen je tenen aan zitten maar niet veel strakker dan dat, de rest komt vanzelf wel.

Naar mate je beter gaat klimmen ga je wel je eigen voorkeuren ontwikkelen qua schoen- en zooltype enz maar dat is ook weer heel persoonlijk. T/m 7a maakt het toch nauwelijks uit, zat mensen die met superzachte slofjes klimmen maar net zo goed van die enorm stugge outdoor schoenen of van alles ertussenin. Ik ben zelf team strakke maar zachte klimsloffen, en dan per se veterversie want klittenbanden zijn waardeloos, mijn vriend moet weer van die gekke harde zolen met randjes hebben maar ken ook mensen die hun 7A nog steeds op mythos doen :? dus ja. Volg je gevoel ;)

Nog iemand die doet boulderen wat leuk , waar ga jij altijd? :D

Het gaat me voornamlijk om de extra kosten voor het huren van de
schoentjes + iedereen draagt ze dat vind ik persoonlijk niet prettig stinken echt verschikkelijk (al zullen die van mij dat ook wel gaan doen :') ).

Ben dus gister voor het klimmen even langs de klimwinkel gegaan in breda en daar ben ik na heel wat schoentjes passen op Tenaya Tantauit gekomen zitten heerlijk en merkte wel gelijk dat ik veel meer grip had op de kleine knopjes waar ik met de huurschientjes echt vanaf gleed! :D

Volgens die app zit ik bij bruut Breda nu op 5C+/6A gemiddeld.
Merk wel dat het enorm verschilt nu nog maar voor de keren dat ik ben geweest was het volgens die gast die me hielp met de schoentjes zeker niet slecht na keertje of 10 max :j

Voel me wel zo stom haha, die gast van de klimwinkel zei dat ik evt wel aan mocht sluiten bij hun groep (die gaat 4x per week met een groep). Zei ja leuk maar vervolgens helemaal niet gevraagd wanneer ze gingen of iets uitgewisseld om contact te houden. _O-

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:30

Zertab schreef:
Ik heb mijzelf naar de sportschool gesleept dus we gaan het zien

Goed bezig! *\o/* Hoe ging het?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:10

R*k. Ik had beter niet kunnen gaan.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:13

Zertab schreef:
R*k. Ik had beter niet kunnen gaan.

Je hebt het tenminste geprobeerd toch, volgende keer beter!
Eerst maar een beetje uitzieken dan :(:)