Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 19:53

HappyBuddha schreef:
Wanneer hebben jullie de babyboxen aangevraagd/opgehaald? Ik wil het liefst nu alles al aanschaffen :') . Maar vind het aan de andere kant ook wel een beetje vroeg nog.

Ik heb gisteren een goede 8 weken echo gehad, met kloppend hartje! Wel 2 dagen teruggezet, maar dat gebeurd vaker volgens de verloskundige. Ik ga proberen me niet meer druk te maken om het bloedverlies en echt te gaan genieten nu :)

Gefeliciteerd!! Wij gingen eerst ook terug en daarna 2x zo hard vooruit haha. Is zo lastig te zien als het nog zo klein is.

Ik kreeg volgens mij de eerste mails nadat we bij de verloskundige waren geweest en heb dus vandaag de box opgehaald. Had gehoopt op nog wat mooie kortingsacties erin maar dat viel tegen. De rest vond ik wel erg leuk en fijn. Nijntje <3

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:22

Gefeliciteerd happybuddha!!

Hier vandaag pakket opgehaald van ouders van nu. Opzich wel prima alleen daarna zooooveel mail en alles van hun…

Van prenatal moet ik nog gaan ophalen maar staat wel klaar.

Hier gaat het elke dag beter. Bijna niet meer misselijk zodra ik optijd eet in iedere geval.
Krijg wel steeds meer last van mijn onderrug dus die smeer ik elke avond maar in. En begin nu ook mijn buik te voelen. Soms niet fijn. Vooral als ik lig
Voel ik hem. Denk mijn banden.

Moet echt weer ff mijn best gaan doen om alles bij te houden en te reageren.

Maar was druk afgelopen dagen en best wel erg moe….

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-22 20:40

Fijn freek!! En voel je niet banketstaaf in het topic hoor. Is toch lekker kletsen wanneer het uit komt :)

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 08:56

Even een raar tussen vraagje hier..

Er was ook een toppic “zwanger uitgerekend voorjaar 2023”

Maar ik kan deze nergens terug vinden?

Ben een beetje Koekkoek of kan iemand me helpen om die terug te vinden?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 08:59

[HK] Zwanger, uitgerekend begin/voorjaar 2023

Bij deze :D

Hier gaat het goed, ik lees braaf met jullie mee maar reageer niet zoveel… :x Wel veel hoofdpijn, normaal heb ik daar nooit last van dus hangt bij mij echt samen met de zwangerschap. M’n middagdutje doe ik ook nog steeds wanneer ik kan.

Pakketten heb ik nog niet besteld, maar voel me ook nog steeds niet echt zwanger: ik heb nog geen buik en dus ziet niemand het ook aan me. Vandaag 16 weken, morgen voor het eerst voor een gewone check langs de verloskundige, mogelijk wordt de week dan nog iets aangepast (11 weken echo en 13 weken echo vielen verschillend qua einddatum/meting).

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:18

Wij hebben net onze 8 weken echo gehad. Maakt het wel wat echter :) mooi om te zien dat het echt in je buik zit, heel onwerkelijk ofzo. Ook voor mijn man.
Alles wat ze konden zien tot nu toe was gewoon goed. Uitgerekende datum voor nu is 7 juli

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:29

Ballard_L schreef:
Wij hebben net onze 8 weken echo gehad. Maakt het wel wat echter :) mooi om te zien dat het echt in je buik zit, heel onwerkelijk ofzo. Ook voor mijn man.
Alles wat ze konden zien tot nu toe was gewoon goed. Uitgerekende datum voor nu is 7 juli

Fijn een goede echo.
De volgende echo die je heb is nog veel bijzonderder vind ik. Alles beweegt dan helemaal armpjes benen etc.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:37

Marlis schreef:
Ballard_L schreef:

Fijn een goede echo.
De volgende echo die je heb is nog veel bijzonderder vind ik. Alles beweegt dan helemaal armpjes benen etc.

Ja nu zag je alleen een vlek en een lichtpuntje bewegen wat dan het hartje moest zijn. Heel onwerkelijk dat het dan een minimensje is :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 10:49

Ballard_L schreef:

*\o/* fijn!! De eerste keer zie je er inderdaad nog niets aan haha. Grappig hoe snel zoiets dan ineens echt een mini mens wordt.

Voor de mensen die het geslacht willen weten of al weten.. Laten jullie het gewoon gelijk roepen door de verloskundige of laat je het opschrijven voor later?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:18

Wij laten het gewoon roepen door de vrouw die de echo doet haha. Neem mijn moeder waarschijnlijk mee, dan weet zij het ook meteen _O-
Wij zijn echt te nuchter voor amerikaanse toestanden, we vertellen het gewoon aan degene die het willen weten :') Ook met de zwangerschap bekend maken hebben we het gewoon verteld, geen verrassingen of wat dan ook haha

(Niet l*llig bedoeld voor degene die zich nu aangevallen voelt haha :(:) )

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 11:35

Ik denk dat wij het laten opschrijven en dan thuis samen openmaken. Een taart of heel spektakel gaat mij ook te ver inderdaad aangezien er geen foute uitslag ofzo uit kan komen dus blij ben je altijd :Y)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:49

Wij laten het zeggen gewoon. Ben alleen nog in discussie met m'n vriend want in wil mijn tweeling zus mee naar de geslacht echo en hij niet.

En wil dan mijn ouders en mn schoonouders een Kerstbal geven ingepakt met Erop dat ze opa en oma worden in de kleur van het geslacht.

Want niemand weet het nog bij ons op mn tweeling zus en zwager na.

Heb geen zin in een geslachts feestje met een taart ofzo met beide families samen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:41

Wij zijn denk ik te nuchter voor zoiets :+ als ik de echo heb mag ze het gewoon zo zeggen, en zeggen het ook gewoon tegen vrienden en familie, zonder er een heel feestje van te maken.

Pff vind het nu soms wel lastig wat je wel en niet mag gebruiken. Elk jaar rond deze periode zit mijn neus gewoon dicht, en gebruikte gewoon normale neusspray. Die kan ik nu beter niet gebruiken. Dus krijg neusspray van de HA en hoop dat ik die wel kan gebruiken.

Maar mijn rug doet zo’n pijn en had nu 2 x ingesmeerd met tijgerbalsem. Heerlijk warm, maar daar zijn de meningen nu ook over verdeeld…. Dus als ik neusspray haal bij de apotheek toch meteen vragen wat ik dus wel veilig kan gebruiken..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 13:26

Freekieee schreef:
Wij zijn denk ik te nuchter voor zoiets :+ als ik de echo heb mag ze het gewoon zo zeggen, en zeggen het ook gewoon tegen vrienden en familie, zonder er een heel feestje van te maken.

Pff vind het nu soms wel lastig wat je wel en niet mag gebruiken. Elk jaar rond deze periode zit mijn neus gewoon dicht, en gebruikte gewoon normale neusspray. Die kan ik nu beter niet gebruiken. Dus krijg neusspray van de HA en hoop dat ik die wel kan gebruiken.

Maar mijn rug doet zo’n pijn en had nu 2 x ingesmeerd met tijgerbalsem. Heerlijk warm, maar daar zijn de meningen nu ook over verdeeld…. Dus als ik neusspray haal bij de apotheek toch meteen vragen wat ik dus wel veilig kan gebruiken..

Ik ging naar Holland en Barret voor iets tegen de misselijkheid.. Kwam ik thuis en zag ik dat het dus niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Terwijl ik dat specifiek noemde als oorzaak. Bizar.

Ik kwam er met m'n teen ook achter dat betadine zelfs schadelijk was maar dan gaat het echt om flinke hoeveelheden.. Misschien bij andere dingen ook?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:42

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Ik ging naar Holland en Barret voor iets tegen de misselijkheid.. Kwam ik thuis en zag ik dat het dus niet gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap. Terwijl ik dat specifiek noemde als oorzaak. Bizar.

Ik kwam er met m'n teen ook achter dat betadine zelfs schadelijk was maar dan gaat het echt om flinke hoeveelheden.. Misschien bij andere dingen ook?

Pff handig, maar goed dat je het zelf nog even nakeek.

Ja ik vind t best lastig. Neusspray kan eventjes. Dus nu echt voor nood 3 x gebruikt.

Morgen maar even overleggen met apotheek. Die weten het wel goed en overleggen ook echt goed met elkaar dan.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:10

Marlis schreef:
Wij laten het zeggen gewoon. Ben alleen nog in discussie met m'n vriend want in wil mijn tweeling zus mee naar de geslacht echo en hij niet.

Hier ook iemand die het gewoon direct wilde horen. Ik snap dat anderen misschien graag een gender reveal willen doen maar ik pas. :D

Waarom wil je vriend je zus er niet bij hebben? Mijn zusje was er ook bij en helemaal hyped. <3 Al snap ik het ook als hij het liever met zn tweetjes wil doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 14:17

Ik zie het inderdaad als een intiem momentje tussen vader en moeder haha dus ik snap je vriend wel weer. Hopelijk komen jullie eruit :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:20

Gnome schreef:
Ik zie het inderdaad als een intiem momentje tussen vader en moeder haha dus ik snap je vriend wel weer. Hopelijk komen jullie eruit :)

Zo romantisch zijn wij niet dus dat scheelt.

En degene die geen een eiige tweeling zijn snappen de band tussen tweeling ook niet.
Vriend twee eiige tweeling dus die snapt onze band totaal niet.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:27

Wij willen liever niet weten wat het wordt, dat scheelt weer. En anders hadden we ook geen genderreveal gedaan, daar hou ik totaal niet van. Ook niet van babyshowers overigens, als iemand dat voor mij gaat organiseren ren ik gillend weg. Wij zijn inderdaad ook veel te nuchter voor dat soort dingen :P

En inderdaad, medicatie is wel een dingetje hoor. Dat heb ik wel gemerkt deze week :’)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:42

Wij gaan hebben zo meteen de geslachtsbepaling echo *\o/*
Ik laat het op schrijven en in een envelopje doen. Dan ga ik morgen middag naar een klein babykleding winkeltje en geef daar de envelop af. Zelf zoek ik iets blauws en iets roze uit, de winkelier zal dan een van de twee inpakken.

Zondag middag vieren wij sint met ons gezin en de oma's en opa, die weten niet dat we vandaag de echo hebben. De buurvrouw klopt eerst aan met de tas met cadeaus voor de kids, later klopt ze nog een keer aan met het cadeautje waarin dus de roze/blauwe kleding zit. Doen we alsof de sint nog een pakketje is vergeten. Als we het uitpakken weten we ook meteen wat het wordt :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:11

Jenkins schreef:
Ik laat het op schrijven en in een envelopje doen. Dan ga ik morgen middag naar een klein babykleding winkeltje en geef daar de envelop af. Zelf zoek ik iets blauws en iets roze uit, de winkelier zal dan een van de twee inpakken.

Zondag middag vieren wij sint met ons gezin en de oma's en opa, die weten niet dat we vandaag de echo hebben. De buurvrouw klopt eerst aan met de tas met cadeaus voor de kids, later klopt ze nog een keer aan met het cadeautje waarin dus de roze/blauwe kleding zit. Doen we alsof de sint nog een pakketje is vergeten. Als we het uitpakken weten we ook meteen wat het wordt :D

Super leuk

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:16

Jenkins schreef:

Dit vind ik dan wel weer onwijs leuk! Wij vieren kerst met cadeautjes en hebben 21/12 de geslachtsecho dus je brengt me op ideeën haha

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:31

Wij hebben gisteravond een bevriende illustrator gevraagd of hij iets kan ontwerpen voor onze aankondiging :) met kerst zien we al onze familie en willen we het dan vertellen. Gelukkig is kerst nog maar 3,5 week, want ik kan niet wachten!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:56

Nou betaal je €40 voor een extra echo, weigert baby zn gezicht te laten zien -O- dus heeft ze maar even een 3D echo erbij gedaan haha.

Gelukkig kon ze het geslacht wel zien. Heb moeite om niet stiekem in het envelopje te kijken :o

( Probeer foto's toe te voegen, maar lukt even niet)

Flowery, haha dan kan jij het ook zo doen :D

Ballard, leuk! Ik ben benieuwd naar de illustratie

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:03

Wat een leuk idee om het met Sinterklaas te onthullen!
En Marlis; is er een reden dat je de zwangerschap zo lang ‘geheim’ houd voor opa en oma? Gewoon nieuwsgierig, wij wilden het zo snel mogelijk vertellen! Wel tot 12 weken gewacht uiteindelijk.

@jenkins: haha, die hoorde ik ook al van een nichtje. Had kindje bij de geslachtsecho de navelstreng tussen de benen… konden ze nog niks zien. Dag later wel duidelijk geworden, maar ze moesten dus even geduld hebben.

Neusspray van de drogist mag gewoon toch? Niet te lang natuurlijk, maar gewoon gebruik mocht geloof ik.