Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 18:42

Inwonderland schreef:
Zamora en J0anieke gefeliciteerd met jullie kleintjes! Gaat alles goed?

...

Dank je wel!
Hier gaat t op en af goed. Net 3 zware regeldagen gehad wbt borstvoeding en ik ben op dit moment niet echt te genieten daardoor. Wel trots op mezelf hoe ik erdoorheen geworsteld heb, maar merk dat ik echt op ben nu en snel geïrriteerd raak. Hoop dat ik mezelf snel weer terug ga vinden. Kleine doet het gelukkig wel erg goed. Wel wat meer huilen, maar dat komt denk ik ook omdat hij mijn spanning voelt/heeft gevoeld.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:48

Ohja de regeldagen hebben wij ook gehad van de week. Dat is vaak wel even pittig.

Hier gaat alles gelukkig goed. Hij had wat moeite met zich warm te houden eerst maar dat gaat nu goed. Verwarm hem nog wel bij met kruiken.
Mijn zoontje van 1,5 vind het zo leuk ook de baby, wil hem steeds kusjes geven etc. <3

PoelieWoelie

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:18

Wat fijn om te lezen, al die bevallingsverhalen. Bedankt!

Als ik het zo hoor is het fijn om er zo rustig mogelijk in te gaan en rekening te houden met alle scenarios :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:41

Op 27 oktober zijn wij trotse ouders geworden van onze dochter EMMA! <3
Wauw, wat is het bijzonder allemaal. En intens, emotioneel, en zo mooi. Alles tegelijk. Maar bovenal zijn we zo trots, helemaal verliefd :)

Ik ben ingeleid bij 38+1 i.v.m. grote baby. De gynaecoloog zat er qua gewicht inschatting bij de groeiecho’s maar 30 gram naast. Ons meisje is geboren met 3930 gram, dat is echt flink voor 38 weken. Het was een heel medische bevalling maar ik kijk er oprecht heel goed op terug. Ik voelde me heel veilig in het ziekenhuis. Vooraf was ik erg bang voor de bevalling, ook door prikangst en snel flauw vallen, maar het is echt goed gegaan. Een inleiding kan dus ook heel goed gaan, in tegenstelling tot alle horrorverhalen :)

Op dinsdag 1cm en ballonnetje, daarna naar huis toe. Opnieuw melden op woensdag: 10 min voordat we weg moesten viel ineens het ballonnetje zelf uit. In het ziekenhuis 2-3cm, gestript, maar erg druk op de afdeling dus terug naar huis. Op donderdag mochten we dan echt komen en zou ons kindje geboren worden! Vliezen gebroken door verloskundige, ik maakte geen eigen weeën aan dus weeënopwekkers, het duurde een hele tijd voordat die gingen werken, daardoor hoge dosering en daarna een weeënstorm met elke minuut een wee. Ik kon niet meer liggen, dus heb op de rand van het bed de weeën opgevangen. Rond de 4cm heb ik een ruggenprik gekregen (beste uitvinding ooit: ik kon mijn benen nog gewoon bewegen, ik voelde het begin en einde van elke wee en voelde ook goed waar ik naartoe moest persen, maar 95% van de pijn was weg, blaaskatheter merk je ook niks van). Toen ontdekten ze dat Emma in sterrenkijker positie lag, dit hebben we kunnen corrigeren d.m.v. zo’n pinda bal. Binnen 10 minuten voelde ik haar ineens draaien en zakken, ik schoot van 5cm naar 8cm. Mijn lichaam begon zelf te persen. Toen al snel 10cm, ik vond het fijn dat ik toen echt iets mocht doen. Het laatste stuk vond ik moeilijk, de verdoving voor de knip zat al, maar toen lukte het me toch zelf. Ze was er!
Het was heftig en tuurlijk deed het pijn, maar door de support van mijn man en het team in het ziekenhuis bleef ik rustig. Ik vond het erg bijzonder om te voelen hoe ik instinctief wist hoe ik de weeën het beste kon opvangen, daar denk je op het moment zelf niet eens over na. Ook hoe mijn lichaam bij 8cm zelf ging persen. De ruggenprik en ook de ademhalingsoefeningen uit de zwangerschapscursus hebben me erg geholpen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:55

Wat fijn om te lezen RoWi! Gefeliciteerd met de geboorte van Emma. Ik hoop dat ik er straks ook zo positief op terug kan kijken. Ik heb er vertrouwen in, maar het is toch spannend omdat je niet weet wat te verwachten.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 16:00

Gefeliciteerd RoWi! <3

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:26

Gefeliciteerd RoWi! En wat fijn om te lezen dat je het zo goed hebt ervaren! Ja ik vond m'n inleiding ook top, dus het kan gelukkig ook heel goed gaan!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:05

Gefeliciteerd <3

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:30

Gefeliciteerd iedereen met jullie kleintje! <3
Hier afgelopen dinsdag bevallen van een zoontje Luuk. Vanwege m’n blaas klachten laten inleiden en ik kijk er heel goed op terug!
Snachts nadat de ballon uitviel kwamen gelijk de weeen op gang en goed pijnlijk ik heb toen eerst pijnstilling gevraagd voordat ze m’n vliezen zouden breken maar die braken al spontaan. Ruggeprik gehad die niet volledig z’n werk deed na 2 uur voelde ik de weeen weer goed. Ontsluiting was niet veel verder standje 1 weeen opwekkers toen binnen 2 uur volledige ontsluiting. Na 40 minuten wegzuchten want hij moest nog wat dalen mocht ik persen en was hij er na een half uur! Hij was onder p10 dus moesten voor suikerprikjes blijven maar alles ging zo goed dat ik de ochtend erna naar huis ben gegaan. Borstvoeding gaat super en ik voel me ook super goed en verliefd <3

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:41

Ik ben inmiddels ook bevallen op 27 oktober van een gezonde zoon genaamd Mitchell <3

Ik ben ingeleid met 40+1 ivm lichamelijke klachten die ik niet meer trok. 07:40 vliezen gebroken en aan de wee opwekkers en 23:54 is hij geboren. Vond het best pittig allemaal, continue rugweeen gehad. Gelukkig heb ik veel steun aan mijn lieve partner gehad <3

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:18

Gefeliciteerd Saaarr en Bumba01!

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:14

Gefeliciteerd allemaal en wat fijn dat het goed gaat met iedereen! En wat een leuke namen !

Hier 39+4 maar ik heb nog geen voortekenen of niks. Baby vermaakt zich volgens mij prima en ik voel me op vreselijke obstipatie na (die weer is toegenomen na indalen) ip goed. Maar ik ben ZO nieuwsgierig en ik wil eens goed naar de wc kunnen :+ dus van mij mag baby gauw komen!
Heb maandag een voetreflex behandeling gepland in de hoop dat dat gaat helpen haha

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:33

Gefeliciteerd dames

Hier inmiddels bevallen van een dochter op 2 november, Samara Abygail

Het is nog een heel verhaal geworden. Ik stond 1 november ingepland voor een keizersnede vanwege haar ligging ( dwars) bij de controle met echo of ze nog steeds dwars lag lag ze opeens in hoofdligging en ging de keizersnede niet door. Dat was ff een domper , ik kan niet zo goed schakelen, we zouden gaan inleiden maar eerst even tot rust komen en aan de ctg. Na de ctg voelde ik dat ze weer dwars gedraaid was. Toen de verloskundige kwam om te voelen of er al wat ontsluiting was of dat ze een ballon zouden plaatsen dit gemeld. Ze ging voelen en dacht hetzelfde, echo er weer bij en inderdaad hoofd weer links. Op de operatiekamer was nu geen plek meer, dus dan de volgende dag. Afgesproken dat het dan hoe dan ook een keizersnede zou worden ook als ze er weer goed voor zou liggen.
Tijd zou in de loop van de dag bekend zijn echter de volgende dag om 7.00 nog niets bekend. Gevraagd of mijn man in iedere geval alvast de ok kleding kon krijgen, dat zou schelen met omkleden ( hij is minder valide) om half 8 kwamen ze met de kleding en de mededeling dat we direct mee konden naar beneden
Op de ok lag ze weer in hoofdligging bij begin van de keizersnede maar is Uiteindelijk toch in stuit geboren om 8:28

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 05:37

Proficiat allemaal!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:42

Gefeliciteerd met Emma, Luuk, Mitchell en Samara Abygail! <3 Best pittige bevallingen zo te horen! Hopelijk gaat het goed met iedereen.

Ma_n0n, hopelijk mag jij ook gauw je kleintje ontmoeten!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:34

Bedankt, super lief <3 En van harte gefeliciteerd aan alle nieuwe mama’s! :D

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:53

Wij zijn 17-11 trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Mia.
Ik was 16-11 in het ziekenhuis voor een afspraak ctg en echo vruchtwater om een datum te plannen voor uiterlijke inleiding. Bleek toen 2 cm ontsluiting te hebben en ben gestript om 16.30z 17.30 begonnen de weeen en ging gestaag tot 6 cm. Daar 2 u op blijven hangen en Toen hebben ze mijn vliezen gebroken. Daarop 2 u lang zeer heftigr weeen elke minuut met een hele drukke baby en toen nog steeds 6cm. Eigenlijk wiilde ik toen pijnstilling en moesten ze een half uur ctg maken. Op dat half uur naar 9 cm en persdrang, dus zeker te laat voor pijnstilling. Toen 1.5 u geperst op weeen om de 7-10 min want lijf was op. Net voordat ze tweede lijn wilde inschakelen toch nog een laatste goede wee en een zeer fanatieke verloskundige die heel hard op mijn buik duwde en is toch onder mijn eigen verloskundige onze dochter geboren. Overigens had zij totaal geen last van dit hele gebeuren :+

We wisten niet wat het zou worden en iedereen dacht een jongetje dus heel grappig dat het toch een mooi meisje is. Ook iedereen gedacht incl groeiecho dat het geen grote baby was maar toch een 3900 gram en 53 cm schoon aan de haak (ik ben zelf 185cm) _O-

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:16

Gefeliciteerd met Mia! <3 Leuke naam! Succes met het herstel van de bevalling.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:34

Op 25 november zijn wij na een inleiding trotse ouders geworden van onze zoon Floris <3
De borstvoeding komt moeilijk op gang, maar verder gaat alles goed gelukkig!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:16

Gefeliciteerd allemaal <3

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:34

Gefeliciteerd isabel

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:41

Gefeliciteerd allemaal!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:26

Hier vandaag de uitgerekende datum, maar nog geen voortekenen. We wachten het in ieder geval komende week nog rustig af, daarna gaan we eventueel strippen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:56

Gefeliciteerd allemaal!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 11:43

Gefeliciteerd allemaal! Zijn er nu nog zwangeren hier of is iedereen inmiddels bevallen? :)

Nog meer mensen die last hebben van hormonen na de zwangerschap? En dan met name acne gerelateerd.. :') M'n voorhoofd en kin zitten weer helemaal onder de rode vlekken en pukkels. Bijna net zo erg als toen ik net was gestopt met de pil. Ik heb echt te weinig genoten van mijn mooie huidje tijdens de zwangerschap. Sinds m'n pubertijd niet zo'n mooie huid gehad en dat is nu gewoon weer weg.. :( :=