Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:07

Renee1991 schreef:
Ik dacht precies hetzelfde poes :')

Ik ben even chagrijnig. Weeg al drie dagen hetzelfde, ondanks heel hard m'n best doen en krachttraining tussendoor |o


Wellicht ben je wel in cm's wat kwijt?
Of hou je even vocht vast oid?

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:34

renee1991: dat is precies de rede waarom ik niet elke dag weeg.
werkt zo niet motiverend.

ik zelf weet nu niet hoeveel ik afgevallen ben ik,volg nu lazyfitgirl en probeer genoeg te drinken en extra te bewegen maar heb op moment hele vermoeide benen en geen idee waarom

Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:36

__Sannne schreef:
Renee1991 schreef:
Ik dacht precies hetzelfde poes :')

Ik ben even chagrijnig. Weeg al drie dagen hetzelfde, ondanks heel hard m'n best doen en krachttraining tussendoor |o


Kop op! Je kan niet elke dag alleen maar afvallen. Zet je dagelijkse metingen in een app en focus je op de weekgemiddeldes, ipv op de dagen.


Krachttraining is spier opbouw/ spieren zijn zwaarder als vet dus waarschijnlijk blijf je het zelfde door spieropbouw!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:46

Indi_Vito schreef:
__Sannne schreef:
Kop op! Je kan niet elke dag alleen maar afvallen. Zet je dagelijkse metingen in een app en focus je op de weekgemiddeldes, ipv op de dagen.


Krachttraining is spier opbouw/ spieren zijn zwaarder als vet dus waarschijnlijk blijf je het zelfde door spieropbouw!


Dit zie ik vaker voorbij komen als mogelijke verklaring, helaas werkt het niet zo simpel. Als vrouw zijnde is het helaas niet zo makkelijk om zo veel spiermassa aan te maken in zo'n korte tijd. Uiteindelijk weegt spiermassa inderdaad wel meer, het is daarom ook belangrijk om te focussen op wat je in de spiegel ziet ipv op de weegschaal.

Ik vind het niet heel realistisch om te verwachten dat de weegschaal elke dag naar beneden gaat, dat werkt alleen maar demotiverend. Je doet het, lijkt me, niet alleen voor dat getal maar vooral voor je lichaam, je gezondheid en om je beter in je vel te voelen.

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:01

Las dat iemand nog een app zocht om kcal en andere waarde bij te houden. Ik gebruik mijn eetmeter van het voedingscentrum. Werkt best gemakkelijk. Veel producten staan er in. Ook heeft het een scanfucntie dat je de barcode alleen hoeft te scannen.

Voor degene die niet elke dag afviel maar wel krachttraining deed. Als je spieren hertellen en bij spierpijn hou je daar extra vocht vast. Ik ben ook vaak zwaarder na een fanatieke krachtworkout
Sowieso schommelt je gewicht van dag tot dag.


Ik heb vanochtend even een tussen tijdse weging gedaan. Weer een min :D. Maandag pas weer echt wegen, hopelijk is dan de min ook nog aanwezig.

Gister een extra uurtje paard gereden op de manege. Had zin om paard te rijden en was niet mijn dag bij het paard wat ik verzorg.
Ben aardig aan het werk gezet. Paard wat ik normaal bij hun rij is uit haar zelf voorwaats, deze totaal niet. Wat kan je jezelf dan opeens weer een beginner voelen op een vreemd paard, wat heel anders aan de hulpen staat. Wel een goede manier om m'n beweging te krijgen..

Vandaag een rondje lopen als beweging denk ik.
Kan wachten tot ik weer kan sporten. Sportscholen open zou al mooi zijn. Nog mooier is als ik gerevalideerd ben en weer m'n eigensporten kan doen (basketbal en hardlopen)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:05

__Sannne schreef:
Dit zie ik vaker voorbij komen als mogelijke verklaring, helaas werkt het niet zo simpel. Als vrouw zijnde is het helaas niet zo makkelijk om zo veel spiermassa aan te maken in zo'n korte tijd. Uiteindelijk weegt spiermassa inderdaad wel meer, het is daarom ook belangrijk om te focussen op wat je in de spiegel ziet ipv op de weegschaal.

Ik vind het niet heel realistisch om te verwachten dat de weegschaal elke dag naar beneden gaat, dat werkt alleen maar demotiverend. Je doet het, lijkt me, niet alleen voor dat getal maar vooral voor je lichaam, je gezondheid en om je beter in je vel te voelen.


Sluit mij hier volledig bij aan, heel veel vrouwen denken snel massa te kunnen maken maar dat valt per maand echt vies tegen.

Zou de weegschaal even laten voor wat het is en gewoon gaan meten. Wat Sanne zegt je doet het niet voor dat getal maar voor je gezondheid..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:44

Zeker als je in een kcal tekort zit kom je bijna niet aan in spieren. Zeker niet genoeg voor de weegschaal. :P
Maar er kunnen 1001 redenen zijn waarom het getal niet omlaag gaat.

Hier maandag en dinsdag slechte dagen gehad (2x chips, mac etc). Gisteren en vandaag weer een beetje normaal. Net 3 geroosterde liefde en passie (dus hele kleine) broodjes gehad met avocado en tomaatjes (en peper, zout en knoflook).

Lange thuis-college dag vandaag dus begin mezelf maar vast vol te gieten met koffie. 8)7

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:00

Ik probeer niet al te streng te zijn voor mijzelf. Werkt toch alleen maar averechts heb ik allang gemerkt. Het is nu vooral meer water drinken en meer fruit. Daarnaast wel een beetje erop letten wat er naar binnen gaat, dus ik heb gisteren kokos repen gemaakt die ik dan kan eten ipv een andere koek bijvoorbeeld. Vanochtend was er 0,5 kilo af, maar inmiddels vollop ongesteld dus ik ben allang blij dat ik de ergste eetbuien nog weet te vermijden :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:13

AMCM schreef:
Ik worstel het meest met mijn hormonen. Sinds mijn tweede kind is alles zó uitgesproken en dat weerspiegelt zich ook echt in mijn zin in eten :(

Zijn er hier nog moeders/vrouwen die het wat moeilijker hebben vanwege leeftijd en hormonen?
Of zijn jullie allemaal fitte twintigers :Y)


Ik heb ook door hormonen soms nogal wat moeite. Word daardoor soms heel snel flauw enz. Ik gebruik hiervoor rollertjes met olie om mijn hormonen een beetje in toom te houden.

Gisteren een oke dag gehad. Ik blijf vooral heel veel moeite hebben om water te drinken, vandaag beneden eens kijken of ik daar misschien een beetje een leuke waterkan kan vinden. Ik vind het water hier uit de kraan in Frankrijk echt ranzig, ik leef dus echt met mijn britta kan maar drink dan alsnog bij lange na niet genoeg.


Kwa app om het eten bij te houden. Ik heb er nu 3 op mijn telefoon staan en ben nog steeds het meest blij met Cronometer <3 Enigste nadeel is dat die app niet jouw eigen gewicht bij houd, maar oke daar hebben we hier dadelijk de lijstjes voor toch? :D _/-\o_


Ohhh en ik zag iemand voorbij komen die met iemand online doet sporten, super slim! Dat geeft een beetje meer een stok achter de deur :D

Misschien voor degene die blijven hangen in gewicht. Ga jezelf meten en kijk of je daar verschil gaat zien. Soms val je niet af in gewicht maar als je, jezelf gaat meten verlies je wel duidelijk de centimeters.

Persoonlijk vind ik het honger gevoel ook erg lastig. Of najha ik heb eigenlijk niet vaak een hongergevoel maar een enorme drang om iets te MOETEN eten. Ik pak dan meestal een kauwgom zodat ik wat te kauwen heb O:)

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:18

Voor die drang om iets te eten is het heel handig om iets van blauwe bessen in huis te hebben. Die kan je eigenlijk de hele dag door eten, zijn lekker, en je komt er toch niet van aan.

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 13:07

Thanks voor de oppepper :(:)

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:36

Dropneus95 schreef:
Ik probeer niet al te streng te zijn voor mijzelf. Werkt toch alleen maar averechts heb ik allang gemerkt. Het is nu vooral meer water drinken en meer fruit. Daarnaast wel een beetje erop letten wat er naar binnen gaat, dus ik heb gisteren kokos repen gemaakt die ik dan kan eten ipv een andere koek bijvoorbeeld. Vanochtend was er 0,5 kilo af, maar inmiddels vollop ongesteld dus ik ben allang blij dat ik de ergste eetbuien nog weet te vermijden :')

Hier werkt "streng zijn" juist weer wel.

In principe eet ik alles en ik zorg dat ik wat ik in m'n giechel prop ook daadwerkelijk lekker vind. Alles onder een 7/10 is niet lekker genoeg en komt er dus niet in. Maar ik ben wel streng in de zin dat ik niet over m'n kcal limiet ga, dan is bij mij redelijk snel het hek van de dam. Maar omdat ik eigenlijk alleen eet wat ik lekker vind is het wel vrij makkelijk vol te houden :j

Voor wat betreft het spiermassa-verhaal, onder optimale omstandigheden kan een vrouw per jaar ongeveer 5 kilo in spieren aankomen. En dan eet je dus om aan te komen - niet om af te vallen - heb je de genetische aanleg en weet je exact hoe je je spieren optimaal moet trainen.

Als je bezig bent met afvallen door (flink) caloriebeperkt eten zul je eerder spieren afbreken dan opbouwen, helaas.

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:25

:wave: mag ik ook meepraten?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:55

Zekers Hanafubuki!

Heeft iemand tips voor lunches om mee te nemen naar kantoor? Geen brood het liefst. Ik heb vanaf maandag een nieuwe baan en daar zal ik weer enkele dagen op kantoor moeten werken. Ik heb zo'n bento box van mepal dus genoeg vakjes en ruimte om te vullen, maar nu nog bedenken met wat haha.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:59

Wraps, vakje met nootjes, vakje met tomaatjes, vakje met komkommer, vakje met een ei, vakje met snackajacks.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:17

__Sannne schreef:
Zekers Hanafubuki!

Heeft iemand tips voor lunches om mee te nemen naar kantoor? Geen brood het liefst. Ik heb vanaf maandag een nieuwe baan en daar zal ik weer enkele dagen op kantoor moeten werken. Ik heb zo'n bento box van mepal dus genoeg vakjes en ruimte om te vullen, maar nu nog bedenken met wat haha.


Ik neem eigenlijk meestal restjes avondeten mee, of beter gezegd, ik maak dan wat extra om mee te nemen. Ff een selectie:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Verder doen wraps met tonijn, gerookte kip of humus het hier ook altijd goed. Mepal beker met kwark, diepvries fruit en granola ook. Frittata is ook erg lekker, hartige muffins kun je ook prima invriezen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:19

Bedankt voor de tips beide!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:38

Zal mijzelf ook even voorstellen!
Ik ben Jans, 33 jaar en in 2019 30 kilo afgevallen om een diastase te laten corrigeren operatief (buikwandcorrectie). Toen moest ik er voor het mooie nog 5. Nu met corona zijn er toch weer een paar kilo bijgekomen en wil ik er 15 kwijt. Dus vol goede moed weer begonnen met gezonder eten, minder koolhydraten (ik blaas zo op van granen pfff) en zodra het kan ook meer bewegen. Mijn lijf is echt aan het afkicken nu van alle suikers die je normaal binnen krijgt :+

Qua lunch om mee te nemen, als ik weet dat er een dag kantoor aan komt maak ik de avond er voor iets wat ik heel lekker vind en dan extra voor mee de volgende dag!

Thuis neem ik wel de tijd om wat klaar te maken. Vandaag KHA crackers met zelfgemaakte tonijnsalade gegeten. Ik heb ontdekt dat er in mijn favo mayo geen koolhydraten zitten _O- dat biedt perspectief.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-22 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:38

CCCCC schreef:
Wij doen meestal boodschappen bij de Lidl en daar verkopen ze volgens mij niet zoveel volkoren. Mijn vriend vindt de volkoren pasta's ook niet zo lekker :( . Misschien kan ik in het vervolg voor mezelf volkoren pakken en voor vriend normale.. Even over nadenken!

Propercorn vind ik wel heel lekker! Ik neem nu vaak popcorn als vriend chips neemt als snack.


Tip als je het wat vindt, hier maak ik spaghettislierten met courgette. Heel kort even wokken. Extra groeten zo en minder koolhydraten

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:27

Laurahh schreef:
Hier gaat het tot nu toe goed! Hou de kcal bij in Yazio. Dit weekend bij vrienden wel wat gesnackt, maar verder strak eraan gehouden.

Doe avondeten met recepten van Projectgezond, maar heb toch savonds dan nog honger. Of het is de verveling en de connectie die mijn hoofd maakt; bankhangen = wat lekkers erbij.

Gisteren uiteindelijk wat komkommer met magere tzatziki gepakt, was toch niet zo lekker dus had beter niks kunnen pakken :')

Hebben jullie nog goede recepten voor koude wraps? 2x per week ga ik direct na het werk paardrijden en eet ik tijdens het autorijden wat. Maar mijn wraps tot nu toe waren niet heel wauw.


Mijn favo wrap: volkoren wrap met beetje kruidenkaas, paprika (rauw), gerookte kipfilet (ik heb het liefste de filet die je zelf nog in stukjes moet snijden, niet de plakjes) en een heel klein beetje honing mosterd dressing. Had het laatst ook gemaakt als hapje en kreeg echt aan alle kanten de vraag wat ik er allemaal op had gedaan omdat het zo lekker was :')

DideH
Berichten: 7034
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:30

Hanafubuki schreef:
Zal mijzelf ook even voorstellen!
Ik ben Jans, 33 jaar en in 2019 30 kilo afgevallen om een diastase te laten corrigeren operatief (buikwandcorrectie). Toen moest ik er voor het mooie nog 5. Nu met corona zijn er toch weer een paar kilo bijgekomen en wil ik er 15 kwijt. Dus vol goede moed weer begonnen met gezonder eten, minder koolhydraten (ik blaas zo op van granen pfff) en zodra het kan ook meer bewegen. Mijn lijf is echt aan het afkicken nu van alle suikers die je normaal binnen krijgt :+

Qua lunch om mee te nemen, als ik weet dat er een dag kantoor aan komt maak ik de avond er voor iets wat ik heel lekker vind en dan extra voor mee de volgende dag!

Thuis neem ik wel de tijd om wat klaar te maken. Vandaag KHA crackers met zelfgemaakte tonijnsalade gegeten. Ik heb ontdekt dat er in mijn favo mayo geen koolhydraten zitten _O- dat biedt perspectief.



Welkom!

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:53

Iemand lekkere en gezonde ontbijtjes. Ik ben in de ochtend wel een moeilijke eter, eet nu standaard 2 beschuitjes met hagelslag. Vleeswaren en kaas krijg ik echt niet weg in de ochtend haha. Misschien dat ik mijn ontbijt wat gezonder kan eten want aan mijn avondeten kan ik niks veranderen behalve minder opscheppen omdat ik thuis woon.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:00

xxxmh schreef:
Iemand lekkere en gezonde ontbijtjes. Ik ben in de ochtend wel een moeilijke eter, eet nu standaard 2 beschuitjes met hagelslag. Vleeswaren en kaas krijg ik echt niet weg in de ochtend haha. Misschien dat ik mijn ontbijt wat gezonder kan eten want aan mijn avondeten kan ik niks veranderen behalve minder opscheppen omdat ik thuis woon.



Ja! Mijn go to lekker maar toch gezond is bananenpannenkoekjes. Die maak je door een wat oudere banaan te prakken met wat kaneel, en er dan twee eieren doorheen te klutsen. Gewoon zoals kleine pannenkoekjes bakken in de pan, en klaar is kees. :)

xxxmh

Berichten: 3579
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:14

Soepblik schreef:
xxxmh schreef:
Iemand lekkere en gezonde ontbijtjes. Ik ben in de ochtend wel een moeilijke eter, eet nu standaard 2 beschuitjes met hagelslag. Vleeswaren en kaas krijg ik echt niet weg in de ochtend haha. Misschien dat ik mijn ontbijt wat gezonder kan eten want aan mijn avondeten kan ik niks veranderen behalve minder opscheppen omdat ik thuis woon.



Ja! Mijn go to lekker maar toch gezond is bananenpannenkoekjes. Die maak je door een wat oudere banaan te prakken met wat kaneel, en er dan twee eieren doorheen te klutsen. Gewoon zoals kleine pannenkoekjes bakken in de pan, en klaar is kees. :)


Bedankt voor de tip maar ik zelf vind bananen alleen lekker als ze nog een beetje groen zijn. Als ze te rijp zijn lust ik ze niet. Heb het al eens geprobeerd maar nee niet voor mij weg gegelegd haha

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:25

Ik ben heel saai met ontbijten :+ Ofwel yoghurt met muesli en fruit, ofwel havermout chocolade/speculaaskruiden. Vooral de havermout ga ik goed op, dan heb ik tot ver in de middag geen hongergevoel.

Baked oats of overnight oats zijn ook erg populair als ontbijt, daar zijn talloze recepten van te vinden.