Renee1991 schreef:Ik dacht precies hetzelfde poes![]()
Ik ben even chagrijnig. Weeg al drie dagen hetzelfde, ondanks heel hard m'n best doen en krachttraining tussendoor
Wellicht ben je wel in cm's wat kwijt?
Of hou je even vocht vast oid?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Sannne schreef:Renee1991 schreef:Ik dacht precies hetzelfde poes![]()
Ik ben even chagrijnig. Weeg al drie dagen hetzelfde, ondanks heel hard m'n best doen en krachttraining tussendoor
Kop op! Je kan niet elke dag alleen maar afvallen. Zet je dagelijkse metingen in een app en focus je op de weekgemiddeldes, ipv op de dagen.
Indi_Vito schreef:__Sannne schreef:Kop op! Je kan niet elke dag alleen maar afvallen. Zet je dagelijkse metingen in een app en focus je op de weekgemiddeldes, ipv op de dagen.
Krachttraining is spier opbouw/ spieren zijn zwaarder als vet dus waarschijnlijk blijf je het zelfde door spieropbouw!
__Sannne schreef:Dit zie ik vaker voorbij komen als mogelijke verklaring, helaas werkt het niet zo simpel. Als vrouw zijnde is het helaas niet zo makkelijk om zo veel spiermassa aan te maken in zo'n korte tijd. Uiteindelijk weegt spiermassa inderdaad wel meer, het is daarom ook belangrijk om te focussen op wat je in de spiegel ziet ipv op de weegschaal.
Ik vind het niet heel realistisch om te verwachten dat de weegschaal elke dag naar beneden gaat, dat werkt alleen maar demotiverend. Je doet het, lijkt me, niet alleen voor dat getal maar vooral voor je lichaam, je gezondheid en om je beter in je vel te voelen.
AMCM schreef:Ik worstel het meest met mijn hormonen. Sinds mijn tweede kind is alles zó uitgesproken en dat weerspiegelt zich ook echt in mijn zin in eten![]()
Zijn er hier nog moeders/vrouwen die het wat moeilijker hebben vanwege leeftijd en hormonen?
Of zijn jullie allemaal fitte twintigers
Dropneus95 schreef:Ik probeer niet al te streng te zijn voor mijzelf. Werkt toch alleen maar averechts heb ik allang gemerkt. Het is nu vooral meer water drinken en meer fruit. Daarnaast wel een beetje erop letten wat er naar binnen gaat, dus ik heb gisteren kokos repen gemaakt die ik dan kan eten ipv een andere koek bijvoorbeeld. Vanochtend was er 0,5 kilo af, maar inmiddels vollop ongesteld dus ik ben allang blij dat ik de ergste eetbuien nog weet te vermijden
__Sannne schreef:Zekers Hanafubuki!
Heeft iemand tips voor lunches om mee te nemen naar kantoor? Geen brood het liefst. Ik heb vanaf maandag een nieuwe baan en daar zal ik weer enkele dagen op kantoor moeten werken. Ik heb zo'n bento box van mepal dus genoeg vakjes en ruimte om te vullen, maar nu nog bedenken met wat haha.
CCCCC schreef:Wij doen meestal boodschappen bij de Lidl en daar verkopen ze volgens mij niet zoveel volkoren. Mijn vriend vindt de volkoren pasta's ook niet zo lekker. Misschien kan ik in het vervolg voor mezelf volkoren pakken en voor vriend normale.. Even over nadenken!
Propercorn vind ik wel heel lekker! Ik neem nu vaak popcorn als vriend chips neemt als snack.
Laurahh schreef:Hier gaat het tot nu toe goed! Hou de kcal bij in Yazio. Dit weekend bij vrienden wel wat gesnackt, maar verder strak eraan gehouden.
Doe avondeten met recepten van Projectgezond, maar heb toch savonds dan nog honger. Of het is de verveling en de connectie die mijn hoofd maakt; bankhangen = wat lekkers erbij.
Gisteren uiteindelijk wat komkommer met magere tzatziki gepakt, was toch niet zo lekker dus had beter niks kunnen pakken![]()
Hebben jullie nog goede recepten voor koude wraps? 2x per week ga ik direct na het werk paardrijden en eet ik tijdens het autorijden wat. Maar mijn wraps tot nu toe waren niet heel wauw.
Hanafubuki schreef:Zal mijzelf ook even voorstellen!
Ik ben Jans, 33 jaar en in 2019 30 kilo afgevallen om een diastase te laten corrigeren operatief (buikwandcorrectie). Toen moest ik er voor het mooie nog 5. Nu met corona zijn er toch weer een paar kilo bijgekomen en wil ik er 15 kwijt. Dus vol goede moed weer begonnen met gezonder eten, minder koolhydraten (ik blaas zo op van granen pfff) en zodra het kan ook meer bewegen. Mijn lijf is echt aan het afkicken nu van alle suikers die je normaal binnen krijgt
Qua lunch om mee te nemen, als ik weet dat er een dag kantoor aan komt maak ik de avond er voor iets wat ik heel lekker vind en dan extra voor mee de volgende dag!
Thuis neem ik wel de tijd om wat klaar te maken. Vandaag KHA crackers met zelfgemaakte tonijnsalade gegeten. Ik heb ontdekt dat er in mijn favo mayo geen koolhydraten zittendat biedt perspectief.
xxxmh schreef:Iemand lekkere en gezonde ontbijtjes. Ik ben in de ochtend wel een moeilijke eter, eet nu standaard 2 beschuitjes met hagelslag. Vleeswaren en kaas krijg ik echt niet weg in de ochtend haha. Misschien dat ik mijn ontbijt wat gezonder kan eten want aan mijn avondeten kan ik niks veranderen behalve minder opscheppen omdat ik thuis woon.
Soepblik schreef:xxxmh schreef:Iemand lekkere en gezonde ontbijtjes. Ik ben in de ochtend wel een moeilijke eter, eet nu standaard 2 beschuitjes met hagelslag. Vleeswaren en kaas krijg ik echt niet weg in de ochtend haha. Misschien dat ik mijn ontbijt wat gezonder kan eten want aan mijn avondeten kan ik niks veranderen behalve minder opscheppen omdat ik thuis woon.
Ja! Mijn go to lekker maar toch gezond is bananenpannenkoekjes. Die maak je door een wat oudere banaan te prakken met wat kaneel, en er dan twee eieren doorheen te klutsen. Gewoon zoals kleine pannenkoekjes bakken in de pan, en klaar is kees.