Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:18

DiantaM schreef:
Nikass schreef:
Dank je Ibbel!

Nathalie, als iemand nu vrijdag een afspraak kan maken, op welke termijn kan je dan terecht denk je? Wordt t januari? Of kan je eerder terecht als je tot volgende week wacht met het maken van een afspraak?

DianteM hier wordt je toch ontzettend boos van! Als je familie je vader naar de huisarts brengt, is die dan wel bereid om te prikken?

Nope.. want volgens mij moet de huisarts het vaccin dan ergens anders ophalen.

Echt heel slecht geregeld, want hierdoor worden zeer kwetsbare niet-mobiele ouderen juist in de steek gelaten.

Zoals hierboven al geschreven werd hebben de huisartsen het vaccin niet en het kan ook niet even ergens opgehaald worden.
Dus inderdaad proberen naar het prikpunt te gaan (is een rolstoel taxi geen optie, die blijven op verzoek ook wachten) of thuisprik afwachten.

DiantaM

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:21

Volgens de GGD kan de huisarts een verzoek indienen bij de GGD en dan het vaccin daar ophalen.

Maar hoe dan ook, naar een priklocatie gaan is voor mijn vader echt heel moeilijk. Zeker nu deze allemaal ver weg zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:50

Komende week komen er nog 40
Priklocaties bij dus grote kans dat je wanneer je het volgende week probeert je meer kans hebt op een priklocatie dichtbij en snel aan de beurt. Wel online proberen , telefoon is zwaar onderbezet.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:20

Nikass schreef:
DianteM hier wordt je toch ontzettend boos van! Als je familie je vader naar de huisarts brengt, is die dan wel bereid om te prikken?

De huisartsen beschikken niet over het vaccin. Dus deze kunnen niets betekenen hierin. En even advocaat van de duivel, als hij naar de huisarts gebracht kan worden, kan hij toch ook naar de GGD gebracht worden?
(Ben zelf doktersassistente in een huisartsenpraktijk).

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:11

Wendy_Komen schreef:
Nikass schreef:

De huisartsen beschikken niet over het vaccin. Dus deze kunnen niets betekenen hierin. En even advocaat van de duivel, als hij naar de huisarts gebracht kan worden, kan hij toch ook naar de GGD gebracht worden?

Dat is wel snel oordelen zonder dat je de feiten kent. De huisarts is hier op het dorp. Dus 2 min met de elektrische rolstoel. Dat redt hij net. Hij kan door een spierziekte niet eens meer goed zitten in de rolstoel en daarnaast spelen er angsten mee. Hij komt eigenlijk al jaren het huis niet meer uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:23

bigone schreef:
Komende week komen er nog 40
Priklocaties bij dus grote kans dat je wanneer je het volgende week probeert je meer kans hebt op een priklocatie dichtbij en snel aan de beurt. Wel online proberen , telefoon is zwaar onderbezet.

Thanks!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:29

DiantaM schreef:
Wendy_Komen schreef:
Nikass schreef:

Dat is wel snel oordelen zonder dat je de feiten kent. De huisarts is hier op het dorp. Dus 2 min met de elektrische rolstoel. Dat redt hij net. Hij kan door een spierziekte niet eens meer goed zitten in de rolstoel en daarnaast spelen er angsten mee. Hij komt eigenlijk al jaren het huis niet meer uit.

Het klinkt alsof het dan helaas wachten is op de thuis prik ronde, hoe vervelend dat ook is

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:43

Ja, wachten is normaal geen probleem.
Maar door deze slecht geregelde ronde zet je wel levens op het spel. Uit onderzoek blijkt dat de Astra Zeneca heel slecht beschermd tegen de nieuwe variant. En de mensen die de vorige rondes door de huisarts zijn geprikt ( en dus tevens risicopatient zijn) hebben juist die Astra Zeneca gehad.

Mijn schoonvader loopt ook vast. Uit jaartal 1948, maar slikt bloedverdunners (en ook risicopatiënt) dus online kan hij geen afspraak maken. En als je belt lukt het ook niet want hij heeft nog geen brief gekregen en dan mag er geen afspraak gemaakt worden.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:08

Huisartsen kunnen inderdaad een beroep doen op de GGD om vaccins te halen. Wij hebben dagelijks wel een praktijk die een arts stuurt om vaccins te halen maar lang niet elke praktijk wil en kan dit doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:00

DiantaM schreef:
Ja, wachten is normaal geen probleem.
Maar door deze slecht geregelde ronde zet je wel levens op het spel. Uit onderzoek blijkt dat de Astra Zeneca heel slecht beschermd tegen de nieuwe variant. En de mensen die de vorige rondes door de huisarts zijn geprikt ( en dus tevens risicopatient zijn) hebben juist die Astra Zeneca gehad.

Mijn schoonvader loopt ook vast. Uit jaartal 1948, maar slikt bloedverdunners (en ook risicopatiënt) dus online kan hij geen afspraak maken. En als je belt lukt het ook niet want hij heeft nog geen brief gekregen en dan mag er geen afspraak gemaakt worden.

Alleen wanneer je bij de trombose dienst loopt en je waarden boven ? 3 zitten .
Gewoon gebruik van bloedverdunners bvb na een tia is geen probleem om een afspraak te maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:06

DiantaM: even met de medische lijn van de GGD bellen: 088 767 40 80
Als die geen probleem zien, dan gewoon alles nee invullen bij het online plannen, maar wel op je gezondheidsverklaring aangeven wat de stollingsproblemen zijn.

Ook raar dat hij geen brief heeft gehad, die zou allang verstuurd moeten zijn. Buren uit 1937 en 1947 hebben 'm ook gehad.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:09

Ik kan straks via 2 wegen een booster inplannen. Mijn pgb adres kan over 2 dagen over een vaccinatie voor mij aanvragen.

Weet niet of iemand het weet maar mijn andere werkgever heeft het ook aangevraagd en daar kan nu ieder moment een code van komen.

Niet dat er straks 2 vaccins klaarliggen voor mij wil niet dat iemand anders daardoor weer langer moet wachten.

Mijn vader is ook risicopatient maar denk niet dat ik mijn vader dan mee kan nemen voor een vaccinatie

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:39

Dank voor de tips!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:30

Ik kreeg net mijn uitnodiging via mijn werk daar staat in dat je misschien meerder brieven kan krijgen maar dat je maar 1 code mag gebruiken. Het is dus niet zo dat door jouw meerdere uitnodigingen er ook meerdere vaccins klaar liggen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:09

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:46

Nikass wil de volgende keer dat je een link deelt erbij zetten wat er in die link staat

Via de uitnodiging van mijn werk met die code op een wachtlijst gezet (if you get it let me know) zodat ik versneld aan de beurt ben. Vanaf half december beginnen ze nou dat is vandaag. En half januari moet iedereen geprikt zijn. Ergens denk ik nog steeds dat ik via mijn geboortejaar sneller aan de beurt ben. Het was/is vast moeilijk te regelen. Maar hoe langer het duurt hoe meer kans ik maak om besmet te worden. En dat heb ik liever niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:47

Als men gewoon op tijd begonnen was zoals in de landen om ons heen hadden we nu niet tegen dit soort dingen aan gelopen.

Edit: en al die berichtgeving rondom omicron helpt natuurlijk ook niet echt mee.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:52

Precies dat Susan, als het lukt om iedereen zo snel te vaccineren mogen ze daar dadelijk wel een applaus voor krijgen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:53

Ik vind dat de GGD het super oppakt. Die moeten ook maar weer razendsnel schakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:00

SusanH schreef:
Ik vind dat de GGD het super oppakt. Die moeten ook maar weer razendsnel schakelen.

Jazeker en gelukkig veel mensen die zich ook hebben aangemeld om te helpen (prikken) :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:30

friezenfan2 schreef:
Nikass wil de volgende keer dat je een link deelt erbij zetten wat er in die link staat

Via de uitnodiging van mijn werk met die code op een wachtlijst gezet (if you get it let me know) zodat ik versneld aan de beurt ben. Vanaf half december beginnen ze nou dat is vandaag. En half januari moet iedereen geprikt zijn. Ergens denk ik nog steeds dat ik via mijn geboortejaar sneller aan de beurt ben. Het was/is vast moeilijk te regelen. Maar hoe langer het duurt hoe meer kans ik maak om besmet te worden. En dat heb ik liever niet.

Oh dat kan dus ook nog dat je op een wachtlijst wordt geplaatst was er al bang voor... -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:48

Nikass schreef:

Excuses, dit artikel gaat over de mensen met onderliggend lijden die momenteel geen voorrang krijgen voor een boosterprik. Er wordt een voorbeeld genoemd van een 25-jarige die erg lang moet wachten, met alle risico's van dien.

https://www.gelderlander.nl/home/corona ... ~a3dfe34a/

Dit artikel gaat over mensen die nog geen boosterprik krijgen omdat ze in de afgelopen drie maanden corona hebben gehad. Waarschijnlijk zijn zij beter en langer beschermd dan een vaccin an sich doet. Maar daar zitten wel weer individuele verschillen tussen.
Het gaat ook over het belang van een herstelbewijs, met name als je van het voorjaar naar het buitenland zou willen. Omdat je in sommige landen dan niet meer welkom bent zonder boosterprik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:06

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -duitsland

Met betrekking tot het halen van een boosterprik in het buitenland: dit artikel geeft aan hoe pijnlijk het kan zijn voor mensen met onderliggend lijden dat Nederland zo traag kan zijn in het corona beleid.
Als jouw aandoening niet op het lijstje staat heb je gewoon pech.
Ik begrijp deze mensen dus volkomen en wij denken er zelf ook over om naar het buitenland te gaan. MAAR: het stoort mij wel dat er ook mensen zijn die dit doen om op wintersportvakantie te kunnen. Dan vind ik het echt inhalig om voor een snellere booster te gaan. EN: Duitsland zit niet te wachten op massaal boostertoerisme, dus het is niet de bedoeling dat iedereen daarheen gaat, die normaal ook nooit in Duitsland komt. Je kunt je daar niet (meer) zomaar zonder afspraak laten prikken.
Het is dus toegestaan voor de grensbewoners die regelmatig in Duitsland komen. (Hoe Frankrijk erin staat weet ik niet)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:11

Aan de andere kant, er zijn ook wel mensen die vinden dat ze tot een risico groep behoren, maar waar dit absoluut niet voor geldt. Het lastige is dat heel veel mensen een chronische aandoening hebben. En dat iedereen op de eerste rij wil zitten. We kunnen allemaal mee met de bus. Maar allemaal voorin zitten dat gaat niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:47

Dinsdag de boosterprik gehad en woensdag geen klachten. Vandaag hoofdpijn en een heel zere oksel. De klier in mijn oksel is erg opgezet. Alleen aan de kant van de vaccinatie. Mijn arm was gisteren gevoelig stijf, maar veel bewogen en gewerkt en dat is er nu uitgetrokken. Maar die pijn en zwelling in mijn oksel herken ik niet van de vorige keer. Hoofdpijn had ik de vorige keer ook.