Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:41

Elin_ schreef:
Absoluut, maar zo gaat het leven wel. En dat is verschrikkelijk maargoed het hoort er wel bij.


Het is heel makkelijk gezegd.
Behalve als je eigen vader overlijdt of je eigen vriend/man in coma ligt.
Vooral als het voorkomen had kunnen worden door een simpel prikje.
Dan zeg je later tegen je zoontje: opa en papa geloofden niet in Corona en wilden geen prikje, maar helaas, hoort bjj het leven.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:15

Ik vind dat echt een rare veronderstelling hoor :n
Dat alleen jonge mensen zonder geleden “verlies” dat zouden beweren..
Iedereen gaat toch anders om met verlies? Iemand mag zelf kiezen wat ze met zichzelf doen en daar hebben nabestaanden zich bij neer te leggen …

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:49

Cer schreef:
Ik vind dat echt een rare veronderstelling hoor :n
Dat alleen jonge mensen zonder geleden “verlies” dat zouden beweren..
Iedereen gaat toch anders om met verlies? Iemand mag zelf kiezen wat ze met zichzelf doen en daar hebben nabestaanden zich bij neer te leggen …

Helemaal mee eens... de een zet zijn leven jarenlang stil (wat ik zonde vind) en de andere gaat door met zijn leven. Heeft niks te maken met hoe 'erg' iemand zijn verlies is. Is erg kort door de bocht dat je dan denkt "nou dan is er vast nog nooit iemand dood gegaan in iemand zijn omgeving". :roll:

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:54

Ik denk dat het punt is dat 'de dood hoort bij het leven' zo'n - ha - dooddoener gevonden wordt in het geval dat je die dood had kunnen voorkomen door een simpele vaccinatie. Dat dáár de schoen wringt.

En ja, die simpele dooddoener wordt er eerder uitgegooid als je zelf nooit hebt ervaren dat iemand 'voor niets' is overleden. Waaronder ook verkeersongelukken door dronken bestuurders en medische fouten vallen, en ander schrijnende voorbeelden. Maar niet willen vaccineren is nog eens je eigen 'schuld' ook.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:00

Electra63 schreef:
Elin_ schreef:
Absoluut, maar zo gaat het leven wel. En dat is verschrikkelijk maargoed het hoort er wel bij.


Het is heel makkelijk gezegd.
Behalve als je eigen vader overlijdt of je eigen vriend/man in coma ligt.
Vooral als het voorkomen had kunnen worden door een simpel prikje.
Dan zeg je later tegen je zoontje: opa en papa geloofden niet in Corona en wilden geen prikje, maar helaas, hoort bjj het leven.


Klopt, maar anderzijds is het wel zo. Het is verschrikkelijk als het je overkomt, maar je kunt ook niet alles in de hand hebben.

Als je net die ene procent met zware bijwerkingen bent is ook heftig, maar daarvan zijn jullie weer zo van ach die 0.000001 procent. Toch zal je die ene maar zijn

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:04

Elin_ schreef:
Klopt, maar anderzijds is het wel zo. Het is verschrikkelijk als het je overkomt, maar je kunt ook niet alles in de hand hebben.

Als je net die ene procent met zware bijwerkingen bent is ook heftig, maar daarvan zijn jullie weer zo van ach die 0.000001 procent. Toch zal je die ene maar zijn


Ja, ho, maar dáár zit 'm nu net de crux. Dat kun je dus wél in de hand hebben door te vaccineren.
Die zware bijwerkingen en die kleine kans daarop, dat is pech, daar heb je zelf geen invloed op.

En daarom is er zo'n verschil in reactie: ja, er zijn zeldzame ernstige bijwerkingen. Maar er is ook een niet zo zeldzame ziekte met toch best wel heel vaak een ernstig verloop wat je kunt voorkomen.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:05

Maar, niet vaccineren is “eigen keus”… je kunt t eigen schuld noemen als nabestaande maar degene die het vaccin weigerde mag dat zelf weten, en als eventuele nabestaande kan je daar wat van vinden maar dat is niet aan jou..
iemand mag toch zelf weten wat ze met hun leven doen?

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:10

Natuurlijk mag dat. Maar het gaat om de reactie hier op 'de dood hoort bij het leven'.
Ik weet nog wel een cliché dat net zo goed opgaat: 'mensen willen (blijven) leven' - ook als ze al opgegeven zijn bij ernstige ziekte bijvoorbeeld. En daarom proberen mensen risico's zo veel mogelijk te beperken. Zoals vaccineren, of niet roken, niet met drank op achter het stuur - allemaal eigen beslissingen om jezelf (of anderen) niet in gevaar te brengen zodat die dood nog even níet aanklopt bij je.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:17

Ik zag gisteren in een nieuwsprogramma op de tv dat veel vrouwen na gevaccineerd te zijn ernstige menstruatiestoornissen gekregen hebben. Er werd niet vermeld van welk vaccin dat was.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:18

Ibbel schreef:
Ik denk dat het punt is dat 'de dood hoort bij het leven' zo'n - ha - dooddoener gevonden wordt in het geval dat je die dood had kunnen voorkomen door een simpele vaccinatie. Dat dáár de schoen wringt.

En ja, die simpele dooddoener wordt er eerder uitgegooid als je zelf nooit hebt ervaren dat iemand 'voor niets' is overleden. Waaronder ook verkeersongelukken door dronken bestuurders en medische fouten vallen, en ander schrijnende voorbeelden. Maar niet willen vaccineren is nog eens je eigen 'schuld' ook.

Ik denk dat je het op deze manier goed verwoord. Ik heb in onze familie dodelijke ongevallen meegemaakt, 12, 16, 19 , 24 en 75 jaar oud. Grootvader en drie neven en een nicht. Waarvan drie door een ander die had gedronken. Een door verkeerd medisch inschatten. Die vier zijn voor “ niets” overleden en dat maakt het verlies nog heftiger.
En dan lees je dat mensen doodgaan omdat ze vaccins onzin vinden of denken dat het een griepje is. Ik vind dat treurig en onnodig en als ik zie wat bovenstaande gevallen in onze familie vroeger hebben veroorzaakt dan zijn zullen ze er een hele kluif aankrijgen om het te verwerken.
Doodgaan hoort bij het leven, absoluut, doodgaan door het niet nemen van een vaccin is een stuk moeilijker om mee te leven, behalve wanneer je misschien vertrouwd op een hogere macht.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:19

Ibbel schreef:
Elin_ schreef:
Klopt, maar anderzijds is het wel zo. Het is verschrikkelijk als het je overkomt, maar je kunt ook niet alles in de hand hebben.

Als je net die ene procent met zware bijwerkingen bent is ook heftig, maar daarvan zijn jullie weer zo van ach die 0.000001 procent. Toch zal je die ene maar zijn


Ja, ho, maar dáár zit 'm nu net de crux. Dat kun je dus wél in de hand hebben door te vaccineren.
Die zware bijwerkingen en die kleine kans daarop, dat is pech, daar heb je zelf geen invloed op.

En daarom is er zo'n verschil in reactie: ja, er zijn zeldzame ernstige bijwerkingen. Maar er is ook een niet zo zeldzame ziekte met toch best wel heel vaak een ernstig verloop wat je kunt voorkomen.


En dit is nu net jullie "probleem" waardoor het enigszins vervelend is om met jullie te discussiëren (ik heb n.a.v. mijn posts zelfs pbs gehad van mensen met twijfels die ook uitspreken niet in het topic te willen praten, vanwege het feit dat er niet perse altijd leuk met jullie te discussiëren valt. Als twijfelaars, nieteens als Wappies of antivaxxers)

Net zoals met vaccineren de nare variant van corona voorkomen kan worden, kun je ook de lichte variant van corona zonder vaccinatie krijgen.

Ik zeg niet dat je niet moet vaccineren, maar de pech hebben wanneer jij net die ene bent die dood gaat aan corona mag niet, maar wanneer je net diegene bent met ernstige bijwerkingen mag het ineens wel gezegd worden.
Dan gaat het nieteens om de percentages, want natuurlijk zijn er veel meer mensen die dood gingen aan corona in vergelijking met de ernstige zieke door bijwerkingen, maar he.. je zal maar net die ene zijn. Of je vader. Of je vriend zoals jullie eerder benoemden.

En dat dat gebagatelliseerd wordt is gewoon jammer, want dat is scheef.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:21

Ik denk dat daar t verschil zit. Sommige mensen beperken de risico’s en anderen niet …

Sommigen willen behandeld worden en anderen niet. Sommigen worden “gedwongen” of er wordt ze iets verweten: ..’och mama doe t voor ons, want wíj́ kunnen jou niet missen! (Wat mams er zelf van vind maakt dan even niet meer uit)’

Dood door toedoen van een ander (voorbeeld hierboven) is voor mij anders dan dood doordat iemand zelf een beslissing heeft genomen .. dat laatste heb je je “gewoon” bij neer te leggen .. ?

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:21

anjali schreef:
Ik zag gisteren in een nieuwsprogramma op de tv dat veel vrouwen na gevaccineerd te zijn ernstige menstruatiestoornissen gekregen hebben. Er werd niet vermeld van welk vaccin dat was.

Dat kan met elk vaccin gebeuren aangezien vaccineren een stressreactie in je lichaam oproept. Meestal is de cyclus na twee a drie maanden weer helemaal normaal en het is niet zo dat het vaccin op je baarmoeder oid inwerkt.

Lynnepinny

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:27

anjali schreef:
Ik zag gisteren in een nieuwsprogramma op de tv dat veel vrouwen na gevaccineerd te zijn ernstige menstruatiestoornissen gekregen hebben. Er werd niet vermeld van welk vaccin dat was.

Dat duurt niet lang. Ik had een ontregelde menstruatie niet lang na m'n tweede prik, maar dat is nu een maand later gewoon weer normaal. En dan kan inderdaad bij meerdere vaccins/ziekten gebeuren ;)

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:38

Elin_, ik denk wel zeker dat er ook mensen komen te overlijden omdat ze wel vaccineren. Dat was allang duidelijk en zal ik niet wegwuiven. Ook wanneer dat gebeurt zal de omgeving daar net zoveel moeite mee hebben want ook dat was in hun ogen “ onnodig” .
Er overlijden ook vrouwen aan pil gebruik , ook onnodig misschien.
Corona is Russische roulette, wanneer duidelijk was dat alleen kwetsbaren en ouderen getroffen werden was het een stuk gemakkelijker maar dat zie je in het geval van die sportschoolhouder, vader en twee zonen, eentje dood, eentje aan de beademing en eentje lichte klachten.
Je weet het gewoon niet en dan kun je er statistiek op loslaten op basis van leeftijd en gezondheid, Corona heeft in sommige gevallen daar geen enkele boodschap aan. Ik denk dat het laatste jaar duidelijk is geworden dat vaccineren miljoenen levens spaart. Niet alleen op Corona gebied, ook in andere zorg gebieden .

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:42

Eens Bigone. En Elin: het verschil is misschien de mate van het risico?
Het risico dat je loopt om aan de bijwerkingen van het vaccin te overlijden is zo ontzettend veel minder groot dan dat je aan corona overlijdt.
Ik begrijp zeker dat mensen de verschillende risico's afwegen, en bij jonge mensen is de kans op een nare bijwerking wat groter dan bij oudere mensen. Dus dat is echt wel een eng idee. Maar als je moet kiezen tussen twee dingen die elk risico's met zich meebrengen dan kies je toch meestal voor hetgene waarbij je het minste risico loopt?
Waarom zou je de keuze maken voor het meeste risico? Voor jezelf, in de eerste plaats, en daarnaast ook nog voor kwetsbare mensen in je naaste omgeving? En die heeft toch haast iedereen?

Ik kwam van de week een vrouw tegen bij het revalidatiecentrum. We wachtten samen op de bus. Ze vertelde me dat ze vier maanden op de IC had gelegen vanwege corona. Tegen de verwachting in had ze het toch overleeft. Nu was ze aan het revalideren. Ze was 46 jaar.
Voor zo iemand is het onbegrijpelijk en onverteerbaar dat sommige mensen doen alsof corona niks voorstelt. Die niet de moeite nemen om een beetje afstand te houden, die in de bus hun mondkapje op hun kin hebben hangen. En ja, helaas zijn dat met name jongeren. Niet alleen en niet allemaal. Maar ik vraag me dan af waarom iemand met de energie en gezondheid van een jong lichaam dat beetje moeite niet kan opbrengen.

MoniqueT

Berichten: 8854
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:50

Er zijn zeker mensen overleden als gevolg van vaccinaties, maar dat is een zeer klein percentage, echt miniem, vergeleken met de overlijdens ten gevolge van corona. Ik blijf het vreemd vinden dat die vergelijking gemaakt wordt. Hier wordt gejuichd dat er deze week niemand aan corona is overleden in onze deelstaat (1740 mensen sinds begin van corona dus wel). Voor zover bekend is er in de 9 maanden dat er gevaccineerd worden nog geen enkel geval van overlijden door vaccinatie bekend (1,4 miljoen gevaccineerden). Om maar even de proporties duidelijk te maken. Hier wordt dus bij overlijden nu wel openlijk bekend gemaakt of iemand gevaccineerd is en dat zijn er bijna geen, alleen een paar heel oude mensen met onderliggend lijden.

Over de dood die bij het leven hoort ... ik was een jonge weduwe, mijn man was 41, ik 33 toen hij overleed. En ja, ik ging door. Kop omhoog, schouders recht. Een bedrijf te verkopen, veel tegenstand van de schoonfamilie, ik moest vechten. Tijd voor verdriet was er vooral ´s nachts, als ik alleen was. En op al die momenten dat niemand overdag zag hoe moeilijk ik het het had, want ik leefde op in gezelschap, maar ging kapot alleen.

Niet gek dat ik na twee jaar weer hertrouwde, ik ben geen mens om alleen te zijn. Maar nu, 23 jaar later, voel ik nog de pijn, het gemis, de spijt dat hij zijn kinderen niet heeft zien opgroeien. En hoe gelukkig ik ook ben met mijn huidige man, die hetzelfde meemaakte en me volledig begrijpt, dat stukje verdriet gaat nooit weg. IK had mijn kinderen ook graag hun vader gegund, al zien ze gelukkig mijn man als hele goede opvoeder en maatje.

Oordelen vanaf de buitenkant is makkelijk, ik denk dat weinigen beseffen hoe diep het bij mij zat en vaak nog zit. Want Monique, die is altijd zo gezellig en open. Ja hoor ... Ik kan me dus pisnijdig maken om degenen die roepen dat de dood bij het leven hoort en heb zeer te doen met degenen die iemand verliezen door corona, zeker als dat door het niet-vaccineren komt.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:55

MoniqueT schreef:
Er zijn zeker mensen overleden als gevolg van vaccinaties, maar dat is een zeer klein percentage, echt miniem, vergeleken met de overlijdens ten gevolge van corona. Ik blijf het vreemd vinden dat die vergelijking gemaakt wordt.



Oordelen vanaf de buitenkant is makkelijk, ik denk dat weinigen beseffen hoe diep het bij mij zat en vaak nog zit. Want Monique, die is altijd zo gezellig en open. Ja hoor ... Ik kan me dus pisnijdig maken om degenen die roepen dat de dood bij het leven hoort en heb zeer te doen met degenen die iemand verliezen door corona, zeker als dat door het niet-vaccineren komt.



Bedankt voor je berichtje. Ik hoef alleen je eigen woorden te quoten om exact aan te geven wat ik dus bedoel..
Bijna ironisch als het niet om zo'n tragisch onderwerp ging.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:23

Ik begrijp je niet helemaal Elin; vindt je dat Monique de overlijdens na vaccinatie bagatelliseert?
Want zou je dat dan los kunnen koppelen van je andere vetgedrukte zin? Ik vind het namelijk erg kwetsend om daar overheen te walsen terwijl zij de zo hartverscheurende context uitlegt waarom zij zich boos kan maken.
Dat geeft mij dan de indruk dat jij niet een dergelijk verlies hebt meegemaakt?

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:24

Zeker als je je bedenkt dat er overlijdens in demografische groepen waren die statistisch gezien een enorm kleine kans hadden om te overlijden aan covid.

Edit: het gaat erom dat Monique de overlijdens aan de vaccinatie weg zet als een hele kleine kans, terwijl dat voor sommige leeftijdsgroepen (en vrouwelijk) een grotere kans was dan overlijden aan covid. We zijn niet voor niets gestopt met astrazeneca aan jongeren toe te dienen.

Maar over de overlijdens door vaccinatie lijkt relatief makkelijk heen gestapt te worden. Alleen al door de woordkeuze.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:27

Elin_ schreef:
MoniqueT schreef:
Er zijn zeker mensen overleden als gevolg van vaccinaties, maar dat is een zeer klein percentage, echt miniem, vergeleken met de overlijdens ten gevolge van corona. Ik blijf het vreemd vinden dat die vergelijking gemaakt wordt.



Oordelen vanaf de buitenkant is makkelijk, ik denk dat weinigen beseffen hoe diep het bij mij zat en vaak nog zit. Want Monique, die is altijd zo gezellig en open. Ja hoor ... Ik kan me dus pisnijdig maken om degenen die roepen dat de dood bij het leven hoort en heb zeer te doen met degenen die iemand verliezen door corona, zeker als dat door het niet-vaccineren komt.



Bedankt voor je berichtje. Ik hoef alleen je eigen woorden te quoten om exact aan te geven wat ik dus bedoel..
Bijna ironisch als het niet om zo'n tragisch onderwerp ging.


Ik geef je 100% gelijk :)
Ben zelf een tijdje uit het topic verdwenen omdat alles verdraaid wordt hier. Bijwerkingen van een vaccin zijn allemaal niets, en bij corona wordt er maar van uitgegaan dat je bijna sowieso sterft in dit topic (hoeveel jonge mensen zijn eig gestorven?). Ondertussen gebeuren er dagelijks verkeersongelukken, sterven er mensen aan de griep, aan stomme onderzoekjes, omdat ze van hun paard vallen, …. Je hebt idd niet alles in de hand.
En ook met vaccins niet trouwens… er komen nog steeds gevaccineerden ook in het ziekenhuis, de bescherming is aanwezig maar verre van sluitend. Daartegen heb je wel een grote kans in je hand om goed ziek te zijn van die spuit, of andere bijwerkingen te merken. Maar dat wordt weggewuifd.

Ik heb dit topic op de achtergrond gevolgd en hier en daar echt hartelijk gelachen om sommige mensen hun argumentatie. Nog beter dan het belgische debat over kernuitstap :p

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:31

Nikass schreef:
Ik begrijp je niet helemaal Elin; vindt je dat Monique de overlijdens na vaccinatie bagatelliseert?
Want zou je dat dan los kunnen koppelen van je andere vetgedrukte zin? Ik vind het namelijk erg kwetsend om daar overheen te walsen terwijl zij de zo hartverscheurende context uitlegt waarom zij zich boos kan maken.
Dat geeft mij dan de indruk dat jij niet een dergelijk verlies hebt meegemaakt?


Wat ik probeer te zeggen, al een poosje, is het feit dat men hier niet tegen de zin "het leven gaat door" kan, want als het je oma, vader of partner is is het voor diegene wel verschrikkelijk. Wat ik overigens ook vind, maar hier wordt wel gezegd van degene die iemand verliezen door vaccinatie waar benoemd wordt hoe klein de kans is, hoe weinig het voorkomt e.d.
Dat is zo'n dikke middelvinger naar de nabestaanden die iemand verloren zijn door vaccinatie. Al is het maar 1 persoon. Diegene mist wel zijn zoon, vader,tante of oma. En ga die maar eens uitleggen hoe klein de kans was en dat kans overlijden corona veel groter is. Daar haal je de dierbare echt niet mee terug.

Waarom ik Monique quote is het feit dat ze na die zin over het kleine percentage mensen dat overlijdt nog benadrukt dat het maar weinig mensen zijn en nergens daarna ook enig medeleven toont voor degene die wel een dierbare hierdoor verloren is. Vervolgens wel haar verhaal vertelt (wat ik overigens verschrikkelijk voor haar vind, maar dat terzijde)

Daar heb ik ongelooflijk veel moeite mee.
Je kunt niet zeggen dat het ene maar een kleine kans is en het andere dan "erger" vinden.
Vandaar dat ik beide zinnen wel koppel en hier ook achter sta. Of je zegt de dood hoort bij het leven. Zowel door corona als door vaccinatie (in geval van ernstige bijwerkingen of de dood tot gevolg) of niet.

Overigens heb ik geen man verloren, maar heeft het leven ook bij ons mensen genomen, maar lijkt me dat verder niet relevant om toe te lichten.
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 01-10-21 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:33

Ookal begrijp ik echt helemaal totaal niet waarom mensen zo tegen zijn.
Het is uiteindelijk inderdaad eigenlijk niet anders als je een familielid hebt die bloedtransfusie weigert, een goed behandelbare tumor niet wil laten behandelen, medicatie niet neemt, zwaar obese is, zwaar rookt of drinkt en iets wat me hier in de bergen steeds weer verbaast: aan base-jumpen doet (ieder jaar vallen er een paar dood).

Hoe heftig en onnodig het soms ook is in de ogen van de ander. Je kan iemand niet dwingen om te leven helaas.

Mijn nichtje was zwanger toen haar vader besloot dat hij niet aan reguliere geneeskunde deed en daardoor „onnodig“ stierf. Ja dat heeft ze hem kwalijk genomen, maar uiteindelijk was het zijn leven.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:35

Sizzle schreef:
Ookal begrijp ik echt helemaal totaal niet waarom mensen zo tegen zijn.
Het is uiteindelijk inderdaad eigenlijk niet anders als je een familielid hebt die bloedtransfusie weigert, een goed behandelbare tumor niet wil laten behandelen, medicatie niet neemt, zwaar obese is, zwaar rookt of drinkt en iets wat me hier in de bergen steeds weer verbaast: aan base-jumpen doet (ieder jaar vallen er een paar dood).

Hoe heftig en onnodig het soms ook is in de ogen van de ander. Je kan iemand niet dwingen om te leven helaas.


Wauw. Jij doet nieteens de moeite om te lezen of je in te leven hè :')

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:36

Lynnepinny schreef:
anjali schreef:
Ik zag gisteren in een nieuwsprogramma op de tv dat veel vrouwen na gevaccineerd te zijn ernstige menstruatiestoornissen gekregen hebben. Er werd niet vermeld van welk vaccin dat was.

Dat duurt niet lang. Ik had een ontregelde menstruatie niet lang na m'n tweede prik, maar dat is nu een maand later gewoon weer normaal. En dan kan inderdaad bij meerdere vaccins/ziekten gebeuren ;)


Mijn eerste menstruatie was na de 2de prik ook abnormaal. 2de menstruatie was wel weer normaal.