Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:40

Janinevv schreef:
IMJ schreef:
Al jaren probeert men mensen in de zorg te werven. IC verpleegkundige ben je niet in 2 jaar..
Bovendien is het nu niet bepaald aantrekkelijk op dit moment. Ken er juist meer die eigenlijk liever wegwillen.
Steeds weer die langdurig zieke covidpatienten, vaak ongevaccineerd. Ze worden het zo zat! Dit is wat ik hoor van de ICverpleegkundigen in mijn omgeving.

Logisch maar je ziet verder toch ook niks op televisie, niks op journaal over weven van de zorg. Hoe kunnen we die mensen ondersteunen in hun werk. Zou een salaris verhoging werken.

Je hoeft niet te werven op TV.
Iedere zorginstelling heeft vacatures op hun website.
Hebben social media en LinkedIn waarop ze adverteren. En dan nog de gewone vacature websites als Indeed enz.
Daarbij geven de onderwijsinstellingen als Zadkine, Alberda of de Hogescholen en Rino's ook voorlichting over te volgen opleidingen in de zorg.

Maar daar hebben we nu niet zoveel aan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:44

En degenen die die grondrechten iedere keer aanhalen, heb je die dingen ooit wel eens gelezen of praat je iedereen na?
Nooit opgevallen dat 'niet discrimineren' haaks staat op 'vrijheid van meningsuiting' bijvoorbeeld? Mensen als Geert en Thierry schermen nogal eens met die 'vrijheid van meningsuiting' om 'niet discrimineren' aan hun laars te kunnen lappen.

Waarom hebben ongevaccineerden een groter recht op hun 'integriteit van het lichaam' dan gevaccineerden op 'vrij kunnen gaan en staan waar ze willen'?

Loop al die artikelen voor de lol eens na, en kijk eens hoe vaak het ene artikel het andere onderuit haalt.
En lees verder even de kleine lettertjes bij ieder artikel: vrijwel overal staat bij: tenzij wetgeving anders voorschrijft/tenzij er zwaarwegende redenen zijn etc.

Die dingen staan niet in graniet gebeiteld.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:53

Janinevv schreef:
IMJ schreef:
Al jaren probeert men mensen in de zorg te werven. IC verpleegkundige ben je niet in 2 jaar..
Bovendien is het nu niet bepaald aantrekkelijk op dit moment. Ken er juist meer die eigenlijk liever wegwillen.
Steeds weer die langdurig zieke covidpatienten, vaak ongevaccineerd. Ze worden het zo zat! Dit is wat ik hoor van de ICverpleegkundigen in mijn omgeving.

Logisch maar je ziet verder toch ook niks op televisie, niks op journaal over weven van de zorg. Hoe kunnen we die mensen ondersteunen in hun werk. Zou een salaris verhoging werken.

Door het jaren afschalen van zorg zit je nu met een gat om een flinke inhaalslag te maken.
Ze proberen het nu met het trekken van zorgreservisten.
Geen slecht idee, maar loopt nog niet storm

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:55

mysa schreef:
Punt is, denk ik, dat de mensen die het hebben over dwang en buitensluiten, Covid gewoon niet erg genoeg vinden.
Stel dat het om bijvoorbeeld het Ebola virus zou gaan, waarbij je een heel grote kans loopt te overlijden na besmetting?
Zouden we dan nog jeremiëren over vrije keuze?

Ik denk dat dan idd meer mensen voor vaccinatie hadden gekozen ja. Wat niet raar is imo.
Iets waar je bijna 100% zeker aan overlijdt of iets waar je 0.1% kans hebt… zal voor mensen idd een verschil zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:02

secricible schreef:
Kristy1998x schreef:
Van corona afkomen zullen we nooit, ook niet door je te laten vaccineren. Het blijft nou eenmaal een vertakking van de griep. De griep bestaat ook nog ondanks de griepprik, wellicht wat minder heftig door het vaccineren maar er zijn mensen, waaronder ik er een van ben, die liever op hun eigen immuunsysteem vertrouwen. Daar zijn verschillende redenen voor te benoemen vooral als het gaat over een vaccin welke nog in de testfase zit. Ik denk tevens dat die redenen in andere topics al ruim benoemd zijn en zie dan ook het nut niet in van een nieuw topic over dit onderwerp.

Gevaccineerd of niet van corona kom je niet af. Het is een gemuteerde versie van de griep welke in onze levens zullen blijven. Ook als gevaccineerde kan je besmet raken, anderen besmetten en er goed ziek van worden en tevens sterven. Ik blijf het spijtig vinden om te zien hoeveel mensen denken dat een vaccinatie de uitweg zal zijn en corona volledig zal verdwijnen. Al dan niet te spreken over al het door de "Wappies" voorspelde wat nou toch wel degelijk uitkomt of uit dreigt te komen waaronder een testsamenleving, een vaccinatie paspoort voordat je je vrijheid weer terugkrijgt. Ik herinner mij nog woorden uit de mond van Rutte welke vermeldden dat wij nooit die kant op zouden gaan. De extreme complottheorieën zijn niet voor mij weggelegd maar ik heb er uiteraard zo mijn mening over en laat mij zeker niet vaccineren. De reden hiervoor heb ik al lichtelijk benoemd hierboven.

Maar goed ieder zijn mening uiteraard.

Ehm, nee.

Ehm ja!

miss_lizje

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:11

Ik ben besmet geraakt op een feestje waar een zaaltje voor was afgehuurd. QR code om binnen te komen, testen voor toegang gedaan omdat ik met 2 andere de enige ongevaccineerde waren. Iedereen op dat feestje is ziek geworden. Echt iedereen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:14

Jouw schuld, jij ongevaccineerde!!!!

(Grapje uiteraard)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:16

Hoe zat het ook alweer met die ziekenhuis cijfers?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:18

Ik vind het toch altijd opvallend dat het alleen de niet-gevaccineerde mensen zijn die allemaal mensen kennen die ziek zijn geworden terwijl ze gevaccineerd waren.
Ik ken heel wat gevaccineerde mensen, ook wat ongevaccineerden, en alle mensen die ik ken die ziek zijn geweest, waaronder ik zelf, waren op dat moment stuk voor stuk niet gevaccineerd.
Aangezien ik in de huwelijksbranche werk heb ik ook heel wat feesten meegemaakt afgelopen half jaar, ook inclusief dansen en feliciteren/knuffelen, netjes met QR code en nergens is er een uitbraak geweest.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:27

Tsja. De gevaccineerden hier kennen ook alleen maar niet gevaccineerden die ziek zijn en spijt hebben dat ze niet gevaccineerd waren.
Er zal een reden zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:28

Daarvoor bestaat er dus statistiek :)*

Dan hoef je niet af te gaan op wat je zelf ziet, en wat de neef van de buurvrouw van de vriendin van je moeder heeft meegemaakt :)
Scheelt een hoop.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:30

Precies.. daar zijn toch gewoon cijfers over...?

Ik snap die verhalen nooit zo.... :?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:31

Ik heb überhaupt geen gevallen meer in mijn buurt gehad sinds begin dit jaar.
Gevaccineerd en ongevaccineerd.
Houden zo!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:39

Cer schreef:
Precies.. daar zijn toch gewoon cijfers over...?

Ik snap die verhalen nooit zo.... :?

Ik dénk dat omdat de pro vaccinatie groep ook constant moet melden dat iemand die niet geënt was ziek geworden is en nu zoooo’n spijt heeft dat ie niet gevaccineerd is.
Dan krijg je automatisch een tegengeluid van mensen die besmette gevaccineerden kennen.

(Niet mijn mening maar wat ik dénk dat er gebeurt)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:05

8nnemiek schreef:
Ik vind het toch altijd opvallend dat het alleen de niet-gevaccineerde mensen zijn die allemaal mensen kennen die ziek zijn geworden terwijl ze gevaccineerd waren.
Ik ken heel wat gevaccineerde mensen, ook wat ongevaccineerden, en alle mensen die ik ken die ziek zijn geweest, waaronder ik zelf, waren op dat moment stuk voor stuk niet gevaccineerd.
Aangezien ik in de huwelijksbranche werk heb ik ook heel wat feesten meegemaakt afgelopen half jaar, ook inclusief dansen en feliciteren/knuffelen, netjes met QR code en nergens is er een uitbraak geweest.

Persoonlijke ervaringen zijn, zoals ze zeggen, persoonlijk. Maar wat moet ik dan als bewijs geven om mijn ervaring niet als "onwaarheid" bestempeld te krijgen? Telefoonnummers? GGD contact uittreksels?
Geloof me of niet, die keuze is aan jou.
Maar ik zie vanuit mijn werkveld helaas dus ook een stijging in zieke gevaccineerde mensen.

Dat jij het vanuit jouw werk niet heb gezien betekend niet dat het aan de andere kant van het land dus ook zo is als in jouw omgeving.
Mijn ervaring van dat feestje is dus dat iedereen ziek was daarna.

De landelijke cijfers zijn ook niet gelijk aan gemeentecijfers en vice versa.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:09

Statistisch gezien is het highly improbable dat een hele zaal gevaccineerde mensen plus een handjevol ongevaccineerden echt allemaal ziek worden. Dan zou het vaccin bij ál die gevaccineerden dus onvoldoende/niet gewerkt hebben én zouden ook al die ongevaccineerden allemaal even bevattelijk zijn geweest. En het is op zich mogelijk dat zoiets als freak gebeuren optreedt, maar wel heel erg onwaarschijnlijk.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:21

mysa schreef:
Punt is, denk ik, dat de mensen die het hebben over dwang en buitensluiten, Covid gewoon niet erg genoeg vinden.
Stel dat het om bijvoorbeeld het Ebola virus zou gaan, waarbij je een heel grote kans loopt te overlijden na besmetting?
Zouden we dan nog jeremiëren over vrije keuze?

Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat. Als een virus veel dodelijker is dan corona, zoals Ebola, dan zouden veel minder mensen twijfelen over een vaccin. En zou het zeker niet zo'n discussie zijn als nu.

Je triggert me: Zouden mensen in dat geval de complottheorieën ook geloven, over ingespoten microchips en dergelijke? Of zou de angst voor de dood dan toch groter zijn?

(Ebola geeft een gemiddelde overlijdenskans na besmetting van 50% en varieert van 25 tot 90%).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:26

@Ibbel, Dat dus, die kans is zo enorm klein.. Ik acht de kans veel groter dat het een verkoudheid of griep was, of voedselvergiftiging oid.
Het zou wel érg toevallig zijn als net die paar procent die na een vaccinatie ziek worden toevallig allemaal in die zaal zouden zijn zonder ook maar een iemand met wel voldoende antistoffen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:34

Janinevv schreef:
IMJ schreef:

Hoe zouden we die mensen NU kunnen ondersteunen? Kortste klap , vaccineren.
Dan is de ic in ieder geval ontlast en hebben mensen nog tijd om een kop koffie te drinken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:43

8nnemiek schreef:
@Ibbel, Dat dus, die kans is zo enorm klein.. Ik acht de kans veel groter dat het een verkoudheid of griep was, of voedselvergiftiging oid.
Het zou wel érg toevallig zijn als net die paar procent die na een vaccinatie ziek worden toevallig allemaal in die zaal zouden zijn zonder ook maar een iemand met wel voldoende antistoffen..

Ik denk eerder dat er een kleine begripsverwarring is tussen 100% contact- en brononderzoek door de GGD en 100% besmetting.
Ik denk verder dat de GGD de aanwezigen van dat feestje uberhaupt niet mag informeren over 'dat iedereeen ziek is geworden' - iets met privacy en zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:56

bigone schreef:
Janinevv schreef:

Hoe zouden we die mensen NU kunnen ondersteunen? Kortste klap , vaccineren.
Dan is de ic in ieder geval ontlast en hebben mensen nog tijd om een kop koffie te drinken.

En hoe zwaar het ook is (ik heb het natuurlijk liever ook niet) maar... een lockdown werkt wel op de korte termijn om de ziekenhuizen weer wat ademruimte te geven. Dan kunnen daarna nog wel andere maatregelen van kracht blijven (afstand, mondkapje, thuiswerken) om de besmettingen laag te houden.
Nadeel is de psychische en economische impact ervan. Maar de zorg die het niet meer aankan heeft voor hun ook een flinke psychische en fysieke impact :=.

Een grote groep nog vaccineren gaat niet gebeuren, dan zou het al verplicht moeten worden maar daar durven ze niet aan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:00

Ik heb gewoon appcontact (gehad) met de aanwezigen.
GGD belde ons wel aan de hand van contact met naam, vroegen ze ook toestemming voor. Zo werden we ook vaak dubbel gebeld omdat mijn contact onderzoek weer richting mijn ouders ging en andersom enzovoort.
Naar mijn werk is dus ook gebeld met mijn naam omdat ik daar toestemming voor gaf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:02

Ibbel schreef:
8nnemiek schreef:

Ik denk eerder dat er een kleine begripsverwarring is tussen 100% contact- en brononderzoek door de GGD en 100% besmetting.
Ik denk verder dat de GGD de aanwezigen van dat feestje uberhaupt niet mag informeren over 'dat iedereeen ziek is geworden' - iets met privacy en zo.

Dat klinkt logischer inderdaad.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:20

En zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat 100% van de aanwezigen ziek is geworden, wat is dan ziek? Heeft 95% van de aanwezigen 1 dag een snotneus gehad of hebben ze allemaal een week koortsig woelend in bed gelegen?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:23

Flower033 schreef:
Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat. Als een virus veel dodelijker is dan corona, zoals Ebola, dan zouden veel minder mensen twijfelen over een vaccin. En zou het zeker niet zo'n discussie zijn als nu.

Je triggert me: Zouden mensen in dat geval de complottheorieën ook geloven, over ingespoten microchips en dergelijke? Of zou de angst voor de dood dan toch groter zijn?

(Ebola geeft een gemiddelde overlijdenskans na besmetting van 50% en varieert van 25 tot 90%).

Ook dan heb je complotten en medicijnmannen die zeggen dat je niet naar het ziekenhuis moet gaan, omdat daar de meeste mensen sterven. Toen dacht ik nog, goh apart dat er mensen met zo'n besmettelijke manier er deze denkwijze op na houden, maar de werkelijkheid heeft mij inmiddels ingehaald.

En verhalen zijn persoonlijk, zo hebben wij binnen het bedrijf weinig besmettingen. Toch gaat een meeting met een ander bedrijf deze week niet door, omdat daar juist veel besmettingen zijn. Iets hardop beweren op je eigen bevindingen heeft niet zo heel veel waarde.

Daarnaast is het ook niet gek dat veel gevaccineerden nu besmet worden met een hele besmettelijke variant, dat is ruim 80% van de populatie. We hebben ook nog amper maatregelen, dus ik kijk er helemaal niet van op. Dat er maatregelen bij gaan komen, lijkt mij wel logisch, want dit gaat natuurlijk nooit werken zo.