Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:24

Ik heb vorige week maandag mijn 2e vaccin pfizer gehad, ik werk op de priklocatie bij de GGD. Dinsdag nergens last van behalve wat moe en ietsjes stijve arm, maar op donderdag kreeg ik een rood/paarse pijnlijke plek onder de prikplek. Vrijdag was de plek 3 keer zo groot. Even huisarts gebeld en die zei dat ik 2 antihistamine tabletten mocht nemen de komende paar dagen. Vandaag is de plek helemaal verdwenen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:33

Ik weet het, ik blijf ook zo voorzichtig alsof ik niet geent ben. Maar toch heeft het wat stress weggenomen. :j

Storm. :(:) Niet fijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:21

Storm schreef:
Ik heb vorige week maandag mijn 2e vaccin pfizer gehad, ik werk op de priklocatie bij de GGD. Dinsdag nergens last van behalve wat moe en ietsjes stijve arm, maar op donderdag kreeg ik een rood/paarse pijnlijke plek onder de prikplek. Vrijdag was de plek 3 keer zo groot. Even huisarts gebeld en die zei dat ik 2 antihistamine tabletten mocht nemen de komende paar dagen. Vandaag is de plek helemaal verdwenen.

dat heeft mijn man ook gehad, enorme blauwe plekken onder de prikplek, hij is niet naar de dokter geweest en de blauwe plekken zijn nu, na 2 weken weg.
Bij mij zit er na 5 weken (AZ) nog steeds een blauwe plek op de prikplek, kwam na enige tijd tevoorschijn. Maar blauwe plekken blijven bij altijd heel lang zichtbaar. Ik slik al antihistamine tabletten tegen hooikoorts trouwens

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:17

Ik heb mijn eerste Pfizer ook vandaag mogen halen! Tot nu toe nog geen gekke bijwerkingen, maar misschien wordt dat morgen anders!

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:50

Dan zal ik me hier ook maar melden. Zowel mijn man als ik zijn geënt met Pfizer, mijn man afgelopen woensdag en ik zaterdag. We hebben allebei buiten een beetje zwelling en de eerste dagen een pijnlijke arm, geen andere bijwerkingen gehad. De pijn was gistermiddag bij mijn man weg, bij mij vanochtend al. Ik moet niet op de prikplek drukken, dat doet wel nog pijn, maar kan mijn arm gewoon gebruiken :D
Mijn man is ook gewoon donderdag en vrijdag gaan werken, hij doet lichamelijk werk en dat ging.... niet super, maar ging, hij kon zijn normale werkzaamheden gewoon doen.
Vantevoren had ik me wel zorgen gemaakt, niet voor de prik, ook niet voor de lange-termijn-bijwerkingen eventueel, maar vooral voor de bijwerkingen net na de prik. Ik ben heel gevoelig voor alles wat "lichaamsvreemd" is en heb van hele simpele medicijnen al meestal de ergste bijwerkingen, laat staan van het zware geschut ;) Daarbij is mijn immuunsysteem al niet meer helemaal wat het moet zijn, dus we hadden al wel voorzien dat het erger ging worden. Ik moest ook een half uur na de prik blijven zitten ipv het kwartier. Maar... het schijnt tot nu toe allemaal mee te vallen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:52

Wat fijn DaniellaF, helemaal in jouw geval zeg!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:52

Wat top voor jullie
Weer 2 streepjes

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:59

Diddykong schreef:
Natasja, als nu blijkt dat je een echt vaccin gehad hebt, ben je dan al niet klaar?

Ja in principe wel. Alleen omdat dit een nog niet geregistreerd vaccin betreft wil ik graag een vaccin krijgen wat wel geregistreerd is. Kan geen kwaad volgens de onderzoekers.

Morgen krijg ik te horen of ik placebo of het echte vaccin gehad heb.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:02

Ik heb me gisteren dus beroerd gevoeld, vandaag nog ietsjes moe maar prima te doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:04

@DaniellaF: werkt je immuunsysteem trager of juist te snel ??

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:04

DubbelFun schreef:
@DaniellaF: werkt je immuunsysteem trager of juist te snel ??

Dat is een goeie DubbelFun... ik denk een vertraagd? Maar kan ook wel eens doorslaan naar de andere kant. Ik heb als tiener de ziekte van Graves gehad, heb al mijn hele leven darmklachten die voor het gemak onder PDS werd geschaard, ik heb nu diabetes type II, meerdere keren longontsteking gehad en nog zo wat dingetjes.
Voor de lockdowns was het hier thuis het standaard"grapje", mam is verkouden, ben je boodschappen gaan doen?? Ik kon de deur niet uit zonder iets op te pikken, of het nu een verkoudheid of een buikgriepje was.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:30

Wat toevallig Daniella, ik heb ook Graves gehad als midden twintiger. Mijn immuunsysteem is ook niet altijd je-van-het. Daarom kreeg ik na de 2e prik waarschijnlijk ook een (milde) allergische reactie, gelukkig bleek antihistamine prima te werken.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 06:49

Oei Storm, dat is ook niet leuk dan. Bij mij was het in mijn tienerjaren, maar zoals de internist zei, Graves kán terugkomen. Mijn man is stom toevallig een week of 4 geleden terugverwezen naar de HA, na bijna 3 jaar onder behandeling te zijn geweest voor Graves. Het gaat nu goed, maar ik zal hem dubbel zo goed in de gaten houden na zijn tweede prik. Dankjewel!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:42

Ik ben 23-4 gevaccineerd, maar nu heb ik met in bed liggen nog steeds last van een soort steken in m'n arm. Overdag niet, dus denk doordat ik erop lig. Meer mensen die dit hebben?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:10

Gister eerste prik gehad, Pfizer.
Alleen een pijnlijke arm.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:11

purny schreef:

Niet extra diep en lang geslapen vannacht?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:31

Storm schreef:
purny schreef:

Niet extra diep en lang geslapen vannacht?

Nee naar mijn idee niet

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:53

Gelukkig maar. Ik was erg moe naar de vaccinaties. Eerste nacht toen steeds 9 uur geslapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:45

Purny gelukkig dat je weinig tot geen last hebt.

Hier nog last van extra vermoeidheid, diarree, vaag hoofd en een licht dwarsliggende arm, maar elke dag ietsje beter gelukkig. Gister iets teveel gedaan en dat merkte ik gisteravond en nu wel. Nog4,5 week tot de volgende enting

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:54

karuna schreef:
Purny gelukkig dat je weinig tot geen last hebt.

Hier nog last van extra vermoeidheid, diarree, vaag hoofd en een licht dwarsliggende arm, maar elke dag ietsje beter gelukkig. Gister iets teveel gedaan en dat merkte ik gisteravond en nu wel. Nog4,5 week tot de volgende enting

Hmm van de eerste Pfizer zou je niet zo lang last moeten hebben. Vooral diarree is geen bijwerking.. Ben je nu niet bang voor de tweede? De tweede blijkt bij jonge mensen vooral best pittig te zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:27

Gevaccineerd in Gouda! Super strak geregeld. Brief moest je laten zien en bewijs werd pas na vaccinatie geprint.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:58

Klopt zebra, 1e is minder heftig. Bij de 2d had ik beduidend meer last, maar ik bleek dan ook een allergische reactie te hebben. Uiteindelijk viel het nog mee hoor, het was lastig maar ik ben niet echt ziek geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:59

Ik merkte van de tweede niks anders dan bij de eerste :n

Het is ook gewoon hetzelfde wat ze inspuiten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:01

Alleen merk ik nu wel dat ik moeier ben dan normaal en iets minder geconcentreerd ben...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:04

Zebrastreep, nee niet bang voor. Ben ook niet echt jong meer. :P Als de tweede ook zo is ben ik er blij mee en valt het me mee. Grootste angst is trombose altijd. Allergie medicatie had ik al en heel kort vooraf al opgebouwd in overleg met ha al. De arts die bij de ggd was adviseerd nu een week van te voren gaan opbouwen naar een best flink hogere dosis. Omdat ik toch al bekend ben de laatste jaren met allergische reacties en bloeddrukdaling na een enting. Daarom moest ik ook een half uur blijven en liggen.

Diarree na enting is voor mij niet heel onbekend, bij griepprik meest ook een week darmen van de leg erdoor. Net als vermoeidheid en koortsvlagen. Dus voor mij geen echt afwijkende dingen behalve die arm die veel meer zeer deed. Op zich een teken dat mijn imuunsysteem iets doet en niet teveel of niks. :+