Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Ik ga mee doen met de studie naar het vaccin wat het UMC Utrecht gaat testen. Ik ga dus volgende week woensdag een injectie krijgen(met wel of niet het werkzame vaccin) na 28 dagen krijg ik weer een injectie.
Ze gaan me uiteraard onderzoeken. En ik moet een dagboek bijhouden. En dat maximaal 2 jaar.
Ik vind het reuze spannend. Heb zelf prikangst dus tja..![]()
Maar vind het wel heel gaaf om een bijdrage te kunnen leveren in de strijd tegen COVID-19.
bigone schreef:Datzelfde heb ik met de ernstig dementerende bewoners van een verpleegtehuis, indien mijn moeder nog had geleefd had ik het vaccin voor haar geweigerd. Ik denk dat het ook geen zoden aan de dijk zet aangezien deze mensen bij ernstige ziekte eigenlijk niet meer naar het ziekenhuis gaan maar zonder pijn kunnen sterven in het tehuis. En dus zeker geen druk op de ziekenhuizen veroorzaken.
Ik vind dat de gezonde werkende groep tussen de 40 en 70 het eerst mag( na alle zorgpersoneel) want die staan midden in de samenleving, werk, pubers thuis, vrijwilligerswerk, vaak nog ouders. Zo kun je er een laag besmettingen tussen uit halen.
bigone schreef:Datzelfde heb ik met de ernstig dementerende bewoners van een verpleegtehuis, indien mijn moeder nog had geleefd had ik het vaccin voor haar geweigerd. Ik denk dat het ook geen zoden aan de dijk zet aangezien deze mensen bij ernstige ziekte eigenlijk niet meer naar het ziekenhuis gaan maar zonder pijn kunnen sterven in het tehuis. En dus zeker geen druk op de ziekenhuizen veroorzaken.
Ik vind dat de gezonde werkende groep tussen de 40 en 70 het eerst mag( na alle zorgpersoneel) want die staan midden in de samenleving, werk, pubers thuis, vrijwilligerswerk, vaak nog ouders. Zo kun je er een laag besmettingen tussen uit halen.
Sizzle schreef:Ik hoorde laatst dat er ook een tehuis was met alleen maar hoogste graad demente mensen waar ze in afspraak met de familie er bewust voor gekozen hebben om niet aan de maatregelen te houden (geen isolatie en geen familie weigeren). Inmiddels hebben ze allemaal corona gehad en een paar zijn gestorven maar in iedergeval hebben ze nog een zo goed mogenlijk laatste stukje leven. Dat snap ik ook heel goed.
bigone schreef:Oudere mensen die zelf niet meer naar het ziekenhuis willen of waarvan de familie dit beslist krijgen wel middelen zodat ze niet door benauwdheid ellendig doodgaan.
secricible schreef:bigone schreef:Oudere mensen die zelf niet meer naar het ziekenhuis willen of waarvan de familie dit beslist krijgen wel middelen zodat ze niet door benauwdheid ellendig doodgaan.
Er zijn diverse momenten geweest waarop we tegen tekorten aan liepen/lopen en bewoners niet altijd comfortabel gehouden konden worden helaas. Moesten er soms hele nare beslissingen en afwegingen genomen worden. Dat is niet voorbehouden aan het ziekenhuis en ontzettend verdrietig.
Ook in de vph lopen we nu tegen de muren aan, is de rek eruit. Deze groepen vaccineren geeft ook in deze groep ademruimte aan personeel om weer door te kunnen. In dat opzicht ben ik heel dankbaar dat de vaccinaties voor deze groep er snel aan komen. Het feit dat het vaccin ze levensjaren geeft is niet van hoog belang, wel dat er weer meer kwaliteit geboden kan worden aan zorg voor deze bewoners. En dat is wel van heel veel belang, vooral bij iemand met vergevorderde dementie.
bigone schreef:In Duitsland blijken er nogal wat problemen met de distributie te zijn. Sommige gebieden krijgen niets en dat duurt ook nog een week, bijna 8 januari dan
Kuipers en Gommers hebben opgeroepen vaccins naar ziekenhuizen te sturen en maandag te beginnen met personeel daar te vaccineren. Kan ik alleen maar toejuichen ! Anders gaat het echt helemaal fout .
bigone schreef:In Duitsland blijken er nogal wat problemen met de distributie te zijn. Sommige gebieden krijgen niets en dat duurt ook nog een week, bijna 8 januari dan.