Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:08

Popstra schreef:
Joh, fun shoppen is geen reet aan nu! Mondkap op, overal je handen onder de reiniger en nergens ff kunnen zitten als je pijn in je rug hebt van het staan en niet even wat kunnen nuttigen.

Niks an!

Nee dat zowieso niet ..kledij kijken en passen al helemaal niet en vooral inderdaad dat je niet ergens mag zitten en drinken of naar toilet gaan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:09

mvdende schreef:
Cer schreef:
Maar dat betekent dat de mensen die er eerder waren toen het nog niet druk was, wel rond mogen lopen en mensen die dan wat later zijn (door omstandigheden misschien) altijd weer om moeten draaien?

En wellicht zijn de meeste mensen die dan wel in de drukte lopen wel mensen die zich überhaupt niets van Corona aantrekken (bestaat niet, is niet erg etc) dus die ga je niet tegenhouden .. als de openingstijden korter worden wordt het voor mensen die drukte willen vermijden wel heul lastig om iets te kunnen doen?

Met als resultaat dat die mensen de volgende keer óók eerder gaan komen....

Dat is alleen de drukte verplaatsen van de middag naar de ochtend, naar.....

Een ezel stoot zich in het algemeen....

Als iemand dus moet omkeren omdat het te druk is in de middag, dan zal deze persoon een ander tijdstip gaan uitkiezen "voor poging 2"

Dat zou prima lukken, als de winkels ruime openingstijden zouden hanteren, óók/ voornamelijk buiten kantooruren! Zodat de mensen die tussen 8-18 op hun werk zijn, niet afhankelijk zijn van alléén de zaterdag om inkopen te kunnen doen, maar dat ze óók door de week in de avond kunnen gaan.

Jij bent niet afhankelijk van het weekend. Jij kunt door de weeks gaan. Werkende mensen niet

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:19

purny schreef:
mvdende schreef:

Met als resultaat dat die mensen de volgende keer óók eerder gaan komen....

Dat is alleen de drukte verplaatsen van de middag naar de ochtend, naar.....

Een ezel stoot zich in het algemeen....

Als iemand dus moet omkeren omdat het te druk is in de middag, dan zal deze persoon een ander tijdstip gaan uitkiezen "voor poging 2"

Dat zou prima lukken, als de winkels ruime openingstijden zouden hanteren, óók/ voornamelijk buiten kantooruren! Zodat de mensen die tussen 8-18 op hun werk zijn, niet afhankelijk zijn van alléén de zaterdag om inkopen te kunnen doen, maar dat ze óók door de week in de avond kunnen gaan.

Jij bent niet afhankelijk van het weekend. Jij kunt door de weeks gaan. Werkende mensen niet

Sorry Purny maar graag mijn post LEZEN!!!

Mijn post hierboven gaat JUIST om de werkende mens, dat die in het nauw gedreven wordt door de kortere openingstijden/ sluiten winkels door burgemeester/ uit zichzelf omkeren bij drukte!

Ik mijdt drukke plekken in het weekend al!

Kan er ook niets aan doen dat Black Friday op een vrijdag valt! Daarnaast was het vrijdag niet eens druk in Bergen op zoom! Alléén bij de Mediamarkt en ik heb daar een nieuwe telefoon gekocht. Dat moest ik dus daar doen, dat kan niet in een supermarkt...

Verder is het in het weekend gewoon overal druk, óók hier voor de deur in het bos! Ook in het bos in Bergen op Zoom, waar ik gisteren met iemand had afgesproken om met de honden te werken, die persoon werkt door de week, kan alléén in het weekend..... dus dan gaan we maar in het weekend.

Hond moet toch zn beweging hebben en ik heb nou eenmaal niet zn grote tuin dat ik hem daar 2 dagen in bezig kan houden. Er moet gewandeld/ gewerkt worden en dat is in het weekend hier letterlijk OVERAL druk. In het dorp, in het bos, in de polder, er is werkelijk waar Géén één stukje hier in de omgeving rustig in het weekend, niet in de ochtend = mountainbikers, niet in de middag = wandelaars én mountainbikers. Misschien in de avond als het donker is, maar dan loop ik liever niet want dan ben ik mn hond met een beetje pech kwijt.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-11-20 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:20

Excuses, ik ben al een tijdje wakker

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:21

Ik denk ook trouwens dat voor de ene de grens van druk anders is als voor de ander. Ik geef toe, ik ben zaterdag ook even wezen funshoppen. Om 9.15 was ik in de action en nog wat andere winkeltjes. mondkapje op, voor de drukte aan. Ik moest even wat dingetjes halen, maar ben wel echt even blijven hangen om kerstdingetjes te kijken. Maar de drukke winkelstraten zoals ik in kranten heb gezien was hier (toen) nog niet. ik was ook om kwart voor 11 weer thuis. Ik had dat nodig. Deels om uit te testen wat ik aan kan qua prikkels en activiteiten, deels omdat ik al 6 weken bezig ben uit een diep dal te komen en ik echt zin had om even naar een winkel te gaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:25

Tja moest eigenlijk vrijdag snelcement hebben, maar uiteindelijk vanwege Black Friday juist niet gehaald. :+ Haal het van de week wel een keer en dan het liefst in de ochtend vanwege de drukte. :D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:29

Shadow0 schreef:
Iedereen blijft doen wat ze doen, en er verandert niets. Ook niet aan de tientallen doden per dag.

Naja ik heb genoeg corona leed in mijn directe omgeving gezien.
Ik weet echt wel wat die doden inhouden.

Volgens mij is er eerder een discussie geweest over wat wel en niet funshoppen was.

Met een groepje vriendinnen allemaal winkels in en uit zonder van te voren te weten wat je wil -> funshoppen en nu misschien niet het moment voor.

In je eentje met een duidelijk doel 1 of 2 winkels in (zoals spelletjes winkel die wordt genoemd) en binnen 10 minuten weer buiten -> prima.

Het is absoluut prima dat mensen dit liever nu niet doen, maar ik begrijp ook dat soms mensen nog wel graag naar een echte winkel gaan.
Zo koop ik liever ook kleding echt omdat het laten komen en weer retour sturen van kleding ontzettend milue onvriendelijk is.

Daarbij heeft echt iedereen in het topic een eigen interpetatie van de regels, want bij iets anders denk ik misschien weer "hmm zou ik niet doen", maar dat vind iemand anders misschien weer minder erg dan naar de winkel gaan.
Het is zo ontezettend lastig maar laten we elkaar niet aanvallen op naar winkels gaan of andere dingen die binnen de huidige regels gewoon mogen, (bijna) iedereen geeft zelfs aan om de druktse momenten te vermijden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:31

Ladybird schreef:
Ik denk ook trouwens dat voor de ene de grens van druk anders is als voor de ander. Ik geef toe, ik ben zaterdag ook even wezen funshoppen. Om 9.15 was ik in de action en nog wat andere winkeltjes. mondkapje op, voor de drukte aan. Ik moest even wat dingetjes halen, maar ben wel echt even blijven hangen om kerstdingetjes te kijken. Maar de drukke winkelstraten zoals ik in kranten heb gezien was hier (toen) nog niet. ik was ook om kwart voor 11 weer thuis. Ik had dat nodig. Deels om uit te testen wat ik aan kan qua prikkels en activiteiten, deels omdat ik al 6 weken bezig ben uit een diep dal te komen en ik echt zin had om even naar een winkel te gaan.

Goed gedaan! Ik vind het heel naar als we elkaar zo gaan veroordelen. En jij hoeft je niet te verdedigen hoor!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:48

Ik zie in het topic niemand veroordelen. We verschillen gewoon van mening, en dat is ook prima. Als iemand verteld al vanaf maart thuis te zitten dan is dat geen kritiek naar andere die dat niet doen. Dan verteld diegene gewoon hoe hij/zij deze tijd doormaakt.

Maar misschien bekijk ik het wel gewoon heel luchtig hoor. :) Ik heb zelf niet zo snel het gevoel dat ik me moet verantwoorden. En wat een ander doet, daar ga ik niet over.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:06

[quote="mvdende"].Kan er ook niets aan doen dat Black Friday op een vrijdag valt! [quote="mvdende"]

_O- _O- := Je verwacht het niet he!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:07

Voor de omdraaiers bij drukte: liever niet in de Gotthard tunnel O:)
(Er was deze week een Belg midden in de tunnel omgekeerd)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:09

Domme belgen ook _O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:18

fohadie schreef:
[.Kan er ook niets aan doen dat Black Friday op een vrijdag valt!
mvdende schreef:

_O- _O- := Je verwacht het niet he!

Nou ja, ik hoor nu nog steeds black friday reclame, duurt ook al een week.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:22

Ik heb niemand veroordeeld, ik gaf wel aan alles online te doen ( maar dat deed ik ook al voor Corona alleen nu nog net dat latste stukje ook - ik ga niet meer even langs de supermarkt als ik wat vergeten ben oid).
Ik vind wel dat je de drukte zou moeten mijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:22

We hebben naast Black Friday ook eerst singles day en vandaag cyber monday

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:28

Altijd weer die Belgen he. :7

Maar normaal werk ik op zaterdag de hele dag. Wel in de stad dus moet er wel doorheen. Dan zie ik ook honderden mensen (op afstand). Dinsdagochtend is de favoriete winkeldag. Dan kan je uitgebreid overal passen en doen en dan zie je toch niks. Ware het niet dat ik dat al in geen tijden heb gedaan. Super storend die mondkapjes als brildrager.

Maar de overheid bepaalt de regels, niet wat extreem bange mensen op bokt. Prima dat jij nergens komt. Prima dat jij jezelf extra restricties oplegt. Maar niet iedereen woont in een groot huis met een tuin, of in ieder geval groter dan 1 kamer, met andere gezinsleden of dieren. En een auto voor de deur.

Maar ik weiger mezelf een jaar lang op te sluiten op 27m2. En alleen het OV te gebruiken voor noodzakelijk vervoer. Dat betekent dus dat ik Zwolle niet uit kom. Dus als ik voor de “fun” naar mijn vriend (2 uur onderweg) of naar mijn ouders (45 min onderweg) of naar een vriendin wil met het OV. Dan mag ik dat. Niemand verbiedt mij dat. Ook in de spits mag ik dat, wat ik probeer te voorkomen trouwens. Als ik dus een keer de “drukte” op wil zoeken omdat ik iets wil kopen wat niet strikt nodig is? Prima. De gemiddelde middelbare scholier of MBO student die wél lessen met volgen loopt meer risico op een schooldag. Ik zit straks ook al een jaar (!!!!!) thuis te studeren. Dat is 1/3e van mijn studie.

Leuk dat jezelf opsluiten en niet buiten komen werkt, maar niet iedereen zit in die situatie. Oordeel niet zo, je weet niet hoeveel impact Corona heeft op de ander. Mentale schade is ook schade.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 30-11-20 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:28

Ik ga gewoon winkelen, maar nooit in het weekend. En soms gaan we samen. Als het dan druk in de winkel is dan ga ik alleen naar binnen. Maar als er niemand is gaan we even samen. Ik ga wel gericht op pad.
We zijn nu in Zeeland, de drukte valt enorm mee. We lopen wat door de stadjes en we hebben een potje midgetgolf gedaan.
Als het druk is (tijdens wisseldag bijvoorbeeld) dan doen we wat anders.
Maar je moet wel blijven leven.

Dit is niet in 1x over en we moeten het volhouden. Iedereen heeft andere behoeftes. Maar als je je gewoon gedraagt hoeft dat geen punt te zijn.
Ik vind het wel verdrietig dat mensen steeds minder vriendelijk worden en door die mondmaskers zie je ook geen glimlachen meer.

De maskers zijn bij mist wel fantastisch voor mijn astma. Die hou ik er hoe dan ook in. Ik rommelde vroeger aan met sjaals voor mijn mond, maar nu zo'n masker sociaal geaccepteerd is....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:30

Niemand zegt te veroordelen, maar hebben wel een duidelijke mening over mensen die dingen anders doen als zij. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:31

Huertecilla schreef:
Let op Sizzle, tread lightly here, want je kan verschillende culturen niet over dezelfde kam scheren. In Zwitserland is het begrip persoonlijk ruimte héél wat ruimer dan hier in Spanje. Bovendien leidt men daar bepaald minder aan familieziekte als hier.

Om maar twee dwarsstaten te noemen, Scandinavië en Zwitserland zijn ´van nature´ al op een afstand waar hier een koninklijk besluit voor nodig is en dan nóg een maskerplicht vraagt.

Daar geef ik je zeker geen ongelijk hoor, in de knuffelige Franse kantons zijn ze wel in lock-doen geweest vorige maand, maar ik dacht eigenlijk meer aan Belgie en Engeland. Nederland is vergelijkbaar denk ik.
De maskerplicht hier is net zo‘n ‚drama‘ als in NL. Dat wordt echt gezien als een beperking van vrijheid. Is dan ook pas heel recentelijk ingevoerd.

Ik vroeg me eigenlijk meer af of veel kleine suffe betuttelende onlogische regels juist niet meer zorgen voor recalcitrantie. Die vraag heb je echter bij voorbaad al voor me beantwoord zag ik :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:03

besita schreef:
Ik ben ook gewoon al sedert maart boodschappen blijven doen in de supermarkt ( 1 a 2 keer per week ) ,ga naar de bakker ,de slager ,apotheek soms afhaaleten ophalen etc
Ik ben voorzichtig ja maar ik ben niet hysterisch bang en zie niet in elke persoon een potentieel gevaar die ik moet mijden als de pest
En ikzelf ,mijn gezin en dichte familie alsook mijn buren ,paardenvrienden zijn nog steeds corona vrij

Precies. Boodschappen doen vind ik nooit wat aan en ga ook maar 1x pw. Heb geluk in n klein dorp te wonen in een rustige omgeving met veel groen en de mazzel, paarden aan huis te hebben. Maar ja, moest wel werken ( in n hotel, dus veel mensen om me heen) en kinderen naar school.

Verder spreek ik nu even niets af en ga eigenlijk nergens heen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:39

Mvdende geeft toch aan dat het op het tijdstip dat zij ging niet erg druk was? Wat is dan het probleem? Dat ze naar de winkel gaat en niet online besteld? Naar de winkel gaan is nog altijd niet verboden. En het is makkelijk oordelen als je niet in andermans portemonnee kunt kijken. Sommigen hebben het financieel moeilijk waardoor die korting erg welkom is, sommigen verdienen genoeg waarvoor ze niet zo snel met korting hoeven te shoppen en ook makkelijker online bestellen inclusief verzendkosten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:52

Ik sta nu bij de Decathlon. Er staan wel wat auto's, maar het is erg rustig.

Blij dat ik vandaag heb uitgekozen en niet komende donderdag of vrijdag middag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:57

Neonlight schreef:
Mvdende geeft toch aan dat het op het tijdstip dat zij ging niet erg druk was? Wat is dan het probleem? Dat ze naar de winkel gaat en niet online besteld? Naar de winkel gaan is nog altijd niet verboden. En het is makkelijk oordelen als je niet in andermans portemonnee kunt kijken. Sommigen hebben het financieel moeilijk waardoor die korting erg welkom is, sommigen verdienen genoeg waarvoor ze niet zo snel met korting hoeven te shoppen en ook makkelijker online bestellen inclusief verzendkosten.

Ik denk inderdaad dat we niet heiliger als de paus moeten worden en zeker niet allemaal op elkaar te lopen vitten want voor sommige mensen is het boodschappen doen het enige wat ze nog hebben af en toe. En als er gewoon goed afstand wordt gehouden, men draagt een mondkapje, met desinfecteert de handen van te vore en erna dan is er echt niet zoveel aan de hand.
Ik ben het dus heel erg eens met deze post.

Fijn mvdende dat je even rustig naar de Decathlon kunt gaan. Vind ik zelf een fijne winkel om te zijn (in Frankrijk is die HUGE....).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:06

mvdende schreef:
Ik sta nu bij de Decathlon. Er staan wel wat auto's, maar het is erg rustig.

Blij dat ik vandaag heb uitgekozen en niet komende donderdag of vrijdag middag.

Veel plezier. Je ging voor nieuwe schoenen toch? Ik hoop dat je fijne schoenen gaat vinden.

Fijn dat het niet druk is!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:28

Wanneer je naar een winkel toegaat moet je gewoon wat logisch nadenken. Kijken wanneer het kan en proberen dat in te plannen in de dag. Dat gaat niet voor iedereen vanwege werk of andere verplichtingen. Maar als je kan uitwijken van de normale tijden naar rustigere tijdstippen: Doen.

Funshoppen als in 'oh even kijken of bij winkel x nog iets leuks hangt dat ik eigenlijk totaal niet nodig heb maar ik moet iets te doen hebben' is een no-go momenteel. Heb je echt iets nodig dan is dat ook een ander verhaal.

Ik ben benieuwd hoe het vanaf vandaag gaat met de mondkapjes. Nu droeg ik hem zelf wel al, maar zag er ook in de supermarkt nog genoeg zonder. (en dan iedereen die wel 1 droeg boos aankijken en diep zuchten :') ) Zou niet graag als medewerker nu ergens aan een deur staan om zo'n discussie aan te gaan :=