Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solistar schreef:Corona is wel uitgeroepen tot pandemie. Echter geldt de spoedwet voor epidemieën. Een pandemie is een wereldwijde epidemie, maar een epidemie hoeft geen pandemie te zijn. Ik vind het ook bijzonder dat het ineens vervroegd is, maar ben blij dat een verlenging nu door de kamer moet worden goedgekeurd. Hoewel ik ook al ergens een brief las van minister Ollongren waarin over mogelijk uitstel van de verkiezingen wordt gesproken, dus ik ben benieuwd hoe dat in maart gaat lopen (ik snap sowieso niet waarom we nog niet met bv DigiD kunnen stemmen? Maar dat terzijde, is een hele andere discussie). En ik meen ook iets gelezen te hebben dat er in de nieuwe spoedwet niet meer achter de voordeur gehandhaafd wordt.
Ik heb de tekst van de eerste versie van de spoedwet wel eens doorgelezen, de geupdate versie kon ik net zo gauw niet vinden.
bigone schreef:Met de CoronaMelder App heb ik geen enkele moeite. Je zet dat ding op je mobiel , Bluetooth aan en geen omkijken naar. Snap niet dat mensen er zo fel op tegen zijn, dan moet je internet ook compleet links laten liggen. Wel schreeuwen op feestboek maar echt, wie is hier nu dom.
Cowboy55 schreef:Magrathea schreef:Ik heb trouwens even het nieuwsbericht uit juli teruggezocht, in de nieuwe spoedwet is elk halfjaar verlenging nodig door de Kamer. Dus er is zeer zeker geen sprake van dat het voor eeuwig kan blijven zoals het is, hij moet elk halfjaar bijgesteld worden. Bovendien zijn de mensen er zelf ook bij hè, als het ineens heel hard gaat met een vaccin ontwikkelen of er komt een magisch medicijn waardoor mensen nog maar 1 dag aan de beademing moeten (even heel overdreven gezien) zullen de kamerleden er als de kippen bij zijn om te vragen om eerdere herziening. Met de verkiezingen in het vooruitzicht wil iedereen zijn naam wel onder die motie zetten hoor.
Respect dat je reageert op wat in essentie een "dat heb op Facebook gestaan"-bericht is.
lenaa_tje schreef:bigone schreef:Met de CoronaMelder App heb ik geen enkele moeite. Je zet dat ding op je mobiel , Bluetooth aan en geen omkijken naar. Snap niet dat mensen er zo fel op tegen zijn, dan moet je internet ook compleet links laten liggen. Wel schreeuwen op feestboek maar echt, wie is hier nu dom.
Tja ik heb Bluetooth niet aanstaan omdat dat batterij vreet. Dus heb ik er dus vrij weinig aan.
lenaa_tje schreef:bigone schreef:Met de CoronaMelder App heb ik geen enkele moeite. Je zet dat ding op je mobiel , Bluetooth aan en geen omkijken naar. Snap niet dat mensen er zo fel op tegen zijn, dan moet je internet ook compleet links laten liggen. Wel schreeuwen op feestboek maar echt, wie is hier nu dom.
Tja ik heb Bluetooth niet aanstaan omdat dat batterij vreet. Dus heb ik er dus vrij weinig aan.
bigone schreef:Met de CoronaMelder App heb ik geen enkele moeite. Je zet dat ding op je mobiel , Bluetooth aan en geen omkijken naar. Snap niet dat mensen er zo fel op tegen zijn, dan moet je internet ook compleet links laten liggen. Wel schreeuwen op feestboek maar echt, wie is hier nu dom.
Sky_Britt schreef:Heb ik kans om verplicht in quarantaine te moeten omdat ik toevallig op het zelfde moment in de supermarkt ben geweest als een besmet iemand? Kans is nl groot dat dat sinds maart al meerdere keren voor is gekomen. En dat geld helemaal voor mensen die zich vaker op drukke plekken begeven.
Sky_Britt schreef:Om mensen die moeite hebben met de app meteen af te doen als dom vind ik erg vreemd. Ik ken genoeg, juist ontzettend slimme, mensen die bewust geen Facebook hebben en hun locatie niet delen ect. Op het moment dat er dan ineens een stukje software op je telefoon verschijnt (want dat is al in ieders telefoon geupdate) dat de mogelijkheid heeft je te tracken en wat je niet kunt verwijderen is dat nogal een inbreuk.
Zolang de app een keuze blijft heb ik er geen problemen mee, echter, zal de app toch weinig effectief zijn. Als het een verplichting wordt zal ik mijn telefoon voortaan thuis laten. Sowieso om het principe, maar ook aangezien ik niet weet wat voor regels ze er nog meer aan vast gaan hangen. Heb ik kans om verplicht in quarantaine te moeten omdat ik toevallig op het zelfde moment in de supermarkt ben geweest als een besmet iemand? Kans is nl groot dat dat sinds maart al meerdere keren voor is gekomen. En dat geld helemaal voor mensen die zich vaker op drukke plekken begeven.
safina schreef:Sky_Britt schreef:Heb ik kans om verplicht in quarantaine te moeten omdat ik toevallig op het zelfde moment in de supermarkt ben geweest als een besmet iemand? Kans is nl groot dat dat sinds maart al meerdere keren voor is gekomen. En dat geld helemaal voor mensen die zich vaker op drukke plekken begeven.
Nee, de app kijkt namelijk ook hoe lang je bij iemand in de buurt bent geweest.
Leuk draadje op Twitter over de voors- en zeker ook de tegens van de app: https://twitter.com/danielverlaan/statu ... 94080?s=19
purny schreef:bigone schreef:Met de CoronaMelder App heb ik geen enkele moeite. Je zet dat ding op je mobiel , Bluetooth aan en geen omkijken naar. Snap niet dat mensen er zo fel op tegen zijn, dan moet je internet ook compleet links laten liggen. Wel schreeuwen op feestboek maar echt, wie is hier nu dom.
Ik twijfel nog steeds. Als ik in de buurt ben van een persoon met covid en deze heeft de app niet op zijn telefoon staan zal ik nog steeds besmet raken als ik langer dan 15 minuten in contact ben geweest met die persoon. De app zou pas echt helpen als iedereen hem op zijn mobiel heeft staan
purny schreef:bigone schreef:Met de CoronaMelder App heb ik geen enkele moeite. Je zet dat ding op je mobiel , Bluetooth aan en geen omkijken naar. Snap niet dat mensen er zo fel op tegen zijn, dan moet je internet ook compleet links laten liggen. Wel schreeuwen op feestboek maar echt, wie is hier nu dom.
Ik twijfel nog steeds. Als ik in de buurt ben van een persoon met covid en deze heeft de app niet op zijn telefoon staanzalKAN ik nog steeds besmet raken als ik langer dan 15 minuten in contact ben geweest met die persoon. De app zou pas echt helpen als iedereen hem op zijn mobiel heeft staan