Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:05

bigone schreef:
Happy_Joy schreef:
Beide nooit Corona klachten gehad ook..
Dit dacht ik dus ook, sowieso omdat mijn tweede test ook weer negatief was en mijn man al die tijd in het ziekenhuis ligt.
Maar GGD zegt dus binnen blijven en 14 dagen volmaken en zegt dat dit de richtlijnen van het RIVM zijn.

Beide negatief dan mag je gewoon weer naar buiten . Kijk maar op rivm , bij de ggd zitten ook nog wel eens koekenbakkers die zelf de regels niet kennen.

Dat is 1 ding wat zeker is }:0

Inmiddels 3 keer gebeld vandaag door de GGD voor de uitslag :+ (gelukkig wel allemaal met dezelfde uitslag)

Hannanas

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:12

Hoe verklaren ze dat je man wel 1 x positief getest was?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:31

Hannanas schreef:

Testen niet 100% betrouwbaar en mogelijk dat die bacterie op test reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:40

Happy_Joy schreef:
Hannanas schreef:

Testen niet 100% betrouwbaar en mogelijk dat die bacterie op test reageert.

Die test reageert niet op bacteriën en geeft zelden vals-positieven (vals positief betekent dat de test zegt dat je het niet hebt terwijl het wel zo is). Wel geeft de test wel eens vals-negatieven (dus dat de test aangeeft dat je het niet hebt terwijl je het wel hebt). De kans is dus aannemelijk dat je man toch corona onder de leden heeft (gehad) en daarom moet jij binnenblijven. Hier staan je leefregels en als het goed is heb je die ook in een brief gehad via bron en contactonderzoek van de GGD. https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:45

Ik heb niets ontvangen van de GGD, het is dat ik er zelf achteraan ben gegaan.

Aha, thanx Safina, nu is het inderdaad een stuk duidelijker! (en logischer)
Wel jammer dat niemand mij dat meteen vertelde, maar nu is het duidelijk :j

Maar dat antwoord heb ik wel echt gehad, ook niet netjes dus :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:50

Happy_Joy schreef:
Ik heb niets ontvangen van de GGD, het is dat ik er zelf achteraan ben gegaan.

Aha, thanx Safina, nu is het inderdaad een stuk duidelijker! (en logischer)
Wel jammer dat niemand mij dat meteen vertelde, maar nu is het duidelijk :j

Het is ook lastig te begrijpen. Temeer omdat huisgenoten vanwege die incubatietijd 14 dagen binnen moeten blijven, maar een positief geteste persoon uit isolatie mag als hij 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 7 dagen geleden is dat hij ziek werd. Dus die positief geteste persoon kan als het goed gaat al eerder de deur uit dan de huisgenoot die niet positief getest is.

Je had netjes een brief moeten krijgen, al dan niet via je man. En uitleg hierover.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:01

Precies, nahja het is niet anders, ik ben al 10 dagen binnen, dus die laatste 4 lukken ook nog wel.

Misschien dat andere bokkers nog iets aan mijn verhaal hebben ivm duidelijkheid ;)

Net gehoord dat mijn man naar huis mag, ik mag hem niet ophalen, maar hij mag straks wel bij mij in huis wonen (kan ook niet anders, want we wonen samen) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:07

Happy_Joy schreef:
Precies, nahja het is niet anders, ik ben al 10 dagen binnen, dus die laatste 4 lukken ook nog wel.

Misschien dat andere bokkers nog iets aan mijn verhaal hebben ivm duidelijkheid ;)

Net gehoord dat mijn man naar huis mag, ik mag hem niet ophalen, maar hij mag straks wel bij mij in huis wonen (kan ook niet anders, want we wonen samen) :+

Fijn dat hij weer naar huis mag. Zal allemaal een hoop gestress voor jullie zijn geweest zeg!

Normale procedure is dat als iemand positief getest is, diegene gemeld wordt bij de GGD. Het is namelijk een meldingsplichtige infectieziekte, dus ziekenhuizen, huisartsen etc moeten dat altijd melden na een positieve test. De GGD neemt dan (telefonisch) contact op met de patiënt en de huisgenoten voor bron- en contactonderzoek. En dan leggen ze uit wat de leefregels zijn. Wel raar dat dat niet gebeurd is.

Misschien is er ook verschil van inzicht tussen GGD en ziekenhuis in of hij een asymptomatische besmetting heeft gehad of niet. Want bij asymptomatische besmettingen gaat het met isolatie en quarantaine van huisgenoten net ook weer even anders. Dat zou wel kunnen verklaren waarom het ziekenhuis met een andere richtlijnen komt dan de GGD. Maar daarom is dat bron- en contactonderzoek en dan vooral het bijbehorend advies op maat van jullie situatie best belangrijk. Het is zo vervelend als je verschillende adviezen krijgt. Je wilt het graag goed doen en niemand besmetten.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:37

Hij is weer thuis.

Ik heb geen idee waar het mis is gegaan, maar voor mij is het nu duidelijk en lijkt mij het verstandigste en eerlijkst tegen over iedereen in mijn omgeving om die 14 dagen netjes vol te maken ;)

Nogmaals dankjewel voor je duidelijk uitleg Safina!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:23

Hier vrijdagmorgen vroeg getest en nog geen uitslag. Ik had alleen een loopneus en heb mij daarom laten testen maar ik snap wel dat veel mensen met lichte klachten zich niet laten testen als de uitslag zolang duurt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 00:14

Ik ben vorige week getest. Na twee dagen uitslag. Gelukkig negatief. (had koorts, maar wist eigenlijk ook wel wat de vermoedelijke oorzaak was).
Het wachten op de uitslag was vervelend, maar uiteindelijk gaat gezondheid boven geduld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:36

Ik mag ook, gisteren ineens 39,5 met keelpijn etc. Niet fijn. Dus vanmiddag testen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:38

Het blijkt dat het coronadashboard niet de juiste cijfers heeft doorgegeven . De cijfers van positieve besmettingen bij de ggd zijn aardig hoger. Zal me benieuwen of ze dat nog rechtzetten want zo heeft het weinig nut. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/19/he ... r-a4006417

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:13

Bovenstaande ook gelezen. Bizar eigenlijk, want juist nu met de versoepelingen is het in mijn ogen erg belangrijk om correcte cijfers te hebben om op in te kunnen spelen als ze oplopen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:57

De cijfers van RIVM zijn gisterochtend aangepast en ineens een stuk hoger over de laatste week. Ik snapte al niet de opmerkingen dat er een trend omhoog was, maar nu snap ik waar het wordt gezien. Collega die al maanden ziek is en nu in een herstelperiode zit, is getest op COVID19 (of hij het heeft en of dat hij het heeft gehad) en tot zijn verbazing kwam daar niks uit.
Ik begreep dat een testgroep, die lang klachten hebben (gehad), uitvoerig gaan worden getest in de Gelderse Vallei (ziekenhuis). Daar mag die collega nu bij aansluiten van de huisarts. Er was al een wachtlijst to september.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:42

Hoofdpijn, oorpijn, beetje keel schrapen.
Geen koorts..
Testen?
Of sowieso even bellen voor overleg

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:47

Muze schreef:
Geen koorts..
Testen?

Zeker testen! Hoofdpijn komt veel voor als eerste klacht.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 22-07-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:48

Muze schreef:
Geen koorts..
Testen?

Je had je vraag ook in het andere topic gesteld, wat denk je zelf? Misschien geen corona maar zeker testen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:07

Ik ga me morgenochtend laten testen. Heb al twee weken dat ik af en toe wat hoest. Geen ernstige hoestklachten én altijd met een dag weer over. Die dag bleef ik dan uit voorzorg thuis, en de volgende dag was het dan weer weg. Nu heb ik vandaag wéér dat ik hoest, maar nu erger dan eerst en mijn keel voelt gek.

Overal lees je: klachten = testen dus de GGD gebeld. Kwartier in de wacht en toen kreeg ik iemand te spreken. Vriendelijke medewerkster, maar ze liet de keuze bij mij. Want milde klachten, en ik mocht het ook gerust nog even aankijken. Daar voelde ik me zelf niet zo heel jofel bij, ondanks dat ik echt niet denk dat ik corona heb. Dus afspraak voor morgenochtend gemaakt. Die ik zelfs morgenochtend nog af mocht bellen als ik me dan weer goed voelde.

Tja...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:08

Ík morgenmiddag.
Ze vroeg mij niet of wat ik zelf wilde/ dacht. Toch lees ik dus veel verschillen tussen de ggd’s

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:09

Wat belachelijk dat ggd s dit bij de melder leggen, iedereen met klachten moet getest worden volgens het rivm en dan geven ze dit soort adviezen .

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:11

Raar hoor... ik kreeg echt geen keuze 3 weken geleden.. moest gewoon laten testen. En bij mij was het ook allemaal vrij mild.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:16

Gek he? Maar ik snap dus wel dat mensen afhaken. Want lang in de wacht, en ook niet een GGD die dus heel actief stuurt op testen. Terwijl het beleid inderdaad is: klachten = testen.

Oh en toen ik zei 'Dus dan moet ik vanaf nu tot de uitslag thuis blijven?' was het antwoord 'Ja, dat is wel aan te raden'.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:20

Wauw... supervaag.. bij mij waren ze super strikt.
Je mag tot de test niet de deur uit en bij voorkeur je huisgenoten ook niet.
Tot de uitslag van de test mag je niet reizen of op openbaren gelegenheden zijn. Thuisblijven dus.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:22

Erg onduidelijk beleid van de GGD's. Juist nu de besmettingen weer oplopen, zouden ze daar helder en eenduidig in moeten zijn. Dat het hen eerder dit jaar overviel, begrijp ik. Maar nu zouden zaken helder moeten zijn.