De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:49

Wanneer het inderdaad zo is dat de incubatietijd twee keer zo hoog is dan gaat het zich zeker verspreiden . Kunnen alleen maar hopen dat er zsm een vaccin cq geneesmiddel word gevonden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:23

bigone schreef:
Wanneer het inderdaad zo is dat de incubatietijd twee keer zo hoog is dan gaat het zich zeker verspreiden . Kunnen alleen maar hopen dat er zsm een vaccin cq geneesmiddel word gevonden .

Volgens de WHO duurt het zo'n 18 maanden voordat het vaccin beschikbaar zou kunnen komen. :\ https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... irus-april

Het verspreidt zich natuurlijk al behoorlijk, maar als dit klopt, gaat dit het veel lastiger maken die verspreiding in te dammen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:35

bigone schreef:

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5028061/oud-malaria-medicijn-chloroquine-coronavirus vraag me af of het inmiddels wordt ingezet of dat ze het virus eerst verder laten woekeren. Zo kom je toch mooi van de overbevolking, de ouderen, de zieken, de mensen die gewoon al iets chronisch mankeren aan oa hart- luchtwegen en longen af? >;) (sarcastisch)

Er wordt mi veel te licht over gedacht in het westen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:45

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2324076-incubati ... weken.html
Dit is de oorzaak dus, dubbele incubatie tijd. Dat gaat grote gevolgen hebben

Dat weet je helemaal nog niet, de deskundigen in Nederland geloven het niet.
Citaat:
Epidemioloog Patricia Bruijning van UMC Utrecht betwijfelt of de Chinese man pas na vier weken is besmet. Volgens haar zijn in de provincie Hubei zoveel besmettingen, dat de kans groot is dat de 70-jarige man het virus op een later moment van iemand anders heeft gekregen. Ook noemt ze een incubatietijd van bijna vier weken uitzonderlijk voor een luchtwegvirus en het past ook niet in het verspreidingspatroon van het coronavirus tot nu toe.

Ook Marion Koopmans, hoofd virologie bij het Erasmas MC, denkt dat de man door iemand anders is besmet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:57

Marie_Anne schreef:
karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2324076-incubati ... weken.html
Dit is de oorzaak dus, dubbele incubatie tijd. Dat gaat grote gevolgen hebben

Is ook moeilijk iets zinnigs over te zeggen. In China kun je het op zoveel momenten opgelopen hebben. Daarom is het nog wel zo dat er een kans is dat de incubatietijd langer is. Dat iets niet bewezen is maakt het nog niet zo dat het ook gelijk niet waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:00

Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:

Is ook moeilijk iets zinnigs over te zeggen. In China kun je het op zoveel momenten opgelopen hebben. Daarom is het nog wel zo dat er een kans is dat de incubatietijd langer is. Dat iets niet bewezen is maakt het nog niet zo dat het ook gelijk niet waar is.

Klopt, maar Karuna doet alsof het al bewezen is, " dit is de oorzaak en het gaat grote gevolgen hebben". En dat weten we nog niet.
We gaan het zien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:02

Marie_Anne schreef:
Klopt, maar Karuna doet alsof het al bewezen is, " dit is de oorzaak en het gaat grote gevolgen hebben". En dat weten we nog niet.
We gaan het zien.

We weten eigenlijk nog steeds veel te weinig over dit virus.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:34

Ben je eigenlijk na genezing immuun? Ik was daar van de week naar aan het zoeken, maar ik kan nergens informatie vinden. Of is het als een griep: je kan het ieder jaar oplopen?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 01:15

Karlijnxxx schreef:
Ben je eigenlijk na genezing immuun? Ik was daar van de week naar aan het zoeken, maar ik kan nergens informatie vinden. Of is het als een griep: je kan het ieder jaar oplopen?

Moest even terug zoeken, maar het is dus eventueel mogelijk alleen kunnen ze het nog niet met zekerheid zeggen :)

Jadeleigh schreef:
Hoewel het aantal mensen wat herstelt hoger ligt dan het aantal sterftegevallen, is er waarschijnlijk wel een mogelijkheid dat herstelde patiënten, opnieuw geïnfecteerd kunnen raken met het virus, omdat het virus zich mogelijk kan muteren en mogelijk het immuunsysteem nog verzwakt is. Ook kan er een mogelijkheid zijn dat mensen die nog een verzwakt immuunsysteem hebben vatbaarder zijn voor andere pathogenen.

Conclusie was uiteindelijk, dat er geen reden is voor paniek en het vaker voorkomt bij virussen dat je nog een keer geïnfecteerd raakt.

https://www.iflscience.com/health-and-m ... ert-warns/

En eventueel een ander verslag, waar ze het hebben over dat de antilichamen tegen het virus wellicht niet een lange levensduur hebben en herinfectie daardoor mogelijk kan zijn

https://www.google.nl/amp/s/amp.usatoda ... 4804905002

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 08:00

Karlijnxxx schreef:

Het is een RNA virus, die kenmerken zich door heel makkelijk te muteren/veranderen. Grote kans dus d dat je immuunsysteem een andere variant niet op zal pikken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:24

Italië heeft nu ook echt problemen. Hopen dat ze het daar onder controle kunnen krijgen . Ook Milaan , met de fashionweek waar de halve modewereld zit ligt in de buurt .

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:57

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:32

Hier nog uitgebreider. Het gaat in verschillende Italiaanse dorpjes al net zo als dat het vorige maand in Huwan is begonnen. Toegangwegen zijn afgesloten en het gebied toch verlaten is strafbaar.

https://www.ad.nl/buitenland/italie-nee ... haring_web

Gezien hoe het in Huwan gelopen is lijkt me dit een heel erg enge ontwikkeling.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:12

Denk dat ik toch maar es op zoek ga naar een goed mondkapje :D

Ik vraag me af of het tegen te houden is nog. Korea ook code rood. Over de 3e wereldlanden hoor je nog niks maar geloof me ik denk dat het daar ook al de kop opsteekt.
Mijn hoop is dan toch gevestigd op een tijdig vaccin.
En misschien zal een intrede van de zomer inderdaad helpen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:14

Gelukkig werk ik niet met veel verschillende mensen, zo in de horeca... helemaal niet eng :7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:27

Vanaf dag 1 heb ik het gevoel dat dit een zeer besmettelijk virus is dat de hele wereld over zal gaan. Onhoudbaar dus. Het enige dat we nu bereiken is dat we "tijd kopen". Dat is goed want meer kunnen we niet doen en zo leren we alle in en outs kennen en eventueel medicatie vinden, cq vaccinatie.
Over een tijdje als het wijdverspreid is zal wel alle qauranteine maatregelen opgeheven zijn. Het is niet anders. Maar dat is mijn persoonlijke mening

Het doet me denken aan vroegere tijden met de mazelen (er werd nog niet geent) en de waterpokken. Daar was geen kruid tegen gewassen zo snel als dat om zich heen greep. On verra, we zullen zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:03

Dat gevoel heb ik ook Pien. Lijkt gewoon niet te stoppen en het gaat, gezien Italië gewoon heel snel. Zodra een land doorheeft dat het om het virus gaat ben je eigenlijk al te laat. Afrikaanse landen hebben vaak een hogere temperatuur dus veel minder last.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:05

In Italië zijn nu 120 mensen besmet, waren gister jog lang niet zo veel. Griezelig

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:19

https://www.youtube.com/watch?v=6dDD2tHWWnU Ik vind dit wel een interessant filmpje, vergelijkt het corona met andere virussen. Corona verspreidt extreem snel maar is gelukkig niet heel dodelijk, zoals bvb ebola wel is. Dit filmpje is wel al 10 dagen oud, maar het is interessant om de statistieken eens te zien. Ik ga kijken of ik een recenter filmpje kan vinden met de huidige data.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:25

Popstra schreef:
In Italië zijn nu 120 mensen besmet, waren gister jog lang niet zo veel. Griezelig

132 om precies te zijn...
Ik volg deze website met alle stats en nieuwsberichten

https://covid19info.live/

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:51

Vreselijk. Gaat razendsnel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:57

En een derde dode ook.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:27

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:52

Toch wel bijzonder dat sommige mensen nog steeds op vakantie blijven gaan waar bekend is dat daar het virus rond gaat. Hoe asociaal kun je zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:06

Blussem schreef:
Toch wel bijzonder dat sommige mensen nog steeds op vakantie blijven gaan waar bekend is dat daar het virus rond gaat. Hoe asociaal kun je zijn.

Als ik een reis naar Venetië had geboekt en ik zou binnen nu en 3 weken vertrekken, dan had ik 1 mijn touroperator gebeld of ik kan omboeken, maar als dat niet kan, dan was ik ook gewoon gegaan en daar gekeken wat ik nog kan doen op vakantie.

Ga geen bakken met geld weggooien voor een virus dat minder dodelijk is dan een normale griep!

Iedereen moet eens stoppen met dat paniekvoetbal!

Nu ook weer hele dorpen afsluiten en het enigste wat je krijgt is mensen in paniek bij de supermarkt...... die vervolgens niet open gaat.

Lekker dan, dit gaat alleen maar meer ellende opleveren als die mensen kosten wat kost gaan proberen om aan voedsel te komen.

Dit hadden ze niet aan zien komen daar in Italië, dus geen verwijten dat die mensen eerder boodschappen hadden moeten doen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 24-02-20 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt