Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Wanneer het inderdaad zo is dat de incubatietijd twee keer zo hoog is dan gaat het zich zeker verspreiden . Kunnen alleen maar hopen dat er zsm een vaccin cq geneesmiddel word gevonden .
bigone schreef:Wanneer het inderdaad zo is dat de incubatietijd twee keer zo hoog is dan gaat het zich zeker verspreiden . Kunnen alleen maar hopen dat er zsm een vaccin cq geneesmiddel word gevonden .
karuna schreef:https://nos.nl/artikel/2324076-incubati ... weken.html
Dit is de oorzaak dus, dubbele incubatie tijd. Dat gaat grote gevolgen hebben
Citaat:Epidemioloog Patricia Bruijning van UMC Utrecht betwijfelt of de Chinese man pas na vier weken is besmet. Volgens haar zijn in de provincie Hubei zoveel besmettingen, dat de kans groot is dat de 70-jarige man het virus op een later moment van iemand anders heeft gekregen. Ook noemt ze een incubatietijd van bijna vier weken uitzonderlijk voor een luchtwegvirus en het past ook niet in het verspreidingspatroon van het coronavirus tot nu toe.
Ook Marion Koopmans, hoofd virologie bij het Erasmas MC, denkt dat de man door iemand anders is besmet.
Marie_Anne schreef:karuna schreef:https://nos.nl/artikel/2324076-incubati ... weken.html
Dit is de oorzaak dus, dubbele incubatie tijd. Dat gaat grote gevolgen hebben
Dat weet je helemaal nog niet, de deskundigen in Nederland geloven het niet.
Loretta schreef:Marie_Anne schreef:
Dat weet je helemaal nog niet, de deskundigen in Nederland geloven het niet.
Is ook moeilijk iets zinnigs over te zeggen. In China kun je het op zoveel momenten opgelopen hebben. Daarom is het nog wel zo dat er een kans is dat de incubatietijd langer is. Dat iets niet bewezen is maakt het nog niet zo dat het ook gelijk niet waar is.
Karlijnxxx schreef:Ben je eigenlijk na genezing immuun? Ik was daar van de week naar aan het zoeken, maar ik kan nergens informatie vinden. Of is het als een griep: je kan het ieder jaar oplopen?
Jadeleigh schreef:Hoewel het aantal mensen wat herstelt hoger ligt dan het aantal sterftegevallen, is er waarschijnlijk wel een mogelijkheid dat herstelde patiënten, opnieuw geïnfecteerd kunnen raken met het virus, omdat het virus zich mogelijk kan muteren en mogelijk het immuunsysteem nog verzwakt is. Ook kan er een mogelijkheid zijn dat mensen die nog een verzwakt immuunsysteem hebben vatbaarder zijn voor andere pathogenen.
Conclusie was uiteindelijk, dat er geen reden is voor paniek en het vaker voorkomt bij virussen dat je nog een keer geïnfecteerd raakt.
https://www.iflscience.com/health-and-m ... ert-warns/
Karlijnxxx schreef:Ben je eigenlijk na genezing immuun? Ik was daar van de week naar aan het zoeken, maar ik kan nergens informatie vinden. Of is het als een griep: je kan het ieder jaar oplopen?
Popstra schreef:In Italië zijn nu 120 mensen besmet, waren gister jog lang niet zo veel. Griezelig
Blussem schreef:Toch wel bijzonder dat sommige mensen nog steeds op vakantie blijven gaan waar bekend is dat daar het virus rond gaat. Hoe asociaal kun je zijn.